04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۲۱۸2411

مراسم تقدیر و تجلیل از فرهنگیان بازنشسته و معلمین نمونه ی شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 ساعت 9:30 صبح ، هم زمان با ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان و به همت مدیریت اداره ی آموزش و پرورش در سالن امورتربیتی از فرهنگیان بازنشسته ی سال 1395 و معلمین نمونه ی استانی و شهرستانی تجلیل به عمل آمد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالله رحیم خانی سرپرست اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان و خیر مقدم به مسئولین ادارات ، فرهنگیان و خبرنگاران « شوش نیوز ـ شوش 24 ـ الاهواز و سیمای مرکز خوزستان » ؛ به تشریح گزارش مراسم پرداخت و گفت : ما افتخار می کنیم که روز معلم  در روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری که یکی از معلمین راستین است ، نام گذاری شده ؛ معلمان جامعه ی ما به فرمایش امام راحل همانند انبیاء در تعلیم و تربیت نسل های حال و آینده فعال هستند .

وی افزود : در وصف شأن ، منزلت و مقام معلم در قرآن کریم سوره ی علق آیه ی 1 تا 5 آمده است : « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ـ اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ ـ خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ ـ اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ ـ الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ـ عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ » در این آیات خداوند سبحان خود را به عنوان یک معلم می داند و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش انسان آورده است ، آن خدایی که به بشر علم خواندن و نوشتن با قلم  را آموخت و به آدم آن چه را نمی دانست تعلیم داد ، چه  عاملی باعث می شود که معلمان عزیز ما با کمترین امکانات به جامعه خدمت کنند ؟ به نظر من دو عامل باعث می شود ؛ یکی عشق و علاقه به هدفش و یکی هم ایمان به باور مردم نسبت به معلم است .


رحیم خانی هم چنین خاطر نشان نمود : ما می توانیم یک معلم خوب و الهی باشیم به شرطی که صفت کرامت را در خودمان تجلی کنیم و راه کرامت هم در واقع همان تقوا است   و به عنوان نمونه ای بارز می توان به شهید مطهری اشاره کرد و نمونه ای دیگر معلمان شریف استان خوزستان هستند که معلمان نمونه ی کرامت می باشند .انشاءالله که بتوانیم انتظارات مقام معظم رهبری را در دستگاه آموزش و پرورش محقق سازیم .

وی سپس معلمین شوش را به چند نکته توصیه نمود و در این خصوص اظهار داشت : « ترویج گفتمان ولایت» ، « ترویج فرهنگ ایثار و شهادت » « ارج نهادن به مقام شامخ شهداء و خانواده ی معظم و معزز آنها» و « تربیت دانش آموزان با هویت مستقل دینی و ملی » می بایست مورد توجه معلمین دلسوزما که عاشقانه به تلاش خود می پردازند باشد .


سرپرست اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش در بخش پایان سخنان خود به آمار معلمین نمونه  و فرهنگیان بازنشسته ای که قرار است از آنها تجلیل به عمل آید اشاره کرد و گفت : امروز از « 2 معلم نمونه ی استانی ، 12 معلم نمونه ی شهرستانی ، 4 معلم نمونه ی بسیجی و 87 نفر از معلمینی که در سال 1395 بازنشسته شده اند»  تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد .

سپس آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن عرض تبریک به مناسبت ولایت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) ، روز جوان ، آغاز هفته ی سربازان گمنام امام زمان(عج) ، هفته ی هلال احمر و روز بیماران خاص و صعب العلاج به مقام شامخ معلم اشاره کرد واظهار داشت : معلم کسی است که در جامعه ، « همه ی افراد تحصیل کرده ، اندیشمندان ، دانشمندان ،  نخبگان ، فرهیخته گان ، اساتید حوزه و دانشگاه ، پزشکان و .... »  مرهون زحمات معلم هستند ، حتی اگر یک نابغه را درنظر بگیریم  که مرتب به مطالعه ی کتاب می پردازد ، بدون درس معلم و استاد به هیچ جا نخواهد رسید و در این گفته شده که علم را از دهان بزرگان بیاموزید یعنی از معلم و استاد بیاموزد و فکر نکنید چون نابغه هستید دیگر به استاد نیاز ندارید .


وی در ادامه تربیت درست فرزندان در خانه را  یکی از ضروریان مهم جامعه دانست و در این خصوص عنوان نمود : شما اگر در نظر بگیرید در خانه به خاطر شیطنت به فرزند خود بگویید بی تربیت ؛ هم خود را زیر سئوال برده اید که عامل تربیت هستید و هم جملات نا روا را به فرزند خود یاد داده اید که در آینده جملات سخت ترین یاد می گیرد ، لذا فشار بر معلم از یک جهت نیست ، آیا معلم احساس خستگیس باید داشته باشد؟ خیر بلکه معلم باید به خودش فشار بیاورد تا برخورد خوبی داشته باشد ، لذا آن کسی که معلم و مربی خودش است چنین معلمی می بایست بیشتر مورد اکرام قرار گیرد و فرق داشته باشد با آن معلمی که اصلا کاری با خودش ندارد و بگوید من فقط معلم دیگران هستم  .

آیت الله سید محمد امام در ادامه به یکی از جملات حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت : امام راحل  فرمود : « در حوزه های علمیه باید در همه ی درس ها درس اخلاق را مدنظر داشت . » چون  امام بر این عقیده بود که درس اخلاق بسیار ضروری است ، خیلی از اساتید از جمله یکی از اساتید خودم زنده یاد حاج آقا تبریزی حاضر نمی شدند درس اخلاق بدهند ؛ وقتی هم از آنها پرسیده می شد که ما انتظار داریم سکوت اختیار کرد تا پایان سال تحصیلی فرا رسید اظهار داشت : « من چه درس اخلاقی می توانستم به شماها بدهم وقتی از خود مطمئن نیستم که در روز محشر آیا به شکل انسان وارد برزخ میشم و یا چیز دیگر چطور می توانم با شما از اخلاق حرف بزنم ؟ انسانی که به حرف خودش عمل نمی کند و از روز قیامت خود واهمه دارد نباید چیزی را که خود عمل نکرده و یا نمی کند از دیگران آن را بخواهد . خیلی سخت است که فردی معلم باشد ولی نتواند متعلم باشد .

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به بخشی از سخنرانی مقام معظم رهبری در روز گذشته با جمع زیادی از معلمین در میان گذاشت اشاره کرد و اظهار داشت : مقام معظم رهبری فرمود : « من از شواری عالی انقلاب فرهنگی گلایه مند هستم چون سند تحت پوشش قرار دادن ایران در یونسکو ، آن هم بدون اطلاع من ، مجلس شورای اسلامی و مردم ، به توافق رسید و آن را هم امضاء نمودند .» هر چند که می گویند اجرای آن الزام آور نیست ، اما وقتی امضاء شد باید در کشور ایران عملیاتی شود ، این سند چیست ؟ این سند می گوید که آموزش هر نوع دینی در آموزش و پرورش ممنوع است ، یعنی حق تربیت و مطرح کردن مسائل دینی را ندارید و فقط باید به آموزش دروس پرداخته شود و یا این که در این سند آمده است دانش آموز نباید از معلم خود تمکین داشته باشد و نیازی به احترام گذاشتن و بوسیدن دست معلم نیست و به جای معلمین ایرانی مستشاران خارجی باید وارد کشور شوند و برای افکار دانش آموزان ما برنامه ریزی کنند ، آیا ما از خود « علمی ـ تعلیمی ـ تعلمی ، روشی و یا  پرورشی» نداریم که مستشاران خارجی بیایند به ما یاد بدهند ؟


وی افزود : در بخش دیگری از این سند در مورد حمایت از خانواده به روش یونسکو اشاره شده که در آن آمده است : « در این سند سه نوع خانواده برای ایرانیان تعریف شده است 1 ـ زندگی مشترک  مرد با زن 2 ـ زندگی مشترک  زن با زن 3 ـ زندگی مشترک مرد با مرد » آیا ایرانیان و شعیان دوازده امامی اجازه می دهند که چنین سبک اخلاق و زندگی در آموزش و پرورش و خانواده ها ترویج یابد ؟ مسلما پاسخ منفی است ـ این سند موارد زیادی دارد که من شما را دعوت به مطالعه ی آن می کنم تا بدانید شورای انقلاب فرهنگی چه چیزهایی را براری دانش آموزان و خانواده های ما در نظر گرفته است .

این چه سندی است که مخفیانه رونمایی می‌شود؟ در مجلس شورای اسلامی نمی‌رود، شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را نمی‌بیند، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را سال‌های سال دانشمندان برجسته ما تنظیم و آماده کردند، یونسکو چه صیغه‌ای‌ است که بخواهد برای ما سند آموزش و پرورش و آموزش عالی را تنظیم بکند؟  


از دیگر برنامه های این مراسم علاوه بر تجلیل از معلمین نمونه و فرهنگیان بازنشسته ، می توان به « اهدا لوح تقدیر آموزش و پرورش به امام جمعه ، اهدا لوح تقدیر فرماندهی نیروی انتظامی به سرپرست اداره ی آموزش و پرورش ، خوانش شعر توسط رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و اجرای سرود توسط یکی از آموزشگاه های دخترانه » اشاره کرد .



Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست