04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۷۰۳2672

دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع) شهرک دانیال بازگشایی شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ کریم ستاوی

ساعت 8:30 صبح روز دوشنبه 3 مهرماه1396 طی مراسمی با حضور رئیس آموزش و پرورش ، دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع) شهرک دانیال به مناسبت آغاز سال تحصیلی 96ـ97 بازگشایی شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالامیر خنیفر رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ، ضمن قدردانی از مدیر و معاونت پرورشی دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع) به خاطر برگزاری این مراسم ، به تقارن  آغاز سالی تحصیلی با هفته ی دفاع مقدس و ماه محرم الحرام اشاره کرد و گفت : همه ی ما که در این مراسم حضور داریم متعلق به نسل اول و دوم انقلاب اسلامی هستیم و دفاع مقدس و پیزروزی انقلاب اسلامی را به خوبی در ذهن خود داریم اما دانش آموزان  نسل چهارم هستن د و نمی دانند که ما 850 هزار شهید را تقدیم این انقلاب کرده ایم  ، لذا می بایست  ما نسل اول و دومی ها ، این دانش آموزان را به صورت عمقی با نحوه ی پیروزی انقلاب و آغاز و پایان جنگ تحمیلی آشنا کنیم .

وی در ادامه به نحوه ی  واقعه ی جانسوز کربلا اشاره کرد و گفت وقتی که « عبدالله بن ابی قحافه عثمان بن کعب تیمی قرشی ملقب به ابوبکر » به عنوان  خلیفه انتخاب شد تا انتخاب یزید  به عنوان فرمانده ی شام با لشکری متشکل از 20 هزار نفر که  به قصد فتح شام حرکت کردند اما  یک بیماری به نام وفا آمد و خیلی ها از بین رفتند .

خنیفر در ادامه بخش از خصوصیات ابوسفیان را تشریح نمود و اظهار داشت : معاویه در فرهنگ مردمی عرب به حلم و ذکاوت و سیاست مشهور است. سیاست او بیشتر مبتنی بر زرنگی و خودداری است. حلم معاویه نیز مشهور است. همچنین معاویه، شخصی سخنور بود. به راحتی می‌توانست قلوب را جلب کند؛ به طوری که غلاه ی معاویه پیدا شدند که معتقد به خدایی وی بودند. چنین تصویری از معاویه در متون عربی به ویژه الف لیله ی و لیله ی یا هزار و یک شب مشهور است. و از وی یک دیوان قصاید به جا مانده که از چند بخش «اتانی امر» «ابلغ لدیک» تطاول لیلی الا یا سعد، حریث، تقول قریش تشکیل شده‌است.

رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش  در ادامه به دلایل عدم بازگشت امام حسین(ع) به مدینه بعد از بی وفایی کوفیان اشاره کرد و گفت : سه عامل مهم در پیدایش نهضت امام حسین(ع) وجود دارد ؛ عامل اول درخواست بیعت از امام حسین (ع) برای یزید و وارد کردن فشار به آن حضرت است . در این عامل امام حسین(ع) حالت دفاعی داشت زیرا حکومت یزید از او با فشار و اصرار بیعت می‌‌خواست و حضرت خودداری می‌‌ورزید. عامل دوم: دعوت مردم کوفه از امام حسین (ع) است ؛ در این عامل عکس‌‌العمل امام مثبت است و نوعی همکاری و تعاون با کوفیان به شمار می‌‌رود. حضرت در مکه از نظر خودداری از بیعت یزید دیگر وظیفه‌‌ای به عهده نداشت چون در هر حال بیعت نکرده بود. اما دعوت کوفیان بُعد تازه‌‌ای به قضیه داد و وظیفه تازه‌‌ای برای امام ایجاد کرد. گویی ارزیابی امام حسین(ع) این بود که حال که کوفیان با این همه اصرار و اشتیاق مرا دعوت کرده‌‌اند به عراق می‌‌روم اگر آنان به وعده‌‌های خود وفادار بودند که چه بهتر، و اگر چنین نبود باز به مکه بر می‌‌گردم یا به یکی از مناطق اسلامی می‌‌روم و عامل سوم : که یک عامل مهم است ، عامل امر به معروف و نهی از منکر است. در این عامل، منطق امام، منطق اعتراض و تهاجم بر حکومت اموی است زیرا معتقد بود که جهان اسلام را فساد و آلودگی فرا گرفته و حکومت وقت به صورت سرچشمه فساد درآمده است و او به حکم مسئولیت شرعی و وظیفه الهی خود باید قیام کند. معلوم می‌‌شود که اگر دعوت مردم کوفه عامل مهم و اساسی بود وقتی خبر اوضاع پریشان کوفه به حضرت رسید امام دست از سخنان و مواضع خود بر می‌‌داشت و از ادامه سفر خودداری می‌‌کرد در حالی که داغ‌‌ترین و شورانگیزترین سخنان امام از اینجا شروع شد. پس عامل امر به معروف و نهی از منکر مهمترین انگیزه برای قیام امام حسین محسوب می‌شود.

عبدالامیر خنیفر افزود : اما آیا امام قصد بازگشت داشت یا نه؟امام حسین (ع) به دنبال استقبال عظیم مردم کوفه پسر عمویش (مسلم بن عقیل) را برای سامان دادن اوضاع کوفه و ارائه گزارش روانه عراق کرد و خود پس از چندی در روز سه شنبه نهم ذیحجه سال (نهم یا هشتم) از مکه خارج شد. زمانی که خبر حرکت امام به یزید رسید نامه‌‌ای به ابن زیاد نوشت و با آگاه کردن وی از این امر دستور داد که شهرکوفه را به شدت کنترل نماید. عبیدالله بن زیاد برای مجبور کردن امام به بیعت با یزید یا جنگ کردن با وی عمر بن سعد را با سپاهی روانه کربلا کرد. گفتگوهای چندی میان امام حسین (ع) و عمر بن سعد در روزهای حضورش در کربلا صورت گرفت که همه روی مسأله بازگشت تکیه داشت و امام در صدد بود که وضعیت به گونه‌‌ای درآید که بتواند از حیطه قدرت ابن زیاد خارج شود.


شایان ذکر است در این مراسم ، حجت الاسلام محمد جواد حسینوند رئیس اداره تبلیغات اسلامی ، والدین دانش آموزان و معلمین دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع) حضور داشتند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست