04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۷۱۹2718

با حضور جمعی از مسئولین محلی ، زنگ عاطفه ها در مدرسه ی عفت شوش نواخته شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 9صبح روز چهارشنبه 19مهرماه1396 با حضور جمعی از مسئولین محلی از جمله  آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ، زنگ عاطفه ها در دبستان عفت نواخته شد .

به گزارش شوش نیوز ؛  امام جمعه ی شهرستان شوش در این مراسم که به صورت نمادین در دبستان عفت حوزه ی شهر شوش برگزار شد ، به معنای جشن عاطفه ها اشاره کرد و گفت :  یکی از جنبه‌هاى روح و نفس انسان، «ساحت عاطفی انسان» است. «عاطفه»؛ به معنای محبت و مهربانى است. و غالباً تحت تأثیر عناصر و عوامل مختلف؛ از قبیل « عشق، حس جمال، و مهر و محبت » قرار می‌گیرد. و نوعى میل است که جهت آن به‌سوى غیر می‌باشد.

وی افزود : عاطفه از ویژگی‌های فطری و مثبت انسانی است و مؤمنان به داشتن آن ترغیب شده‌اند؛ از این‌رو، عاطفه از مبانی انسان‌شناسی است. در قرآن کریم و روایات همان‌گونه که به عقل اهتمام ویژه شده، به قلب نیز که کانون عواطف و محبت بوده، توجه شده است. اراده انسان تحت تأثیر بُعد عاطفى و شوقى او است؛ انسان تا نسبت به کارى اشتیاق و رغبت نیابد، اراده‌اش نسبت به آن برانگیخته نمی‌شود. اشتیاق و جنبه عاطفى انسان نیز متأثّر از بُعد شناختى و باورهاى او است. و مهم‌ترین عاملى که عاطفه انسانى را تقویت می‌کند، و بر خود انسان و دیگرانی که مورد محبت و عاطفه قرار می‌گیرند، تأثیر می‌گذارد، شناخت محبت و عاطفه و شیوه اجرای آن بر اساس آموزه‌های دینی است.


الباجی معاونت پرورشی اداره ی آموزش و پرورش نیز در سخنانی کوتاه ضمن خوش آمدگویی به مسئولین ، به اشکال عاطفه گرایی پرداخت و خاطر نشان نمود : در مکتب عاطفه‌گرایى، هر محبت و عاطفه‌اى اخلاقى شمرده شده و حال آن‌که هر محبتى، اخلاقى نیست، گرچه قابل مدح و ستایش باشد. محبت مادر نسبت به فرزندش، در مرحله اول واکنشى طبیعى، تکوینى و غیر اکتسابى است و به ‏صورت خودکار و غیر ارادى صورت می‌گیرد.



وی افزود : قرآن کریم درباره  ی پیامبر(ص) می‌فرماید: «ای ‏پیامبر ! پس به مهر و رحمتى از سوى خدا با آنان نرم خوى شدى، و اگر درشت خوى و سخت دل بودى از پیرامونت پراکنده می‌شدند؛ بنابراین از آنان ‏گذشت کن، و براى آنان آمرزش بخواه، و در کارها با آنان مشورت کن، و چون ‏تصمیم گرفتى بر خدا توکل کن؛ زیرا خدا توکل کنندگان را دوست دارد.»


 

از دیگر برنامه های این مراسم می توان به ن ادای احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران ـ اجرای سرود ـ اهداء مبالغ جمع آوری شده به کمیته ی امداد ـ قرائت دکلمه توسط  فاطمه شفیعی دانش آموز کلاس پهارم و ذکر مصیب حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش اشاره کرد .


 

شایان ذکر است علاوه بر امام جمعه ، معاونت فرمانداری شهرستان شوش ـ رامین کیانی رئیس اداره ی بهزیستی ـ سعدی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ـ علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مهندس غلامرضا اسلامی پناه رئیس اداره ی صنعت ، معدن و تجارت ـ سید مجید نوری زاده رئیس جمعیت هلال احمر ، فتانه رستمی عضو شورای اسلامی شهر شوش و ... مهمانان این مراسم بودند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست