03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۷۲۵2737

جلسه ی شورای آموزش و پرورش شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10 صبح روز سه شنبه 25مهرماه1396 ، جلسه ی شورای آموزش و پرورش شهرستان شوش به مدیریت دکتر غزی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز : دکتر عدنان غزی سرپرست فرمانداری شهرستان شوش در آغاز به « نظم و انضباط ـ حضور به موقع و مثمرثمر بودن جلسات » اشاره کرد و گفت : جلسات ما نباید به صورت نمادین و فرمایشی برگزار شوند ؛ خصوصا جلسات شورای آموزش و پرورش که در اولویت اول ماست و می بایست در آن به مشکلات عدیده ی فرهنگیان و امکانات مورد نیاز آموزشگاه ها پردازیم .

وی سپس به حقوق معلمان اشاره کرد و خاطر نشان نمود : حقوق معلمان ما در سطح کشور در کمترین سطح است و با حقوق یک شهردار فاصله ی عمیقی دارد ، هر چند همین حقوق برای یک شهردار ناچیز است و همه می داریم که کلید هر شهر دست شهردار آن شهر است و اگر کل ادارات فرهنگی و تأثیر گذار  فعالیتشان با شهرداران هماهنگ باشد آن موقع می توان گفت شأن و منزلت شهردار رعایت شده است .


سرپرست فرمانداری شهرستان شوش در ادامه به اهمیت شغل معلمین اشاره کرد و گفت : وقتی که پیامبر اعظم (ص) می فرماید  : «در میان صدقه هایی که مردم می دهند، هیچ صدقه ای ارزنده تر از یاد دادن علم و دانش نیست» و یا حضرت امام علی فرموده است : « کسی که در مقام هدایت و آموزش قرار می گیرد، باید بیش از آموختن به دیگران، خود را پالایش روحی کند و ادبِ رفتاری اش، بیش از ادب گفتاری اش باشد» . و یا حضرت امام خمینی رحمه الله درباره مقام معلم می فرماید: « نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست؛ انبیا هم معلم بشر هستند. نقش معلم، بسیار حساس و مهم است و مسئولیت بسیار زیادی دارد. نقش مهمی است که همان نقش تربیت است که اخراج من الظلمات الی النور است. معلم، امانت داری است که  غیر از همه امانت هاست؛ انسان، امانت اوست. امانت های دیگر را اگر کسی خیانت به آن بکند، خلاف کرده است، اما امانت اگر انسان باشد، اگر خدای نخواسته به این امانت خیانت شد، یک وقت می بیند خیانت به یک ملت است، خیانت به یک جامعه است، خیانت به اسلام است. معلم، امانت دار نسلی است که تمام مقدّرات یک کشور، به آن نسل سپرده می شود و تربیت شما باید همراه با تعلیم باشد». پس اولویت دادن به جلسات شورای آموزش و پرورش می بایست نهادیه شده و دارای خروجی مناسب باشد .


دکتر غزی سپس مشارکت ادارات در مسائل آموزش و پرورش را امری ضروری دانست و در این خصوص گفت : آموزش و پرورش به عنوان نهادی مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی که وظیفه تعلیم و تربیت را برعهده دارد، و نیازمند توجه ویژه  و مشارکت ادارات را می طلبد .


"غزی " یکی از مهمترین علل توسعی یافتگی جوامع را توجه به امر آموزش و پرورش عنوان کرد وگفت: در کشورهایی که از نظر توسعه در سطح پایینی قرار دارند موضوع آموزش و پرورش آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است.


عبدالامیر خنیفر رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش با توجه به نگاه دقیق سرپرست فرمانداری به مسائل تعلیم و تربیت ، از ایشان قدردانی نمود وبر توسعه ی پیش دبستانی ها در جهت جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان تاکید کرد.

وی افزود : با پیگیری های صورت گرفته تاکنون بیش از 180 کلاس پیش دبستانی در سطح شهرستان برگزار شده است.


دبیر جلسه ی شورای آموزش و پرورش شهرستان شوش در پایان  سخنان سرپرست فرمانداری شهرستان شوش را به فال نیک گرفت و در این خصوص اظهار داشت : امیدوارم با تأکید  دکتر غزی نسبت به مهم بودن جلسات  آموزش و پرورش از این به بعد خروجی های ایده آل و عملی شدن مصوبات را داشته باشیم .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست