04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۹۱۲2875

گردهمائی کارشناسان مسئول متوسطه ی اول استان خوزستان به میزبانی شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10صبح روز یکشنبه 12 آذرماه 1396  گردهمایی کارشناسان مسئول آموزش متوسطه ی اول  استان خوزستان به میزبانی شهرستان شوش در سالن امام علی(ع) آموزشگاه نمونه دولتی امام حسین(ع) شهرک دانیال برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز در این گردهمایی که اردشیر کمایی معاونت آموزش متوسطه ی اداره ی کل آموزش وپروش استان خوزستان ؛ حسن فرد بابلی رئیس گروه آموزش متوسطه ی اول اداره ی کل ، داوری و رحمانی کارشناسان مسئول آموزش متوسطه ی اول استان و دیگر شهرستان ها حضور داشتند ؛ عبدالامیر خنیفر رئیس آموزش و پرورش شهرستان شوش ، ضمن خیر مقدم و عرض تبریک به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) ، به معرفی ظرفیت های شوش پرداخت و گفت : چُغازَنبیل نیایشگاهی باستانی است که در زمان ایلام (عیلامی ها) و در حدود 1250 پیش از میلاد ساخته شده است. چغازنبیل بخش به جا مانده از شهر دوراونتش است و در نزدیکی شوش (شهر باستانی) در استان خوزستان قرار دارد. این سازه در 1979 اولین اثر تاریخی از ایران بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت. جامعه بین المللی برای آن ارزش استثنائی و جهانی قایل است. خاورشناسان چغازنبیل را نخستین ساختمان مذهبی ایران می دانند.

وی افزود : مکان جغرافیایی زیگورات چغازنبیل در 45 کیلومتری جنوب شوش (شهر باستانی) ، در نزدیکی منطقه باستانی هفت تپه است. دسترسی به این اثر باستانی از جاده ای انحرافی در جاده شوش به اهواز و همچنین از جاده شوشتر به هفت تپه (جاده کشت و صنعت کارون) مقدور می باشد .

خنیفر سپس به وجود پر خیر و برکت مقبره ی حضرت دانیال نبی(ع) اشاره کرد و اظهار داشت :  حضرت دانیال نبی (ع) از پیامبران بنی اسرائیل  در قرن هفتم پیش از میلاد است. «دانیال» در زبان ‌عبری به معنای «خدا قاضی من است» آمده است. حضرت دانیال(ع) در بیت‌المقدس متولد شد. وی که هم زمان با کوروش کبیر و داریوش اول می‌زیست، در تعبیر خواب علم داشت. درباره ی اصل و نسب دانیال نبی(ع) در منابع آمده که دانیال نواده یهودا پسر یعقوب پسر اسحاق پسر ابراهیم پسر تارح پسر ناحور پسر سام پسر نوح پسر خنوخ پسر انوش پسر شیث پسر آدم است.

رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش افزود : در سال شانزدهم هجری قمری، یعنی پس از این که آخرین جنگ بین سپاه اسلام و ایرانیان به پایان رسید. فرمانده سپاه اسلام حین بازگشت جسد مومیایی شده‌ای را می‌بیند و از مردم سئوال می‌کند. مردم که از مقام و مرتبه حضرت آگاهی نداشته‌اند می‌گویند چیزی نیست که به درد شما بخورد این جسد را هر وقت ما احتیاج به باران داشته باشیم جسد را از آلونک بیرون می‌آوریم و به حکم خداوند باران می‌بارد و هر وقت آن را داخل می‌بریم باران تمام می شود. فرمانده سپاه اسلام به خلیفه وقت نامه می‌نویسد که جسدی مومیایی شده در شیشه‌ای بلورین در منطقه شوش پیدا شده است. خلیفه از شناسایی آن عاجز می ماند به نزد حضرت علی (ع) می‌روند و جریان را سوال می کنند. حضرت علی(ع) می‌فرماید که این جسد برادرم حضرت دانیال است و دستور می‌دهد که به روش مسلمین غسل می‌کنند و سپس کفن کنند و رو به قبله دفن کنند. همچنین دستور داد آب رودخانه را از روی قبر عبور دهند تا نگهبانی باشد برای قبر تا دست کسی به آن نرسد. حضرت علی(ع) نیز در حدیثی فرمودند: «من زار اخی دانیال کمن زارنی یعنی هر کس برادرم دانیال را زیارت کند مرا زیارت کرده است».

خنیفر در ادامه به قلعه ی شوش اشاره کرد و گفت : قلعه ی شوش قلعه‌ای است که توسط ژاک دمورگان فرانسوی برای سکونت باستان‌شناسان فرانسوی در نزدیکی آرامگاه دانیال نبی در شوش حدود 106 سال پیش  بر روی تپه‌ای تاریخی بناشده‌است. از مهم‌ترین آثار بدست آمده از این تپه‌ها، می‌توان به مجسمه ی معروف ملکه ناپیر اسوستون، لیوان مشهور سفالی شوش به رنگ نخودی و نقش بزکوهی و قانون حمورابی اشاره کرد. این قلعه دارای نقشه‌ای قرون‌وسطایی است و توسط فرانسویها با استفاده از نیروی کار ایرانی و نظارت خاندان فیلی که امنیت ساخت را بر عهده داشتند و حاج مصطفی دزفولی ساخته شده است. ساخت قلعه با استفاده از آجرهای کاخ داریوش هخامنشی (کاخ آپادانای شوش) و تعدادی از آجرهای منقوش به خط میخی چغازنبیل که ناشی از تخریب قسمت هایی از این بناها بوده انجام شده است.

 عبدالامیر خنیفر در پایان سخنان خود به طرح تعالی مدرسه اشاره کرد و خاطر نشان نمود : برنامه ی تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی « تعالی بخش ، مدرسه محور ، مشارکت جو و کیفیت مدار » ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایطی را فرآهم آورد تا کلیه ی عوامل موثر در مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی و پیرامونی خود ، با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه ی عملیاتی مدرسه اقدام کند و با نگاهی تیزبین و نقاد به صورت مستمر عملکرد مدرسه خود را نسبت به نقشه ی راه یا برنامه ی عملیاتی و هدف های قصد شده بسنجد .


شایان ذکر است این گردهمایی با سخنرانی آموزشی ضمن خدمت   70 دقیقه ای حسن فرد بابلی  ، صرف نهار و  اقامه ی نماز و سپس با سخنرانی اردشیر کمایی دنبال شد . 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست