04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۰۱۷3570

نهمین جلسه ی مشترک شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 13:45 روز دوشنبه 17 دیماه 1397 جلسه ی مشترک شورای آموزش و پرورش و پشتیبانی نهضت سواد آموزی ابتدا به مدیریت عبدالحسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و سپس دکتر عدنان غزی فرماندار در سالن اجتماعات این فرمانداری با بررسی مصوبات جلسه ی هشتم و دستور کار جلسه ی جدید برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالحسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش  ، آموزش و پرورش ر ا یکی از شاخصه های توسعه  یافتگی جامعه دانست و گفت : وقتی که آموزش و پرورش  افتخار توسعه یافتگی است  ؛ تمام دستگاه ها  می بایست همکاری و همیاری خود را با این دستگاه پرورش دهنده ی نسل های فردا  داشته باشند .

وی  انجمن اولیاء و مربیان را یکی از حلال مشکلات آموزشی در شوش معرفی نمود و خاطر نشان نمود : برگزاری جلساتی با انجمن اولیا و مربیان   و مطرح کردن سئوالاتی که توسط دانش آموزان معین می گردند از اولیا و مربیان پرسیده شود تا این انجمن بداند که در مورد هر چیزی باید اطلاعات کافی ر ا داشته باشند و با این کار می توان بخشی از مشکلات و موانع را از طریق همین انجمن ها مرتفع نمود .


در این جلسه فتانه رستمی عضو شورای شهر شوش و مدیر آموزشگاه دخترانه ی دانشوران مقطع متوسطه ی دوم به گرفتن هزینه از مهدکودک ها و زبان سراها توسط شهرداری شوش  اشاره کرد و گفت : برخی از این مهدکودک ها ، زبان سراها و مؤسسات تندخوانی با اجاره ی خانه های مسکونی در سطح شهر اقدام به فعالیت دارند اما شهرداری شوش همانند یک  مکان تجاری با آنها  رفتار می کند و  عوارض گوناگونی از آنها مطالبه می کند .


مهندس غلامعباس کرد معاون عمرانی شهرداری شوش  در پاسخ به انتقاد  فتانه رستمی گفت : شهرداری طبق ضوابط و مقررات باید عوارض را دریافت کند  و اگر یک مکان مسکونی  بدون هماهنگی تغییر کاربری داده و از مسکونی به تجاری تبدیل شود بی شک  شهرداری صرفا هزینه ی یک سری خدماتی را که به آنها می دهد  اخذ می نماید و تا به این لحظه ما نه مکانی را پلمپ کرده ایم  و نه  مبالغ زیادی دریافت کرده ایم  و در حد یک تذکر بسنده نموده ایم .

عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش  به جا به جایی پژوهش سرای شهدای هسته ای شهرستان شوش اشاره کرد و تصریح نمود : مقدمات اولیه ی ایجاد پژوهش سرا را دیناروند رئیس اسبق آموزش و پرورش آغاز نمود و امتیاز آن را گرفت و پس از آن ما نیز زحمات قابل توجهی برای پژوهش سرا تدارک دیدیم و علاوه بر آن  مکان این پژوهش سرا را از کوی اندیشه به ساختمان قبلی امور تربیتی انتقال دادیم  .


وی در ادامه از برگزاری جشنواره ی علوم قرآنی در مقطع ابتدایی خبر داد و در این راستا اظهار داشت : با حضور 800 دانش آموز  جشنواره ی علوم قرآنی در هفت رشته در مدرسه ی معلم در دو نوبت صبح و عصر  برگزار می شود که انتظار دارم هم فرماندار و همدیگر مسئولین در مراسم افتتاحیه ی این جشنواره حضور یابند .

مهرداد سعدی کارشناس امور عشایر اداره ی آموزش و پرورش از وضعیت اسفبار  دانش آموزان عشایر خبر داد و گفت : دانش آموزان عشایر که به خاطر سرما  پاهای خود را در کیف می گذارند و یا وقتی که باران می بارد آب زیر پای این دانش آموزان می رود  ؛ آنها  نیاز به نوازش های پدرانه ی فرماندار و دیگر مسئولین دارند ، در حالی که دانش آموزان شهری به دنبال افزودن یک پروژکتور می باشند ، دانش آموزان عشایر   میز و صندلی طلب می کنند .


مهندس غزی فرماندار شهرستان شوش  در جمع بندی این جلسه در بخش آموزش و پرورش گفت : همیشه تأکید خاصی به دستگاه آموزش و پرورش  به عنوان یک نماد پیشرفت داشته ام  و بر این باورم که ترقی در هر جامعه مرهون پشتیبانی از این دستگاه می باشد .

وی در ادامه فرهنگ سازی را یکی از اهداف اداره ی آموزش و پرورش دانست و گفت : اگر شما مثلا شیرینی  را در جاهای مختلف یک ساختمان بگذارید آن شیرینی به خوراک مورچگان یا پرندگان و خزندگان تبدیل می شود و اثری از آن شیرینی باقی نخواهد ماند و حال شما پلاستیک را در نظر بگیرید ، اگر در خیابان ها ، بیابان و معابر را پر از پلاستیک کنیم چه اتفاق رخ می دهد ؟ بی شک پلاستیک سال ها طول می کشد و جذب زمین نمی شوند و این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد  ؛ پس از هم اکنون در سطح مدارس می بایست آموزش های راهنمایی و رانندگی ، نحوه ی چگونه مصرف کردن از « برق ، آب و گاز » در نظر گرفت و حتی  استفاده نکردن از پلاستیک را برای دانش آموزان فرهنگ سازی نمود تا نسل بعدی حداقل بتواند از محیط زیست پاسپانی نماید .

عبدالامیر خنیفر  مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش از کسب  رتبه ی اول  نهضت سواد آموزی خبر داد و یادآور شد : پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان شوش به مدیریت اسماعیل اسفندی موفق به کسب رتبه ی اول استانی در تحت پوشش قرار دادن سهمیه های اختصاص یافته دوره های مختلف سواد آموزی شد.


وی افزود : پپشتیبانی نهضت سواد آموزی شوش در راستای اهداف ترسیمی از سوی معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان مبنی بر تلاش فراگیر درزمینه کاهش نرخ بی سوادی در سطح استان و شهرستان شوش ، با بکار گیری 164 نیروی و اخذ 1240سهمیه در سال تحصیلی 97 موفق به کسب این عنوان برتری شد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست