04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۹۲۸3540

با حضور هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه ی شوش ؛ جشنواره علوم قرآنی برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 8:30 صبح روز چهارشنبه 28آذرماه1397 همزمان با پنجمن روز از هفته ی قرآن ، عترت و نماز که با عنوان «تجلیل از نخبگان عرصه قرآن، عترت و نماز»نام گزاری شده است ؛ جشنواره ی دانش آموزی علوم قرآنی با حضور 1000 نفر از دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه در بیرستان عفاف برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالحسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنینی و اجتماعی فرماندار شهرستان شوش ضمن قدردانی از مدیریت اداره ی آموزش و پرورش به اهمیت قرآن و نقش آن در تربیت فرزندان اشاره کرد و گفت : یکی از بخش‌های مهم زندگی، تربیت فرزندان است که قرآن در سوره‌های متعدد و در ضمن بیان سرگذشت انبیا و فرزندان آنان به مسائل تربیت فرزندآگاهی داده است. اوج آموزه‌های قرآن در این زمینه در آیه ی ۱۳ سوره ی مبارکه «لقمان» می فرماید: « وَإِذْ قَالَ لُقْمَانُ لِابْنِهِ وَهُوَ یَعِظُهُ یَا بُنَیَّ لَا تُشْرِکْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْکَ لَظُلْمٌ عَظِیمٌ/// و [یاد کن] هنگامى را که لقمان به پسر خویش در حالى‌که وى او را اندرز می‌‏داد گفت اى پسرک من! به خدا شرک میاور که به‌راستى شرک ستمى بزرگ است».


وی افزود : یکی از امتیازات و ویژگی‌های قرآن این است که خود یک کتاب تربیتی است و همه ی آیات آن به‌طور مستقیم و غیر مستقیم در مقام تربیت انسان در رده‌های مختلف سنی، از «خردسال تا کهنسال »است. گاه این وظیفه ی خطیر را به‌صورت مستقیم و گاه به‌صورت غیر مستقبم بیان کرده است.

به گفته ی عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ، در نوبت صبح 500 نفر از دانش آموزان مقطع  اول و دوم متوسطه ی پسر و در نوبت بعداز ظهر 500 دانش آموز دختر در   «حفظ (موضوعی و ترتیبی)، حفظ کل ، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء ،  قرائت، تفسیر»؛ سه رشته در حوزه نماز شامل؛ «اذان، احکام و انشاء نماز» و چهار رشته در حوزه عترت شامل «حفظ کل نهج البلاغه، حفظ خطبه ها، حفظ ۱۰ جز خطبه ها، حفظ کل نامه ها، حفظ حکمت ها و بخش ویژه حفظ صحیفه سجادیه» با حضور کارشناسان برتر علوم قرآنی به عنوان داور به رقابت می پردازند و در آینده به محض مشخص شدن برندگان مراسم تجلیل  برگزار می شود .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست