04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۰۰۱4088

گفتگوی اختصاصی شوش نیوز با رئیس نهضت سوادآموزی

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

در اولین روز از هفته ی نهضت سوادآموزی همچون سال های گذشته به دفتر نهضت سوادآموزی واقع در ساختمان اداره ی آموزش و پرورش رفتیم تا با حسین داودی پیرامون فعالیت ایشان و همکارانش در ایام کرونایی آشنا شویم .

به گزارش شوش نیوز ، ساعت 13:15 روز دوشنبه 1 دی ماه1399 هم زمان با اولین روز از تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره) ؛ حسین داودی رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان شوش گفت : با سلام و درود به روح پرفتوح بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی و سلام و درود به شهدای « انقلاب اسلامی ، ترور ، هشت سال دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم . نظم و امنیت و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت  و تندرستی برای مقام معظم رهبری» و عرض تبریک و تهنیت به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار ، چهل و یکمین سالروز فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی ، حضرت امام خمینی(ره)  مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی را به تمامی « کارشناسان ، آموزش دهندگان سخت کوش و فعال و سودآموزان  عزیز» تبریک و تهنیت عرض می کنم .


وی افزود : یادمان باشد ،  «به خاطر میخی نعلی افتاد ،  به خاطر نعلی اسبی افتاد ،  به خاطر اسبی سواری افتاد ،  به خاطر سواری جنگی شکست خورد ،  به خاطر شکستی مملکتی نابود شد و همه  ی این ها به خاطر کسی بود که میخ را خوب نکوبیده بود» . پس باید گام اول را درست برداریم ؛ امام راحل(رحمت الله علیه) بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به این مسئله و اهمیت آموزش بزرگسالان  پی برده و از همان ابتدا نسبت به سود و اهمیت سوادآموزی اهتمام داشته که در آن زمان حساس کانونی به نام نهضت سوادآموزی در راستای دستیابی به آرمانی مقدس با هدف ریشه کنی هرگونه بی سوادی اقدام نموده است .

حسین داودی در ادامه تصریح نمود : بی شک ۀموزش و سواد به عنوان یکی از عوامل بنیادین و ریشه ی تمامی ابعاد دیگر توسعه ی پایدار  و شاخص های رشد و پیشرفت کشورها از جمله مقوله ی سلامت و اقتصاد ، تأثیری بی بدیل دارد . لذا برخورداری از سواد ، اولین شرطِ ورود به گفتگو و برقراری ارتباط با جوامعی که به هم پیوند خورده اند  و مسیر دستیابی  به مشارکتِ «اجتماعی ـ فرهنگی ، مهارت اندوزی و خودکفایی » خواهد بود .


وی در ادامه به عملکرد چهارماهه ی نهضت سوادآموزی اشاره کرد و یادآورشد : با همت و تلاش همکارانم در نهضت سواد آموزی  بحمدالله  توانستیم کارهای خوبی با توجه به شیوع  ویروس منحوس کرونا که از اسفندماه1398 آغاز شده ، فعالیت  نهضت همچنان  برقرار بوده و تعطیل نشده است هر چند که تنها در بخش  امتحانات حضوری با تعطیلی مواجه شدیم وی امتحانات  به صورت غیر حضوری در فضای مجازی  انجام شد ولی آزمون های سوادآموزی  به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی  و فاصله گذاری اجتماعی با کیفیت مطلوب  برگزار شد ، گرچه  مشارکت و حضور در امتحانات نسبت به سنوات قبل کمترشده است .

رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان شوش سپس  به سهمیه های ابلاغی  از اداره ی کل استان خوزستان اشاره کرد و گفت : سهمیه ی ابلاغی ، امسال به شهرستان شوش 1210 نفر است که با همت و تلاش همکارانم  در نهضت سوادآموزی که جا دارد از این عزیزان که بی منت و بیش از وظیفه ای که بر عهده دارند خصوصا موسی الواری که نسبت به بقیه ی همکاران از سابقه ی بیشتری برخورد است تقدیر و تشکر کنم ، سهمیه ی سوادآموزی 600 نفر  ـ سهمیه ی انتقال 260 نفر و سهمیه ی تحکیم 350 نفر  بود که الحمدولله توانسته ایم نزدیک به 60 درصد را تحت پوشش ببریم . در مجموع تا امروز 40 درصد در بخش سوادآموزی ـ 97درصد انتقال و 45 درصد تحکیم را زیر پوشش برده ایم و برای تکمیل این سهمیه ما تا پایان بهمن ماه1399 فرصت داریم که  همه را تحت پوشش قرار دهیم ، الیته  این کار سختی های خود ر ا دارد چون در این شرایط کرونایی جمع کردن  سوادآموز دشوار است .


حسین داودی در ادامه به راه اندازی دومین مرکز یادگیری در شهرستان شوش اشاره کرد و عنوان نمود : در کل استان خوزستان در مجموع 5 مرکز یادگیری وجود داد که در این میان دو مرکز به شوش اختصاص دارد ، مرکز اول در همان خیابان آزادی نرسیده به مسجد امام حسن(ع) قرار دارد و دومین مرکز یادگیر در منطقه ی کم برخوردار آخر آسفالت شوش راه اندازی شده است و این در نوع خود یک امتیاز ویژه است ؛ در این مراکز محلی علاوه  بر برنامه های آموزش سوادآموزی ؛ مهارت های زندگی ، اجتماعی و حقوق شهروندی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی ، اعتقادی و تربیتی با مشارکت مردم اقدام به برگزاری انواع مراسم از جمله بر پایی نمایشگاه صورت می گیرد ، البته امسال به خاطر کرونا  برپایی نمایشگاه حذف شد .

رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان شوش در ادامه به برنامه های مدنظر برای هفته ی نهضت سوادآموزی اشاره کرد و اظهار داشت : در این هفته پنج برنامه ی شاخص از جمله « برگزاری شورای پشتیبانی ـ دیدار با خانواده ی شهدا و ایثارگران ـ برگزاری مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری با موضوع انشاء نویسی با موضوعات((( 1 ـ چگونه ما می‌توانیم به اعضای خانواده، هم کلاسی‌ها و دوستانمان برای مقابله با ویروس کرونا کمک کنیم؟ 2 ـ وقتی یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا مبتلا شده است؛ چگونه می‌توانیم به او کمک کنیم؟ 3 ـ برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا چه کار‌هایی باید انجام دهیم؟)))که این مسابقه شروع شده است ـ دیدار با امام جمعه ی شهرستان شوش و ارائه ی گزارش فعالیت ها به حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل و غبار روبی مزار شهدا و زیارت اهل قبور »برنامه ریزی شده است که انتظار  همراهی کلیه ی عزیزان را داریم .

حسین داودی در ادامه از همکاری اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش به عنوان رکن اصلی و همچنین از همکاری ادارات « فرماندار و معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار ، بخشداران و دهیاران ، جهاد کشاورزی و..... » قدردانی نمود .

وی در پایان از مدیر مسئول و خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز تشکر نمود و در این راستا اظهار داشت : با ادای احترام به کلیه ی خبرنگاران فعال شهرستان شوش ؛ از عباس کرم الهی پیشکسوت این مجموعه و خبرنگاری که بی منت و بدون کوچکترین چشمداشتی از سال ها قبل با نهضت سوادآموزی در تنظیم و انعکاس اخبار همکاری داشته و خواهد داشت نهایت سپاس و قدردانی را به عمل می آورد .

شایان ذکر است در پایان با حضور عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش با اهدا یک تخته پتو از عباس کرم الهی تجلیل به عمل آمد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست