04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۱۱۱۲1490

کارگاه آموزشی ترویج زایمان (طبیعی) مرکز بهداشت شهرستان شوش آغاز به کار نمود

فائقه شیرک ـ خبرنگار شوش نیوز

روز دوشنبه 12 بهمن 1394 ساعت 9 صبح نخستین نمایشگاه و کارگاه آموزشی ترویج زایمان طبیعی  با حضور جمعی از بانوان در مرکز بهداشت شماره یک این شهرستان آغاز به کار نمود .

 

 

 

 

در این کارگاه ، پروانه پیکانی ، کارشناس مامایی و مربی بخش ؛ توضیحاتی پیرامون این کارگاه را در دو بخش مجزا تشریح نمود و در توضیحاتی ، بخش اول  را به شرح زیر توضیح داد :

 

بخش اول : شامل اطلاعات ، آمادگی و آموزش برای مادران باردار توسط صباح ناصر ،  کارشناس و مسئول واحد بهداشت خانواده ارائه داده می شود .

 

اهداف کلاس های آمادگی :

 

ـ استفاده از اطلاعات مفید و کاربردی جهت کاهش استرس از مادران باردار

 

ـ ترویج برنامه های مراقبتی و بهداشتی

 

ـ پیروی از تفکرات مفید و پرکاربرد جهت مقابله با اضطراب بی مورد و جایگزینی آن با افکار نادرست و اشتباه

 

ـ آموزش مهارت های عصبی و عضلانی در طول دوره بارداری

 

ـ افزایش اعتماد به نفس مادر

 

ـ کاهش و کنترل درد با استفاده حد اقل از دارو

 

وی افزود :  مادران باردار میتوانند جهت شرکت در کارگاه های آموزشی بهمراه خود ( همسر یا فرزند یا خواهر )  داشته باشند و میزان تکمیل کلاس آموزشی ده نفر میباشد که شروع کلاس ها از نیمه دوم بارداری اجرا و بصورت متداول در هشت جلسه میباشد که در پایان آموزش گواهی به مادر تحویل می گردد .


 

صباح ناصر کارشناس و مسئول امور بهداشت خانوداه  در تکمیل  سخنان همکار خود گفت : شاخص زایمان طبیعی در شهرستان شوش نزدیک به 70 درصد رسیده و این جای امیدواری نسبت به اعتلا و ابقا زایمان طبیعی در جامعه امروزی است که به خودی خود مرهون تلاش مسئولین و برگزاری کارگاه های آموزشی می باشد .

 

انعام سرخه ، مسئول زایشگاه و یکی از مدرسین این کارگاه در بخش زایمان فیزلوژیک در توصیحاتی بخش دوم را توضیح داد و در این راستا اظهار داشت : افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین جزء اولویت های وزارت بهداشت و درمان میباشد به همین منظور  امر زایمان فیزلوژیک در بیمارستان نظام مافی شهرستان شوش شروع به کار نمود .

 

وی افزود : در کلاس های زایمان طبیعی مادران را از لحاظ روحی و جسمی برای یک زایمان آسان و طبیعی آماده می کنیم که با استفاده از لوح فشرده و کتابچه  که به آنها تحویل داده میشود  توسط مربی مجرب خانم فاطمه دیناروندی کارشناس واحد زایمان به آنان آموزش عملی میدهند در این مدت علاوه بر آموزش هایی که ذکر شد به آنها به روش استنشاقی زایمان بی درد  که توسط متخصصان بیهوشی صورت میپذیرد را به ایشان نیز آموزش میدهند .

 

سرخه همچنین اظهار داشت : این همایش به منظور آشنایی بانوان با مشکلات دوران بارداری و علایم خطر و انواع روشهای زایمان و مراقبت از نوزاد و تغذیه با شیر مادر و مزایای شیر مادر و ...برگزار شده است که به همین منظور پمفلت های آموزشی در مورد مباحث مقایسه زایمان طبیعی و سزارین علایم خطر در نوزادان ، مراقبت های پس از زایمان ، روش های کاهش درد در دوران بارداری و زایمان ، علایم شروع زایمان و بارداری و ..... تهیه گردیده و در روزهای برگزاری غرفه توزیع گردید .


 

در پایان از دکتر حمید خلیلیان رئیس بیمارستان نظام مافی و کلیه همکاران پزشکی که من را در تهیه این گزارش همکاری نمودند  کمال قدردانی و تشکر را دارم

 

شایان ذکر است این کارگاه آموزشی تا روز چهارشنبه 14 بهمن 1394 فعال است .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست