04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۴۲۶2526

فرهنگی، هنری و رسانه

جلسه ی شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 11:30 روز دوشنبه 26 تیرماه 1396 جلسه ی شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش به مدیریت آیت الله سید محمد امام در دفتر امام جمعه ی ایران شهرستان  برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی  شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) ؛ سخنان خود را با دو محور « عفاف و حجاب و دهه ی کرامت » جمع بندی نمود و گفت : هر چند که هفته ی عفاف و حجاب  خاتمه یافته اما این موضوع به حدی مهم است که ناحیه ی سپاه پاسداران شوش اقدام به تشکیل کارگروهی  به نام عفاف و حجاب نموده ، لذا دستگاه های دولتی نیز در طول سال نباید  موضوع عفاف و حجاب را به فراموشی بسپارند .

وی افزود : دهه ی کرامت از روز « سه شنبه 3 مرداد1396 مصادف با میلاد پر خیر و برکت حضرت فاطمه ی معصومه(س) آغاز و تا جمعه 13 مرداد مصادف با ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع)» به پایان  می رسد و قطعا در این راستا برنامه های زیادی در سطح کشور  برگزار می شود و بنیاد فرهنگی آستان قدس رضوی  نیز در کلیه ی استان ها اقدام به برگزاری جشنواره می نمایند و سهم استان خوزستان چند سالی است برمانه ای تحت عنوان « جشنواره ی بین المللی شعر رضوی به زبان عربی » برگزار شده و مراسم افتتاحیه ی آن در اهواز  و اختتامیه ی آن  ور ساله به خاطر وجود مقبره ی دعبل خزایی در شهرستان شوش اجرا شده است  و امسال چهارشنبه 11 مرداد 1396 بعد از نماز مغرب و عشاء این مراسم در آستان مقدس دعبل ابن علی خزایی  برگزار می گردد .


فرماندار شهرستان شوش نیز ضمن قدردانی از برگذار کنندگان برنامه های هفته ی عفاف و حجاب ، به اهمیت برنامه های فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت : برگزاری یک کار فرهنگی یک کار جمعی است و با برگزاری یک جلسه و حرف زدن نمی تواند  برنامه های آن هم در سطح بین المللی را میزبانی نمود ، لذا باید در کنار هم  به امورات فرهنگی بپردازیم .

مهندس نجاتی سپس مشارکت مردم را در برگزاری امورات فرهنگی را توصیه کرد و خاطر نشان نمود : وقتی که مقام معظم رهبری می فرماید : « آتش به اختیارید » یعنی نباید منتظر ماند تا برای اجرای یک برنامه دستورالعملی برسد بلکه  هم مسئولین و هم مردم می بایست دست در دست هم دهیم  تا برنامه ها با کیفیت بالاتری برگزار شوند .


وی سپس به دهه ی کرامت اشاره کرد و تصریح نمود : وقتی که  ورود اسلام و شیعه از استان خوزستان بوده و این استان به مشهد شهیدان نیز مشهور است و از طرفی شوش یکی از شهرستان های مهم مذهبی در کشور است لذا می طلبد اختتامیه ی جشنواره ی بین المللی شعر رضوی با کیفیت بالا برگزار شد و هدف آن بر قراری مودت ، همدلی و تعامل بین تمام اقشار جامعه باشد .

مهندس نجاتی فرماندار شهرستان شوش در پایان  از شهردار به خاطر ساخت و نصب تندیس دعبل خزایی قدردانی نمود و گفت : در سال های قبل دغدغه ای وجود داشت که نبود تندیس دعبل یک خلع را به وجود آورده اما خوشبختانه مهندس نجاتی شهردار فرهنگ دوست شهر شوش عزم خود را جزم نمود  و در مدت زمان کوتاهی اقدام به ساخت و نصب تندیس دعبل خزایی در مدخل ورودی شهر شوش نبود و امسال از این بابت مشکلی نداریم .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش با اشاره به فضائل امام رضا(ع) و مقبولیت آن حضرت نزد دوست و دشمن عنوان نمود : امام هشتم شیعیان جهان حضرت امام رضا(ع)  چون با ادیان مختلف  مناظره و نشست داشته است  در واقع یکی از دلایل لقب گرفتن رضا به امام همین  برخوردها بود که دوست و دشمن  همه از امام رضا راضی  بودند ، حتی زمانی که می خواستند آن حضرت را به شهادت برسانند  گفتند که هیچ گناهکاری وارد آن مکان نشود ، لذا اگر قرار است میزبان اختتامیه ی جشنواره باشیم تمام اعضای شورای فرهنگ عمومی در حد توان خود و در شأن و منزلت دعبل خزایی اعلام همکاری نماید .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوش در ادامه به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و اظهار داشت : وقتی که می گوئیم  زنان و دختران ما حجاب  داشته باشند در واقع هدف از حفظ حجاب حفظ کرامت خانواده هاست و لذا سرپرستان خانواده ها اگر همسران و دختران خود را به رعایت حفظ حجاب  دعوت کنند کرامت کانون خانواده ی خود را حفظ کرده اند .

وی همچنین افزود : اجرای نمایش و در مجموع کارهای هنری یکی از راه های فرهنگ سازی برای رعایت حجاف و عفاف در جامعه است و انتظار می رود گروه های نمایش نسبت به تولید نمایش هایی در این مضمون اجرای عمومی داشته باشند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه تصریح نمود : با توجه به این که در آستانه ی فرا رسیدن دهه ی کرامت هستیم از اداره ی جهاد کشاورزی ، ارداره ی اوقات و سایر اداراتی که  دست اندرکار هستند انتظار دارم مکانی را که در جوار شرکت پاستوره ی شیر پگاه خوزستان به نام « قدمگاه امام رضا(ع) » وجود دارد و بر حسب اتفاق سند تاریخی آن هم موجود است ، موانع و مشکلات آن را مرتفع نموده در در دهه ی کر امت کلنگ ایجاد زیارتگاه این قدمگاه به زمین زده شود . در ادامه روئسا و نمایندگان ادارات حاضر در جلسه نکته نظارت خود را مطرح نمودند .

سرانجام طبق مصوبات جلسه برنامه های اختتامیه ی جشنواره ی بین المللی شهر رضوی به شرح زیر تقسیم گردید :


1 ـ اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ملزم به تهیه ، حمل و نقل و چیدن بیش از 1000 صندلی برای عموم مردم ، توذیع پکیج های پذیرایی و تدارک شام مدعوین خارج از شهرستان ، داوران و شاعران برگزیده شد .

2 ـ شهرداری شوش ملزم به رنگ آمیزی ، هرس درختان و تهیه ی 100 بطری آب معدنی شد .

3 ـ اداره ی اوقاف و امور خیریه ملزم به چراغانی محوطه ی دعبل خزایی و ایجاد ایستگاه صلواتی توذیع شربت شد .

4 ـ شهرداران شهر های الوان و شاوور ملزم به نصب یک بنر ویژه ی جشنواره ی شعر رضوی  کنار جاده ی ترانزیت اهواز شوش شدند .

5 ـ نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت بیرون مکان برگزاری جشنواره را بر عهده گرفتند .

6 ـ ناحیه ی مقاومت بسیج برقراری نظم و امنیت داخل  مکان برگزاری جشنواره را بر عهده گرفتند .

7 ـ اداره ی امور کتابخانه های عمومی تأمین صندلی های ویژه ی مدعوین و مهمانان ویژه را تقبل نمود .

8 ـ اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش همانند سال های قبل  ، یک دستگاه کامیون را برای جابه جایی صندلی ها را بر عهده گرفت .

همچنین اداره ی برق و فوریت های پزشکی نیز ملزم شدند که اکیپ های خود را در مکان برگزاری جشنواره مستقر نمایند .

لازم به توضیح است  رئیس شورای فرهنگ عمومی در پایان خطاب به دبیر شورا  تأکید نمود که از این جلسه به بعد هر عضوی که مستقیم در جلسه حضور نیابد و نماینده بفرستد برای آن دستگاه عدم حضور در جلسه منظور شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست