03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۷۲۲4564

فرهنگی، هنری و رسانه

از رئیس انجمن خوشنویسی شوش تجلیل شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

هم زمان با روز ملی خوشنویسی  ، سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و هیئت همراه با حضور در دفتر رئیس اداره ی مخابرات از رئیس انجمن خوشنویسی شهرستان شوش با اهدا لوح تقدیر تجلیل نمود .

به گزارش شوش نیوز ، ساعت 11:30 روز چهارشنبه 21 مهرماه1400 ، هم زمان با روز ملی خوشنویسی در جمهوری اسلامی ایران ، دکتر مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه رضا ذاکری کارشناس فرهنگی اداره و عباس کرم الهی مدیر کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه شوش و سرپرست انجمن روزنامه نگاران با حضور در دفترمهندس ایرج توحیدی پوررئیس اداره ی مخابرات از هوشنگ سعیدیان رئیس انجمن خوشنویسی با اهدا لوح تقدیر تجلیل نمود .

دکتر مهدی عارف  سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش  اشاره ای به نحوه انتخاب روز خوشنویسان اشاره کرد و گفت : انجمن خوشنویسان ایران در سال 1396 شمسی تصمیم گرفتند که برای توجه بیشتر به هنر خوشنویسی روزی را به‌عنوان روز ملی خوشنویسی نام‌گذاری کنند.لذا پس از بررسی های زیاد پی بردند که «استاد غلامحسین امیرخانی که در تاریخ 21 مهرماه1329 شمسی بود که مرحوم دکتر بیانی، بنیان‌گذار کتابخانه ملی ایران و کارشناس نسخه‌های خطی فارسی، شروع به برگزاری کلاس‌های آموزش خوشنویسی کردند.» هر چند در آن زمان انجمنی وجود نداشت؛ اما این کلاس‌ها پایه‌گذار انجمن خوشنویسی ایران بوده است.در نتیجه به همین علت بیست و یکم مهرماه در تقویم ملی ایران به‌عنوان روز ملی خوشنویسی ثبت گردید. همچنین از تاریخ 21 تا 28 مهرماه  هر سال نیز به‌عنوان هفته خوشنویسی گرامی داشته می‌شود.


وی در پایان گفت : هوشنگ سعیدیان سال هاست که به عنوان  رئیس انجمن خوشنویسی این اداره زحمات زیادی را متحمل شده و شاگردان زیادی را پرورش داده و ما آثار ایشان را در دفتر رئیس اداره ی مخابرات هم مشاهده می کنیم ، این روز و این هفته را به ایشان و تمام هنرمندان خوشنویس تبریک می گویم .


در پایان لوح تقدیری که از طرف اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی  تدارک دیده شده بود به دست مهندس ایرج توحیدی پور رئیس اداره ی مخابرات به هوشنگ سعیدیان رئیس انجمن خوشنویسان اهدا گردید .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست