04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۸۳۰3494

فرهنگی، هنری و رسانه

پرونده ی اختتامیه ی نهمین جشنواره ی بین المللی شعر رضوی با مقام اولی عماد غراوی از شهر حر بسته شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 19 چهارشنبه 30 آبان ماه 1397 مراسم  اختتامیه ی نهمین جشنواره ی شعر رضوی به زیان عربی ، «یادواره ی دعبل خزایی» در آستان مقدس امامزاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزایی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور دکتر محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ؛ معاونان فرهنگی ، هنری این اداره ی کل ، دکتر عدنان غزی فرماندار ، علی عبدی نسب سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ستان شوش ، مهندس یوسف زمانی شهردار ، شاعران بین المللی ، ملی  ، استانی و شهر ستانی ، عشایر غیور و اصحاب رسانه و مطبوعات ؛ پرونده ی اختتامیه ی نهمین جشنواره ی شعر رضوی با مقام اولی عماد غراوی از شهر حر  ، مقام دومی نوری جابری از شهرستان اهواز و مقام سومی مهدی ناصری از شوش  در بخش شعر فصیح بسته شد .

دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش به توجه به این که خود از داوران نهمین جشنواره ی بین المللی شعر رضوی می باشد در سخنانی کوتاه ضمن خیرمقدم به حاضرین با اشاره به اهمیت شعر خوانی برای بیان و رویدادها گفت :  هنرمندان و شاعران با آثار دلنشین و زیبا و سروده های خود نقش به سزایی در حفظ ارزش های اسلام ناب محمدی  و ترویج معاروف دینی بر عهده داشته و دارند .


وی افزود : برگزاری چنین برنامه هایی  باعث خواهد شد  تا محتوا و وزن و قافیه ی اشعار تقویت یابد لذا می بایست از شاعران  پشتیبانی شود تا  بتواند اشعاری بکر  و در خورد توجه را بسرایند و در این گونه برنامه ها خوانش نمایند .

دکتر محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در مراسم اختتامیه ی نهمین جشنواره ی شهر رضوی با توجه به این که خود شوشی است عنوان نمود : بسیار مسرور و خوشحال هستم که چندین سال است مراسم اختتامیه ی جشنواره ی بین المللی شعر رضوی به زبان عربی«یادواره ی دعبل خزایی » در شهرستان عزیز شوش برگزار می شود و بر خود لازم می دانم از بنیاد بین المللی فـرهنگی هنـری امام رضا(ع) در مشهد مقدس در در تمام مراحل برگزاری افتتاحیه و اختتامیه یار و یاور ما بودند قدردانی نمایم .


وی در ادامه به هیئت داوران نهمین جشنواره ی بین المللی شعر رضوی اشاره کرد و تصریح نمود : «عدنان غزی ـ  علی عفراوی ـ عباس حزباوی ، سید شبر محسنی‌پور و سید مهدی موسوی » در دو بخش فصیح  و شعبی ، اشعار رسیده به دبیرخانه ی جشنواره را با دقت ، با ظرافت و با حساسیت و کاملا از منظر علمی مورد بررسی قرار دادند و می خواهم خیال شاعرانی که به دبیرخانه آثار خود را ارسال نموند بگویم که با انصاف تمام اشعار و آثار رسیده مورد بررسی قرار گرفته و بهترین ها برگزیده شدند .

وی وجود مقبره ی دعبل خزایی را یکی از دلایل برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ی شعر رضوی دانست و گفت : ا طرفی چون این جشنواره تحت عنوان یادواره دعبل خزایی نام گزاری شده و از طرفی دیگر چون این شهرستان هنرمندان  در حوزه های مختلف هنری، ادیبان و شاعران فراوانی در دو زبان عربی و فارسی دارد  و بالاخره با توجه به قدمت تاریخی 7000 هزار ساله و وجود تنها پیامبر خدا در ایران زمین یعنی حضرت دانیال نبی(ع) که باعث عزتمندی این دیار شده است ؛ مراسم اختتامیه این جشنواره در شوش برگزار می شود .


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان  در ادامه از همکاری دستگاه ها نام برد و در این خصوص اظهار نمود : جا دارد از معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون و دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش ، مهندس یوسف زمانی شهردار شوش ، شورای اسلامی شهر شوش ، دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ،  نیروهای نظامی و انتظامی ، تاداره ی اوقاف و امور خیریه ی شهرستان شوش ، علی هلیلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کارون ، علی عبدی نسب سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و کلیه ی اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان های «کارون ، اهواز و شوش » قدردانی نمایم که در این چند روز نهایت همکاری را با ما داشتند .


دکتر محمد جوروند در پایان به گزارشی از دبیرخانه ی جشنواره ی شعر رضوی اشاره کرد و اظهار نمود : بیش از 300 اثر در دو بخش فصیح و شعبی  در مهلت تعیین شده  به دبیرخانه ی جشنواره ارسال شد که در این میان اشعاری از شاعران کشورهای « لبنان ، سوریه ، سوئد ، امارات ، اندونزی ، مالزی ، بحرین و فلسطین » در قالب شعر فصیح  و شعبی در کنار اشعار شاعران خوزستانی وجود داشت .

در قرائت بیانیه ی هیئت داوران در بخش فصیح «محمد زکی نوری از سوریه (مقام اول )  ـ فراس القطان از سوریه(مقام دوم)  و سدخان حلفی از ایران(مقام سوم) که در این بخش « حیدر احمد عبدالصاحب از عراق ـ کریم صبری الدهینی از لبنان  و أسیل محمود السقلاوی از لبنان »به عنوان مقام های ممتاز معرفی شدند . و در بخش شعبی « عماد غراوی از شهر حر از توابع شهرستان شوش مقام اول ، نوری جابری از شاعران شهرستان اهواز مقام دوم و مهدی ناصری از شهرستان شوش مقام سوم» و « عبدالحسین صیاحی ـ سعید کوتی ـ محمد بهادلی ـ مسعود فیصلی ـ حسن راشدی و حسین وائلی» به عنوان مقام های ممتاز بخش شعبی معرفی گردیدند .


 

این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل‌بیت (ع) و گرامی‌داشت تولیدکنندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی است.


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست