04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۰۹۲۶4084

محفل شعر مدافعان حرم در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت اداره ی تبلیغات اسلامی و اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب طرح قرارگاه عملیات فرهنگی حاج قاسم سلیمانی ، محفل شعر مدافعان حرم در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 16:15 روز چهارشنبه 26 آذرماه1399 محفل شعر مدافعان حرم با سخنرانی حجت السلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش آغاز شد .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ابتدا از این که در جمع تعدادی از شاعران حضور دارد ابراز خرسندی نمود و گفت : اشک واره ی شعر مدافعان حرم که یادبود شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی است ، جا دارد گرامی بداریم یاد و خاطره ی امام عظیم الشانمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همه ی شهدای عزیز را .


وی افزود : خداوند را شاکریم که فرصتی به دست آمد تا بتوانیم محفل شعری را علی رغم وجود موانع از جمله ویروس منحوس کرونا که امکان برگزاری مناسبت ها را به ما نداده و دعا می کنیم هر چه سریعتر این ویروس ریشه کن شود تا باز هم شاهد شکوه مجالسی که به نام اهل بیت(ع) است باشیم .


حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر در ادانه تصریح نمود : با توجه به این که به اولین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی نزدیک می شویم به کمک همه ی عزیزان « گروه های دینی ـ مساجد ـ کانون مداحان و شاعران آئینی ـ جمعیت بانوان فرهیخته ـ ائمه ی جماعات و روحانیون ، اقشار مختلف بسیج ـ کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، انجمن های فرهنگی و هنری و در رأس آنها اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش » و رضا ذاکری سرپرست  اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت همکاری همه جانبه ی ایشان و بابت رویکرد جهادی و مثبت ایشان در باب تعامل با دستگاه های فرهنگی ، من به خاطر این روحیه به خودم می بالم که عزیزی سکاندار اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد که در این سطح و در این حد به دنبال تعامل و هم افزایی ؛ اتحاد و برادری است ، امیدوارم مسئولینی که مافوق ایشان هستند بیش از پیش به مسئله ی فرهنگ توجه داشته باشند ، خصوصا شهرستان شوش که مهد تمدن ، فرهنگ  و عشق و ارادت به اهل بیت(ع) می باشد به واقع داشته باشند .


وی در پایان خاطر نشان نمود : شهرستان شوش پر از ظرفیت های فرهنگی و هنری و پتانسیل های  بالفعل و بالقوه برای حرکت های بزرگ فرهنگی است که نیازمند است مسئولین امر بیشتر اهمیت بدهند و حمایت کنند .

رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که مجری این محفل نیز بود از عباس کرم الهی پیشکسوت « ورزش ـ رسانه و تئاتر» شهرستان شوش  تقدیر نمود و در این راستا گفت : این برادر ارزشی بدون کوچکترین ادعایی خدمت به فرهنگ و هنر این دیار داشته و هر چند که در تمام عرصه ها حضور داشته و برای همه شناخته شده است اما هیچوقت آنطور که باید از ایشان  تجلیل نشده است و ایشان اکنون  شخصا یک مبلغ دینی است و امیدوارم در تمام کارهایش موفق و پیروز باشد .


در ادامه سید فرج دنیناوی شاعر نام آشنای شهرستان شوش به زبان عربی به خوانش شعر پرداخت و پس از آن یونس  حسین نژادیان یکی دیگر از شعرا در وصف هشت سال دفاع مقدس شعر خود را خوانش نمود و رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا شعر ارسالی سمانه حاصلی را که در تهران به سر می برد را خوانش نمود و در پایان مثنوی خود را پیرامون حاج قاسم سلیمانی خوانش کرد .


 

شعر سمانه حاصلی

بر پریشانی احوال غزل ، جانی تو

بر کویر عطشم یکسره بارانی تو

"من تماشای تو میکردم و غافل بودم"

که از آغاز جهان قبله خوبانی تو

دار دنیا شده آیینه ظلم دیو و

برق انگشتر و انگشت سلیمانی تو

بی سد دست تو دست از همه دنیا شستیم

ای که مرموز ترین دوری دورانی تو

نیمه دی نشده بهمن اندوهت ریخت

سوز سرما و غم برف زمستانی تو

*************************

مثنوی رحمان ایزدی :

در رگ یک یک ما خون سلیمانی هاست

در دل تک تک ما کینه ی سفیانی ها ست

باغبان موسم گل کردن گل هاست .بخند

رقص شمشیر در این معرکه زیباست. بخند

ما در این معرکه چون شیر جگرها داریم

مرد عشقیم و به سر شور و شررها داریم

و اگر مرد چنین معرکه هستی خوش باش

واگر مست می و باده پرستی خوش باش

لب ما تشنه ی آب است به کوثر سوگند

سر ما کشته ی تیغ است به حیدر سوگند

سر ما طالب دار است به «سردار» قسم

به تپش های دل حیدر کرار قسم

ما در این معرکه دیری است که عازم هستیم

همه عباس و علی اکبر وقاسم هستیم

گرچه از قافله مان مالک اشتر رفته است

گرچه از باغ وطن لاله ی پرپر رفته است

پای برجاست علم ملک سلیمان باقی است

تا که در ذهن زمان نامی از ایران باقی است

پا اگر کج بگذارید قلم خواهد شد

شرتان از سر این منطقه کم خواهد شد

کم علم دار ندادیم و علم پا بر جاست

کم نرفتند از این خانه و غم پا بر جاست

رفت« قاسم »که به یاران شهیدش برسد

آرزو داشت که روزی امیدش برسد

ملت سرخ حسین از سر پیمان نرود

عهد بسته است که بر خانه ی شیطان نرود

هم قسم با شهداییم که تا جان نرود

هرگز از خاطر ما نام شهیدان نرود

اربا اربا شدی و در دل خون خوابیدی

چون حسین بن علی در یم خون غلتیدی

همگی خوب بدانید شما جانی ها

بی شمارند در این خاک سلیمانی ها

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست