04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۶۲۷4496

همزمان با روز شعر و ادب فارسی از رئیس انجمن شعر فارسی شوش تجلیل شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس رضا حسن غلامعلی

به همت سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، هم زمان با روز ملی شعر و ادب فارسی در سالروز درگذشت استاد سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار«ملک سخن» از رئیس انجمن شعر فارسی تجلیل شد .

به گزارش شوش نیوز ، ساعت 10صبح روز شنبه 27 شهریورماه1400 همزمان با سالروز درگذشت ملک سخن استاد شهریار ، شاعری که در سرودن اشعار«قصیده ، مثنوی، غزل، قطعه، رباعی و شعر نیمایی» تسلط داشت و همچنین روز ملی شعر وادب فارسی ، دکتر مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش از استاد رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی تجلیل نمود .

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا گفت : در فرهنگ ایرانیان، زندگی با شعر آغاز و با شعر بدرقه می شود. «کودک در گاهواره، لالایی می شنود و از همان آغاز به شعر اُنس می گیرد و پس از مرگ نیز آرایه مزارش، شعری است که برایش می سرایند و چه بسا خود پیش از مرگ برای خویش شعری می سُراید.» این آمیختگی ما با شعر و تأثیری که شعر بر فرهنگ و روحیات و رفتار ما می گذارد، ضرورت پرداختن به آن و ضرورت پاسداری از حریم این عنصر اعجاز آفرین را بیشتر می‌کند.


شایان ذکر است در این مراسم تجلیل  محمد دیناروند کارشناس هنری و امور سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و عباس کرم الهی مدیر کانون بسیج رسانه سپاه ناحیه ی شوش نیز حضور داشتند .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست