04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۹۱۵3513

دوازدهمین همایش استانی خبرنگار در مسیر حادثه در شهرستان شوش برگزار شد

شهلا عبدالی ـ خبرنگار شوش نیوز

عکس ـ علی فتی

ساعت 10:15 صبح روز پنجشنبه 15 آذرماه1397 هم زمان با سیزدهمین سالروز شهادت اصحاب رسانه و مطبوعات ، سی و هشتمین سالروز شهادت خلبان شهید احمد کشوری ،  روز هوانیروز و روز حسابدار ، داوزدهمین همایش استانی خبرنگار در مسیر حادثه یادواره ی شهدای تروریستی 31 شهریور اهواز در تالار نیایش شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ علی عبدی نسب سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش سخنان خود را با آیه ی «قلم» آغاز کرد و گفت : « ن والقلم و ما یسطرون » خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم به آن چه که می نگارد سوگند یاد می کند ؛ این آیه ی شریف به اهمیت قلم می پردازد و امروز مشاهده می کنیم دست خبرنگاران ما متبرک شده است به زمانی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آزادی  قلم فرسایی می کنند .

وی افزود : قلم خبرنگاران حائز اهمیت است از طرفی با استناد این آیه ی شریفه ، در راه انسانیت  و انبیاء می نویسند و به عنوان یک پیام رسان در خدمت جامعه هستند ؛ امام صادق(ع) می فرماید « اگر مردم حلاوت و شیرینی صحبت های ما را می شنیدند یقینا از ما پیروی می نمودند .» اگر خبرنگار حلاوت و شیرینی را با قلمش در جامعه به اون نحوی که واقعیت است جا بیاندازند یقینا مورد استقبال اکثریت مردم قرار می گیرند ، پس در میابیم کار خبرنگار در راستای کار انبیاست همانگونه که شغل معلمی شغل انبیا است .

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش  در ادامه یادآور شد : یک خبرنگار می تواند یک طبیب خوبی باشد وقتی یک شایعه در جامعه پراکنده می شود همانند یک ویروس ممکن است جامعه را متزلزل نماید لذا خبرنگار در چنین شرایطی همانند یک طبیب ویروس را می یابد و منبع شایع را  در می یابد و آنچه که واقعیت محض است را در کمترین زمان به اطلاع مردم می رساند ، چون یکی از کارهای مهم خبرنگاری اطلاع رسانی سریع  است .

علی عبدی نسبت در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت : مقام معظم رهبری می فرماید ؛« خبرنگاران باید بتوانند مردم را سیاسی کنند و اگر مردم جامعه سیاسی شدند آسیب کمتر در جامعه می بینند» ؛ البته قلم خبرنگار همانند یک شمشیر دو لبه است ؛ همانطور که مفید است می تواند مضر و خطرناک باشد اگر خدایی نکرده از لبه ی ویرانگر  بنگارد تبعاتی هم برای خبرنگار و هم برای جامعه دارد ولی اگر از لبه ی مفید بنگارد پیامدهای خوبی برای خبرنگار و جامعه دارد به طوری که آن خبرنگار محبوب  و مقبول مردم قرار خواهد گرفت و بیشتر مطالعه چنین خبرنگاری آمار بازدید کننده ی بیشتری خواهند داشت . پس خبرنگاران عزیزمی بایست به کار خود واقف باشند که وقتی نقدی را منتشر می کنند آن نقد سازنده و همراه با ارائه ی راهکار باشد .

وی سپس به خاطره ای  اشاره کرد و تصریح نمود : هفته ی گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شد که در مورد برخی از ادارات مطالبی را نوشته بود و قبل از این که ما  ایشان را دعوت کنیم به اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه نمود ؛ با ایشان در مورد آن خبر صحبت کردیم که به دلیل انتشار خود اشاره کند ؛ متوجه شدم این خبر پشتوانه ای دارد و تحت تأثیر قرار گرفته است تا به انتشار خبر اقدام نماید در حالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری ؛ خبرنگاران نباید تحت تأثیر قرار گیرند ؛ امروز امپراطوری خبرنگاری غربی خیلی تلاش می کنند که در تمام جریان ها نفوذ کنند ؛ در حالی که رسالت خطیر خبرنگاران ارزشمند و قابل احترام است ؛ در قرآن کریم آمده است « اگر خبرنگاری باعث خبر خوبی شد ؛ کارش یک ثواب محسوب می شود ولی اگر باعث انتشار خبر کذبی را منتشر کند و یا شایع پراکنی نماید  ؛ همانند آن است که همان خبرنگار مستقیما نشر اکاذیب نموده است . » همان خبرنگار بنا به اظهار خودش بعد از انتشار آن خبر ؛ حضوری مستقیما به نام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان اشاره کرد که «چون  از فلان شخص در یکی از همایش ها حمایت کرده است می خواهم ایشان را زیر سئوال ببرم که چرا از فلانی حمایت کرده است » من به ایشان گفتم از زمانی که من به عنوان سرپرست اداره منصوب شده ام ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به شوش نیامده که چنین سخنی گفته باشد و یا از فلان شخص حمایتی کرده باشد ؛ گفت : «این حمایت مربوط به شش ماه پیش است » اگر  خودتان عمقی به موضوع دقت کنید گفتن چنین ادعایی خیلی زشت و زننده است اگر به دست خبرنگارانی منتشر شود که خود مالک سایت خبری هستند ؛ امروز در فضای مجازی خیلی سریع خبرها منتشر می شود ، خبرنگاران باید مواظب باشند قلم تیز خود را طوری به کار نبرند که تبعاتی برای آنها داشته باشد .

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش افزود : خبرنگار در جایی قرار دارد که در راستای انبیاء فعالیت می کند و یا در جایی قرار دارد که نقش یک پزشک را با قلمش برای جامعه انجام می دهد و یا در جایی قرار دارد که ایفاگر نقش یک سیاستمدار را دارد ؛ در می یابیم که وظایف مهمتری بر عهده دارد و وقتی یک خبرنگار را از دیدگاه قرآن ، احادیث ، روایات و یا سیاستمداران مورد بررسی قرار دهیم پی به این می بریم که وجود خبرنگاران در جامعه ارزشی و معنوی  مهم ، ضروری و قابل احترام است .

علی عبدی نسبت به دوران پس از هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد : ما فکر می کردیم  وقتی جنگ تحمیلی بعثیون عراق به سرکردگی آمریکا و رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل علیه ایران خاتمه یافت دیگر جنگی رخ نخواهد داد اما دشمنان علاوه بر تحریم ها ما را وارد جنگ نرم و این روزها جنگ اقتصادی نموده است و این خبرنگاران هستند که با قلم قدرتمند خود جامعه را در آرامش  می توانند نگه دارند همانگونه که تاکنون این کار را انجام داده اند .

وی در پایان  گفت : جا دارد از حضور فرماندار ، شهردار شوش ، مدیریت اداره ی آموزش و پرورش ، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی ، معاونت اداره ی اوقاف و امور خیریه ، مسئول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، فرهنگیان ، اصحاب رسانه و مطبوعات ، هنرمندان و خصوصا پدر و مادر  شهید والامقام محسن زارعی که در حادثه ی تروریستی 31 شهریور 1397 به شهادت رسیدند و هم اکنون در جمع ما حضور دارند قدردانی نمایم و مقدم آنها را گرامی بدارم و از عباس کرم الهی  دبیر  این همایش که به مدت دو شبانه روز متحمل زحماتی شد سپاس گزاری خود را اعلام نمایم .

سپس عباس کرم الهی دبیر دوازدهمین همایش استانی خبرنگار در مسیر حادثه ضمن قدردانی از «اداره ی صنعت ، معدن و تجارت به خاطر در اختیار گذاشتن پکیج های پذیرایی همایش ، مدیریت اداره ی آموزش و پرورش به حضور صدور بخشنامه و حضور فرهنگیان اهل قلم ، فرماندار شهرستان شوش به خاطر تقبل سخنرانی در این همایش ، رضا ذاکری مسئول دفتر سرپرستی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر  ارسال دعوت نامه به دستگاه های دولتی و هم چنین اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت و مجری توانمند که  به خوبی از عهده ی این همایش استانی برآمد  » به وقوع حادثه ی دلخراش سقوط هواپیمای سی ـ 130 حامل اصحاب رسانه و مطبوعات اشاره کرد و خاطر نشان نمود : ساعت 14 سه شنبه 15 آذر 84 مصادف با ذیعقده ی 1426 قمری و 6 دسامبر 2005 میلادی هواپیمای هرکولس(سی 130 ) فرودگاه مهرآباد را به سمت بندرعباس ترک کرد. مسافران این هواپیما تعدادی از خبرنگاران ایرانی بودند که قرار بود رزمایشی را پوشش خبری دهند. 94 سرنشين و خدمه این هواپیما  كه عمده ی آنها را خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي تشكيل داده و از تهران براي پوشش خبري رزمايش نظامي عازم منطقه چابهار بودند ، پس از نقص فني، هنگام بازگشت به فرودگاه مهر‌آباد و فرود اضطراري در ساعت 14:08 در شهرك مسكوني «توحيد» واقع در حوالي سه راه آذري، دچار سانحه شد و سقوط كرد.


وی افزود : با اعلام سقوط هواپیمای سی130 در شهرک توحید ؛ داغ بزرگی بر دل اصحاب رسانه و مطبوعات نشست. سرنشینان این هواپیمای غول‌پیکر نظامی برای پوشش خبری رزمایش عاشقان ولایت نیروی دریایی ارتش در منطقه چابهار به بندر‌عباس می‌رفتند اما سرنوشت چیز دیگری برای آنها رقم زد و همگی به شهادت رسیدند و به جرأت می‌توان گفت 15آذر‌ماه 84 یکی از روزهای سیاه برای اصحاب رسانه‌ و مطبوعات بود؛ روزی که در آن جمعی از یاران صدیق و پرتلاش‌مان در حادثه‌ای دلخراش و نا‌‌باورانه به شهادت رسیدند. روز سختی بود، لحظه وداع با همکاران رسانه‌ای. چه سخت و جانکاه بود جدا شدن از آنان و به آغوش سرد خاک سپردنشان. آن روز اشک چشمان هیچ کس خشک نمی‌شد، به هر سو می‌نگریستی همه می‌گریستند. باورمان نمی‌شد که جمعی از یاران در یک روز پاییزی باهم به سوی مبعود پر کشند .

عباس کرم الهی در ادامه به تاریخچه ی برگزاری همایش خبرنگار در مسیر حادثه اشاره کرد و یادآور شد : زمانی که  این اتفاق تلخ صورت گرفت  و فقط مراسمی بر سر مزار این شهیدان والامقام در بهشت زهرای تهران به صورت سالانه برگزار می شد و حتی  نام و نشانی از آنها در تقویم رسمی کشور برده نشد بر آن شدیم که همایشی در سطح شهرستان به یاد آنها برگزار نماییم ، آن زمان حجت الاسلام عباس بسی خاسته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان بود و با رضایت و موافقت ایشان و معاونت فرهنگی اداره ی کل در همان گام اول سطح همایش به استانی ارتقاء یافت و ما هر ساله تحت یه عنوان این همایش را برگزار نمودیم با این تفاوت که هر چه جلوتر می آییم حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین ایشان در این همایش کمرنگ تر می شود ، حتی یادم می آید که تا دو سال پیش جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان در این همایش دور هم جمع می شدند و یکی از این عزیزان به عنوان سخنران ویژه از  مقام شامخ شهدای خبرنگار و آموزه های خبری با مدعوین صحبت می کرد که به عنوان مثال می توان به « امید حلالی ـ محمد جواد فلسفی ، سید رسول موسوی ، رضا حسین زاده ، علیرضا چرخابی ، عبدالرضا نیک سرشت و...... » اشاره کرد ؛ حال شاید به خاطر وضعیت اقتصادی و هزینه های سوخت خودرو در سال های اخیر حضور  عزیزان کمرنگ شده است .


دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش که اهل قلم نیز می باشد ضمن عرض خیر مقدم به جمعی از مسئولین ، فرهنگیان و خانواده ی شهید سعید زارع از شهدای تروریستی 31 شهریور شهرستان اهواز ، به آیات متعدد در مورد خبر و خبرنگاری اشاره کرد و اظهار داشت : آنهایی که در حوزه ی قرآن تخصص دارند و قرآن پژوهی انجام می دهند می دانند که خداوند در قرآن چند قسم خورده است« قسم به نام پاکش ـ سوگند برای ارسال رسل ـ سوگند برای وعده‌ی روزی ـ قسم به جان پیامبر ـ قسم به ماه و خورشید ، قسم به زمین و آسمان ـ قسم به قرآن ـ قسم به فرشتگان ـ قسم به انسان ـ قسم به زمان ـ قسم به میوه‌ها و قسم به قلم » ـ « ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ » ، سوگند به قلمی که رسالتش بیدار کردن وجدان ها و امر به معروف حاکمان است تا ابوذر وار هم زبان گویای مردم باشند و هم خط کش راستی آزمایی حکام. خبرنگاران اقتضای یک جامعه آگاه و لازمه یک حکمرانی خوبند. اهمیت این موضوع تا بدان حد است که امروز خبرنگاران را دیده بان جامعه مدنی و حافظان دمکراسی می دانند. چه این که خبرنگاران با نور افکندن بر تیرگی ها و کدری های جامعه، شفافیت را به ارمغان آورده و زبان گویای مردمی هستند که با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

 

فرماندار شهرستان شوش آغاز خبرنگاری را از صدر اسلام دانست و تصریح نمود : همه ی اشخاصی که کاتب وحی بودند و کاتب زمان پیامبر بودند خبرنگارند ؛ وقتی قرآن کریم توسط پیامبر (ص) برای مردم خوانده می‌شد، افراد زیادی آن را به حافظه می‌سپردند تا از گزند فراموشی در امان باشد. بنابراین چون آن حضرت شخصا نمی‌توانست آیات قرآن را بنویسد، به کسانی که با کتابت آشنا بودند، دستور داد قرآن را بنویسند تا آیات الهی همواره محفوظ بماند. به افرادی که دست‌اندرکار نگارش قرآن بودند، «کاتبان وحی» گفته‌اند. این کاتبان امروزه به خبرنگاران تغییر نام یافته اند .

دکتر غزی در ادامه ی سخنان خود به چگونه نوشتن با قلم اشاره کرد و خاطر نشان نمود : همان گونه که در سوره والعصر آمده است « وَالْعَصْرِ ، إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ ، إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ /// سوگند به عصر ، كه واقعا انسان دستخوش زيان است ، مگر كسانى كه گرويده و كارهاى شايسته كرده و همديگر را به حق سفارش و به شكيبايى توصيه كرده‏ اند » خبرنگاری که می خواهد قلم را روی ورقه بگذارد و شروع به نوشتن کند ؛ چیزی را بنویسد که با آن نوشتن آخرت خود را نسوزاند ؛ برخی تصور می کنند فقط «قضات ، مسئولین ، زیبا رویان و یا سرمایه داران» مسئولیت دارند  خیر ؛ همه ی ما در هر سمت و در هر پست و هر مقام و هر لباسی که هستیم مسئول هستیم همانگونه که پیامبر می فرماید : « کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ ///هر کدام از شما مسئول هستید و درباره افرادی که به سخن شما گوش می‌دهند بازخواست خواهید شد » ما هر چه در اختیار داریم در مقابل آن مسئولیم ؛ در مقابل « موبایل ، انگشتر ، خودکار ، دوربین و... » مسئولیت داریم بعد خداوند از شما سئوال می کند کدامیک از نعماتی که به شما داده ام را منکر می شوید ؟ نعمت قلم و اهمیت قلم تا به آنجا پیش رفته که خداوند به قلم سوگند یاد کرده است ؛ «آنچه می نویسد» حال خبرنگار چه بنویسد ؟ آیا مثلا بنویسد فرماندار از من راضی باشد ؟ آیا بنویسم که از فلان مسئول انتقام بگیرم؟ حق نقد برای همه آزاد است اما اگر این انتقاد در واقع به افتعال کشیده شود و یا بوی تخریب داشته باشد باید خودمان را جمع و جور کنیم.

فرماندار شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود افزود : در حوزه ی خبر و خبرنگاری به قدری ظریف است که هر آنچه ما می نویسیم باید یک روزی در پیشگاه خداوند جواب پس بدهیم ؛ اگر خوب نوشتیم و در دفاع از مردم نوشتیم و در دفاع از مبانی و  اصول اعتقادی خودمان نوشتیم و در دفاع از خون شهداء نگاشتیم ، کسانی که جان خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند خیلی فرق می کند با آن خبرنگاری که بنویسید تا استاندار یا فرماندار و یا فلان مسئول خوشش بیاید .

وی افزود : همه ی شما خبرنگاران امتحانی در آموزش و پرورش در دوران تحصیل و یا دوره ی راهنمایی و رانندگی برای اخذ گواهینامه  داده اید و معلم برگه ای را که شما جواب داده اید بر اساس جواب هایی که داده اید تصحیح نموده و نمره داده اند ؛ حال بعضی وقت ها برای موفقیت خود دست به دعا شده اید که خداوند به شما کمک کند تا نمره ی 20 بگیرید اما معلم بله همان اندازه ای که جواب صحیح داده اید به شما نمره می دهد در نتیجه خبرنگاران یک رسالت بسیار عظیمی بر عهده دارند و برای همین است که خداوند به آن چیزی که خبرنگاران با آن می نویسند قسم می خورد ؛ خداوند به قسمی که می خورد به خاطر عظمت آن چیزی است که به آن سوگند یاد می کند .


نماینده ی عالی وزارت کشور در شهرستان شوش افزود : چرا در جبهه ها برخی شهید می شوند و عده ای شهید نمی شوند ؟ و عده ای هم جانباز می شوند ؛ هر آنچه خداوند تشخیص دهد همان خواهد شد و خداوند است که در واقع مسئولیت هایی را برای بندگانش تعیین می کند ؛ رسالت خبرنگاری سخت و بسیار دشوار است و در این راه می بایست اول حق الناس را در نظر بگیریم و دوم حق الله ؛ خداوند با دید رفعت به حقوق خودش نگاه می کند مثلا اگر  چند بار نماز نخوانده باشم و شاید عمدی نماز نخوانده ام این حق الله است ، خداوند با دید رفعت از گناه من می گذرد ؛ اما حق الناس چیست؟ آقای مسئول ما یک دست کت و شلوار مثلا قهوه ای می پوشد اگر خبرنگار با کنایه به آن بپردازد این حق الناس است و خداوند با این عظمتش که توان همه چیز را دارد اما در مورد حق الناس می گوید من از حق خودم می توانم بگذرم اما از حق الناس هیچ نخواهم گذاشت تا زمانی که وی را قلبا راضی نکرده باشید ؛ اگر من یک ریال به زور از کسی بگیرم خداوند با این عظمتش نمی تواند مرا ببخشد تا زمانی که آن یک ریال را به آن فرد برنگردانم و رضایتش را به جا نیاورده باشم نه این که نمی تواند ، می تواند اما خودش این حق الناس را محفوظ نگه داشته است .

دکتر عدنان غزی سپس با استفاده از جمله ی انتخاب شده در پوستر دوازدهمین همایش خبرنگار در مسیر حادثه با محوریت « شهید قلب تاریخ است » عنوان نمود : شهید قلب تاریخ است که بر پیکر بی رمق جامعه خون تزریق می کنند. انسان های وارسته، خودشان در راه خدا و مردم مانند شمع می سوزند و آب می شوند، اما جامعه را زنده می کنند و آنان شخصیت های ارزشمند جامعه بشری است. در مکتب اسلام و در نظام دینی، وقتی چیزی ارزش پیدا می کند که برای رضای خدا باشد، و وقتی معنای بالاتری پیدا می کند که از جانمان مایه بگذاریم که این شهدا، توانستند با جانفشانی و ایثارشان، اسلام و کشورمان را حفظ کنند.همانگونه که قرآن کریم می فرماید: « وَ لَا تَقُولُواْ لِمَن یُقْتَلُ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتُ بَلْ أَحْیَاءٌ وَ لَکِن لَّا تَشْعُرُون /// و به کسى که در راه خدا کشته شده مرده مگویید بلکه اینان زنده هایى هستند ولى شما درک نمی کنید .»

فرماندار شهرستان شوش در بخش بعدی سخنان خود این بار از خبرنگاران به عنوان بازرسان  ویژه ی مسئولین نام برد و گفت : خبرنگاران زوایای پنهان مدیران و مسئولان نور افشانی می کنند تا خدایی نکرده کسی به بی راهه نرود ؛ خیلی ها از فضای مجازی گله مند هستند و از این فضای می ترسند ، من هم این را قبول دارم گاهی وقت ها ناملایماتی صورت می گیرد و حتی رفتارهای غیر اخلاقی هم دیده شده است ، اما اگر این موارد را 30 درصد تصور کنیم ؛ 70 درصد دیگر فضای مجازی سود دارد .

دکتر غزی افزود : انتظاری که از مسئولین ادارات شهرستان شوش دارم حضور در کنار خبرنگاران است ؛ از انتقاد خبرنگاران نترسید (در بخش اول از حق الناس گفتم الان از حقوق خبرنگاران دفاع می کنم ) مسئولین طوری رفتار کنند که خبرنگار را نه به عنوان تخریب کننده بلکه به عنوان یک همکار بدانند ، با آغوش باز خبرنگاران را بپذیرند و در دفاتر خود راه داده و درد دل خبرنگاران را بشنوند .

فرماندار شهرستان شوش ضمن ابرازگله مندی از سرپرستی سابق اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون  مسکن خبرنگاران یادآور شد : قبلا  برای مسکن خبرنگاران  در روز خبرنگار اعلام کردم که اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی سریعا  اقدام به تشکیل تعاونی مسکن برای خبرنگاران نماید اما متأسفانه پشت گوش انداخته شد و الان مجددا اعلام می کنم و از علی عبدی نسب به عنوان سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و عباس کرم الهی به عنوان رئیس انجمن روزنامه نگاران و پیشکسوت  این صنف می خواهم این کار را در اولویت اول خود قرار دهند و از این دو نفر می خواهم هر چه سریعتر نسبت به تشکیل تعاونی مسکن و وام خبرنگاران اقدام کنند و خبرنگاران که فرم شماره سه و یا جیم را پر نکرده اند در اولین فرصت این فرم را پر نمایند .


وی در پایان ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت اصحاب رسانه و مطبوعات و همچنین حادثه ی تلخ و دلخراش تروریستی 31 شهریور1397 از خبرنگاران خواست که از زوایای مختلف این حادثه را برای مردم تشریح نمایند .

از دیگر برنامه های این همایش می توان به « پخش کلیپ شهدای رسانه و مطبوعات ، کلیپ شهدای تروریستی 31 شهریور اهواز ، تجلیل از پدر شهید سعید زارع از شهدای تروریستی 31 شهریور اهواز ، توذیع بروشور شناسنامه  خبرنگاران شوش و خوانش شعر توسط رحمن ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی » اشاره کرد .


شایان ذکر است در این همایش دکتر عدنان غزی فرماندار ، مهندس یوسف زمانی شهردار ، سرهنگ مهرابی جانشین فرمانده نیروی انتظامی ، عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش ، علی عبدی نسب سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، کاظم صابری مسئول دفتر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، حمیدرضا خرمایی معاونت اداره ی اوقاف و امور خیریه ، مسعود قربانپور مسئول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران ، احمد الباجی معاونت پرورشی و ورزشی اداره ی آموزش و پرورش ، صادق اسماعیلی فر رئیس انجمن هنرهای نمایشی ، هوشنگ سعیدیان رئیس انجمن خوشنویسان ، رحمان ایزدی رئیس انجمن شعر فارسی ، مرتضی حیدری آل کثیر کارشناس فرهنگی و کریم ستاوی مسئول امور مساجد و قرآن اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جمعی از فرهنگیان و اصحاب رسانه و مطبوعات حضور داشتند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست