04182024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۵۰۵3949

روز خبرنگار در راه است ؛ مسئولین از هم اکنون به فکر تجلیل از این قشر تلاشگر اما گمنام باشند

به قلم ـ عباس کرم الهی

روز شنبه 17 مرداد ماه 1377 مصادف با 14 ربیع الثانی 1419 قمری و 8 اوت«آگوست»1998 میلادی محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.

به مناسبت شهادت این خبرنگار وظیفه شناس، شورای فرهنگ عمومی، این روز را به عنوان «روز خبرنگار» نام گذاری کرد. خبرنگاران و روزنامه نگاران با خلق بهترین آثار و واژه ها در تلاشند درد و مشكلات همه ی مردم را بازگو كنند اما وقتی كه به مشكلات خود می رسد چیزی نمی نویسد. این قشر  برای مردم می نویسند اما كسی برای آنها نمی نویسد. اگر نبود شهادت عزیزانی مثل شهید محمود صارمی شاید روزی برای خبرنگار نامگذاری نمی شد و كسی نیز بهانه ای نمی یافت از او بنویسد.

در شهرستان شوش وقتی به روز خبرنگار نزدیک می شود بعد از 364 روز تلاش و کوشش ؛ خبرنگاران  گوشه ی چشمشان به تجلیل مسئولین آن هم در یک روز از سال هستند ؛ روز قلم که فراموش شد ؛ خبری از برگزاری همایش استانی روز جهانی مطبوعات هم نبود ؛ امید است 12 روز دیگر که در واقع آغاز شمارش معکوس برای فرا رسیدن روز خبرنگار است ؛ مسئولین شوش آستین همت را بالا زده و با در نظر گرفتن «عدالت و انصاف» از آن دسته از خبرنگارانی که به درستی معنای واژه ی « خبرنگار» دانستند و در انعکاس اخبار و رویدادهای شهرستان شوش از هیچ کوششی دریغ نکردند تجلیل نمایند .

برخی از مسئولین نظیر « سپاه ناحیه ی شوش ، نیروی انتظامی ، شهرداری و شورای اسلامی شهر شوش ، شهرداری و شورای اسلامی شهرهای فتح المبین و الوان ، مدیریت گروه صنایع کاغذپارس ، مدیریت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ،شبکه ی بهداشت و درمان ،دانشگاه علوم پزشکی دزفول و...» باید به نیکی یاد شود چون به صورت جداگانه هرساله از خبرنگارانی تجلیل کرده اند که برای این دستگاه ها قلم فرسایی کرده اند و در واقع قدرشناس کسانی بوده اند و بی شک امسال هم این روز را فراموش نخواهند کرد ؛ هر چند تا سال 1396 اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش هم در ردیف این دستگاه ها بود اما سال گذشته تجلیل از خبرنگاران را فراموش کرد .

امید است امسال در کنار «دکتر عدنان غزی فرماندار ، دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی» ؛ سایر دستگاه ها از جمله « بخشداران سه بخش « مرکزی ، شاوور و فتح المبین» ، مدیریت شهرک صنعتی ، اداره ی جهادکشاورزی ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، اداره ی صنعت ، معدن و تجارت ، اتاق اصناف ، اداره ی ورزش و جوانان ، مدیریت شرکت پاستوریزه شیر پگاه خوستان ، مدیریت شرکت حریر خوزستان ، مدیریت شرکت قند شوش ، بنیاد مسکن و...» نسبت به تجلیل از خبرنگاران فعال ؛ این قشر را دریابند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست