04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۵۱۴3961

به بهانه ی روز خبرنگار

به قلم ـ فائقه شیرک ، کارشناس روزنامه نگاری

یک سال خبر تنظیم می کنم ،  با برخی از مسئولین و نخبگان مصاحبه انجام می دهم  ، موضوع جلسات را پوشش می دهم ، اما وقتی روز خبرنگار از راه می رسد دیده نمی شویم .

همیشه از خود و زندگی گذشه ایم و شب و روز در تکاپو هستیم تا گامی برای اعتلای «کشور ، استان و شهرمان » بر داریم ؛ اما این بار به بهانه ی همین روز خبرنگار می خواهم قلمم را برای خود به کار گیرم تا شاید مسئولین «درد دل و نا گفته های »ما را بدانند و اگر می دانن  برای آنها یادآوری باشد .

بعضی ها فقط کار خبرنگار را در نوشتن می دانند اما دویدن برای «کسب خبر ، تایپ ، نگارش ، ویرایش و تنظیم خبر» کاری طاقت فرساست و نمی دانند با چه زحمتی یک خبر را تهیه می کند ؛ «عدم امنیت شغلی ، کمبود حرمت خّبرنگاران ، پایین بودن آستانه تحمل برخی از مدیران و روابط عمومی ها ، نداشتن دستمزدو بی توجهی بر فعالیت های شبانه روزی آانان ، نداشتن مسکن و... » از جمله مشکلات فعالان عرصه ی خبری جامعه است که کسی توجهی به  این دغدغه ها ندارد

خبرنگار شأن و حرمت را حفظ کرده و برای توسعه  ی جامعه تلاش می کند . خبرنگار می نویسد و انعکاس می دهد دردهای جامعه را ، اما آیا کسی هست درد خبرنگاران را بازگو کند ؟ خبرنگار با غم مردم غمناک شده و با لبخند آنها شاد می شود . خبرنگار خوب می داند که «مسئولیت در قبال ملت و کشور ، باورها و اعتقادات مردم ، منافع ملی ، مقابله با اندیشه های بیگانه و متجاوزان به ساحت مقدس فرهنگ و آیین ذات کار اوست» و در این  راه تلاش کردن و به مقصود رسیدن ؛ شیرین ترین خاطره و بهترین دستمزد اوست .

این روزها  یاد آور همه ارزش هایی باشیم که شهید محمود صارمی و بسیاری از فعالان عرصه ی اطلاع رسانی دیگر جان خود را در راه آزادی قلم و بیان از دست داده اند ، در پایان از مسئولین شهرستان شوش و در رأس آنها از فرماندار که خود از خانواده ی خبرنگاران است و نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی انتظار دارم که اجازه ندهند فقط به خبرنگاران درباری توجه شود . به یاد خبرنگارانی باشند که در سیلاب فصل بهار کمر همت بستند و در جاده های صعب العبور با جان و دل برای کمک رسانی و اطلاع رسانی حضور پررنگ داشتند که تا کنون حتی فرماندار شهرستان شوش از دادن یک لوح تقدیر به آنها دریغ کرده است ؛  خروجی این دل نوشته را  به عهده ی خوانندگان واگذارد می کنم تا خود قضاوت کنند.

در پایان جا دارد پیشاپیش روز خبرنگار را  به پیشکسوتان و همکاران بزرگوار تبریک بگویم  و امیدوارم همیشه رقص قلمشان از صلح و دوستی و آرامش و  امنیت  ایران اسلامی بنگارد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست