04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۲۰۳4270

آغاز عضوگیری انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش

مهدی کرم الهی ـ خبرنگار شوش نیوز

با پیگیری های سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش مبنی بر راه اندازی مجدد انجمن روزنامه نگاران ، هیئت مدیره ی این انجمن عضوگیری را به عنوان اولین گام آغاز نمود .

به گزارش شوش نیوز ؛ عباس کرم الهی رئیس انجمن روزنامه نگاران در دوره ی دوازدهم از آغاز عضوگیری جدید با توجه به شرایط در نظر گرفته شده در ماده ی 31  و 32 اساسنامه انجمن روزنامه نگاران خبر داد .

وی در ادامه به شرایط عضو پذیری در سه پروه « پیوسته ـ وابسته و افتخاری» بر اساس ماده ی 31 انجمن روزنامه نگاران اشاره کرد و گفت : اعضای پیوسته به اشخاصی تلقی می شود که « به طور دائم و حرفه ای به  تهیه ، تولید و سردبیری محتوای رسانه ای و مطبوعات  اعم از « فیلم، صدا، عکس، متن آنلاین، مکتوب، مولتی میدیا و » مشغول هستند ـ حداقل سه سال به صورت مستمر در این حرفه سابقه ی کار در رسانه ها و نشریات متنی و دارای اشتهار به روزنامه نگاری باشند ـ تمام یا بخش مهمی از عایدات ماهیانه آنها از طریق روزنامه نگاری تامین ‌شود ـ خبرنگاران ، گزارشگران و عکاسان خبرنگاری که به صورت مستمر با یکی از نشریات «ملی ـ استانی و یا داخلی شوش» فعالیت دارند و آثار به نام آنها در نشریات قابل رویت باشد » .


رئیس دوره ی دوازدهم انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش سپس به اعضای وابسته پرداخت و یادآورشد : اعضای وابسته  اعضایی هستند که روزنامه نگار محسوب می‌شوند اما هنوز در این حرفه تثبیت نشده اند و کمیته ی عضویت در دوره  درباره ی نوع عضویت آنها تصمیم خواهد گرفت. این اشخاص در روز انتخابات در صورتی که شرایط لازم را بر اساس ماده ی 31 اساسنامه داشته باشند و حداقل 72 ساعت از عضویت آنها سپری شده باشد ،فقط قادر به رأی دادن هستند . در ماده ی 31 اساسنامه آمده است عزیزانی می توانند در انجمن روزنامه نگاران  ثبت نام کنند که شرایط زیر را داشته باشند :

1 ـ التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

2 ـ تابعیت جمهوری اسلامی ایران .

3 ـ اعتقاد و التزام به ولایت فقیه

4 ـ داشتن حداقل 16/شانزده سال تمام در روز ثبت نام


عباس کرم الهی افزود : این عزیزان به هنگام ثبت نام می بایست مدارک زیر را به طور کامل به انجمن روزنامه نگاران تحویل دهند:

1 ـ فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه

2 ـ فتوکپی از کارت ملی هوشمند

3 ـ فتوکپی از آخرین مدرک تحصیلی ـ عزیزانی که مدرک تحصیلی آنها از دیپلم به بالا می باشد می بایست برابر اصل شده باشند .

4 ـ فتوکپی از کارت پایان خدمت یا معافیت برای افراد ذکور

5 ـ یک عدد پوشه ی سبز رنگ

6 ـ پرداخت حق عضویت سالیانه به مبلغ 20 هزار تومان و ارائه ی فیش شماره دار بانکی به انجمن

7 ـ پر کردن فرم عضویت در روز ثبت نام

وی در ادامه به پذیرش اعضای افتخاری اشاره کرد و اظهار نمود :اعضای افتخاری: به آن دسته از عزیزانی تلقی می شود که به خاطر مشغله ی کاری نمی توانند مرتب در جلسات و کارگاه های آموزشی حضور داشته باشند ؛ شامل «خبرنگاران و روزنامه نگارانِ پیشکسوت ، شخصیت های «حقوقی و حقیقی» شامل « اساتید دانشگاه ـ نخبگان و فرهیختگان ـ مسئولین ادارات ، نهادها و ارگان ها ـ مسئولین روابط عمومی ادارات و.... » می باشد که در صورت پر کردن فرم عضویت ، ارائه ی مدارک  و پرداخت حق عضویت  به منظور تقویت مالی انجمن ، می توانند به عنوان رأی دهنده در روز انتخابات حضور داشته باشند .

عباس کرم الهی سپس به شرایط عضویت آن دسته از عزیزانی که قصد دارند در دوره های بعدی داوطلب هیئت مدیره یا بازرسی باشند اشاره کرد و گفت : در ماده ی 33 اساسنامه ی انجمن روزنامه نگاران آمده است چنانچه اعضای پیوسته بخواهند  داوطلب هیئت مدیره یا بازرسی باشند می بایست شرایط زیر را داشته باشند :

ـ تابعیت‌ کشور جمهوری اسلامی ایران‌.

ـ اعتقاد به‌ نظام‌ جمهوری اسلامی ایران‌ و التزام‌ به‌ رعایت‌ شعایر آن‌.

ـ حسن‌ شهرت‌ و عدم‌ سوء پیشینه‌  کیفری (سیاسی و اخلاقی‌.)

ـ دارای گواهی معتبر عدم اعتیاد

ـ التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه ی فقیه

ـ داشتن حداقل 25 سال تمام در روزانتخابات

ـ داشتن حداقل دو/2 سابقه ی عضویت در انجمن .

ـ حداقل پنج سال سكونت در محل تأسيس انجمن

ـ عضو نبودن در هيئت امناء و مركزيت احزاب سياسي و سایر انجمن های موازی

ـ عضو نبودن در هیئت مدیره ی سایر انجمن ها و کانون های مرتبط یا غیر مرتبط

ـ پرداخت حق عضویت سالیانه و ارائه ی اصل فیش

ـ عدم وابستگي به گروه هاي غير قانوني

ـ عدم عضویت در هیئت مدیره ی انجمن های ثبت شده در سایر دستگاه های دولتی و خصوصی

ـ ارائه‌ کارت خبرنگاری از نشریات ، خبرگزاری ها و یا پایگاه های خبری

ـ دارا بودن‌ حداقل‌ مدرک‌ تحصیلی مدرک‌ لیسانس روزنامه نگاری‌ با حداقل‌ دو/2 سال‌ سابقه ی فعالیت روزنامه نگاری ، لیسانس‌ با سایر گرایش ها با حداقل‌ پنج/5 سال‌ سابقه ی فعالیت روزنامه نگاری ، دیپلم‌ با حداقل‌ بیست/20 سال‌ فعالیت مستمر و زیر دیپلم با حداقل‌ بیست و پنج /25‌ سال‌ فعالیت مستمر

ـ ارائه ی رزومه ی مطبوعاتی به تأیید مدیر مسئول و یا سرپرستی نشریات با در نظر گرفتن مدرک تحصیلی اشاره شده الزامی می باشد .

ـ اعضایی که زیر دیپلم هستند و دارای 25 سال سابقه فعالیت مستمر روزنامه نگاری با نشریات را نداشته باشند و یا این که نتوانند  گواهی از نشریات را ارائه دهند فقط به عنوان عضو پذیرفته می شوند و حق داوطلبی عضویت در هیئت مدیره را ندارند .

ـ پایبندی به‌ اصول‌ و اهداف‌ اساسنامه‌ انجمن‌.

رئیس انجمن روزنامه نگاران در دوره ی دوازدهم در پایان گفت : ثبت نام از روز شنبه 4 اردبیهشت ماه 1400 آغاز می شود و روز شنبه 18 اردیبهشت ماه 1400  هم زمان با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر خاتمه می یابد . البته این نکته را هم اضافه کنم اساسنامه ی انجمن روزنامه نگاران هر دو سال یک بار بازنگری می شود و در چندروز آینده بازنگری می شود و در صورتی که تغییراتی در شرایط عضویت پیش بیاید متعاقبا در همین پایگاه خبری اطلاع رسانی می شود .

لازم به توزیع است عزیزانی که قصد دارند در انجمن روزنامه نگاران ثبت نام کنند جهت دریافت شماره حساب جاری انجمن روزنامه نگاران نزد بانگ تجارت ـ شعبه ی دعبل با شماره تلفن همراه 09034442710 تماس حاصل نمایند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست