04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۰۵۱۸4851

سرپرست کمیته ی امداد امام خمینی(ع) شهرستان شوش برای اولین بار از پیشکسوت مطوعات و رسانه ی شوش تجلیل کرد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ میثم عدالت پور

پس از اینکه چند روز پیش سرپرست کمیته ی امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان شوش به بهانه ی روز خبرنگار از جمعی از اصحاب رسانه ی این شهر تجلیل کرده بود ، امروز با حضور در خانه ی شخصی عباس کرم الهی از پیشکسوت رسانه و مطبوعات این دیار برای اولین بار نیز تجلیل به عمل آورد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 10 صبح روز سه شنبه 18 مردادماه1401 و هم زمان با یازدهم محرم الحرام1444هجری قمری که مصادف است با « شام غریبان کربلا و قرار دادن سر مبارک حضرت امام حسین(ع) در تنور خولی » غلامحسین نظری سرپرست کمیته ی امدادحضرت امام خمینی(ره) شهرستان شوش و هیئت همراه با حضور در خانه ی شخصی « عباس کرم الهی» از پیشکسوت رسانه و مطبوعات به بهانه ی روز خبرنگار تجلیل نمود .

غلامحسین نظری ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و دیگر یاران باوفایش ؛ گفت : چند روز پیش به مناسبت روز خبرنگار ، و با اجرای برنامه ی زیارت عاشورا ، به نمایندگی از چند نفر از خبرنگاران شوش تجلیل نمودیم و امروز بعداز تعطیلات بر آن شدیم که به اتفاق همکاران و به نمایندگی از طرف سایر همکاران و مددجویان به اینجا بیاییم و از پیشکسوت رسانه و مطبوعات این دیار هم دیداری داشته باشیم و هم از ایشان تجلیل به عمل آوریم .

 

وی در ادامه به خلاقیت در تنظیم خبر اشاره کرد و خاطر نشان نمود : امروز کار خبرنگاران برای جلب نظر مخاطبان سخت تر شده است؛ آنها مرتب باید حرف های نو تولید کنند که جز با داشتن خلاقیت ممکن نیست. شاید نیازی نباشد تا بگوییم «خبرنگاری خلاقانه» چرا که خبرنگاری خود معنی خلاقیت را با خود همراه دارد یا حداقل باید داشته باشد. کهنگی و روزمرگی در شغل خبرنگار بی معناست. خبرنگار خلاق؛ باید مثل ماده اولیه کارش (خبر) همیشه در جریان باشد که لازمه ی آن کشف حقایق تازه است. از کشف مسائل و بازگو کردن آنچه برای مردم کشف کرده، لذت می برد. به هنگام کار پرسش هایی مطرح می کند که عامه ی مردم می خواهند پاسخ آنها را بدانند. پس باید با مردم باشد نیاز و علاقمندی های آنان را بشناسند. در یافتن حقایق اصرار ورزد، پشتکار دارد، راه های اصلی و میان بر را در بدست آوردن اخبارحقیقی می داند. به هنگام جمع آوری و نگارش مطلب خود دقیق و سنجیده عمل می کند (صحت و دقت در درج خبر). ماجرا را به روشن ترین و قوی ترین شیوه ارائه می کند. خبر را مبهم و غیرشفاف و غیرصریح عنوان نمی کند و دارای شبکه گسترده ای از منابع است.

سرپرست کمیته ی حضرت امام خمینی(ره) شهرستان شوش در پایان به ویژگی ها و وظایف خبرنگارانِ خلاق و حرفه ای اشاره کرد و یاد آورشد : خبر و گزارش درخشان، حاصلِ کار ویژگی ها و مهارت های خبرنگار خلاق و حرفه ای است. از ویژگی ها و خصوصیات فردی و شخصیتی خبرنگاران عبارت است از: «کنجکاوی ، پرسشگری، تیزبینی و نکته سنجی، سریع الانتقال بودن، ضریب هوشی بالاتر از سطح جامعه (شامل هوش ژنتیک IQ و هوش هیجانیEQ) ، خلاقیت، مسئولیت پذیری، فروتنی و پایبندی به اخلاق بخشی» از این ویژگی های خبرنگار است.و من در مطالعه ای که از برخی از خبرها و گزارش های پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز داشته ام ، این نشریه به مدیر مسئولی عباس کرم الهی دارای این ویژگی ها می باشد .

عباس کرم الهی ، مدیر کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) ، سرپرست انجمن روزنامه نگاران اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز و خبرنگار رسانه های خوزنا و رهرو نیوز ، ضمن تشکر و قدردانی از غلامحسین نظری سرپرست کمیته ی امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان شوش و هیئت همراه گفت : به جرأت می توانم بگویم این نهاد انقلابی در این چهار دهه که از قدمت آن می گذرد برای اولین بار است که به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران تجلیل می کند و اگر هم در گذشته چنین کاری را انجام داده به صورت چراغ خاموش بوده که از افراد خاصی تجلیل به عمل آورده ، البته ما هم از این نهاد انقلابی که بر حسب وظیفه می بایست به نیازمندان جامعه رسیدگی نماید انتظار تجلیلی نداشته ایم اما سرپرست جدید اداره سنگ تمام گذاشت و به این قشر بها داد چون خبرنگاران تأثیرگذارترین قشر در جامعه هستند در حالی که گمنام ترین قشر هم همین خبرنگاران می باشند .

سرپرست کمیته ی امداد حضرت امام خمینی(ره) در پایان با اهدا لوح تقدیر ، کارت هدیه و پکیج مواد غذایی از عباس کرم الهی پیشکسوت رسانه و مطبوعات شهرستان شوش تجلیل به عمل آورد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست