04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۶۱۴1156

نمایشگاه نقاشی هنرمندان آموزشگاه پاسارگاد شوش افتتاح شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نمایشگاه هنرمندان آموزشگاه پاسارگاد با همکاری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به مدیریت کلثوم عبیدی در لاوی تالار نیایش افتتاح شد .

 

 

 در این نمایشگاه    اثر با استفاده از « سیاه قلم چهره و طبیعت ـ پاستل ـ رنگ روغن ـ مداد رنگی ـ آبرنگ ـ سنگ و ...» از « کلثوم عبیدی ـ انیس سرخه نیا  ـ بهناز کردی ـ عصمت مادح خاکسار ـ راضیه مادح خاکسار ـ زهرا زمانی اصل ـ سارا کریمی ـ شیرین برومند ـ خدیجه ولی شرف و جمالی فر » در معرض دید عموم قرار گرفته است .

از بین این آثار 32 اثر متعلق به انیس سرخه نیا است که نسبت به سایر هنرمندان بیشتر آثار را به خود اختصاص داده است و پس از آن راضیه مادح خاکسار با   اثر در رده ی دوم قرار دارد .

شایان ذکر است این نمایشگاه روزانه از ساعت 18 الی 23 تا روز دوشنبه 23 شهریور برای بازدید عموم دایر می باشد .


 

در این راستا با هنرمندان این نمایشگاه گفت و گوهای کوتاهی انجام شده است که حاصل آن در زیر آمده است :

1 ـ کلثوم عبیدی مدیرآموزشگاه پاسارگاد :

*لطفا بیوگرافی خود را اعلام نمائید ؟

ـ به نام خدا ، کلثوم عبیدی هستم متولد  1353 ، (41 ساله ) ، مجرد ، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هنرهای تجسمی .


*از چه سالی به نقاشی رو آوردی و اولین اثری که خلق نمودی چه بوده است ؟

ـ از سال 1377که به دانشگاه اصفهان برای ادامه ی تحصیل رفته بودم با استفاده از سیاه قلم از کل اندام یک انسان به سبک رئالیست طراحی نمودم و در سال بعد  یک نقاشی روی سفال کشیدم و را در جشنواره ی استانی شرکت دادم که مقام سوم به اثر من اختصاص داده شد .

*از چه سالی آموزشگاه پاسارگاد را تأسیس نمودی و تا کنون از خود چند اثر خلق کرده ای ؟

ـ از سال 1386 آموزشگاه پاسارگاد را تأسیس نمودم و تاکنون آثار زیادی خلق کرده ام اما اگر به تفکیک بخواهم اشاره کنم باید بگویم که 150 اثر را طراحی کرده ام ـ با مداد رنگی 30 ـ پاستل 50 ـ رنگ روغن 50 و تصویرسازی 20 اثر را خلق کرده ام .

*قبل از تأسیس آموزشگاه در چه جاهایی مشغول بوده ای و در صورت امکان بگویید که زیر نظر چه اساتیدی کسب تجربه داشته ای  ؟

ـ دکتر اصغر جوانی ـ مجید صادقی در دانشگاه اصفهان اساتید من بوده اند اما قبل از دانشگاه چون فرهنگی هستم در هنرستان حدود 20 سال است که در همین بخش تدریس می کنم .

*مشوق شما چه کسی بوده است ؟

ـ فرحناز اقبالی  از کرمانشاه که در دانشگاه اصفهان دوست صمیمی ام بود در واقع مشوق من در این راه است

*انتظارات شما از مسئولین چیست ؟

حمایت از هنرمندان عمده ترین انتظار من از مسئولین است ، درست است که استفاده از تالار نیایش و مصرف برق هزینه هایی را به بار می آورد ، اما آیا این هنرمندان در هر بخشی که در نظر بگیریم  ، اگر فعالیتی داشته باشند به نام چه دستگاهی تمام می شود غیر از اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ؟ پس هنرمندان در واقع نسبت به استفاده از تالار می بایست در اولویت باشند و مستلزم پرداخت هزینه نشوند و هزینه های وارد شده به طور کامل از دستگاه های دولتی و خصوصی که از این تالار استفاده می کنند تأمین شود ، آن وقت کارهای بهتر و فاخری د این مکان تولید می شود .

*عمده ترین جذب مخاطب به تالار جهت دیدن آثار شما چه مواردی هستند ؟

ـ معمولا تبلیغات در سطح شهرستان با نصب بنر و پوستر و همچنین اطلاع رسانی از طریق پایگاه های خبری ، عمده ترین روش های تبلیغات است و ما انتظار داشتیم که حداقل 48 ساعت قبل از افتتاح به ما اطلاع داده شود که تبلیغات خود را شروع کنیم اما متأسفانه دقیقا صبح همان روز به من اطلاع داده شد که دیگر نمی شد تبلیغات قابل توجهی داشته و باز جای قدردانی از شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارم که افتتاح  نمایشگاه را همزمان با اجرای عمومی نمایش طنز   ادغام کرد که تماشاگران نمایش از نمایشگاه هم بازدید به عمل آورند .

*حرف آخر شما چیست ؟

جا دارد باز دیگر از شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش قدردانی کنم و همچنین از رضا ذاکری مدیریت تالار  ـ پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز  و از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه تقدیر و تشکر خود را به عمل آورم .

2 ـ انیس سرخه نیا :

*لطفا به اختصار خود را معرفی کنید ؟

ـ انیس سرخه نیا هستم متولد 1374 دارای مدرک کاردانی گرافیک که منتظر نتایج کارشناسی هستم در در این مقطع به ادامه ی تحصیل بپردازم .


*از چه زمانی کار نقاشی را شروع نمودی ؟

ـ از همان دورانی کودکی نقاشی را به صورت کاملا آماتور شروع کردم اما به صورت جدی  از سال دوم هنرستان آغاز به کار کردم و در سال سوم هنرستان ، یعنی 17 سالگی  اولین اثر خود را با استفاده از قلم فلزی خلق نموده و در نمایشگاهی در شوش در معرض دیدعموم قرار گرفت ، اما با استفاده از مداد رنگی در سال 1390 یکی اثرهایم را در جشنواره ی استانی شرکت دادم که خوشبختانه مقام سوم را برای اولین بار به دست آوردم .

*مشوق شما چه کسی بوده ؟

ـ پدر و مادرم

*در این نمایشگاه چند اثر را در معرض دید عموم قرار داده ای ؟

ـ در مجموع 32 اثر را قرار داده ام که با رنگ روی سنگ آثار مختلفی را خلق کرده ام که خوشبختانه در اولین روز از افتتاح این نمایشگاه سه اثر را توانستم بفروشم .

*در گذشته  چند اثر را خلق کرده ای و از چه ابزاری استفاده نموده ای ؟

ـ از سال 1389 که کار جدی خود را آغاز کردم با استفاده از « طرح مداد ـ زغال ـ آبرنگ ـ گواش ـ کارهای رایانه ای نظیر کورل و فتوشاپ و  پوستر توانسته ام طرح تصویری کنکورهنری ـ  طراحی تصویری  کتابی از زنده یاد حسین پناهی ـ چهار نوع بسته بندی آرشیو کامل ست اداری ؛ 15 اثر پوستر ـ 10 مورد فتوشاپ ـ 10 مورد کورل و ....... و در مجموع 150 اثر را خلق نموده ام .

*آیا فرد نقد پذیری هستی؟

ـ بله  چون اگر نقد پذیر نبودم الان این پیشرفت را نداشتم که در این راستاوقتی که دانشگاه بودم یکی از اساتید به نام پرستو سلیمانی  بارها طرح های مرا قبول نمی کرد و از من میخواست که بهتر کار کنم .

*اساتید شما چه کسانی بوده اند و پیشرفت خود را مدیون کدام یک از اساتید هستی ؟

ـ از زمانی که وارد هنرستان شوش و تا زمانی که به آموزشگاه پاسارگاد آمدم استاد کلثوم عبیدی الفبای نقاشی را به من آموخته و هم اکنون هم استاد من هست و در واقع ایشان طرز قلم به دست گرفتن را به من آموخت  ، اما در دانشگاه ، پرستو سلیمانی و آقای سهیلی سهم به سزایی در بالا بردن سطح کیفی کار من داشته اند .

*از بین دوستان با کدامیک راحت تر و صمیمی تر هستی ؟

ـ جمال جانانه در شوش و زینب ملکی در دانشگاه که در استان ایلام سکونت دارد بهترین دوستان من هستند .

*انتظار شما از مسئولین فرهنگی شهرستان شوش چیست ؟

ـ از آنجایی که برای برپایی این نمایشگاه انتظارات زیادی کشیدیم خیلی ناراحت شدم که چرا شهرستان شوش یک نمایشگاه دائمی آثار هنرمندان ندارد ، هر چند که از بزرگتر های شنیده ام زمانی که محمددرویشی رئیس انجمن فیلم و عکس بود در سالن فجر اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نمایشگاه دائمی دایر کرده بود ، اما متأسفانه هر وقت تغییری در مسئولیت اداره انجام می شود  برخی از کارهای پسندیده ام زیر پا گذاشته می شوند و امیدوارم این نقیصه دوباره مرتفع شود .

*حرف آخر شما ؟

ـ ابتدا جا دارد از شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ـ رضا ذاکری مدیریت تالار نیایش ـ محمد دیناروند یکی از کارشناسان هنری اداره و سعید چنانه که ااین سالن را در اختیار ما گذاشتند بی نهایت سپاسگزارم ـ از استاد کلثوم عبیدی که از من دعوت کرد تا در این نمایشگاه شرکت کنم قدردانی می کنم ـ از پدر و مادرم که هر چه خواستم در اختیارم گذاشتن تشکر می کنم و بالاخره از شما خبرنگار مردمی که در معرفی استعدادهای شهرستان شوش کوشا هستید و در پایگاه خبری تحیلی شوش نیوز اخبار را دقیق اطلاع رسانی می کنید بی نهایت قدردانی می کنم .

3 ـ زهرا  زمانی اصل :

*بیوگرافی خود را تشریح نمائید ؟

به نام خدا ـ زهرا زمانی هستم فرزند علی متولد 1380(14 ساله ) که از ابتدای مهرماه 1394 در کلاس نهم به ادامه ی تحصیل می پردازم .


* از چه سالی به نقاشی علاقه مند شدی ؟

از تابستان سال 1392 با استفاده از سیاه قلم طراحی چهره  را شروع کردم و پس از آن با استفاده از مداد رنگی و پاستل توانستم 14 اثر را خلق کنم اما در این نمایشگاه فقط 4 اثر را شرکت داده ام .

*نقاشی برای شما هدف است یا تفریح ؟

نقاشی برای من تفریح است چون هدف اصلی من این است که یا دندانپزشک شوم یا روانشناس و یا نویسنده ی رمان  و مورد سوم از همه برایم مهم تر است و البته اوقات فراغتم را به نقاشی می پردازم و اگر در سطح کشور به عنوان یک هنرمند معرف شدم ، آن وقت نقاشی هدف اصلی من خواهد شد چون خانواده ام در هر زمینه ای که تصمیم بگیرم ابزار مورد نیاز را دراختیارم قرار خواهند داد .

*چه انتظاری از مسئولین داری ؟

ـ در حدی نیستم که انتظاری از مسئولین داشته باشم چون در آغاز راه هستم .

*حرف ناگفته ی شما چیست ؟

قبل از هر سخنی باید از استاد عبیدی که مرا دعوت کردکه در کنار با تجربه های آثاری از خود را در نمایشگاه شرکت بدهم تقدیر می کنم و سپس جادارد از شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی که انصافاًبا توجه به این که مشکلات عدیده ای نسبت به پرداخت هزینه های برق تالار را دارد اما لاوی تالار را در اختیار ما گذاشت سپاسگزاری خود را به عمل می آورم و همچنین از شما خبرنگار سخت کوش و تلاشگر که هم برای مسئولین شناخته شده هستی و هم برای مردم از کم سن و سالترین آنها نظیر من و هم پیشکسوتان که بدون کوچکترین چشم داشتی در اطلاع رسانی در پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز اقدام می کنید بی نهایت قدردانی می کنم و بالاخره از پدر و مادرم که هم مشوقم در این راه بودند و هم از من حمایت مادی و معنوی می کنم دست آنها را می بوسم و به آنها افتخار می کنم .

4 ـ سارا کریمی پور :

*خودت را معرفی کن ؟

سارا کریمی هستم متولد 1371(23 ساله ) دارای مدرک تحصیلی دیپلم حسابداری .


*زیر نظر چه کسانی نقاشی را آموختی ؟

مدت محدودی به صورت کاملاً آماتور زیر نظر سارا لیاقتمند فعالیت داشته اما به صورتی جدی از بهمن ماه 1392 زیر نظر تنها استادم کلثوم عبیدی آموزش های لازم را آموختم .

*تاکنون چند اثر خلق کرده ای و از چه ابزاری بهره گرفته ای ؟

ـ با استفاده از « سیاه قلم ـ زغال ـ پاستل و مداد رنگی » 7 اثر  را خلق نموده ام که 6 اثر من  در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرارگرفته اند که 5 اثر مربوط به چهره و یک مورد دیگر منظره می باشد .

*چرا ادامه ی تحصیل نمی دهی ؟

ـ بعد از یک سال استذاحت قصد دارم در کنکور هنر شرکت کنم و البته در این مدت که استراحت می کنم به صورت عملی کار نقاشی را ادامه می دهم .

*به سایر رشته های هنری هم علاقه ای داری ؟

ـ خوشنویسی را خیلی دوست دارم و کلاً هر رشته ای که نام هنر را با خود یدک بکشد دوست دارم آن را تجربه کنم .

*با کدامیک از هنرمندان راحت تری؟

ـ راضیه مادح خاکسار وقتی در کنارم باشد سختی در کار برایم بی معنی خواهد بود .

*چه انتظاری از مسئولین داری ؟

ـ هرچند به جز اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ اداره ای از هنر و هنرمند حمایت نمی کند ولی انتظار حمایت و همکاری حداقل معنوی را از قشر هنرمند دارم .

*حرف نا گفته ی شما ؟

ـ من هم به نوبه ی خود از رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ مدیریت تالار نیایش ـ علی طالبی ـ استاد عبیدی و شما مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز به خاطر همه چی قدردانی خود را به عمل می آورم .

5 ـ راضیه مادح خاکسار :

*شما هم در ابتدا خودت را معرفی کن ؟

 ـ راضیه مادح خاکسار هستم متولد 1368(25 ساله ) که در شهرستان دزفول به دنیا آمده ام و ده سال است که در شوش زندگی می کنم ـ دارای مدرک تحصیلی علوم سیاسی .


*کلاً تا کنون چند اثر داری و از چه سالی شروع کردیو در این نمایشگاه چند اثر شرکت داده ای ؟

ـ از بهمن 1392 شروع کرده و اولین کارم با استفاده ازسیاه قلم ( مداد و مغز گرافیست ) یک چهره است ، اما در مجموع تا کنون 35 اثر خلق نموده ام و در این نمایشگاه 17 اثر را شرکت داده ام که بعد از انیس چنانی نیا بیشترین اثر را دارم و در مقام دوم قرار گرفته ام .

*غیر از نقاشی به چه هنری علاقه مند هستی ؟

ـ دوست دارم  در اولویت اول به روزنامه نگاری رو آورم و بعد از آن نویسندگی و سرودن شعر از علاقه های من هستند .

*انتظار شما از مسئولین چیست ؟

ـ انتظار حمایت و پشتیابی از هنرمندان را از آنها دارم .

*حرف ناگفته ی شما ؟

ـ از شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر همکارانش خصوصاً رضا ذاکری  به خاطر در اختیار قرار دادن این مکان بی نهایت قدردانی می کنم ـ از استاد عبیدی که مرا لایق دانست تا در این نمایشگاه حضور داشته باشم سپاسگزاری خود را به عمل می آورم  از خانواده ی خودم و از دوستان خودم در آموزشگاه پاسارگاد و دانشگاه تقدیر می کنم و بالاخره از شما خبرنگار محبوب و تلاشگر بی نهایت  قدردانی می نمایم .

6 ـ خدیجه ولی شرف :

*لطفا به اختصار خودت را معرفی کنید ؟

ـ  خدیجه ولی شرف هستم متولد 1360 (32ساله ) متأهل و دارای یک پسر 7 ساله و مدرک تحصیلی دیپلم علوم انسانی .


*از چه سالی فعالیت خود را آغاز نمودی ـ زیر نظر چه کسانی نقاشی را آموختی و به اولین اثرت اشاره کن ؟

ـ از سال 1392 نقاشی را زیر نظر تنها استادم عبیدی آغاز کردم و تا کنون 8 اثر تولید کرده ام که اولین آنها با استفاده از سیاه قلم تصویر 3 کودک را خلق نمودم .

*چرا آثار کمی را تولید کرده ای ؟

ـ همسرداری و بچه داری دو مقوله ی جداگانه هستند که وقتی برای تولید اثر نمی ماند ، اما مهرماه1394 پسرم وارد مدرسه می شود و ممکن است وقت بیشتری داشته باشم .

*انتظارت از مسئولین چیست ؟

ـ انتظار که نه بلکه آرزویم این است که شوش همانند چند سال پیش یک نمایشگاه دائمی داشته باشد .

*آخرین حرف شما چیست ؟

ـ من هم به نوبه ی خود از رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ مدیریت تالار نیایش ـ مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیز و از استاد عبیدی تقدیر و تشکر خود را به عمل می آورم .

شایان ذکر است عصمت مادح خاکسار ـ بهناز کردی ـ شیرین برومند و جمالی فر در این روز حضور نداشتند که  با آنها هم گفت و گو داشته باشیم .

 

7 ـ عصمت مادح خاکسار :

 

*لطفا به عنوان هفتمین نفر خودت را معرفی کن ؟

 

ـ عصمت مادح خاکسار هستم متولد 1370 (23 ساله ) دارای مدرک تحصیلی  کارشناسی مهندسی آب و خاک که از دوران کودکی به نقاشی علاقه داشتم اما به صورت جدی از اسفند ماه 1392 در هنرستان زیر نظر استاد عبیدی آموزش های لازم را فرا گرفتم و بعد از این که فارغ التحصیل شدم توسط بهترین دوستم  مریم عبداللهی به آموزشگاه نقاشی پاسارگاد رفتم و باز زیر نظر تنها استادم تا به امروز فعالیت خود را ادامه دادم .


 

*تا کنون چند اثر تولید کرده ای ، چند اثر از آن ها در این نمایشگاه موجود هستند و از چه ابزاری استفاده کرده ای ؟

 

ـ در مجموع 18 اثر تولید کرده ام و 10 اثر از آنها در این نمایشگاه موجود می باشند  که تا کنون از « مداد و مغز گرافیت ـ پودر زغال و مداد کنته ـ پاستل گچی و مداد رنگی و قلم فلزی  » استفاده کرده ام .

 

*انتظارات شما از مسئولین چیست ؟

 

ـ نسبت به در اختیار گذاشتن مکان برای ایجاد نمایشگاه همکاری کنند و شخصاً از نمایشگاه ها بازدید کنند که این کار باعث بالا رفتن انگیز بین هنرمندان خواهد شد .

 

*تاکنون در جشنواره ای شرکت کرده ای و یا این که خبرنگاران با شما مصاحبه ای داشته اند ؟

 

ـ تاکنون در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده ام و شما تنها خبرنگاری هستی که تا کنون مشاهده کرده ام که به هنرمندان بها می دهید و با این گفت و گوها به آنها نیرو و نشاط می دهی که جا دارد هم از شما و هم از پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز تقدیر ویژه ی خود را به عمل آورم .

 

*حرف ناگفته ی شما ؟

 

ـ جا دارد ابتدا از استادعبیدی  و خانواده ام و سپس از رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ـ مدیریت تالار نیایش ـ استاد علی طالبی و تقی پور مراتب سپاس گزاری خود را به عمل آورند .

 


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست