04182024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۶۰۴2593

رونمایی از کتاب «آغاز یک تکرار» دومین اثر عاطفه آقاخانی برگزارشد

تهیه و تنظیم ـ شوش نیوز

ساعت 19 جمعه 3 شهریور 1396 مراسم رونمایی دومین کتاب عاطفه آقاخانی به نام« آغاز یک تکرار » با حضور وحید کیانی مدیر مسئول انتشارات الیما و جمشیدی مسئول واحد فرهنگی اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در سالن اجتماعات شهید حیاری برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ در این مراسم ، رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، ضمن عرض خیر مقدم به مدیر مسئول  انتشارات الیما  و جمشیدی مسئول واحد فرهنگی اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ، شفاف و بی پرده از وضعیت اقتصادی سخن به میان آورد و گفت : اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های تابعه فعالیت های قابل توجهی دارند ، در این محل دکور یک نمایش عروسکی را مشاهده می کنید ـ امروز صبح انتخابات انجمن روزنامه نگاران برگزار شده ، سه شب است که جشنواره ی شعر عربی با حضور شاعرانی از شهرستان های استان خوزستان در حال برگزاری است و هم اکنون هم مراسم رونمایی را می بینید .


وی افزود : ما برای استقرار و اسکان داوران که یکی از آنها از استان تهران است مجبور شده ایم خانه ای را اجرا کنیم  ؛ اعضای انجمن های ما  به صورت خودجوش  و مشارکت بین هم پول روی هم می گذارند و برنامه های خود را اجرا می کنند و ما به جز این که مکان و یا میز و صندلی در اختیارشان بگذاریم ولی از نظر مالی  به آنهانمی کنیم ، نویسندگان و شاعران ما خیلی مجموعه داستان و شعر را برای چاپ آماده دارند اما به خاطر عدم توان مالی در حال بایگانی هستند لذا من از مسئول واحد فرهنگی اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار دارم  این موارد را مدنظر داشته باشد که اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های ما با دست خالی در حال فعالیت هستند و نیاز به حمایت مالی داریم .

وحید کیانی ، شاعر ، مترجم و مدیر مسئول انتشارات الیما ، ضمن تبریک به اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به خاطر داشتن شاعران و نویسندگان ارزشمندی که دارد ، رونمایی از کتاب را یک کار فرهنگی دانست و اظهار داشت : رخدادهای زیبای رونمایی از کتاب به عنوان یک اثر فرهنگی در اختیار مخاطبین قرار می گیرد و  با این کار یک کار بسیار خوب برای جامعه انجام می شود .

وی افزود : معمولا اولین کسی که مجموعه اشعار  را واکاوی می کند اینجانب به عنوان مدیر مسئول انتشارات الیما هستم و لذا شعرهای عاطفه آقاخانی مجموعه ی بسیار خوبی است ، گرچه با بلند بودن شعر سپید میانه ای ندارم ، لذا پیشنهاد می دهم در گام  های بعد گزیده گویی مدنظر باشند  .


کیانی در پایان از رونمایی یک کتاب دیگر در دو هفته ی دیگر خبر داد و خاطر نشان نمود : انتشارات الیما با پشتیبانی اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ، کتاب های زیادی را آماده ی چاپ دارد و یکی از این کتاب های مجموعه شعر مجاهد چنانی یکی دیگر از شاعران شوشی است که دوهفته ی آینده در همین محل رونمایی می شود .

عباس رضایی رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان شوش ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی شاعرانی که دیگر در این دنیا نیستند از استاد محمود صفارزاده شاعر فقید شهرستان شوش نام برد و در ادامه به چند ویژگی قابل فهم مجموعه شعر عاطفه آقاخانی تحت عنوان آغاز یک تکرار اشاره کرد و اظهار داشت : اراده ، پشت کار و همت این بانوی شوشی  ستودنی است ، ما شاعرانی داریم که سال هاست شعر و داستان می سرایند ولی تا کنون کتابی را منتشر نکرده اند ، اما این بانون  با توجه به زمان زیادی نیست که وارد عرصه ی شعر و شاعری شده ، دومین کتاب خود را حاوی 40 اثر به رشته ی تحریر درآورده است .


رضایی در ادامه تصریح نمود : برخورد صادقانه ی شعرها با خویشتن ویژگی دوم این شاعر است که در 31 شعر از این مجموعه صحبت از زنانگی و خویشتن داری است و اگر نام شاعر از روی کتاب برداشته شود تشخیص این که این مجموعه را یک خانم  نوشته یا یک مرد سخت خواهد شد ؛ البته گاهی شاعر نقش یک راوی را دارد که هم روای شعر است و هم راوی خویش  و به صراحت باید گفت ؛ زن در شعرهای عاطفه آقاخانی  زنی نیست که وارد جامعه شود و با آسیب های اجتماعی بپردازد تا بتوان از آن برداشت های مختلفی استخراج نمود بلکه دغدغه های شاعر  کاملا عاشقانه  و پیرامون عشق است و یک دایره ی گسترده را در بر نمی گیرد و در کل باید گفت بحث « عشق ـ تنهایی و مرگ » این مجموعه شعر مشهود است .

عاطفه آقاخانی  صاحب این اثر ضمن خوانش دو قطعه شعر از مجموعه اشعار خود  عنوان نمود : از هفت ماه پیش  برای چاپ دومین مجموعه اشعارم تلاش خود را به همراه پدر و مادرم به کار گرفتم و با راهنمایی های وحید کیانی مدیر مسئول انتشارات الیما در استان خوزستان ، این کتاب را با قطع وزیری تحت عنوان آغاز یک تکرار در 64 صفحه و چهل اثر شعر سپید  با کاغذ کاهی و با هزینه ای بالغ بر 2 میلیون تومان و قیمت روی جلد 10 هزار تومان به رشته ی تحریر و چاپ رساندم که از فردا برای فروش آماده است .

وی اولین جلد از این کتاب را به ولدین خود اهدا نمود و در این راستا اظهار داشت : پشتیبانی و حمایت های مالی پدر و مادرم بود که سال 1395 کتاب دلتنگی های قلب خسته ام و امروز کتاب آغازیک تکرار توانستم به مرحله ی چاپ برسانم .

در ادامه چند نفر از شاعران به خوانش شعر و روح اله حاج ابراهیمی نیز استفاده زیاد از واژه هایی نظیر « زن ـ مرگ ـ تنهایی و ... » را خسته کننده دانست و در مقابل طرح روی جلد کتاب را تحسین نمود .

در پایان  توسط وحید کیانی مدیر مسئول انتشارات الیما رونمایی شد ، هدیه ای از طرف دکتر محمد جوروند مدیر کل اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان به وی اهدا گردید و والدین این بانوی شاعر شوشی نیز از دختراشان تجلیل نمودند .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست