04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۳۳۰3240

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 12:35 دقیقه ی چهارشنبه 30 خردادماه 1397 جلسه ی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شوش با محوریت « کتابخانه ی مرکزی » به مدیریت معاونت فرماندار شهرستان شوش در سالن اجتماماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالحسن آل کثیر معاون فرماندار شهرستان شوش به سرانه ی پائین مطالعه اشاره کرد و گفت : خواندن اساسا جزء ریشه ای ترین کاری است که از سوی خداوند به انسان ماموریت داده شده است، مطالعه حتی از عبادت هم بالاتر است و حتی در گفتار علما نیز اهمیت مطالعه بسیار بالاست اما چرا سرانه مطالعه در کشورمان چندان بالا نیست؟

وی افزود : در گذشته فرهنگ کتابخوانی به عنوان موضوع جدی در جهان بوده است اما امروز آمار و سرانه  ی مطالعه ی کتاب در کشور نگران کننده است و از حد خط قرمز در کشورهای دیگر نیز پایین تر است. و   همه به فضای مجازی رو آورده اند و اگر هم مطلبی طولانی باشد ؛ خواندن آن مطلب برای جوانان غیرقابل تحمل است .


آل کثیر هم چنین افزود : روانشاناسان معتقدند هر 8 ساعت مطالعه 68 ساعت استرس را کم می کند، مطالعه استرس را کاهش می دهد و به دنبال آن احساس طراوت را در فرد ایجاد می کند، ما می توانیم کودکانمان را به مطالعه معتاد کنیم زیرا مطالعه موجب شادی و آرامش در کودکان می شود. 

معاون فرماندار شهرستان شوش  خواستار برگزاری جلسات هدفمند شد و در این خصوص خاطر نشان نمود : جلسات باید کارشناسی شده باشند تا بتوانیم کتاب لاین یار مهربان را از هرگونه آسیبی  دور کنیم  .

عباس رضایی رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان شوش به دستور جلسه اشاره کرد و اظهار داشت : از سال 1393 زمینی ار طرف شهرداری شوش به مساحت 3500 متر مربع در ابتدای جاده ی شوش به دزفول جهت ساخت کتابخانه ی مرکزی به ما واگذار گردید و حتی اعتبار اولیه ی ساخت آن هم از محل اعتبارات ملی تخصیص شد اما با مخالفت اداره ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مواجه شد و طرح کلا خوابید و لذا تقاضای ما این است که  زمینی در مکانی دیگر  برای ساخت کتابخانه ی فجر در نظر گرفته شود چون ما در حال حاضر در مرکز شهر فقط کتابخانه ی عمومی فجر را داریم  که فضای کوچکی دارد .


مهندس رحیم جلیزی رئیس بنیاد مسکن شهرستان شوش  در این خصوص خاطر نشان نمود : در سطح شهر که زمینی وجود ندارد یا باید منازل مسکونی را خریداری نمود و یا مکانی خارج از محدوده ی مرکزی شهر را در نظر گرفت که من  روستای شهید دانش «عمله ی سیف » را پیشنهاد می دهم .

در این خصوص برنامه ریزی شد تا روز چهارشنبه 6 تیرماه 1397 جلسه ای برگزار شود و از بین « روستای عمله ی سیف ـ زمین پشت مسجد امام جعفرصادق(ع) و سینما آزادی » مکانی برای ساخت کتابخانه ی مرکزی تعیین گردد .


عباس رضایی رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان شوش در ادامه به کتابخانه ی شهر حر اشاره کرد و تصریح نمود : محل فعلی کتابخانه استیجاری است و با توجه به این که تا سال 1392 طرف قرارداد این کتابخانه  شهرداری و شورای شهر حر بودعه و کرایه آن نیز پرداخت شده است ؛ اما بعد از آن هیچگونه قراردادی منعقد نشده و در نتیجه مالک آن اعلام نموده یا کرایه های معوقه را پرداخت کنید و یا ساختمان را تخلیه نمایید و اگر شهرداری حر نسبت  به پرداخت نیم درصد خود با ما همکاری کند ما می تونیم نسبت به عقد قرارداد این ساختمان اقدام نماییم . فراخوان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۷ اثر با موضوع سیره امام رضا (ع) در ۳ رده سنی «کودک و نوجوان» ، «جوان و بزرگسال» و همچنین بخش «خانوادگی» منتشر شد. و با توجه به این که ما سال گذشته در این جشنواره شرکت کردیم و عناوینی به دست آوردیم در نظر داریم  اگر دستگاه ها مساعدت های لازم را داشته باشند امسال هم در این جشنواره حضور داشته باشیم .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست