04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۹۲۲3527

با حضور جمعی از مسئولین شهرستان شوش مراسم رونمایی هابیلیان برگزارشد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10 صبح روز پنجشنبه 22 آذرماه 1397 به مناسبت هفته ی فرهنگی در محوطه ی امامزاده عبدالله بن علی(ع)  و دعبل خزایی به همت اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان شوش و مؤسسه ی فرهنگی بنیاد شوش شناسی مراسم رونمایی کتاب«هابیلیان» ، خاطرات سردار شهید صفر احمدی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ در چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عبدالحسن آل کثیر معاونت فرمانداری شهرستان شوش ضمن قدردانی از مدیریت اداره ی کتابخانه های عمومی به نحوه ی برگزاری آیین رونمایی انتقاد کرد و در ادامه گفت : دوست داشتم این مراسم با شکوهتر از این برگزار شود اما از رضایی رئیس کتابخانه های عمومی این انتظار را دارم که  از این به بعد  برای مراسم رونمایی از کتاب از مسئولین  واهل قلم  دعوت  به عمل آید و در یک سالن سرپوشیده برگزار شود .

وی در ادامه  به مقام شهید و شهادت اشاره کرد و یادآور شد : در مورد شهید و شهادت  مطالب زیادی شنیده و گفته شده است  و در این خصوص روشنگری  زیادی به عمل آمده  اما من می خواهم از زاویه ای دیگر به این موضوع اشاره کنم و آن این است که ما باید برای عاقبت بخیری خود ، خانواده و جامعه  از شهدا التماس کنیم .


معاونت فرمانداری شهرستان شوش سپس به کاهش جرم در خیابان هایی که خانواده ی شهید در آن سکونت دارد پرداخت و در این خصوص تصریح نمود : آمار تخلفات ، سرقت و مشکلات اخلاقی در خیابان هایی که خانواده های یک یا دو شهید در آن سکونت دارند  نسبت به سایر مناطق شهری به مراتب خیلی پایین تر است چون وجود عطر شهدا هم تأثیرگذار می باشد .شهدا حق زیادی گردن ما دارند و دکتر عبدالحسین محسنی  تدوین گر کتاب هابیلیان  که دست به کاری بزرگ زده و خاطرات سردارشهید صفر احمدی را به رشته ی تحریر درآورده است دست ایشان را می بوسم . چون چنین کتاب هایی می تواند موضوع هشت سال دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل نماید .


آل کثیر در مورد سردار شهید صفر احمدی اظهار نمود : من باخانواده ی شهید آشنایی کاملی دارم ، سردار احمدی یکی از چهره های ملی  و یکی از شهدای شاخص کشور است لذا ما باید در این مقوله زیاد کار کنیم چون سردار شهید صفر احمدی علاوه بر کارنامه ی درخشانش در هشت سال دفاع مقدس نقش و سهم به سزایی  در شکل گیری انقلاب اسلامی در شهرستان شوش  بود و ما امروز با تأسی از شهداء باید به دهه ی اول که هشت سال دفاع مقدس را به دنبال داشت ، دهه ی دوم که ترور شخصیت ها و مردم بی گناه را توسط منافقین به دنبال داشت ، دهه ی سوم  که تحریم های اقتصادی را به جامعه و مردم وارد کرد و دهه ی چهارم که با جنگ اقتصادی ، جنگ نرم و فضای مجازی سعی در نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارد و می خواهد یأس و نا امیدی را در جامعه به وجود آورد  و متأسفانه  این نا امید در جامعه کلید خورده است ؛ باید چنین کتاب هایی را به نسل  چهارم و پنجم  انتقال دهیم تا همچنان انقلاب اسلامی ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری همچنان استوار و مستحکم بمانند .


سپس عبدالحسین محسنی «تدوین گر» کتاب هابیلیان  که به یادداشت ها و خاطراتی از سردار شهید صفر احمدی اختصاص دارد  گفت :  با همکاری خانواده ی شهید  حدود یک سال برای تحقیق ، بررسی و ویراستاری وقت گذاشتم ، هر چند که دست نوشته های شهید بیش از ده سال است که در اختیار من هستند .

وی افزود : این کتاب در 178 صفحه و با قطه رقعی شامل دو بخش فارسی و انگلیسی و با تیراژ1000 نسخه توسط انتشارات سفیر تهران تحت پوشش بنیاد  حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با قیمت هر جلد 12000تومان  منتشر شده البته  در حال حاضر 300 نسخه منتشر شده و 80 نسخنه ی آن در یادمان شهدای فتح المبین موجود است .


محسنی هم چنین گفت : سردار شهید صفر احمدی فرزند حیاتقلی در 7مهر سال1339 دز شهرستان مسجد سلیمان به دنیا آمد و در همان جا به تحصیل پرداخت وی پس از فوت پدر به همراه خانواده اش به شهر شوش رفت و تحصیلات متوسطه خود را که مصادف با انقلاب بود در آنجا در حین تحصیل در تظاهرات و راهمپایی شرکت میکرد سپس شهید احمدی به پاسداری از انقلاب به عضویت سپاه در آمد و به جبهه جنگ اعزام گردید و در بسیاری از عملیات ها از جمله « رمضان ، فتح المبین ، والفجر مقدماتی ، فتح خرمشهر و خیبر» شرکت داشت . فرمانده شهید صفراحمدی سرانجام در 14 اسفند سال 1362 در عملیات خیبر بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و پس از 13 سال پیکر پاکش در گلزار شهدای شوش به خاک سپرده شد.


وی در پایان به فرازی از زندگی نامه شهید احمدی اشاره کرد و گفت : هر كارى به او سپرده مى‌شد، به خوبى انجام مى‌داد و نهایت سعى خود را مى‌كرد تا كسى از او ناراحت نشود و از همان كودكى، دشمن كارهاى خلاف و زورگویى بود. طلوع انفجار نور بود. امام در كالبد جوانان روحى تازه دمید. احمدى آغاز نوجوانى‌اش را در كنار حرم حضرت دانیال (ع) سپرى كرد و با هدایت شهید دانش، به زندگى سیاسى خود شكل تازه‌اى بخشید و شهر شوش شاهد شعارهاى كوبنده این جوان رعنا و دیگر دوستانش بود.

خواهر سردار شهید صفر احمدی در تکمیل سخنان تدوین گر کتاب هابیلیان اظهار داشت : صفر در اجتماعات مختلف، به سخنرانى و افشاگرى علیه رژیم فاسد پهلوى می پرداخت. و وقتی که شهید سید محمد کاظم دانش راهی مجلیس شد وقتی که از تهران به شوش آمد به صفر گفت : من دست تنها نمی توانم کاری را جلو ببرم می خواهم شما را با خود به تهران ببرم تا خلعی در کار به وجود نیاید ، اما شهید صفر احمدی  رفتن به جبهه را ترجیح داد تا این که به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید .



در پایان به عبدالحسین محسنی تدوین گر و خواهر شهید سردار صفر احمدی هدایایی اهدا شد و به دست مسئولین حاضر در جلسه کتاب هابیایان رو نمایی شد .


همچنین در آغاز این مراسم عباس رضایی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان شوش ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین به اهمیت  کتاب و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : هابیلیان کتابی است که مجموعه خاطرات و یادداشت های سردار شهید صفر احمدی را در خود جا داده و این اثر است که می توان این شهید والامقام را به جوانان امروزی معرفی  نمود .


شایان ذکر است در این مراسم « عبدالحسن آل کثیر معاونت فرمانداری ـ مهندس یوسف زمانی شهردار ، حجت الاسلام سید رحیم احمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ، سید مجیدنوری زاده رئیس جمعیت هلال احمر ، عباس رضایی رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی ، دکتر علیرضا کریمی رئیس هیئت مدیره ی انجمن توانجویان ، حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ، امید کرمی رئیس انجمن نویسندگان  خدیجه طالبی مسئول امور اداری مالی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، استاد منصوره فروغی راد رئیس  مؤسسه ی فرهنگی بنیاد شوش شناسی و... » حضور داشتند .


در حاشیه :

1 ـ نگارش کتاب انواع، سبک و سایزهای گوناگونی دارد، و هر کتاب اهداف و نیازهای به خصوصی را در بر می گیرد. تمامی این اطلاعات را هنگام انتخاب یک مؤسسه ی حرفه ای برای نگارش کتاب خودتان را باید مد نظر داشته باشید. حرف آخر و نکته اصلی این است که خدمات نگارش و تالیف کتاب مستلزم دانش تخصصی در این زمینه می باشد. مثل بقیه ی سبک های نوشتاری به اطلاعات خاصی نیاز دارد و تقسیم بندی آنها بر اساس نوع آموزش و تخصص و مهارت می باشد. اگر شخصی به شما گفت که نویسنده است از او بپرسید “چه نوع نویسنده ای است و چه سبکی کار می کند؟” زیرا نویسندگی انواع گوناگونی دارد و مثل جراحی مغز و اعصاب به آموزش و تخصص چند ساله نیاز دارد.

تالیف کتاب یعنی انتقال پیام های مولف به نحوی که خواننده تمام موضوع و پیام نویسنده را به راحتی درک کند، می باشد. اما جنبه های گوناگونی مبنی بر تفاوت هایی که یک کتاب “خوب” با کتابی که صرفاً فقط نوشته شده است، وجود دارد. هر فردی که تصمیم به نوشتن کتاب دارد خیلی سریع متوجه می شود که نویسندگی به مهارت و تخصص و توانایی فهم کلمات نوشته شده در هر سبک نوشتاری نیاز دارد. نوشتن کتاب مستلزم تسلط به زبان است و نویسنده باید بداند که در نگارش یک کتاب، شامل توضیحات و سبک های مختلف بوده و نیاز به توانایی بالا، مهارت و آگاهی دارد.

در حالی که کتاب هابیلیان نه به واژه ی نویسنده اشاره کرده و نه به مؤلف پرداخته است بلکه عبدالحسین محسنی عنوان خود را تدوین نوشته است و در واقع « تدوین » یکی از مراحل آخر فیلم‌سازی است که در پس‌تولید فیلم انجام می‌شود و طی آن از انتخاب و پیوند نماهای موجود در فیلم خام و تبدیل آن‌ها به سکانس برای رسیدن به فیلم نهایی بهره گرفته می‌شود. در دنیای فیلم «تدوین» همان نقش ذهن را در واقعیت به عهده دارد.

2 ـ در حالی که به کلیه ی  حاضرین در آیین رونمایی یک نسخه از کتاب هابیلیان اهدا شد اما به دو خبرنگار حاضر در این مراسم توجهی نشد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست