03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۰۸۲۵4046

در دومین روز از هفته ی کتاب و کتابخوانی مسئولین دستگاه های فرهنگی با رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان شوش دیدار نمودند

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی به مناسبت هفته ی کتاب و کتابخوانی با رئیس کتابخانه های عمومی دیدار نمودند .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 11 قبل از ظهر روز یکشنبه 25 آبان ماه1399 رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیررئیس اداره تبلیغات اسلامی و هیئت همراه  به مناسبت هفته ی کتاب و کتابخوانی با عباس رضایی رئیس کتابخانه های عمومی دیدار نمودند .

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر در این دیدار توجه به کودکان و نوجوانان را برای مطالعه و کتابخوانی یک اولویت دانست و در این راستا گفت : مقام معظم رهبری بارها در جلسات و دیدارهای مختلف به موضوع کتاب اشاره کرده و از دغدغه خود بر این امر تأکید کرده‌اند. شاید اگر دیگر مسئولان نیز این امر را جدی می‌گرفتند، وضعیت بهتری از حال حاضر در جامعه حاکم بود.


وی افزود : در منظومه ی فکری مقام معظم رهبری برای ساختن نسلی متفکر و آینده‌ساز است. در این رابطه حضرت آقا می فرماید : « ادبیات پارسی از گنجینه های ادبیات جهان است چه در نظم و چه در نثر، و از غنی‌ترین منابع ادبی جهان به شمار می‌آید.» متاسفانه به دلایلی از جمله « فاصله ی زبانی، سخت بودن لغات، زبان شعری دشوار و ...» ارتباط نسل جدید و نسل کتابخوان ما با این سرچشمه های زلال اخلاق و معنویت قطع شده و داستان های آنها از یادها رفته است. شادروان مهدی آذر یزدی از کسانی بود که می خواست این فاصله ی زبانی را میان متون کلاسیک و نسل جدید از میان بردارد، و به راستی در این کار فردی موفق بود. «قصه‌های کلیله و دمنه  ـ قصه‌های مرزبان نامه ـ قصه‌های سندباد نامه و قابوس نامه ـ قصه‌های مثنوی مولوی ـ قصه‌های قرآن ـ قصه‌های شیخ عطار ـ قصه‌های گلستان و ملستان و قصه‌های چهارده معصوم (ع)» از مجمله کتاب هایی است که مقام معظم رهبری کودکان و نوجوانان را به خواندن آنها توصیه فرموده است .


رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن تبریک این هفته به رئیس و کتابداران اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان شوش به نیاز ضروری شهرستان به کتابخانه ی مرکزی اشاره کرد و تصریح نمود : در حال حاضر به خاطر اینکه در شهرستان شوش کتابخانه ی مرکزی وجود ندارد  اداره در کتابخانه ی عمومی فجر مستقر است ، زمانی کتابخانه های عمومی و همچنین میراث فرهنگی زیر مجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودند اما  این دو دستگاه در حال حاضر سالهاست که مستقل شده اند اما برای ایجاد کتابخانه ی مرکزی زمینی را در نظر نگرفته اند .


وی افزود : درست است که این روزها به خاطر وجود فضای مجازی مطالعه کردن کتاب به همین سو کشیده شده است اما اگر مسئولین شهرستان شوش زمین مناسبی برای احداث کتابخانه ی مرکزی شوش در نظر بگیرند می توان دوباره «فرهنگ مطالعه» را به صورت واقعی بین« کودکان ، نوجوانان و جوانان» زنده کرد .


در ادامه عباس رضایی رئیس اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان شوش ضمن قدردانی از مسئولین دستگاه های فرهنگی گفت : ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ تبلیغات اسلامی و کتابخانه های عمومی بر اساس تفاهم نامه هایی که در پایتخت با هم دارند در واقع یکی هستند و به متاب و کتابخوانی اهمیت ویژه ی می دهند و نیاز است یک هم افزایی با هم داشته باشیم و بر اساس آن تفاهم نامه بین هم تقسیم کار داشته باشیم ؛ هر زمانی که اداره تبلیغات اسلامی نیاز به حضور ما داشت پا در رکاب باشیم ، هر وقت اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضایی داشت دو دستگاه دیگر در کنارش باشند و هر وقت کتابخانه ها به تشریک مساعی نیاز داشت شما به یاری ما بیایید .


در پایان از بخش های مختلف کتابخانه از جمله « سالن کودکان ـ سالن مطالعه ی بزرگسالان ـ مخزن کتابخانه ـ ابستگاه نویسندگان شهرستان شوش ـ ایستگاه روزنامه ها و مجلات و...» بازدید به عمل آمد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست