04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۶۱۱4461

ششمین کتاب بانوی نویسنده ی شوش با عنوان دیده بان همیشه بیدار رونمایی شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ششمین کتاب بانوی نویسنده ی شوشی در مسجد امام جعفرصادق(ع) با حضور زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان شوش و جمعی از رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس رونمایی شد .

به گزارش شوش نیوز بعد از نماز ظهر و عصر روز پنجشنبه 11 شهریورماه همزمان با روز صنعت چاپ ششمین کتاب بانوی نویسنده ی شوشی استاد فرحناز فروغیان با عنوان « دیده بان همیشه بیدار » با حضور آیت الله سید محمد امام ، زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان شوش و جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و آزادگان در مسجد امام جعفر صاد ق(ع) رونمایی شد .

طبق برنامه های قبلی ، قرار بود این کتاب که به خاطرات شهید صبر و استقامت « حاج اسماعیل شهابی طرفی» که توسط بانوی نویسنده ی شوشی مقیم استان البرز شهرستان کرج گردآوری شده است رونمایی شود ؛ اما به دلیل شرایط کرونایی  و قرار گرفتن شهرستان شوش در وضعیت قرمز کرونایی با حضور جمعی از آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به دست آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان هاش شوش و کرخه رو نمایی شد .


آیت الله سید محمد امام در این راستا گفت : سردار شهید اسماعیل شهابی طرفی، جانباز قطع نخاعی دفاع مقدس، در تارریخ 1365/7/6 بر اثراصابت تیر مستقیم از ناحیه گردن  در منطقه ی عملیاتی شلمچه دچار آسیب نخاعی و مجروحیت شد و پس از قریب به 30 سال صبوری و تحمل مشقت و درد، روز  پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395در بیمارستان مهر اهواز به درجه والای شهادت دست یافت. این شهید والامقام که در دوران جنگ معروف به «عقاب تیزبین» بود و هیچ جنبنده ای از طرف دشمن از دید دوربین او غافل نمی ماند  خواهرمان فرحناز فروغیان به درستی  توانسته است خاطرات  این شهید را در کتابی تحت عنوان « دیده بان همیشه بیدار» جمع آوری کند که جا دارد از زحمات ایشان تشکر و قدردانی نمایم .

طی تماس تلفنی که با نویسنده ی کتاب « دیده بان همیشه بیدار» داشتم ایشان گفت : با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و قدردانی از آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان های شوش و کرخه که بانی رونمایی  ششمین کتاب این حقیر  بوده است ؛ باید به عنوان نویسنده و مؤلف پنج کتاب دفاع مقدسی به نام های «ازشوش تاهامبورگ ، آنسوی تپه ماهورها ، فاتح گمنام بدر ، آبروی هردو جهانم حسن  و دیدبان همیشه بیدار » و یک کتاب رمان به نام « روزهای خاکستری »بگویم ، پس از انتشار کتاب فاتح بدر ، حدود یک سال پیش بر آن شدم با توجه به مظلومیت و زجر و دردهایی که سردار شهید حاج اسماعیل شهابی طرفی طی 28 سال پس از مجروحیت ، خاطرات این شهید را از همرزمانش جمع آوری کردن و کتاب « دیده بان همیشه بیدار » رابه مرحله ی چاپ و نشر برسانم .که طی این مدت سختی های زیادی را متحمل شدم .


وی افزود : از جمله با وجود بیماری کرونا که همه گیرشده بود مجبور شدم به وسیله آقای حاج ابراهیم مزرعه وخانواده شهید  و دیگرهمرزمانش مصاحبه از طریق ویس بگیرم وپیاده کنم .ناگفته نماند من به عنوان نویسنده ی دفاع مقدس از مسئولین شهرستان شوش از جمله فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش گله مند هستم که چرا در مراسم رونمایی کتاب های « زندگی نامه شهید حسن درویش و همسرمکرمه ی ایشان» قول مساعد داد که چند جلد از این کتاب ها را خریداری نماید » اما این موارد مرا از قلم زدن برای شهدا که هر چه داریم از آنهاست دلسرد نمی کند .

فروغیان از  کتاب آینده که قرار است آن را تألیف نماید اشاره کرد و یادآور شد : کتب « شهید فخری زاده  ـ شهیدمختاربند ـ شهید عراقی  ـ شهید اکبر مرادی و ......» را در برنامه کاری خود دارم و همچنین کتبی برای هنرجویانم درنظر گرفته ام که تحت سرپرستی خودم نگارش خواهند شد .

وی در پایان گفت : جادارد از دکتر مهدی عارف سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی که واقعادررونمایی کتاب های « زندگینامه سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن درویش وهمسر گرامیشان» با وجود کورنا و با پروتکل های بهداشتی سنگ تمام گذاشتند ، ایشان بسیار دلسوز و کاردان هستند وباتلاش فراوان به همه امور فرهنگی رسیدگی می کنند و همچنین محمد  دیناروند کارشناس هنری اداره و امام جمعه شهرستان شوش حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل نهایت تشکر و قدردانی را به عمل می آورم همچنین از عباس کرم الهی مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز که هم رونمایی کتاب « از شوش تا هامبورک» را در شوش نیوز منتشر نمود و هم خبر مربوط به کتاب های «فاتح گمنام بدر و آبروی هردو جهانم حسن» را منتشر کرد و امروز هم زحمت انتشار کتاب ششمم تحت عنوان « دیدبان همیشه بیدار » را می کشد تشکر نموده و سپاسگذار باشم .

در این کتاب از زبان سردار حشمت حسن زاده آمده است : « .... بعد از مجروح شدنش وقتی برای اولین بار به دیدنش رفتم شوکه شدم . نمی توانستم عقاب تیزبین  را که سالها  دشمن را را با گراهای دقیقش  از پای درآورده بود اکنون اینگونه ببینم ؛ بغض را گلویم را گرفته بود . خودم را جمع و جور  کردم .  ما زمان جنگ آمادگی شهادت ، مجروحیت و حتی اسارت را داشتیم اما آن روز دیدن اسماعیل داغونم کرد .....»


همچنین در صفحه 73 و 74 این کتاب به روایت  ابراهیم مزرعه یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس  از شهید شهابی طرفی می گوید : .... آنقدر با هم صمیمی بودیم که وقتی در جبهه بود به من نامه می داد تا برای خانواده اش ببرم . او دیدگاهی برتر داشت و قبل از بررسی مواضع دشمن کاری انجام نمی داد  . سنگرش را دور از دسترس دشمن می ساخت . یک شیرمرد به تمام معنا بود . با وجود اوضاعی که داشت به فکر همه بود . در زمان جنگ توانست  دیده بان های خوبی تربیت کند و تخصصش  را به آنها انتقال دهد . وقتی مجروح شد  بیشتر اوقات با او  بودم  . با خانواده اش به تهران رفتم  و بعد از بستری شدنش آنها  را به شوش  برگرداندم و خودم باز پیش  اسماعیل رفتم . آنجا خبر دادند  که همسرم می خواهد وضع حمل کند و من باید نزد همسرم باشم ، برادرِ اسمعیل پیش او ماند و من به شوش برگشتم  اما با برخورد حمزه صنوبر  مواجه شدم که می گفت : «  ابراهیم برگرد تهران  انجا بیشتر به تو احتیاج است» حق با ایشان بود  . «برای سلامت روحی اش  به ما احتیاج داشت .» و....


کتاب دیده بان همیشه بیدار شامل خاطرات سردار شهید اسماعیل شهابی طرفی  با شماره ی شابک  4 ـ 3 ـ 97713 ـ 622 ـ 978 و شمار ه ی کتابشناسی ملی 7612895  در 145 صفحه همراه با عکس  توسط  توران قربانی صادق ویراستاری شده و  به من فرحناز فروغیان که  خاطرات همرزمان این شهید والامقام را جمع آوری کرده  در نوبت اول چاپ در سال 1400 توسط انتشارات  راه ماندگار شهرستان اهواز در 1000 نسخه به قیمت هر جلد 30/000 هزار تومان چاپ و منتشر شده است .

توضیح اینکه :

فرحناز فروغیان تنها  نویسنده و مؤلفی  است که به پاس قدردانی ، از هر کتابی که در شوش نیوز رونمایی شده و یا خبر آن منتشر گردیده یه نسخه از آن کتاب را به این پایگاه خبری اهدا کرده است .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست