04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۹۱۶3516

امام جمعه ی شهرستان شوش گفت : من خیلی سریع و روشن از تربیون نماز جمعه ی شهرستان شوش به آمریکا و اروپا اعلام می کنم ؛ هیچ وقت به چنین اعتراض و انتقادی اعتنایی نمی کنیم همچنان به تولید موشک با برد بیشتری ادامه خواهیم داد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 16 آذرماه 1397 هم زمان با روز دانشجو ، بعد از اذان ظهر ، نماز سیاسی عبادی جمعه توسط آیت الله سید محمد امام ، در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و خطبه ی اول را همچون هفته های گذشته به یاران پیامبر(ص)  و وصیت امام علی در مورد حمایت از یاران وفادار پیامبر(ص) اختصاص داد و گفت :حضرت امام علی(ع) 13 وصیت طولانی  به « مردم ، فرزندان و آیندگان» نموده است لما  ما می خواهید به فرازی از وصیتی که به توصیه ی پیامبر اکرم(ص) به امام علی(ع) در مورد حمایت از یارانش شده است اشاره کنم .

وی افزود : این وصیت خطاب به آنهایی نیست که در حوادث و فتنه ها یا کودتا  یا به صورت مسقیم و یا غیر مستقیم  علیه پیامبر اکرم(ص) حضور داشتند و یا در این فتنه ها شریک بودند ، در واقع وصیت  رسول الله(ص) به امام علی(ع)  حمایت از یارانی است که تا آخرین لحظه ی عمر پیامبر وفاداری خود را در عمل نشان دادند .


آیت الله سید محمد امام در ادامه حضور در مجالسی که آلوده به گناه است را رضایت به انجام همان گناه دانست و خاطر نشان نمود : در معارف اسلام به طور کلّی شرکت در مجالس گناه، جایز نیست و حرام هست.چون  « دیدن گناه، شنیدن  جملاتی که به آن گناه ارتباط دارد و حضور در چنین مجالسی حتی اگر کاری انجام نشودL ؛ یک تخلف محسوب می شود  لذا  اگر به مکان و مجلسی دعوت شدید که از ماهیت آن جلسه بی اطلاع هستید آن دعوت را اصلا نپذیرید  و نهایتا اول تحقیقات لازم را به عمل آورید و وقتی که مطمئن شدید موضوع و محوریت  کار ایراد ندارد آن موقع با خیال راحت دعوت را لبیک بگویید . چون هم پیامبر و هم قرآن کریم  چنین اشخاصی که مستقیم مرتکب گناه می شوند و یا در این گونه محافل حضور می یابند لعن  می فرستد بنا بر این باید  به این مسئله توجه داشته باشیم و فریب افرادی که قصد منحرف کردن را دارند نخوریم .


خطیب نماز جمعه شهرستان شوش در پایان خطبه ی اول به سعد ابن ربیع به عنواتن  یکی از یاران باوفای پیامبر اشاره کرد و گفت : در صدر اسلام شخصیت هایی بودند که با تمام وجود خود از رسول خدا (ص) و برای پیشبرد دین اسلام - در برابر دشمنان ایستادند و دفاع نمودند تا این که در نتیجه زحمات آنها الان در هرجای جای کره زمین - پرچم اسلام برافراشته شده است ؛ یکی ازآن جانبازان سعدبن ربیع است که برای محافظت از دین تا آخرین نفس دفاع نمودند ؛ سعد بن ربیع بن عمرو بن أبی زهیر یکی از اصحاب پیامبر اسلام است که در بیعت عقبه حضور داشت و در زمان جاهلیت نوشتن می دانست .


وی افزود : در نقلی از علی بن ابراهیم، اینگونه آمده که وقتی آن مرد او را در بین کشتگان دید، 2 بار او را صدا زد و او پاسخ نداد و چون بار سوم به او گفت که رسول خدا مرا فرستاده تا از حال تو، آن حضرت را مطلع کنم. همین که نام رسول خدا را شنید سر بلند کرد و مانند جوجه ای که با شنیدن صدای مادرش به شعف می آید، جان تازه ای گرفت و حال پیغمبر را پرسید، و چون فهمید که زنده است گفت: «الحمدالله» و گفت «سلام مرا به آن حضرت برسان» .


آیت الله سید محمد امام  ، امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به  همایش نماز اشاره کرد و گفت : اقامه ی نماز عموماً به عنوان رفتار و وظیفه ای دینی مطرح می شود اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی و تحقیقات مربوط به سلامت، جنبه های علمی تأثیر نماز بر سلامتی کشف شده است و نماز اول وقت خواندن  توصیه ی زیادی به آن شده است. به طوری که می توان سعادت دنیا و آخرت را در خواندن نماز اول وقت دانست.

وی افزود : صحیح تلفظ کردن  نماز بعداز اول وقت نماز خواندن دومین فاکتور مهم است که  مؤمنیم  باید به خوبی به آن توجه داشته بیاشند . و اما سومین فاکتور این است که نماز انسان ساز است و  در واقع تربیت ایجاد می کند ؛ مهم ترین آثار نماز، بیدار ساختن انسان و پایان دادن به خودفراموشى است، زیرا هنگامى که یاد خدا به میان آمد، وضع به کلى دگرگون مى شود. آیه شریفه « أَقِمِ الصَّلوةَ لِذِکْرِى» که فلسفه ن ی نماز را یاد خدا مى شمارد و آیه ی شریفه « لَذِکْرُ اللهِ أَکْبَر »  که بعد از جمله « إِنَّ الصَّلوةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنْکَرِ» آمده، نشان مى دهد که ریشه ی اصلى فلسفه ی نماز در یاد خدا نهاده شده است زیرا سرچشمه همه گناهان حبّ دنیا و دنیاپرستى است که ذکر الله، انسان را از آن باز مى دارد، همان گونه که در آیه 29 «نجم» مى خوانیم: « فَأَعْرِضْ عَنْ مَّنْ تَوَلَّى عَنْ ذِکْرِنَا وَلَمْ یُرِدْ إِلاَّ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا///  از کسانى که از یاد ما روى برتافتند و تنها به دنیاى مادى دل بسته اند، روى بگردان».


 

آیت الله امام در ادامه به نقش و جایگاه مسجد در تربیت جوانان اشاره کرد و تصریح نمود : حضور جوانان در مسجد دارای موضوعیتی ویژه است امّا حضور این قشر مستلزم آن است که انسان از اوایل کودکی و نوجوانی با مسجد آشنا شده باشد؛ بنابراین دوران کودکی و نوجوانی به ‌قدری حساس است که اگر از فرصت آن استفاده نشود و شخص ساخته‌وپرداخته نشود امکان بازسازی او هیچ‌گاه مثل اوّل مقدور نخواهد بود پس والدینی که نسبت به آوردن کودک و نوجوان خود به مسجد مقیّد باشند حضور آنان را در مسجد در مقطع جوانی تضمین کرده‌اند و در مقابل اگر والدینی  از رفتن بچه های خود جلوگیری نمایند  اگر آن بچه ها در آینده  منحرف شده و وارد انواع آلودگی ها و گناها شود گناهش به گردن والدین است .     

              

دومین موضوع خطبه ی دوم که امام جمعه به آن اشاره کرد اعتراض آمریکا در مورد  آزمایش نمودن موشک با برد بیش از 2000کیلومتر بود که در این راستا گفت :  توانمندی نظامی و دفاعی کشور، بدون شک یکی از مهم‏ترین محورهای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات است. همینطور بر اساس مولفه‌های قدرت، توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین عامل بازدارنده تهاجم نظامی قرار دارد. موشک سجیل نخستین موشک زمین به زمین دوربرد دو مرحله ای سوخت جامد در کشور است که توسط متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

وی افزود : این موشک دوربرد بالستیک برد عملیاتی نزدیک به 2000 کیلومتر و از ویژگی های منحصربه فرد آن دقت بالا در اصابت به اهداف تعیین شده،زمان بسیار کوتاه آماده سازی و عملیاتی شدن سامانه پرتاب،زمان بسیار کوتاه انتقال سایت پرتاب دیسک پس از شلیک،قابلیت لانچر متحرک،قابلیت حمل موشک آماده شلیک و بهره مندی از سیستم tvcمی توان اشاره کرد. در پی آزمایش موشکی ایران ؛ آمریکا اعتراض کرده است که ایران برجام را نقض نموده است ، اولا به رئیس جمهور آمریکا باید گفت این شما بودید که با پاره کردن برجام از این قائده خارج شدید ؛ دوما موضوع موشک های ایران اصلا ربطی به برجام ندارد که  شما به خود اجازه ی اعتراض داده اید ؛  سوما چیزی که منافاد دارد  مسئله موشک های دارای کلاهک هسته ای است که در اختیار آمریکا می باشند و داشتن آنها شرعا حرام و قانونا جرم است .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  در تکمیل سخنان خود اظهار نمود : البته آمریکا طی این 40 سالی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است  خواسته است که سر به تن ایران  نباشد و این موشک ها را بهانه کرده است  و من خیلی سریع و روشن  از تربیون نماز جمعه ی شهرستان شوش به آمریکا و اروپا اعلام می کنم ؛ هیچ وقت به چنین اعتراض و انتقادی اعتنایی نمی کنیم  همچنان  به تولید موشک با برد بیشتری ادامه خواهیم داد .« وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِن دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ  وَمَا تُنفِقُوا مِن شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنتُمْ لَا تُظْلَمُونَ ///هر نیروئى در قدرت دارید براى مقابله با آنها (دشمنان) آماده سازید و اسب هاى ورزیده (براى میدان نبرد) تا به وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید و (همچنین) گروه دیگرى غیر از اینها را که شما نمى شناسید و خدا آنها را مى شناسد و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعى اسلام) انفاق کنید به طور کامل به شما باز گردانده مى شود و به شما ستم نخواهد شد.»


امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم  به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در دهه ی 1320 و اوایل دهه 1335، پس از سقوط حکومت رضاشاه پهلوی و ایجاد فضای بازتر، فعالیت های سیاسی در بین دانشجویان دانشگاه تهران (تنها مؤسسه ی مدرن آموزش عالی آن زمان در ایران) بسیار افزایش یافت. در این دوران حزب توده، از نفوذ بسیاری در بین دانشجویان برخوردار بود چنان که بنا به گزارش های مختلف، بیش از نیمی از دانشجویان دانشگاه تهران عضو و یا هوادار این حزب بودند. اما در دوران نخست وزیری محمد مصدق و افزایش محبوبیت جبهه ی ملی در اوایل دهه 1330، محوریت این حزب در دانشگاه به چالش کشیده شد.


وی افزود :  پس از وقوع کودتای 28 مرداد 1332، سازمان های سیاسی تشکیل دهنده جبهه ملی، برای دوره ی کوتاهی در یک ائتلاف ضعیف، تحت نام نهضت مقاومت ملی به مقاومت سیاسی دست زدند و تظاهرات‌ها و اعتصاب های پراکنده‌ای در پاییز همان سال در دانشگاه تهران و همچنین بازار، از جمله در تاریخ 16 مهر و 21 آبان، در اعتراض به محاکمه مصدق برگزار شد. چند هفته پس از این وقایع، اعلام شد که روابط ایران و بریتانیا (که در زمان نخست وزیری مصدق قطع شده بود) از سر گرفته خواهد شد و ریچارد نیکسون نایب ریاست جمهوری وقت آمریکا برای دیدار رسمی به ایران خواهد آمد. این موضوع بهانه لازم برای اعتراضات را فراهم کرد و در 14 آذر به سفارش نهضت مقاومت ملی، دانشجویان فعال به سخنرانی در کلاسها پرداختند و ناآرامی تمامی محوطه دانشگاه تهران را فرا گرفت. دولت وقت برای پیشگیری از هرگونه اقدام بعدی تصمیم به سرکوب اعتراضات گرفت. سربازان و نیروهای ویژه ی ارتشی پس از هجوم به دانشگاه، به کلاسهای درس حمله کرده و  صدها دانشجو را بازداشت و یا زخمی نمودند. نیروهای امنیتی در دانشکده فنی، اقدام به شلیک تیر کردند که موجب شهادت سه دانشجوی این دانشکده به نام های « احمد قندچی، آذر (مهدی) شریعت‌رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا »شد. فردای آن روز نیکسون به ایران آمد و دکترای افتخاری در رشته حقوق را در دانشگاه تهران که در اشغال مشهود نیروهای نظامی بود، دریافت کرد.

شایان ذکر است بین صلاتین سید محمد جواد موسوی به مناسبت روز دانشجو به بهانه ی روز دانشجو ، بیانیه ی بسیج دانشجویی شهرستان شوش را به شرح زیر قرائت نمود :

بسم الله الرحمن الرحیم

16 آذر نماد بیداری انسان‌هایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش و نماد همیشه در صحنه و هوشیار بودن دانشجو و دانشگاه در تمامی تحولات کشور است. طاغوت و سیاهی، ظلم و بیداد تا دل‌های روشن در میان نباشد از میان نمی‌رود، این سرود شوم قرن‌هاست که بر جهان و ملت‌ها سایه افکنده است.


16آذر روزی است که لاله‌های وطن در خون افتادند و جنازه‌شان بر پای مستکبران و مستبدان همچون خیمه‌های سوخته آرام گرفت، دانشجوی ایرانی در طول تاریخ معاصر اثبات کرده است که بینشی عمیق نسبت به اوضاع موجود در اجتماع دارد و به موقع و پیشاپیش همگان واکنش نشان داده است.

دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی‌رسانی و مبدا تحولات کشور است . استقلال و آزادی و امنیت فضای دانشگاه به موازات استقلال، آزادی و امنیت روانی و اخلاقی جامعه است، محدود کردن دانشگاه به معنای عدم تحرک و پویایی جوانان انقلابی و مسلمان ماست. امروز جنبش دانشجویی کشور بیش از هر زمان دیگری به استقلال و استکبار ستیزی نیاز دارد

 بسیج شجره طیبه ایی است که همه ساله و متناسب با چالش های ایجاد شده در جامعه ثمره الهی خود را میدهد و جامعه را از پیچ های خطرناک بسوی سعادت و سربلندی عبور میدهد.بحمدلله امروز جامعه ی جوان و بسیجی کشوردارای یک جایگاه ممتاز در تبیین و روشنگری مسائل داخلی و خارجی است.امروز و در شرایط کنونی کشور که دشمن تمام تفاله های خود را از مرتجعین تا منافقین و نفوذی ها به خط کرده است تا نگذارد به خیال خام خود انقلاب جشن چهل سالگی خود را بگیرد؛بسیج دانشجویی مسئولیت سنگین روشنگری و ابهام زدایی نسبت به جنگ روانی دشمن را به یدک می کشد.بحمدلله امروز فرزندان روح الله تنها در مرزهای کشور محدود نیستند.امروزه سخنان بنیان گذار انقلاب اسلامی از عراق و سوریه از بحرین از نیجریه و حتی از قلب اروپا به گوش می رسد. این نشانه ها بشارت آیات وحی را می دهد که فرمود: انما نرید ان من علی الذین استضعفو فی الارض.... می باشد.

نباید فراموش کرد که در این مسیر پر خطر مشکلاتی نیز وجود دارد ؛ دشمن پرکید ما پس از چهل سال حیله و مکر اکنون واقف شده است که بزرگترین پشتوانه نظام حضور مردم ولایی و متدین است که خود را صاحب اصلی این نظام میدانند لذا از همه ظرفیتهای خود در جهت زیر فشار قرار دادن این مردم و وادار کردنشان به عقب نشینی از آرمانهای خود استفاده میکند.

جنگ اقتصادی و جنگ راونی دو لبه یک قیچی برای بریدن حلقه وصال مردم با نظام است.دشمن که از ابزار کافی برای جنگ روانی بهره می برد در حال سیاه نمایی وضع کشور است و متاسفانه در چنین شرایطی که مسئولین کشور باید پشت در پشت هم به فکر حل کردن مشکلات معیشتی مردم باشند درگیر بازیهای حزبی و تسویه حساب های سیاسی هستند.


بسیج دانشجویی شوش ضمن دعوت مسئولین به وحدت و تلاش برای حل کردن مشکلات مردم حمایت قاطعانه خود را از احقاق حقوق کارگران شریف شهرستان بخصوص کارگران عزیز هفت تپه اعلام میدارد.

مطالبه اصلی بسیج دانشجویی واگذاری قانونی، صحیح و اصولی شرکت های دولتی به بخش خصوصی در راستای اجرای صحیح اصل 44 می باشد تا با مشکلاتی همچون شرکت هفت تپه برخورد نکنیم و شاهد تضییع حقوق این کارگران شریف نباشیم. اهلیت و صلاحیت و تعهد و البته دوری از هرگونه رانت و بده بستان های سیاسی در واگذاری ها باید مورد توجه دقیق مسئولین قرار گیرد .

از طرفی رسیدگی به پروژه های شهری همچون پل ورودی شهرستان به جهت جلوگیری و پیشگیری از حوادث و سوانح احتمالی از جمله مطالبات مردم شریف شهرستان و بسیج دانشجویی می باشد. ضمن تقدیر و تشکر از مسئولینی که در راستای خدمت رسانی به آحاد جامعه به ویژه کارگران و روستاییان عزیز شهرمان کمر همت بسته اند به سایر مسئولین هم متذکر می شویم که بنا به فرموده مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز  بهترین راه مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است.

در پایان بسیج دانشجویی شهرستان شوش دانیال (ع) ، ضمن پاسداشت روز16آذر،  نماد استکبار ستیزی، عهد قدیمی خود را بامقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه ای، وآرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب تازه می‌کند و همنوا با شهدای دانشجو  و مدافعین حرم زمزمه می‌کند که:‌   تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. ـ وسلام علی من تبع الهدی

و اما پشت میز خدمت در شبستان مصلای نماز جمعه مهندس ایرج توحیدی رئیس اداره ی مخابرات و فناوری اطلاعات شهرستان شوش و هیئت همراه حضور یافته و به سئوالات نمازگزاران پاسخ دادند .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست