04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۱۲۳3741

امام جمعه ی شهرستان شوش گفت : توهین به سپاه ، توهین به انقلاب است ، آمریکا اگر بر سر موضع خود بماند سپاه کاری خواهد کرد که درس عبرتی برای آمریکا در کل دنیا باشد .

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

جمعه 23 فروردین ماه 1398 بعد از اذان ظهر نماز عبادی سیاسی  و دشمن شکن جمعه به امامت آیت الله سید محمد اما در مصلای شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، امام جمعه ی شهرستان شوش هم چون هفته های گذشته خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و در ادامه به معرفی « بدیل بن ورقاء خزاعی» از صحابه پیامبراکرم(ص) و از چهره‌های مؤثر در تاریخ صدر اسلام و شیخ قبیله ی خُزاعه و از اجداد دعبل ابن خزاعی اشاره نمود .

وی افزود : بدیل بن ورقاء نه این که خودش از یاران پیامبر(ص) بود بلکه فرزندانش « سلمه ، محمد و عبدالرحمن» هم از صحابه ی رسول اکرم(ص) بودند  و در جنگ صفین عبدالرحمن به شهادت رسید ؛ در مجموع یک خانواده ی مؤمن ، متدین و در رکاب پیامبر و در خدمت اسلام بودند .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش که با لباس پاسداران خطبه های نماز جمعه را قرائت می کرد در ادامه گفت : لقمه ی حلالی که وارد یک خانه شد و بزرگ آن خانواده مؤمن و دیندار واقعی باشد ؛ این لقمه ی حلال در نسل و ذریه ی آن شخص بسیار تأثیر گذار خواهد بود .اگر بخواهید این موضوع را در خانواده های متدین امروزی مورد بررسی قرار دهیم  پی خواهیم برد که بزرگی در اجداد این خانواده بوده که متدین با ایمان واقعی بوده است .در خانواده های بی بندوبار هم به همین شکل است و بزرگی از اجداد چنین خانواده هایی از افراد لااوبالی بوده است که دلسوز فرزندانش نبود تا آنها را به خوبی تربیت کند . تاریخ اسلام در گذشته و زندگی فعلی ما شاهد بر این مطلب است .

وی در ادامه به بدیل ابن ورقاء خزاعی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : چه قبل و چه بعد از اسلام جز اشراف و بزرگان مکه بود و در قضیه ی فتح مکه به اسلام رو آورد . خانه ی خودش و خانه ی غلام آزاد شده اش « رافع » مرجع و مأوای اشخاصی بود که تازه مسلمان می شدند که آنها را پناه می داد تا مشرکین آنها را اذیت نکنند . قبل از اسلام پیغمبر پس از این که به مدینه هجرت کرد ، نامه ای نوشت و بدیل ابن ورقاء خزاعی را دعوت به اسلام نمود که بدیل ابن ورقاء اسلام را پذیرفت و خودش به همراه پسرش عبدالله در جنگ های « حنین و تبوک » شرکت داشتند .و پیامبر اکرم(ص) پس از جنگ حنین اموال و غنائمی را که به دست آورده بودند در اختیار بدیل بن ورقاء گذاشتند ؛ تا غنائم و اموال را توزیع کند چون او را امین خود می دانست .

آیت الله امام در ادامه به خواب پیامبر اشاره کرد و گفت : پیامبر اکرم(ص) وقتی که در مدینه بود خواب می بینند که به زیات خانه ی خدا آمده است « خواب پیامبر هم جز وحی می باشد » لذا تصمیم گرفت برای به جا آوردن حج عمره به مکه حرکت کند و بر همین اساس دستور داد تعدادی از شترها را قربانی نمایند ، آن موقع زمان جاهلیت بود و حتی قبل از اسلام ، معمولا پیامبر با بیدیل بن ورقاء  مشورت می کرد در حالی که هنوز نه اسلام آمده  بود و نه بدیل هم مسلمان نبود ولی چون پیامبر اکرم(ص) او را خیلی دوست داشت  در امورات با او مشورت می کرد .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود در خطبه ی اول گفت : پیامبر اکرم(ص) بدیل بن ورقاء را به عنوان سفیر اهل مکه با جمعیتی از قبیله ی خزاعه که به خدمت پیامبر آمده بودند .بدیل ابن ورقاء خطاب به پیامبر گفت : «تمام اقوام از بزرگ تا کوچک ، پیر تا جواب را رها کرده ام تا بیایم در خدمت شما باشم  و جانم را تقدیم کنم» پیامبر اکرم (ص) در پاسخ فرمود : « نه من این بار برای جنگ نیامده ام ، آمده ام تا حج عمره را به جا بیاورم » لذا بدیل بن ورقاء در تمام لحظات در خدمت پیامبر اعظم(ص) بود و تمام دستورات پیامبر را با جان دل اجرا می نمود .در مورد زندگی نامه ی این یار .وفادار پیامبر در هفته های آینده مفصل صحبت خواهم  نمود .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ، خطبه ی دوم را ابتدا به موضوع سیل  در استان خوزستان و دیگر استان ها اشاره کرد و یادآور شد : روایاتی داریم که  وقتی قرار است حضرت امام زمان(عج) ظهور کند ؛ قبل از ظهر  حدود 40 مورد بارندگی خواهیم داشت  و در روایاتی دیگر آمده است بعد از ظهور آقا امام زمان(عج) شاهد زیادی نعمت های الهی خواهیم بود .

 

وی افزود : هر چند که  این بارندگی ها سیلاب را در بر داشته و خساراتی را هم وارد کرده است ولی همان طور که در آیه ی 6 از سوره ی الشرح آمده است : « إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا //// آرى با دشوارى آسانى است»  یعنی  بزرگان و اساتید  همیشه گفته اند  وقتی یک سختی پیش می آید  قطعنا یک بشارت را نوید می دهد ؛ از طرفی دیگر این بارندگی های پی در پی و سیل آسا شاید خم به خاطر گناهان ما بندگانش باشد و این همه بدبینی و ظلم و ستم که  همه به هم  انجام می دهند باید می شود کمه مات  به خود آییم و از خواب غفلت بیدار شویم ، معمولا در ایام شعبانیه نه فقط برای نیامدن سیل ؛ بلکه برای پی بردن به عظمت و جلال خداوند می بایست  هر روز 70 بار بگوییم « أستغفر الله العظيم الذي لا إله إلا هو الحي القيوم وأتوب إليه»  استغفار انسان را به خدا نزدیک می کند  و باعث می شود  به اعمال خود بنگریم و خود را اصلاح کنیم .

وی برای پی بردن به عظمت خود و مصلحتش  موضوع حضرت موسی(ع) و قومش را مطرح نمود و گفت : مردم نزد حضرت موسی(ع) رفتند و گفتند : « از خدا بخواهیم که باران را به خودمان واگذار نماید ، هر وقت خواستیم ببیارد و هر وقت نخواستیم نبارد » حضرت موسی(ع) قبول کرد و لذا به میقالت رفت و دعا نم.ود ؛ خداوند اجابت کرد و در نتیجه مردم تمام زمین ها را زیر کشت گندم بردند  ؛ هر وقت خواستند باران بارید و هر وقت نخواستند باران  نمی بارید تا این که زمان برداشت از راه رسید ؛ تمام گندم ها را درو کردند اما تمام خوشه ها خالی از دانه بود ؛ مردم باز نزد حضرت موسی(ع) رفتند و علت را جویا شدند ؛ حضرت موسی(ع) فرمود : « وقتی شما باران را به مصلحت خود دانستید ، خداوند هم می خواست به شما ثابت کند حال که به مصلحت خودتان باران بارش داشته است خداوند آن مزارع را بی برکت نموده» ؛با شنیدن این حرف ها مردم به خود آمده و نزد خداوند متعال استغفار نمودند تا این که خداوند آن خوشه ها را پر از دانه نمود .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه یادآور ش : خیلی ها  چه در دنیای حقیقی ، چه در فضای مجازی و یا هواشناسی  می خواهند مردم را بترسانند و مرتب از خرابی سدها سخن به میان می آورند در حالی که خوشبختانه سدها هیچ مشکلی ندارند و در این سیلی هم که به وجود آمد بین مردم و نیروهای نظامی و انتظامی و امدادگران وحدت و همدلی به وجود آمد ، هر چند که برخی از روستائیان عزیز  زیر چادر زندگی می کنند ولی این وحدت و همدلی به جایی رسیده است که از دیگر استان ها و حتی خارج از کشور  برای سیل زدگان استان های « خوزستان ، لرستان و گلستان » انواع نیازمندها را ارسال می کند و یا شخصا می آیند و در کنار دیگر نیروها سیل بند می بندند ، وسایل زندگی مردم را از خطر نجات می دهند ، پخت و پز کرده و به سیل زدگان وعده های غذایی می دهند « هر چند وزارت نیرو  از قبل پشت سدها را لایروبی نکرد و اگر کسی هم می خواست ماسه ای از کف این سد بردارد اجازه ندادند که این کار می توانست به لایروبی کمک کند » .

 

امام جمعه ی شهرستان  در ادامه اظهار داشت : اگر مقدار مختصری  دلسوزی  وجود داشت  ؛ اگر برای مزارع ، دامداری ها و خانه های مردم  دلسوزی داشته بودند  اینقدر  خسارت وارد نمی شد  ؛ در حتی که  این مسئله استانی است و تنها به شهرستان شوش خلاصه نمی شود ، نمایندگان چه کاره هستند ؟ حقیقتا آنها باید پاسخگوی این سیل و این خسارات باشند ، بیایند به مردم بگویند در این سال های گذشته که می دانستیم این سدها و این رودخانه ها لایروبی نشده اند ؟

وی با اظهار تأسف از برخی که فقط بلد هستند شعار بدهند و عملی در کارشان نیست گفت : ما نباید خیال کنیم با یک سخنرانی انجام وظیفه کرده ایم ، حرف های بدون عمل در واقع دارد بر سر می می خورد ، من اعتراض زیاد می کنم و  فلان شخص می گوید بله من گفتم ؛  شخصی که در سطح کشور با وزیر و افراد رده اول کشور سرو کار دارد  حرفش بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و با  صحبت های فردی مثل من در شهرستان شوش حضور دارم ؟ آیا آن شخص باید با یک سخنرانی اکتفا کند ؟ جواب وجدان خود را چه می دهد ؟ روز قیامت چه می خواهد بگوید ؟حقیقتا ما از این گونه افراد لاابالی گری و بی خیالی و غفلت به تمام معنی  را  داریم می بینیم و الا این بارش ها باید برای مردم خیر و برکت داشته باشد ؛ اصلا  به بار آمدن خسارت  نباید وجود داشته باشد ؛ حال گذشته ها گذشت اما امروز مقام معظم رهبری فرمودند : « سال 1398 سال فرصت هاست » از این فرصت ها باید مسئولینی که دستشان به تهران می رسد که لازم است از خواب غفلت بیرون بیایند از این فرصت ها برای « اشتغال و حتی همین سیل » استفاده کنند ؛ اگر هر کسی به وظیفه ی خودش عمل بکند همه چیز خیر و برکت خواهد داشت ؛ این ما هستیم که فرصت ها را به تهدید تبدیل می کنیم و خسارات به بار می آوریم .


وی در پایان بخش اول خطبه ی دوم به وظیفه ی مردم اشاره کرد و تصریح نمود : شما مردم هم باید مطالبه گر باشید ، حرف بزنید ، اعتراض کنید و درخواست کنید ؛ گرچه هم یک مسئولی ممکن است به شما توهین کند و بگوید «گم شوید »بزار بگوید و بزار بداند که چه وظیفه ای دارد . اما وظیفه ی خود را در قبال مسئولین انجام دهیم و نگذاریم مسئولین همینطور دست روی دست بگذارند تا این خسارات به همین راحتی به مزارع و دامداری ها و خانه های مردم وارد نشود و در برخی استان ها خسارت جانی هم داشته ایم .اگر ما مردم هم ساکت  باشیم یعنی این که با این وضعیت راضی هستیم و هیچ مشکلی نداریم . ان شالله با استغفار به درگاه خداوند سبحان و به خود آمدن از این به بعد شاهد هیچ بلایی همراه با خسارت نباشیم .

آیت الله سید محمد اما م در ادامه به هتک حرمت «ترامپ رئیس جمهور رذل آمریکا» به سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت : زمینه ی این کار که رئیس جمهور آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست تروریست قرار داد چیست و از کجا نشأت گرفته است؟ از سال 2001 میلادی « جرج واکر بوش وباراک اوباما » دنبال این بودند که سپاه را در فهرست تروریست قرار دهند ولی جرأتش را ندانشتد تا  این که « هیلاری دایَن رادام کلینتون وزیر امور خارجه ی آمریکا »  شخصا اعتراف کرد ما القاعده را در افغانستان راه انداختیم و اوباما هم اعتراف کرد ما داعش را عراق ایجاد کردیم . با این وجود این سپاه پاسداران تروریست است یا آمریکا ؟به همین دلایل سپاه تروریست اعلام شده است ؛ سپاه در عراق و سوریه داعش را نابود کردم و دفاع از مرزهای ایران را در همین دو کشور انجام داد که مبادا داعش وارد ایران شود که در سخنان مقام معظم رهبری در دیداری که پاسداران با ایشان داشتند فرمود « علت این که سپاه را تروریست نامیدند که در چند هزار کیلومتری کشور از مرزهای ایران دفاع کرد . »


وی افزود : سپاه به این علت تروریست است که سردار سرتیپ پاسدار سلامی جانشین فرمانده ی کل سپاه پاسداران گفت : « ما پاسداران حاضریم جلوی آب بخوابیم و نگذاریم این سیل به مردم برسد » یا به این دلیل ترورریست است که روحیه ی مقاومت را در کشورهای « لبنان ، فلسطین ، عراق ، سوریه ، یمن و....» تقویت نمود ؛ مشکل سپاه آن این است ؛ آن غاصبینی آمریکایی تحت عنوان دریانورد وارد خلیج فارس شدند و چون به مرز آبی ما تجاوز کرده بودند ، نیروی دریایی سپاه آنها را با آن ذلت دستگیر نمود و سپاه ما مشکلش این است که عامل اقتدار کشور و عامل بصیرت افزایی است ، عامل ایمان و باعث نصرت الهی است .و خیلی موارد دیگر که هر چه ما از سپاه  بگوییم کم است .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش به فرازهایی دیگر از خدمات سپاه اشاره کرد و گفت « امنیت در خلیج فارس ، ساخت سدهایی نظیر سد کرخه ـ ایجاد زیر ساخت های مهم ـ ساخت آزاد راه ها و... » از دیگر خدمات سپاه است حالا با این اوصاف سپاه تروریست است یا آمریکا که در تمام جهان حتی کشور خودش  که سیاه پوستان را ترور می کند ؟منافقین را چه کسی تقویت می کند که ایران 17 هزار شهید  ترور دارد ؟ سپاه از «ناموس ، عزت ، اقتدار ، انقلاب و کشور » دفاع می کند و دشمن بداند سپاه به ارگانی که دارد محدود نمی شود  بلکه امروز کل ایران  پاسدار هستند  ؛ سپاه دارای قداست و جایگاه ویژه‌ای است که هتک حرمت آن توسط آمریکا را تحمل نخواهیم کرد ضمن اینکه هدف اصلی اقدام ترامپ، ایجاد جنگ روانی علیه کشورمان است.

وی در پایان تصریح نمود : چقدر رئیس جمهور آمریکا احمق است که باعث شد  ملت ایران و حتی جوامع بین المللی به ترامپ گفتند « تو غلط کردی که در امور داخلی  ایران دخالت می کنی » و من از تریبون نماز جمعه ی شهرستان شوش اعلام می کند « توهین به سپاه ، توهین به انقلاب است ، آمریکا اگر بر سر موضع خود بماند سپاه کاری  خواهد کرد که درس عبرتی برای آمریکا در کل دنیا باشد .»

شایان ذکر است بنا به گفته ی مجری ستاد برگزاری نماز جمعه از هفته ی آینده خطبه های نماز قبل از اذان ظهر اقامه می گردد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست