04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۱۳۰3774

امام جمعه ی شوش گفت :صدا و سیما همانطور که به استان های شمالی و لرستان توجه نمود به استان مظلوم خوزستان توجه ندارد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 30 فروردین ماه 1398 به منظور رفاه حال نمازگزاران برای اولین با خطبه های نماز شهرستان شوش  قبل از اذان ظهر به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای این شهرستان قرائت شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و در ادامه خطبه ی اول را به  اهمیت  نیمه ی شعبان اختصاص داد و گفت :  نیمه ی شعبان  بعد از شب قدر  مهمترین شب در طول سال است ، در این شب باید دعای کمیل را قرائت نمود چون متعلق به نیمه ی شعبان است هر چند ما این دعا را در شب های جمعه قرائت می کنیم . نیمه ی شعبان ؛ شب استغفار  است و شبی است که  مقدرات جامعه و انسان ها  نوشته می شود .

وی افزود : از طرف دیگر  در این شب  صاحب عصر و زمان ، مهدی آل محمد(عج) به دنیا آمده است و ما باید به این شب و روز بعد از آن توجه ویژه داشته باشیم و بدانیم وظیفه ی ما چیست؟ و باید چه کارهایی انجام دهیم ؟ .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  به نقل از امام خمینی(ره) خاطر نشان نمود :امام راحل فرمود « نیمه ی شعبان روز مستضعفین است» ، و ما به عنوان شیعه باید  به یک نکته ی مهم  توجه داشته باشیم که یک واجب شرعی است .و چون مقدرات انسان در این روز نوشته می شود می بایست  احیا بگیرید و استغفار کنید  و مواظب باشید که شیطان به نفع خود از شما استفاده نکند ؛ اگر ما در این روز همه عبادت کنیم ، عبادتِ عبادت کنندگان در سراسر جهان را اگر ملاحظه کنیم ناخواسته شیطان تمام عبادات ما را از بین می برد .


وی افزود : در برخی از شهرها  و حتی در شهر خودمان شوش  وقتی در نیمه ی شعبان قدم می زدم  ؛ برخی از جوانان  ناخواسته  وسیله ی ترویج گناه  می شوند و با استفاده از نوارهای کاست یا سی دی ها مبتذل شهر را آلوده از گناه می کنند ، شیرینی تهیه می کنند ، شربت درست می کنند و آنها را بین مردم توزیع می کنند این کاملا درست و جای هیچ بحثی نیست چون  ثوابی گیرشان می آید اما  وقتی از نوارها و سی دی های غیر مجاز استفاده می کنند  و عامل  بزم و رقص می شوند ، ثوابی که گیرشان نمی آید بماند بلکه خود و جامعه را آلوده به گناه کرده اند ؛ و بدانید که این گناهان شما به اسم امام زمان(عج) تمام می شود ؛ ما در جامعه مگر نوارها و سی دی های مولودخوانی نداریم ؟مواظب باشید  بر اثر این ندانم کاری ها  مرتکب گناه نشوید .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به آیه ی 9 از سوره ی توبه اشاره کرد و یادآور شد :  ـ «هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدي‏ وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَي الدِّينِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ /// اوست آن که پیامبرش محمّد را با رهنمود و دین حق به رسالت فرستاد تا آن را بر همه ادیان فایق گرداند ، گرچه مشرکان آن را خوش نداشته باشند .» آیا به نظرتان تا این لحظه در جهان حکومت اسلامی ایجاد شده است ؟ خیر  مگر می شود خداوند چیزی را بفرماید و عمل نشود ؟ امام صادق(ع) می فرماید : « وقتی که مهدی آل محمد(عج) ظهور کند برای نجات بشریت و برقراری عدل و عدالت است . » البته برقراری عدالت فقط در مورد پول و زمین نیست بلکه بقیه الله  برای برقراری عدل و عدالت در تمام زمینه ها ظهور می کند . امام خمینی(ره) در این خصوص می فرماید : «هر کس به هر اندازه از نظر معنویات تلاش کرده و بالا رفته ایست  به همان اندازه  که لیاقتش را دارد  امام زمان(عج) به او پاداش می دهد »و به همین روش برای پول و زمین و اموال هم  حق را به حقدار می دهد .چون در حال حاضر برخی در پول و ثروت  غوطه ور هستند و برخی هم نان شب ندارند تا بخورند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش برای اثبات گفته های خود در مورد برقراری عدل و عدالت توسط امام زمان(عج) اظهار داشت : مثلا در همین کشور عربستان که می بینید آنقدر ثروتمند است که به گاو شیرده ی آمریکا تبدیل شده ؛ ثروتش را آمریکا می برد و در مقابل به او سلاح می دهد تا مردم بی گناه یمن را به شهادت برساند ؛ آیا این عدل است ؟ عده ای انتظار را در این می بینند که برای تعجیل در ظهور امام زمان دعا کنند. این گروه ضمن عمل به تکالیف دینی خود، نسبت به آن چه از خطاها ومعصیت ها در جامعه می بینند امر به معروف هم می کنند ولی هیچ اقدام عملی برای محو ظلم وستم انجام نمی دهند ؛ برخی فکر می کنند انتظار آن است که بنشینند ودعا کنند تا آقا  بیاید وخودش به مسایل رسیدگی کند. این عده گرچه به تکالیف فردی خود عمل می کنند ولی نسبت به مسایل جامعه بی تفاوت هستند.


وی افزود : عده ای گمان می کنند انتظار آنست که منتظر بمانیم جهان را ظلم وجور فرا بگیرد تا حضرت بیاید. این گروه مخالف امر به معروف ونهی از منکر بوده وآن را مغایر انتظار می دانند. و بالاخره دسته ای دیگر هم فکر می کنند انتظار آن است که به گناه دامن بزنیم ودیگران را نیز به معصیت تشویق نماییم. « دسته ی اول و دوم، انسان های سالم وصالحی هستند ولی تفکرشان غلط است، دسته ی آخر ، هم تفکرشان باطل است وهم خود منحرف یا ساده لوح هستند.

آیت الله امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به معنای انتظار فرج اشاره کرد و گفت : ما از احادیثی که در اختیار داریم ؛ اینطور استفاده می کنیم ؛ مرحله اول انتظار فرج این است ؛ پیغمبر(ص) فرمود : «افرادی در مشرق زمین قیام می کنند و زمینه سازی را برای ظهور بقیه الله فراهم می سازند » این یعنی مقدمه ی اول ایجاد  یک انقلاب اسلامی

«ایجاد یک حکومت و نظام اسلامی  ـ تشکیل دولتی  اسلامی بری اجرای احکام اسلامی ، داشتن جامعه و کشوری که قوانین  اسلامی را داشته باشد و تمدن اسلامی که کل جهان را متحول نماید » چهار مرحله ی بعدی ظهور آقا امام زمان(عج) بود که امام جمعه ی شهرستان شوش به آنها اشاره کرد .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : ما از ظهور آقا نباید  به عنوان یک حادثه آن را تعبیر کنیم چون ظهور آقا یک فرایند است  یعنی مقدمات زیادی را دارد تا ظهور نماید ، شما در نظر داشته باشید ساختمانی که به دستان انسان  ساخته می شود یک روزه  ساخته نمی شود ، از پی ریزی و فندانسیون بندی ـ تا دیوار چینی ـ سقف و آستر و خلاصه همه ی مراحل شاید حداقل یک سال طول بکشد تا ساختمانی ساخته شود ؛ حال شما در نظر داشته باشید که ظهور صاحب الزمان(عج) که به دست پروردگار است  و مقدماتش را ما انسان ها باید روی زمین فراهم کنیم چقدر طول خواهد کشید .

وی در بخش پایانی خطبه ی اول خاطر نشان نمود : به لطف خداوند سبحان  ، انقلاب اسلامی در ایران اسلامی انجام شد و به پیروزی نهایی رسید ،در مرحله ی دوم  نظام اسلامی به همت مردم و رهبری عظم الشأن امام خمینی(ره) تشکیل شد یعنی ما دو مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته ایم ، الان باید به فکر  تشکیل یک دولت اسلامی باشیم که بتواند قوانین اسلامی را در جامعه پیاده کند ؛ این حرکت اسلامی در برخی از کشورهای جهان اسلام  قابل مشاهده است و تا رسیدن به مرحله ی تمدن اسلامی و ظهور امام زمان(عج) باید این حرکت ها گسترش یابد .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  در آغاز خطبه ی دوم به نیمه ی شعبان به عنوان روز جهانی مستضعفان از منظر امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت : یکی از بارزترین خصوصیات حضرت مهدی موعود(عج) این است که حکومت عدل جهانی به رهبری آن حضرت و با حضور و همّت و نقش آفرینی «مستضعفان» تشکیل می شود. این خصوصیت، همان است که در کلام و پیام امام خمینی (ره)، بسیار مورد توجّه بود وا یشان به صورت مکرّر با تعبیراتی از قبیل مستضعفان، محرومان، پابرهنه ها و گودنشین ها از این قشر مهم، ولی فراموش شده، یاد می کردند و بر ضرورت خدمت به آنها تاکید می نمودند. از همین روست که روز نیمه شعبان «روز جهانی مستضعفان» نام گرفته است.

 

وی در ادامه به روز سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و تصریح نمود : اگر  در جامعه هر نوع حرکت ضد امنیتی و یا ضد اجتماعی را مشاهده کردید و یا شاهد تیراندازی و یا نزاع های خانوادگی بودید اگر به موقع به مقامات قضایی و امنیتی اطلاع دهید شاهد برقراری امنیت خواهیم بود و بر عکس اگر بی تفاوت باشید  یعنی به فکر برقراری امنیت  در جامعه نیستید و این در حالی است حت پیامبر اکرم(ص) اطلاع رسانی برای داشتن امنیت را تأکید فرموده است .لذا در مورد برقراری امنیت سعی کنیم طرف مقابلمان خدا باشد و برای رضایت قلب امام زمان(عج) در کنار نیروهای امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) باشیم . من از طرف خودم و همچنین نمازگزاران و شهروندان شوش  از سربازان گمنام امام زمان(عج)  قدردانی می کنم ، وجود این عزیزان هر نوع کودتا از جمله «نوژه و طبس» راخنثی نمود  و افرادی مثل ریگی را از آسمان به زمین کشاند . خدا حافظ این سربازان باشد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به قدردانی از کمک رسانان به سیل زدگان استان خوزستان اشاره کرد و گفت :ابتدا باید از مردم شریف شهرستان شوش که در کمک رسانی و همیاری به سیل زدگان سنگ تمام گذاشتند قدردانی نمایم و سپس از مردم سراسر کشور اهم از « گروه های جهادی سپاه ، فرمانده هان سپاه و ارتش ـ بسیجیان ، طلاب ، دانشجویان ، پزشکان و... »و همچنین مردم سایر کشورها قدردانی و سپاس خود را اعلام نمایم در روایات داریم  که « اگر کسی خطر آتش سوزی و یا سیل را شنید و به یاری و کمک آمد بهشت بر او واجب است » خوشا به سعادت شماهایی که کمک کردید  و اسم خود را در لیست اهل بهشت به ثبت رساندید .اما می خولهم یک جمله را عرض کنم  این کمک های غذایی  یک مرحله از کمک رسانی است ، امروز با این هوای گرم  و با توجه به این که ماه مبارک رمضان را در پیش رو داریم و مردم  می خواهند روزه بگیرند در حالی که تمام وسایل زندگی خود را از دست داده اند ،خدا را خوش نمی آید که مورد بی توجهی قرار گیرند .

 

وی در ادامه به دایر شدن دفتر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اشاره کرد و گفت : به ما گزارش رسیده است که شبها در اطراف چادرهای اسکان سیل زدگان مار دیده شده است  ؛ چادرهایی که هیچگونه امکاناتی ندارند  ، چقدر مردم می توانند دوام بیاورند ؟لذا از ستاد اجرایی فرمان امام می خواهم همانگونه که مرحله ی دوم کمک رسانی را در استان های شمالی انجام دادند و یک سری کالاهای اساسی را در اختیار سیل زدگان قرار دادند به مردم خوزستان هم  نگاهی داشته باشند .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش با انتقاد شدید از شبکه های سراسری صدا و سیما گفت : اولا باید از شبکه های سراسری صدا و سیما که در اطلاع رسانی ، پوشش خبری و مستند سازی در استان های شمالی کشور و همچنین استان لرستان سنگ تمام گذاشتند و همین پوشش ها باعث شد  که خیل عظیم کمک ها به این استان ها سرازیر شود و از طرفی امدادرسانان در حال تخلیه ی شهرها و روستاها از آب و گل می باشند قدردانی نمایم  اما به همان اندازه که قدردانی می کنم شاید بیشتر هم انتقاد دارم به این موضوع که چرا صدا و سیما به استان مظلوم خوزستان توجهی ندارد ؟ و جالب تر این که چرا به شهرستان شوش هم شبکه های سراسری و هم سیمای مرکز خوزستان بی توجهی می کنند ؟ مردم سیل زده ی خوزستان صد درصد بیچاره و بی خانمان شده اند ، به فکر ساخت و ساز خانه برای این عزیزان باشید .

 

وی افزود : به غذا بردن اکتفا نکنیم ، حوزه ی علمیه ی شهرستان شوش  مسئولیت تقسیم  مواد غذایی را به عهده گرفت و بنا به گفته ی برخی از سیل زدگان این تقسیم بندی  درست بوده و ابراز رضایت خود را اعلام نمودند ، همانطور که امام رحل فرمود « اگر به ما خادم بگویند بهتر است تا رهبر بگویند . » ما هم به دنبال این نیستیم  که از ما تشکر و قدردانی شود ، بلکه آنهایی که فعالیتی برای سیل زدگان می کنند  اگر در راه رضای خدا باشد اجر کار خود را از خدا خواهند گرفت .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود نمازگزاران را برای چندمین بار به استغفار و توبه کردن در روزهای باقیمانده از شعبان دعوت نمود و در این راستا اظهار داشت :برای دفع سیل  رو به خدا بیاوریم و تا می توانیم استغفار کنیم  اگر هم بلا دفع شد  باز استغار را برای آمرزیدن گناهان خود ادامه دهیم .


اما در پایان به بانوانی که شوش نیوز را برای بی توجهی به بخش بانوان مصلا مورد انتقاد قرار دادند جهت روشن شدن این عزیزان که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند مورد زیر را اشاره کنم :

امروز جمعه30 فروردین ماه 1398 یکی از بانوان که اتفاقا از خواهران طلبه ی حوزه ی علمیه ی الزهرا(س) می باشد را به عنوان خبرنگار به بخش بانوان در مصلای نماز جمعه فرستادم تا از این به بعد انتقادی در این مورد به شوش نیوز نشود ؛ ولی متأسفانه اجازه ی هرگونه گرفتن عکس را به وی ندادند . 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست