04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۲۲۰3831

امام جمعه ی شهرستان شوش گفت : استکبار جهانی امروز ترسوتر و ضعیفت تر از آن است که بخواهد چشم چپی به ایران داشته باشد .

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 13 روز جمعه 20 اردیبهشت ماه 1398 ، نماز سیاسی عبادی جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ؛ روزه را مهم و با ارزش دانست  و به نقل از پیامبر اکرم(ص) گفت : رسول الله(ص) می فرماید : « شما اول دل ها را از کینه و حسد کاملا پاک کنید ، سپس  در ماه مبارک رمضان ماه ، آمرزش و مغفرت  تا می توانید دعا کنید  و سپس به «روزه و تلاوت قرآن » بپردازید . » روزه هم این نیست که فقط  دهان  روز باشد بلکه چشم باید گناهان را نبیند و گوش هم از غیبت شنیدن و تهمت زدن ها خود را دور کرده و به موسیقی غیرمجاز گوش ندهد در این صورت  است که روزه ی شما کامل خواهد بود .


وی افزود : بعد از اتمام ماه مبارک رمضان  خودمان را قضاوت کنیم ، اگر نسبت به قبل از ماه مبارک رمضان  تغییر کرده ایم  به تقوا پیشگی نزدیک شده ایم لذا بر خود مسلط باشیم تا احساسات بر ما غلبه نکند .

آیت الله سید محمد امام  همچون هفته های گذشته خطبه ی اول را به معرفی یکی از صحابه ی پیامبر اکرم(ص) اختصاص داد و این هفته با توجه به این که دوازدهم ماه رمضان  مصادف است با سالروز وفات خدیجه ، این هفته به این بانوی اسلام اشاره کرد .

وی افزود : در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام، کمتر بانویی در جامعه ی  زنان همچون «حضرت خدیجه همسر بزرگوار رسول خدا (ص)» درخشیده است. بهره مندی از صفات عالی و رفتار برخاسته از بینش متعالی او چنان شخصیتی از وی ساخته که تا سال ها پس از رحلت جانسوزش هرگاه پیامبراکرم (ص) نام او را می شنید اشک بر گونه های مبارکش جاری می گشت و از او به بزرگی یاد می نمود. حضرت خديجه دختر خويلد بن عبد العزّى از نیکوترین و عفیف ترین زنان عرب قبل از اسلام و اولین زن مسلمان بعد اسلام بود. وی از اشراف مكه و زنى خردمند، هوشمند، با درايت، پارسا و پاكدامن بود و بهترين زن قريش به شمار مى‏آمد تا آنجا كه در دوران جاهليت به «طاهره» و «سيده ی قريش» مشهور گرديد.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش به نقل از حضرت امام علی(ع) که در نهج البلاغه آمده است خاطر نشان نمود : امام علی می فرماید : « اگر در روی کره ی زمین  بگردی هیچ کس مثل  « پیامبر ـ خدیجه و من » پیدا نمی شود که ایمان به خدا داشته باشد» لذا پیامبر به خدیجه خیلی اهمیت می داد  و به همین منظور وقتی که رحلت نمود ردایش را  روی جنازه ی خدیجه گذاشت که فشار قبر نداشته باشد  و اولین زنی  بود که کفنش از بهشت آمد و جبرئیل از طرف خداوند مأمور شد که بیاید و به پیامبر اکرم (ص) تسلیت بگوید .


امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : وقتی پیامبر با خدیجه ازدواج کرد  بعد از او دیگر هیچ ازدواجی نکرد و حدود 25 تا 28 سال از باقیمانده ی عمرش را در کنار خدیجه گذراند ؛ چون هر چه خوبی ها بود در خدیجه جمع شده بود  و بی شک در بهشت  هم همسر پیامبر  خدیجه است  و دیگر همسران پیامبر خادم خدیجه هستند البته به استثنای  آن دسته از زنانی که  گناهکار بودند که اصلا جایگاهی در بهشت ندارند .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : خدیجه روز قیامت به همراه دخترش حضت فاطمه(س) شفاعت بندگان خدا را می کنند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در خطبه ی دوم  به هفته ی هلال احمر اشاره کرد و گفت : باید از زحمات امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان شوش  که به مردم خدمت رسانی می کنند خصوصا در این مدت که به مردم آسیب دیده از سیل  کمک کردند قدردانی می کنم و از حضورشان در نماز جمعه تشکر می نمایم .


وی در ادامه به عدم حضور خود در نماز جمعه ی هفته ی گذشته اشاره کرد و خاطر نشان نمود :سرانجام بعد از استعفای آیت الله موسوی جزایری از امام جمعه ی اهواز به خاطر بیماری جمعه ی هفته ی گذشته آیین تودیع و معارفه ی برگزار شد و حجت الاسلام حاج سید عبدالنبی  موسوی فرد رسما به عنوان نماینده ی ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه ی شهرستان اهواز معرفی شد که بنده هم در آن مراسم حضور داشتم .


وی در ادامه به معرفی حجت الاسلام موسوی فرد اشاره کرد و یادآور شد : حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدعبدالنبی موسوی فرد در کارنامه ی اجرایی خود امام جمعه ی شهرستان رامهرمز و شهرستان خرمشهر بوده  که در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ی ولی فقیه در استان و  امام جمعه شهر اهواز منصوب شد . وی در جریان جنگ نیرو‌های مدافع حرم با گروه‌های تروریستی در سوریه به عنوان رزمنده به سوریه رفت و در جریان وقوع بحران آب در سال ۱۳۹۷ در شهرستان خرمشهر نیز به عنوان نیروی کارگری در میدان حضور داشت؛ اقدامی که از سوی رهبر انقلاب تمجید شد.

 

آیت الله سید محمد امام در ادامه به خصوصیات آیت الله موسوی جزایری پرداخت و گفت : آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری زاده ی سال 1322 در شهرستان شوشتر ؛ از قبل از انقلاب اسلامی یکی از رهبران فعالیت های انقلابی در خوزستان و شهرستان اهواز بوده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد اعتماد حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفت و به عنوان نماینده ی ولی فقیه در استان و امام جمعه ی شهرستان اهواز منصوب شد و این مسئولیت خطیر را تا 10 اردیبهشت ماه 1398 بر عهده داشت و بنا به تشخیص خودش به خاطر بیماری از مسئولیتی که بر عهده داشت استعفا داد هر چند که همچنان به عنوان یکی از نمایندگان استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری فعالیت دارد و علاوه بر آن طی حکمی به عنوان رئیس حوزه های علمیه ی استان خوزستان منصوب شده است .

 

وی در ادامه به ترفندها و حیله های دشمنان اشاره کرد و اظهار نمود : دشمن سعی دارد روحیه ی انقلابی  را از ملت بگیرد  و چون این نظام  در طول 40 سال با این  همه توطئه ها به خاطر حضور ملت  قوی تر شده است و اگر ملت نبود  چه بسا همان سال های اول  انقلاب  از بین می رفت .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : روحیه ی انقلابی باعث می شود  مسئولین هر چه در توان دارند برای پیشرفت  مملکت  به کار بگیرند ؛ به یاد دارید  زمانی که در خلیج فارس ناوهای هواپیمابر آمریکا  حضور داشتند یک تهدید برای منطقه  و خصوصا ایران بودند ؛ آمریکا اگر توسط داعش عراق و یا بخش عظیمی از سوریه را تصرف نمود و یا توسط طالبان بخش های مهمی از افغانستان را به اشغال درآورد  فقط به خاطر ساقط نمودن نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است ؛ امروز هم آمریکا حضور دارد اما حضور دشمنان دیگر برای ایران تهدید نیست بلکه فرصت است .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : اگر آن زمان ما فقط سلاح ایمان را داشتیم امروز در کنار سلاح ایمان ما بهترین ، مدرن ترین ادوات و تجهیزات نظامی  را داریم که خوشبختانه همگی ساخت ایران هستند و حتی برای از این سلاح ها را حتی آمریکا هم  تاکنون نه دیده است و نه داشته است  ؛ الان اگر هواپیمایی که در آسمان  ایران دیده شود و مشخص شود که این هواپیما  متعلق به دشمن است  توسط موشک های نقطه زن  در کمترین زمان منهدم خواهد شد ، این موشک ها آنقدر دقیق هستند که  هیچ هواپیمایی نمی تواند فرار کنند و هیچ راداری نمی تواند آنها را شناسایی کرده تا بخواهد در هوا آنها را منفجر نماید .

 

وی افزود : امروز حتی برادران مقاومت فلسطینی  چنان قدرتی پیدا کرده اند که گنبد آهنین رژیم غاصب اسرائیل را پاره کرده اند  و نزدیک به 700 موشک  به شهرهای مختلف این رژیم جعلی شلیک شده است  و همین کار باعث شده نخست وزیر صهیونیستی  در کمتر از دو روز تسلیم  مقاومت فلسطین گردید و اگر قدرت « ایران ـ حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین »  نبود  مگر می شد که کمتر از دو روز رژیم جعلی اسرائیل  در مقابل فلسطین کم بیاورد ؟ و تا زمانی که ما  سلاح ایمان را حفظ کنیم آمریکا نه جرأت می کند ما را  وارد مذاکره ای جدید کند و نه  به ایران حمله ی نظامی داشته باشد همانگونه که در آیه ی 60 از سوره ی الأنفال آمده است «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ‌ مَا اسْتَطَعْتُمْ‌ مِنْ‌ قُوَّةٍ وَ مِنْ‌ رِبَاطِ الْخَيْلِ‌ تُرْهِبُونَ‌ بِهِ‌ عَدُوَّ اللَّهِ‌ وَ عَدُوَّکُمْ‌ وَ آخَرِينَ‌ مِنْ‌ دُونِهِمْ‌ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ‌ اللَّهُ‌ يَعْلَمُهُمْ‌ وَ مَا تُنْفِقُوا مِنْ‌ شَيْ‌ءٍ فِي‌ سَبِيلِ‌ اللَّهِ‌ يُوَفَ‌ إِلَيْکُمْ‌ وَ أَنْتُمْ‌ لاَ تُظْلَمُونَ‌ ///هر نيرويى در قدرت داريد، براى مقابله با آنها [= دشمنان‏]، آماده سازيد! و (همچنين) اسبهاى ورزيده (براى ميدان نبرد)، تا به وسيله آن، دشمن خدا و دشمن خويش را بترسانيد! و (همچنين) گروه ديگرى غير از اينها را، که شما نمى‏شناسيد و خدا آنها را مى‏شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقويت بنيه دفاعى اسلام) انفاق کنيد، بطور کامل به شما بازگردانده مى‏شود، و به شما ستم نخواهد شد!»

 

امام جمعه ی شهرستان شوش رئیس جمهور آمریکا را فردی ضعیف و بزدل دانست و در این خصوص گفت : دشمن امروز  ترسوتر و ضعیف تر از آن است که بخواهد  چشم چپی به ایران داشته باشد  و امروز  به تمام  معنای کلمه « آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند » آمریکا خیال می کند از برجام بیرون رفته  در ایران خلعی به وجود آمده است  ؛ آن موقع که در برجام بود  مشکلی از ایران برداشته نشد و الان که رفته است  به ایران آسیبی وارد نشده است پس بود و نبود آمریکا هیچ توفیری ندارد ، لذا می خواهین نشان دهیم 40 سال ایستاده ایم  و انواع تحریم ها را تجربه کرده ایم از پا که در نیامدیم  بلکه قوی تر هم شده ایم .

 

شایان ذکر است جهادگران سازندگی به فرماندهی هادی فرخی ـ امدادگران جمعیت هلال احمر به ریاست سید مجید نوری زاده ، جمعی از هنرمندان به سرپرستی رضا ذاکری ـ جمعی از روحانیون ، فرهنگیان ، کارگران و.... در صفوف به هم فشرده ی اولین نماز جمعه در ماه مبارک رمضان حضور داشتند .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست