04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۴۰۷3909

امام جمعه ی شوش گفت : در مقابله با قانون «FATF»تا آخرین قطره ی خون خود ایستاده ایم و هیچ وقت اجازه ی تصویب این قانون را به تشخیص مصلحت نظام را نخواهیم داد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت13 روز جمعه 7 تیرماه 1398 هم زمان با سالروز شهادت مظلومانه ی آیت الله  دکتر بهشتی  و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) ، نماز سیاسی عبادی جمعه توسط آیت الله سید محمد امام در مصلی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش  ضمن  توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، خطبه ی اول را  به   معرفی ششمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع) ، رئیس مذهب جعفری اختصاص داد و در این خصوص گفت : حضرت امام جعفر صادق(ع) دارای فضایل اخلاقی فراوانی هستند که در این مورد موضوعات بسیاری ثبت شده است و تمام ویژگی‌های شخصیتی این امام همام مورد الگوبرداری برای تمامی ارادتمندان به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گرفته است. همه ی مسلمانان در زمان حیات امام جعفر صادق(ع) شاهد «صداقت، اخلاص، سادگی و راستگویی در رفتار، گفتار، اعمال، سکنات، حرکات و زندگی» این امام بزرگوار بودند.

وی با تصریح بر این که راستگویی همواره مورد تاکید حضرت امام جعفر صادق(ع) بود و مسلمانان را به این خصیصه خوب تشویق و سفارش می‌کرد، عنوان کرد: مسلمانان و پیروان صدیق و حقیقی این امام همام باید همواره در زندگی فردی و اجتماعی خویش با صداقت و راستگویی قدم بردارند و از بیان سخنان خلاف حقیقیت و دست زدن به اعمال ناشایست خودداری کنند.


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  در ادامه به اخلاق  نیکوی امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : وقتی که در کلاس درس امام صادق(ع) افراد غیر مسلمان حضور پیدا می کردند آنها را دفع نمی کرد ؛ یک روز فردی که خیلی عصبی بود  به امام گفت : من دین شما را اصلا قبول ندارم ولی می خواهم اجازده دهید که در کلاس شما حاضر شوم  ؛ امام صادق(ع) دست رد به سینه اش نزد و او را پذیرفت تا این که آن شخص به مرور زمان عاقبت به خیر شد و شیعه شد .

وی افزود : مُفَضَّل بن عُمر جُعفی کوفی از اصحاب و شاگردان امام جعفر صادق(ع) و امام موسی کاظم(ع) بود ، امام صادق(ع) جلسات زیادی را برای آموزش ایشان به موضوع توحید اختصاص داد  و همین آموزش ها  آنقدر در روحیات مُفَضَّل بن عُمر جُعفی کوفی تأثیر مثبت گذاشت تا جایی که « کتاب الفکر معروف به توحید مفضل ؛ کتابی است مشتمل بر حدیثی طولانی از امام صادق(ع) با موضوع توحید و خداشناسی و اسرار آفرینش که طی چهار جلسه بر مفضل املا شده است. شهرت مفضل بیشتر به دلیل همین کتاب است »و همچنین کتاب های « الایمان و الاسلام ـ کتاب یوم و لیله ـ کتاب علل الشرایع و وصیة المفضل، کتاب فی بدء الخلق و الحثّ علی الاعتبار» را نوشت که برخی از آنها هم اکنون مورد استفاده ی علما می باشد .


وی افزود : امام صادق(ع) افرادی را تربیت می کرد تا بتوانند قضاوت کرده و فتوا بدهند ، معنای فتوا این نیست که نقل حدیث کنند ، به فقهایی از شاگردانش توصیه می کردند حدیث بخوانند و حفظ کنند و احادیث را به دیگران منتقل کنند اما به شاگران خاص و ویژه ی خود تأکید داشت که فتوا بدهند « أبو سعيد أبان بن تغلب بن رباح البكري الجريري الكندي» یکی از شاگردان امام جعفر صادق(ره) بود که امام به ایشان فرمود «نه فقط شما بلکه دیگر شاگردانم به مساجد رفته و فتوا بدهید .»


آیت الله سید محمد امام  در ادامه به صداقت امام و کذب طرف مقابلش اشاره کرد و تصریح نمود : به عقیده ی امام صادق(ع) خواندن حدیث به تنهایی  نمی توانست او را برای فتوا دادن راضی کند و این را یک نوع کلاه گذاشتن بر سر دیگران می دانست و در این خصوص فرموده است « اولا این حدیث قوی است یا ضعیف ؛ دوما آیا این حدیث همیشه یکسان است یا تعاریف دیگری هم دارد  سوما محتوای حدیث را نمی داند چهارما آیا این حدیث صحت داردیا کذب و تحریف شده است و پنجما آیا این حدیث معارضی دارد یا خیر» لذا کسی که فتوا می دهد نباید به نقل حدیث بسنده کند . لذا قبل از آن باید احایث را مورد بررسی قرار داده تا با درنظر گرفتن پنج موردی که اشاره کردم در سخنان خود از احادیث استفاده کنند و ما که شیعه ی امام صاق هستیم می بایست صدق حدیث را مورد نظر داشته باشیم .


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به برخی از شاگران امام که آن زمان در مسیر صدق نبودند اشاره کرد و گفت : یکی از این اشخاص فردی به نام « عباد بن کثیر بصری» بود که امام  به آنها تذکر می داد، عباد بن کثیر بصری از کشور سوریه و یکی از دراویش بود ، در زمان امام صادق(ع) این دراویش تعدادشان زیاد بود ؛ عباد در طواف خانه ی خدا در کنار امام گفت « شما این لباس نرم را پوشیده ای بر خلاف سیره ی جدت امیرالمؤمنین(ع) است ، باید مثل من بپوشی .» امام فرمود: «  این را بدان ، پیغمبر فرمود » آن شخص گفت : « از کجا می دانی که پیغمبر فرموده است ؟ » امام فرمود :« مرا متهم می کنی؟ من سند دارم ، پدرانم یکی پس از دیگری این حدیث را نقل کردند تا به من رسیده است و می خواهی مرا به پوشیدن لباس شهرت بپوشم ؟» لباس شهرت لباسی است که مردم نمی پوشند و اگر بپوشند انگشت نما می شوند ؛ لذا لباس باید  مناسب باشد . امام با این افکار صدق بیان خود را مطرح می کرد .

 

وی افزود : فرد دیگری به نام « عنوان بصری» بود که می گفت « خیلی با انس ابن مالک رفت و آمد می کردم  و مطالبی بین ما رد و بدل می شد تا این که امام صادق(ع) از سفری که به عراق رفته بود و برگشت نزد ایشان رفتم» (هر چند که در ابتدا اعتقادی به امامت امام صادق (ع) نداشت) و به انس ابن مالک عقیده داشت عنوان بصری در ادامه می گپوید : « به در خانه ی امام رفتم ، خادم آمد و گفت کی هستی ؟ نام خود را گفتم  و می خواهم محمد ابن جعفر را ببینم ؛ خادم نزد امام رفت و موضوع را مطرح کرد که امام اجازه ی ورود را نداد» ؛ البته در خانه ی امام برای همه باز بود اما امام صادق(ع) در اینجا می خواستند صداقت خود را نشان دهد و به عنوان بصری بفهماند که شما که به ولایت اعتقادی نداری یک فرد منحرف هستی ؛ عنوان بصری در ادامه می گوید:«خیلی متأثر شدم » ،  با توجه به این که امامت امام را قبول نداشت ولی میخواست از بیانات امام استفاده کند ؛ لذا به مسجد رفت تا به هنگام نماز امام صادق(ع) را ببیند .وقتی امام را در مسجد دید گفت : «چرا به من اجازه ندادی شما را در خانه ببینم؟» امام فرمود :« من کار زیادی دارم لذا فرصت ندارم»

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به بهترین علم از منظر حضرت امام صادق(ع) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : علم باید نور ایمان و عقیده را در دل جاری کند  ، عملی که  همراه با عمل باشد علم است به طور مثال وقتی که ما می دانیم  نماز را باید اول وقت بخوانیم و در نماز جماعت شرکت کنیم ولی وقتی که نه نماز را به موقع بخوانیم و در نماز جماعت شرکت کنیم در واقع به آن علم و دانش نرسیده ایم . در زندگی امام جعفر صادق(ع)  مطالب زیادی  به عنوان بصری  گفته شده که مجال پرداختن به آنها  نیست  .

 

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی اول  به شهادت امام جعفر صادق پرداخت و تصریح نمود :زندگى پر بار امام جعفرصادق(ع) مصادف بود با خلافت پنج نفر از بنى اميّه از جمله  « هشام بن عبدالملك ـ وليد بن يزيد ـ ابراهيم بن وليد ـ مروان حمار» كه هر يك به نحوى موجب تألم و تأثر و كدورت روح بلند امام معصوم(ع)را فراهم مى كرده اند، و دو نفر از خلفاى عباسى به نام «سفاح و منصور» نيز در زمان امام(ع) مسند خلافت را تصاحب كردند و نشان دادند كه در بيداد و ستم بر امويان پيشى گرفته اند. چنان كه امام صادق (ع) در 10 سال آخر عمر شريفش در ناامنى و ناراحتى بيشترى به سر مى برد.

 

وی افزود : عصر امام صادق(ع) يكى از طوفانى ترين ادوار تاريخ اسلام است، كه از يك سو اغتشاش ها و انقلاب هاى پياپى گروههاى مختلف، به ويژه از طرف خونخواهان امام حسين(ع) رخ مى داد، كه انقلاب «ابو سلمه» در كوفه و «ابو مسلم» در خراسان و ايران از مهمترين آنها بوده است. و همين انقلاب سرانجام حكومت شوم بنى اميه را برانداخت و مردم را از يوغ ستم و بيدادشان رها ساخت. ليكن سرانجام بنى عباس با تردستى و توطئه، به ناحق از انقلاب بهره گرفتند و حكومت و خلافت را تصاحب كردند. دوره انتقال حكومت هزار ماهه بنى اميه به بنى عباس طوفانى ترين و پر هرج و مرج ترين دورانى بود كه زندگى امام صادق(ع) را فرا گرفته بود. امام صادق(ع) كه همواره مبارزى نستوه و خستگى ناپذير و انقلابيى بنيادى، در ميدان فكر و عمل بوده، كارى كه امام حسين(ع) به صورت قيام خونين انجام داد، وى قيام خود را در لباس تدريس و تأسيس مكتب و انسان سازى انجام داد و جهادى راستين كرد . «منصور دوانيقى» دومين طاغوت عباسى، از خونخواران بى رحم تاريخ است كه با خشن ترين برخورد، به آل محمد(ص) ستم كرد. منصور به حاكم خود در مكه و مدينه به نام «حسن بن زيد» پيام داد كه خانه ی امام صادق(ع) را «بسوزان» حاكم، اين دستور را اجرا كرد، و به خانه امام صادق(ع) آتش افكند به طورى كه شعله هاى آن به در خانه و راهرو آن رسيد. امام صادق(ع) بيرون آمد و به درون آتش رفت و در حالى كه در ميان آتش قدم مى زد، مى فرمود: «انا بن اعراق الثرى انا بن ابراهيم خليل الله ///من پسر ريشه هاى زمين هستم، من پسر ابراهيم خليل(ع) مى باشم.» يعنى همان گونه كه ابراهيم خليل الله(ع) جدم در آتش نمرودى نسوخت، من هم به اذن خدا نمى سوزم و همان گونه كه لقب جدم اسماعيل (اعراق الثرى) است يعنى فرزندان او مانند رگ و ريشه درخت در اطراف زمين پراكنده اند، ونابود نمى شوند، ما هم نابود نمى شويم. يكى از شيعيان مى گويد: «يك روز بعد از آتش زدن خانه ی امام صادق(ع) در مدينه به محضرش رفتم، ديدم بسيار غمگين است، و اشك از ديدگانش بر صورتش مى ريخت، عرض كردم: «چرا ناراحت و گريان هستى؟»فرمود: «وقتى كه روز قبل آتش در دالان خانه ام زبانه كشيد، با اينكه من در خانه بودم، ديدم بانوانخانه ، شيون زنان براى حفظ جان خود از آتش، از اين سو به آن سو مى دوند، به ياد ترس و هراس اهل بيت جدم امام حسين (ع) افتادم كه در روز عاشورا، دشمن به خيمه هاى آنها هجوم كرد، در حالى كه منادى دشمن فرياد مى زد، خانه ظالمان را بسوزانيد.»يعنى ياد اين خاطره ی جانسوز مرا غمگين و ناراحت نموده است، نگران خودم نيستم، نگران آن همه ستم هایی هستم كه يزيديان به اهل بيت مظلوم حسين(ع) وارد ساختند.

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در خطبه ی دوم  ابتدا به نشست فصلی آمریکا در مورد تصمیم گیری برای ایران پرداخت و در این خصوص عنوان نمود : در این نشست از ایران  خواسته شده است که  ارتباط و حمایت خود را  با تروریست ها قطع کند ؛ از دیدگاه آمریکا تروریست همین «مردم مظلوم فلسطین ـ یمن ـ حزب الله لبنان و دولت سوریه» است در حالی که  این مردم  دارند از خودشان دفاع می کنند  ، آیا کسی  که از خانه و کاشانه ی خود دفاع می کند تروریست است؟ کلا هدف آمریکا این است که  ما از مظلومین دفاع نکنیم .تاکنون در این چهل سال  آمریکا چقدر به ما لطف داشته و یا کمکی کرده که الآن ما از حمایت  این مظلومین دست برداریم؟غیر از ظلم و جنایت از آمریکا در این چهار دهه  چه دیده ایم ؟

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه در مورد تصمیم گیری تشخیص مصلحت نماز  پیرامون (اف ای تی اف) گفت : با توجه به این که در آستانه ی  پایان مهلت چهار ماهه گروه اقدام ویژه مالی (اف ای تی اف) به ایران، مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر در جریان بررسی مصوبه ی مورد اختلاف میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان برای پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با جرائم سازمان یافته، مشهور به «کنوانسیون پالرمو» به نتیجه نرسیده و قرار است برای بار دوم در یکی از جلسات تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گیرد از رئیس و اعضای تشخیص مصلحت نظام   خواهان آن هستیم که  این قانون ذلت بار  که به نفع آمریکا  است را تصویب نکنند و  من در همینجا اعلام می کنم «در مقابله با قانون «FATF»تا آخرین قطره ی خون خود ایستاده ایم و هیچ وقت  اجازه ی تصویب  این قانون را به تشخیص مصلحت نظام را نخواهیم داد . چهل سال است که به ما تحمیل کرده اند  اما ما عزیزتر و مقتدرتر شده ایم و آمریکا  رو به افول رفته است ، کدام آدم عاقل این  حرف را می زند که این قانون در ایران اجرا شود ؟ »

 

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به جلسه ی  منامه به منظور برنامه ریزی برای معامله ی قرن اشاره کرد و یادآور شد : «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در دو سال گذشته مدام از طرح خود موسوم به «معامله ی قرن» برای آنچه «حل مسئله ی فلسطین و رژیم اشغالگراسرائیل» می‌نامد، صحبت کرده است. در همین راستا سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس منتقل، حمایت مالی از آنروا «آژانس کار و امداد سازمان‌ملل در امور آوارگان فلسطینی» را متوقف و بلندی‌های جولان سوریه را به رژیم صهیونیستی بخشیده است! کاخ سفید روز دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه 1398 هم از اولین اقدام رسمی که در راستای اجرای طرح «معامله ی قرن » در منطقه انجام خواهد داد پرده برداشت. آمریکا و رژیم آل‌خلیفه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند «منامه» پایتخت بحرین طی روزهای چهارم و پنجم تیرماه میزبان نشستی با هدف «جذب سرمایه‌گذاری در مناطق فلسطین» خواهد بود. طراحان این طرح از «نشست منامه» به عنوان مرحله ی نخست معامله ی قرن یاد کرده‌اند. ظاهر و عنوان نشست یعنی «شکوفایی برای صلح» بسیار فریبنده است و برای کاستن از حساسیت‌های شدید، قرار شده در این نشست صرفاً از کمک‌های مالی به فلسطینی‌هایی صحبت شود که به شدت تحت محاصره و فشارهای اقتصادی قرار داده شده‌اند! چند روز پیش، پس از دو سال کشمکش و وعده و وعید، سرانجام آمریکا پرده از طرح ۵۰ میلیارد دلاری خود موسوم به «معامله ی قرن» برداشت تا به زعم خود مهر پایانی بر دهه‎ها منازعه فلسطین و رژیم‌اشغالگر بزند؛ اما از همان نخستین ساعات انتشار این طرح با مخالفت سخت فلسطینی‌ها روبه‎رو شد. این طرح برای تطمیع مردم و مقامهای فلسطین شامل ۱۷۹ پروژه زیربنایی و تجاری میشود و به موجب آن قرار است مبلغ ۲۸ میلیارد دلار در کرانه باختری و نوار غزه و مبالغ ۱/۹ میلیارد، ۴/۷ میلیارد و ۳/۶ میلیارد دلار به ترتیب برای فلسطینیان ساکن مصر، اردن و لبنان سرمایه‌گذاری شود. آمریکا در این پروژه که اجرایی کردنش ظاهراً میلیاردها دلار هزینه به همراه دارد سهم بسیار اندکی برای خود در نظر گرفته و قرار است بیشتر آن را کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس بپردازند.

 

وی افزود : اما چرا معامله ی قرن از اقتصاد شروع شده است. در شرایط کنونی فلسطین و به ویژه نوار غزه در شرایط بغرنجی به سر می‌برد و در نوار غزه گرسنگی جان بیش از یک میلیون نفر را تهدید می‌کند. علاوه‌بر این محاصره ی ۱۱ ساله نیز باعث ایجاد فشارهای اقتصادی زیادی بر مردم شده است. در کرانه باختری نیز مردم این منطقه به شدت وابسته به کمک‌های جهانی هستند. در این شرایط آمریکا سعی دارد با حربه اقتصادی وارد شده و به نوعی گروه‌های فلسطینی را تطمیع کند. همواره در روابط بین‌الملل این گزاره مطرح است که برای حساسیت زدایی در مورد پرونده‌های حساس بین کشورهای متخاصم باید نقطه همکاری را از یک مسئله غیر حساس و غیرسیاسی مانند اقتصاد شروع کرد و به تدریج و با فراهم شدن زمینه‌ها، همکاری را به بخش‌های حساس و سیاسی نیز تسری داد. البته همیشه برنامه‌های آمریکا و اسرائیل آن طور که طراحی شده‌اند به نتیجه نخواهند رسید. تاکنون اسرائیل در برابر مقاومت فلسطین شکست‌های سختی متحمل شده است و نشست منامه و طرح معامله ی قرن نیز تقریباً از هم اکنون محکوم به شکست است و حتی بسیاری از مقامات غربی نیز به این امر اذعان کرده‌اند. اما با این حال نباید ساده از کنار این مسئله عبور کرد. جهان اسلام در حال حاضر در برابر بزرگ‌ترین خیانت ارتجاع عرب قرار گرفته و عربستان و امارات به جاده صاف کن‌ها و پادوهای جبهه غربی ـ عبری در منطقه تبدیل شده‌اند.

 

آیت الله سید محمد امام در بخش پایانی خطبه ی دوم به هفته ی قوه ی قضاییه  و سالروز شهادت دکتر محمد حسین حسینی بهشتی و72 تن از بهترین یاران امام خمینی(ره) از جمله حجت الاسلام سید محمد کاظم دانش  اشاره کرد و گفت : 7 تیرماه 1360 یادآور شهادت بنیانگذار  قوه ی قضائیه  دکتر محمد حسین حسینی بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) و انقلاب  خصوصا حجت الاسلام سید محمد کاظم دانش « اولین فرمانده ی کمیته ی انقلاب اسلامی ، اولین امام جمعه و اولین نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی» است ، مقام معظم رهبری  در دیدار با  قوه ی قضائیه در روز چهارشنبه 26 تیرماه 1398 ضمن تبریک این هفته  به تحویل در این قوه اشاره کرد و فرمود : « قوّه‌ی قضائیّه در جمهوری اسلامی یک بنای جدید بود ، مثل یک نهال و با قوّه‌ی قضائیّه‌ی قبل از انقلاب تفاوت های اساسی داشت. خب این نهال باید روزبه‌روز رشد کند. هر دوره‌ای باید نسبت به دوره‌ی قبل یک پیشرفتی داشته باشد؛ حالا هم یک دوره‌ی جدیدی شروع شده است و بایستی یک فضلی، یک امتیازی، یک آورده‌ای علاوه‌ی بر آنچه دیگران، گذشتگان انجام داده‌اند به قوّه‌ی قضائیّه اهدا کند؛ این آورده چیست؟ تحوّل، تحوّل در قوّه‌ی قضائیّه؛ معنای تحوّل چیست؟ معنای تحوّل این است که شما یک اصول معیّن و مشخّصی بر اساس اسلام و قرآن و جمهوری اسلامی دارید که بایستی اینها را رعایت کنید؛ پایبند به اینها و در چارچوب اینها باید حرکت کنید که اینها مأموریّتهای اساسی قوّه‌ی قضائیّه است؛ اینها که تغییر نمی کند؛ اینها همان است که از اوّل بود، حالا هم هست، بعد از این هم خواهد بود؛ تحوّل این است که شما برای پرداختن به این اصول، انجام این مأموریّت ها، رسیدن به این آرمانها، شیوه‌ها و روشهای ابتکاری و مؤثّر و نو و دارای تأثیر فراوان را ابداع کنید، ایجاد کنید و از این شیوه‌ها استفاده کنید؛ این یک؛ عیوب و خلأها و نقص هایی را هم که در گذشته داشته است برطرف کنید؛ معنای تحوّل این است.

 

وی افزود : در هیچ جای دنیا سراغ نداریم که احکام دستگاه قضا  بر اساس قوانین اسلامی  صادر شوند در پایان از مسئولین دستگاه قضا شهرستان شوش از « رئیس دادگستری شهرستان شوش ، رئیس دادگستری بخش شاوور ، دادستان عمومی و انقلاب ، قضات ، وکلا و پرسنل » این دستگاه که انصافا  کارشان سخت  است و با « آبرو ـ نوامیس و اموال » مردم  سرکار دارند  تا عدالت برقرار شود و در ایجاد صلح وسازش در نزاع های بین قبائل و عشایر تلاش می کنند تشکر و قدردانی می کنم .

 

شایان ذکر است مصطفی نظری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش به مناسبت هفته ی قوه ی قضائیه به عنوان سخنران پیش از خطبه ها ضمن قدردانی از امام جمعه ی شهرستان شوش و گرامیداشت یادو خاطره شهدای 7 تیر سال1360 عنوان نمود : فرا رسیدن هفته ی قوه ی قضائیه را به تمام همکارانم ، قضات و اعضای شوراهای حل اختلاف تبریک می گویم و امیدوارم خداوند فرصتی دهد که همکارانم بتوانند در راه خدمت  به مردم تلاش مضاعف داشته باشند .

 

وی افزود : یکی از رسالت های دستگاه قضائی در قانون اساسی بحث رسیدگی به شکایات و دادخواهی های مردم است که دادگستری شهرستان شوش در این راستا با وارد شدن بیش از 43000 پرونده در سال 1397 توانسته است به این تعداد پرونده رسیدگی  و آنها را مختومه کند ؛ اگر شما میانگین هر پرونده را سه نفر در نظر بگیرید به عنوان ارباب رجوع ؛ جمعیتی بالغ بر 130 هزار نفر یعنی معادل جمعیت شهرستان ما حجم پرونده وارده به دادگستری داریم و قابل قیاس با هر دستگاهی نیست و این مرهون زحمات همکاران تلاشگر ما در دادگستری است که با خوش رفتاری درخواست ارباب رجوع را به سرانجام رسانده اند .طبعا یک ارباب رجوع به یک سری مراجعات دارد .

 

نظری در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : اولین کاری که در دادگستری انجام می شود تلاش شبانه روزی و بی وقفه ی همکاران ما است که در شعب خود کارها را انجام می دهند و من به عنوان عضو کوچکی از دادگستری شهادت می دهم همکاران ما صادق هستند و در خدمت گزاری به مردم  از هیچ کوششی دریغ نمی کنند .

 

وی سپس به استفاده از روش های نوین حقوقی در راستای کاهش جمعیت کیفری در دادگستری اشاره کرد و گفت : «CMS»، دادرسی الکترونیکی و ... از روشن هاب نوین است که خوشبختانه شهرستان شوش در راستای سیاست های دستگاه قضایی در سح استان به عنوان یکی از شهرستان های پیشتاز در این زمینه تلاش مضاعفی دارد .و یکی از مشکلات ما در سال های گذشته «موضوع ابلاغ» بود که به عنوان مقدمه ی رسیدگی نیاز است به طرفین ابتدا ابلاغ شود تا برای دادرسی حاضر شوند که این کار قبلا به شکل سنتی انجام می شد وئ در نتیجه ابلاغ ها سریع به دست طرفین نمی رسید ولی الان با به کار گیری  ارسال ابلاغ الکترونیک این کار در سریعترین وقت انجام می شود و بیش از 90 درصد از ابلاغ ها به این روش انجام می شود و رسیدگی به دادرسی ها را خیلی جلو برده و مردم زودتر به نتیجه می رسند .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در بخش بعدی خود به ظرفیت شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و گفت : شورای ویژه ی سران عشایر مهمترین شورا در حل اختلاف است که خیلی از نزاع ها و درگیری های منجر به قتل را توانسته اند حل و فصل کنند و از ارسال خیلی از پرونده ها به دادگستری جلوگیری کرده اند که جا دارد از زحمات آنها نیز تشکر نمایم .

وی در بخش بعدی سخنان خود به ظرفیت استفاده از قضات برای پرونده های معوقه  اشاره کرد و یادآور شد : رئیس قوه ی قضائیه یکی از دغدغه هایی که در آغاز شروع به کارش داشته است رسیدگی به پرونده های معوق از سال های گذشته است و خوشبختانه شهرستان شوش در این زمینه نیز پیشتاز است و با کمیته اطاله ی دادرسی که فعالیت خود را  شروع کرده و از قضات  خبره بهره مند است امیدوارم مابقی پرونده ها به سرانجام برسند .

مصطفی نظری در ادامه به اقداماتی که دادگستری انجام داده و یا در دسا اقدام دارد پرداخت و خاطر نشان نمود : در سه ماهی که از سال 1398 سپری شده است بیش از 50 هکتار از اراضی کشاورزی که دخل و تصرف شده بود خلع ید شده و اختیار دولت قرار گرفته و همین دیروز در یکی از روستاها با توجه به این که مقاومت هم صورت گرفته بود ولی خلع ید صورت گرفت و اراضی به دولت بازگشت شد و خساراتی هم از متخلفین گرفته شد .

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش بخش بعدی سخنان خود را به موضوع فساد اختصاص داد و گفت : وظیفه ی عمومی خود می دانیم اگر در هر اداره یا نهاد و ارگانی یک فساد مشاهده کنیم حتما برخورد می کنیم که خوشبختانه تا این لحظه هیچگونه فسادی  مشاهده نشده است .

حمایت از سرمایه گذاری در منطقه از دیگر اقدامات دادگستری شهرستان شوش است که نظری در این خصوص گفت : بیشترین سرمایه گزاری ها در کارخانجات تولید و صنعتی است که در حال انجام می باشد ، جلسات مستمری در این راستا داشته ایم و مواردی را نیز مصوب کرده ایم و در حین رعایت حقوق کارگران که وظیفه داریم از شرکت ها مطالبه کنیم ، این وظیفه را هم بر عهده داریم که در سال رونق تولید ؛ حمایت از سرمایه گزاری را نیز داشته باشیم که به خواست خدا شرکت های ما نسبت به سال های قبل به خدمات رسانی مشغول هستند .

وی در ادامه به استفاده از حقوق عمومی اشاره کرد و تصریح نمود : یکی از رسالت های دستگاه قضایی این است که به « بهداشت عمومی ، محیط زیست ، ایمنی راه و جاده و... » رسیدگی می کنیم و هر جایی که احساس کنیم خلعی وجود دارد ، در ابتدا تذکر ، در ادامه توبیخ و جریمه ی نقدی و مجددا در صورتی بی توجهی  تصمیمات شدیدتری گرفته خواهد شد و در مجموع مدافع مطالبات مردم هستیم .

نظارت بر بازار موردی بعدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش بود که در این راستا گفت : یکی رسالت ها دادگستری مبارزه با گرانفروشی است که  به عنوان مطالبه گر حقوق عمومی در کنار اداره ی تعزیرات حکومتی و اداره ی صنعت ، معدن و تجارت به صورت مستمر رصد می کنیم تا بدانیم مردم چه مشکلاتی دارند .

 

نظری در ادامه به امنیت اشاره کرد و خاطر نشان نمود : با توجه به این که در هفته ی قوه ی قضائیه به سر می بریم در بعد امنیت ملی به برکت «خون شهدا ، جانبازان و ایثارگران »و با حمایت مقام معظم رهبری به نیروهای مسلح از جمله « نیروی انتظامی ، سپاه و ارتش » دارد الحمدالله امنتیت ملی در کل کشور ایران اسلامی برقرار است ولی به صورت خاص در سطح شهرستان با ید توجه داشته باشیم که امنیت نسبی است و هیچکس در هیچ مکانی نمی شود مدعی شود که امنیت به صورت مطلق برقرار شود و به نسبت ما تلاش می کنیم روز به روز بر ارتقاء امنیت شهرستان افزوده شود ، در سال های گذشته ما  تیراندازی ها را داشتیم که در محافل مختلف و یا در تریبون نماز جمعه و یا در مساجد و اماکن عمومی و حتی در خودروهاهای مسافربری صحبت از تیراندازی بود و از آزار و اذیت این تیراندازی ها شکایت داشتند که خوشبختانه از بابت این مشکل به مراتب تیراندازی ها خیلی کاهش یافته است ولی همین مقداری که هست باز زیاد است و این تیراندازی ها را زیبنده ی مردم شهرستان شوش نمی دانم و در کنار تلاش دستگاه نظامی و انتظامی و برخورد قاطع دستگاه فضا ، مشارکت بیشتر مردم  را می طلبد که ما بتوانیم در این زمینه تلاش بیشتر داشته باشیم این تیراندازی ها به صفر برسد .

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در بخش دیگری از سخنان خود به کشفیات اشاره کرد و اظهار داشت :  در سال گذشته 205 قبضه اسلحه  در مراسم های «عزا و عروسی » کشف شده است که گاها با این اسلحه ها درب خانه ها تیراندازی می شد و در این راستا افراد زیادی هم دستگیر شده و راهی زندان شدند که دستگاه قضا در این زمینه قاطع است و من شهادت می دهم همکاران من در این خصوص به جد رسیدگی می کنند .

 

مصطفی نظری در بخش بعدی به انتخابات در پیش رو اشاره کرد و گفت : هر چند که تا زمان انتخابات چند ماهی فاصله داریم اما دستگاه قضایی گرایش به هیچ حزب و یا گروه و جناحی نیست و وام دار هیچ احدی هم نیست ؛ لذا انتظار داریم همه ی مسئولین دستگاه های دولتی ؛ هیئت های اجرایی و هیئت های نظارت و هواداران کاندیداها ؛ قانون را سرلوحه ی کار خود قرار دهند ، ما شورایی تحت عنوان شورای پیشگیری تخلفات انتخاباتی را در آینده ی نزدیک تشکیل داده و رصد را شروع می کنیم و برخورد دستگاه قضا در این خصوص بسیار جدی و بی طرفانه خواهد بود .

وی افزود : در این راستا نیاز است که تذکری هم به دستگاه های دولتی بدهم و آن این که استفاده از امکانات و تجهیزات دولتی برای کاندیدهای انتخابات اکیدا ممنوع است و من از حراست ادارات می خواهم در صورت مشاهده گزارش لازم را به شورایی که تشکیل می شود ارائه نمایند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست