03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۵۰۴3947

امام جمعه ی شوش گفت : به همین زودی به چشم خود نابودی آل سعود ، رژیم اشغالگر فلسطین و دواعشی هارا خواهیم دید

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 13 روز جمعه 4 مردادماه1398 همزمان با سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) به روایتی ، غزوه ی بنی قریظه و سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در ایران اسلامی ؛به امامت آیت الله سید محمد امام ؛ نماز جمعه ی شهرستان شوش در مصلی این این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ؛ «بدبینی و تهمت زدن» را یکی از وسوسه های شیطانی دانست و در این خصوص گفت : بدبینی ها و تهمت ها رزق و روزی را کم می کند , این موضوع را من در شب های احیاء  در همین مصلی مفصل  توضیح دادم که این دو موضوع  عامل اصلی در اقصاد کشور تلقی می شوند ؛ بیایید مسیر خود را عوض کنیم در غیر این صورت مشکلات « بیکاری ـ مسکن و ازدواج» جوانان ما  همچنان ادامه خواهد داشت ؛ باید ریل زندگی خود را از این تهمت زدن ها و بدبینی ها پاک کنیم .

وی در ادامه به برگزاری اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : با پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) از 10 اسفند 57 به قم رفته و در این شهر مستقر شدند. آیت‌الله طالقانی به حاج احمد در تماسی می‌گوید: «به امام (ره) بگویید حالا که نظام جمهوری اسلامی برقرار شده است دستور فرمایید نمازجمعه هم اقامه شود. » مرحوم حاج احمد پیام را به امام می‌رسانند و امام (ره) فرمودند «خودشان (مرحوم طالقانی) این کار را انجام دهند و نمازجمعه را بخوانند .» موعد اولین نمازجمعه پایتخت فرارسید و مجاهد نستوه آیت‌الله طالقانی روز 5 مرداد 1358 در زمین چمن دانشگاه تهران با حضور میلیونی مردم و اقشار مختلف نمازی به‌یاد ماندنی را اقامه کردند. محل برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران از حدود ساعت 11 ظهر مملو از جمعیت بود و خیابان‌های اطراف در زمان اقامه نماز از جمعیت پر شده بود.


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به دوران حضور آیت الله طالقانی در زندان های رژیم ستم شاهی اشاره کرد و یادآور شد : «آیت‌الله سید محمود علائی طالقانی» نامی است که در سپهر سیاسی ایران همچنان می‌درخشد. مرحوم طالقانی شخصیتی بود که بعد از گذشت قریب به 40 سال از رحلتش در یاد مردمی که آن روزها را به خاطر دارند مورد احترام و مقبولیت است و بدون تردید در تاریخ معاصر ایران از جایگاه ممتازی برخودار است.این عالم ربانی در زندان 18 ماه محاکمه اش به درازا کشیده شد و نتیجه ی این محاکمه ی طولانی این شد که به مدت 10 سال زندان محکوم شد و از سال 1341 تا 1347 زندان بود. بعد که از زندان آزاد شد، 2 یا 3 سال بیرون بودند و تبعید شد و دو مرتبه در سال 1354 به زندان افتادند و تا سال 57 در زندان بودندو بعد از این که به فرمان امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه ی تهران منصوب شد در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۵۸، سه روز بعد نماز جمعه ی ۱۶ شهریور رحلت نمود و در تشییع جنازه ی این مجاهد نستوه شعار می دادند که « سید ما سرور ما جای تو خالیست ـ ای نایب پیغمبر ما جای تو خالیست » مردم این شعار را می دادند چون آیت الله طالقانی نایب پیغمبر بود و اگر امروز مردم ولایتمدار ایران  برای این نظام مقدس احترام قائل هستند چون در رأس آن فردی  به نام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» قرار دارد که نایب پیغمبر و نایب امام زمان(عج) است ، وقتی چنین فردی در رأس باشد عدالت  برقرار خواهد شد و هرگونه فساد از بین خواهد رفت .


آیت الله سید محمد امام سپس به برگزاری اولین نماز جمعه در صدر اسلام پرداخت و تصریح نمود : نخستین‌ نماز جمعه‌ را اسعد بن زُرارَه‌ در مدینه‌ اقامه‌ کرد. برخی گفته‌اند که‌ اولین‌ نماز جمعه‌ به‌ دعوت‌ اسعد بن زراره‌ و به‌ امامت‌ مصعب‌ بن عمیر اقامه‌ شد. پس‌ از شهر مدینه‌ ، اولین‌ مکانی که‌ در آن‌ نماز جمعه‌ برگزار شد، روستای عبدالقیس‌ در بحرین‌ بود.


وی افزود : نماز جمعه از عبادت هایی بسیار مهم و با ارزش است. و در روایات وارد شده که اولین جمعه‌ای که رسول خدا(ص) بااصحابش تشکیل داد، هنگامی بود که به مدینه هجرت کرد. حضرت چهار روز در دهکده « قبا » ماند و مسجد قبا را بنیان نهاد. سپس روز جمعه به سوی مدینه حرکت کرد و به هنگام نماز جمعه به محله ی « بنی سالم » رسید و مراسم نماز جمعه را به جا آورد. پیامبر اکرم(ص) در مورد فضیلت های نماز جمعه فرموده است : « چهار نفر گناهانشان بخشوده شده و باید عمل را از سر بگیرند: بیمار پس از بهبودی، مشرک بعد از قبول اسلام ، حاجی بعد از اعمال و کسی که از نماز جمعه بازگردد، بدین شرط که به انگیزه ایمان به خدا و به حساب آن را انجام داده باشد» .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به جایگاه منطقه ی قبا که پیامبر اکرم(ص)اولین نماز جمعه را در مسجدی به همین نام خواند اشاره کرد و گفت : ھنگامی که حضرت آدم(ع) ازبهشت رانده شد خرمای اجوه را با خود از بهشت به زمین آورد ؛ خرمایی که حضرت مریم  وقتی که به امر خدا باردار بود و کنار نخل خشکیده ای نشسته بود وقتی که حضرت مریم آن را تکان داد از همین خرماها  از این نخل خشکیده رطب تازه ریخته شد و آن حضرت با خوردن چند تا از این رطب ها گرسنگی خود را برطرف نمود .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان در ادامه به اهمیت نماز جمعه از دیدگاه پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت : پیامبر گرامی اسلام (ص) ضمن خطبه ای طولانی که سنی و شیعه آن را نقل نموده اند ؛ فرمود:« خداوند نماز جمعه را بر شما واجب فرموده است، هر کس در حیات و یا در ممات من بخاطر سبک شماری و یا انکار، آن را ترک نماید خداوند کار او بسامان نکند و بر زندگی او برکت ندهد. آگاه باشید نماز او ، زکات او، حج او و روزه و اعمال خیر او مقبول نیست مگر اینکه توبه کند.»فردی به پیامبر گفت : چندبار  تمام تلاش خود را به کار گرفته ام که به حج بروم  ولی تا کنون موفق نشده ام ؛ پیامبر در پاسخ به آن مرد فرمود « اگر حج نرفته ای مشکلی نیست  به نماز جمعه بروید که حج المساکین است .»

 

وی در ادامه به وسوسه های شیطانی برای دور کردن مؤمنین از نماز جمعه اشاره کرد و گفت : شیطان از هر دری وارد می شود که انسان را از آمدن به نماز جمعه دلسرد کند ، در ذهن برخی امام جمعه را فردی نامناسب می داند لذا آنها را وادار می کند که تا فلانی امام جمعه است من به نماز جمعه نمی روم یا برخی را وادار می کند که من نماز پنجگانه را در خانه می خوانم پس چه لزومی دارد به نماز جمعه بروم در حالی که اصل نماز جمعه  مهم است که زبان گویای مردم است ؛ نماز جمعه رکن  نظام جمهوری اسلامی است و به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری «نماز جمعه در رأس تمام امور  قرار دارد . » برخی هم تصویر می کنند چون نماز جمعه  به فرمان  ولی فقیه برگزار می شود  پس نماز جمعه دولتی است  اما بدانید نماز جمعه هیچ ارتباطی به دولت ندارد ، ستادهای برگزاری نماز جمعه از بطن مردم هستند و امام جمعه  هم اصلا از دولت حقوقی دریافت نمی کند ؛ وقتی امام جمعه از مسئولین در خواستی دارد و مطالبه ی مردم را انتقال می دهد برخی از مسئولین متدین و ولایی از نظر حکم شرعی  دستورات امام جمعه را انجام می دهند  و اجرا می کنند  در غیر اینصورت جایگاه امام جمعه د نه دولتی است و نه اداری  و اگر مسئولی توجهی به درخواست امام جمعه نداشته باشد نمی توان او را به زور وادار کرد .

 

آیت الله امام در بخش دیگری از خطبه ی اول دست اندرکاران و نمازگزاران را به جذب حداکثری جوانان به نماز جمعه فرا خوند و در این خصوص اظهار نمود : شما نمازگزاران عزیز و ولایتمداران شوشی  هر هفته در نماز جمعه حضور داشته و دارید  اما ما از برخی از شما که نفوذ کلام دارید «پدر در خانه ـ معلم در کلاس ـ مربی ورزش در سالن ها و میادین ورزشی ـ مسئول جلسات قرآن در مساجد و حسینه ها ـ مسئول هیئت عزاداری  در جلسات ـ کارگردان های فعالیت نمایش بین هنرمندان ، مسئول اصناف بین بازاریان  و.....» که وظیفه  دارند می خواهم  دیگران  ؛ خصوصا جوانان را به حضور در نماز جمعه تشویق کنند  که مبادا این نماز جمعه که سفارش پیامبر(ص) است از رونق بیوفتد و کم رنگ شود .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی اول اشاره ای به بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمه ی جمعه ی سراسر کشور به مناسبت 5 مرداد سال روز برگزاری اولین نماز جمعه در ایران اسلامی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : مقام معظم رهبری در این دیدار فرمود : «توجه دادن دل های مردم به ذکر الهی ؛ زمینه‌سازی برای همدلی، یکپارچگی و تألیف قلوب» را از ویژگی های مهم نماز جمعه می باشد و این مجموعه‌ی گسترده، توانایی نهادینه کردن عالی‌ترین و دشوارترین گفتمان ها در موضوعات اصلی و ضروری کشور را دارد که این، از ویژگی‌های برجسته‌ی نماز جمعه است.

 

وی افزود : مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت و جایگاه نماز جمعه در همین دیدار فرمود : «اوایل انقلاب اختلافات بین سران سه قوه به وجود آمده بود که سر منشأ آن بنی صدر بود که می خواست به جای دین و اسلام ایده های لیبرالی خود را در کشور پیاده کند و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که همه ی مسئولین نزد امام خمینی(ره) بروند و از مسئولیت های خود استعفا دهند تا از صفر امام راحل تصمیم بگیرد ، آن موقع تنها مسئولیتی که من داشتم امام جمعه ی تهران بودمن لذا چون این شغل دولتی و اداری نبود من اعلام کردم که به این دلیل استعفا نمی دهم چون باید زبان گویای مردم باشم و اگر استعفا دهم در واقع آن کسی که می خواهد ایده های لیبرالی را پیاده کند به آرزویش می رسد ؛ پس بدانیم که نماز جمعه، مسئولیت بزرگ و سنگینی است که ویژگی‌های ممتازی دارد و باید این فرصت را مغتنم شمرد.»

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به نیاز ضروری به تقوا که زمینه‌ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد شد اشاره کرد و گفت : یکی از گرفتاری‌های امروز ما به فرموده ی مقام معظم رهبری « رواج دروغ، تهمت، شایعه و مسائلی از این قبیل در فضای مجازی است» لذا چون این روزها WhatsApp «واتساپ» تبدیل به یک برنامه مورد علاقه برای افرادی که دوست دارند به یکدیگر پیام های رایگان بفرستند شده است لذا  دانسته یا نادانسته هر مطلبی در این محیط را مطالعه می کنند آن را کپی کرده و در سایر گروه ها بازنشر می کنند که این  بدون از تقوا پیشگی است چون اکثر مطالبی که در واتساپ  منتشر می شود کذب محض است و صرفا برای دلسرد کردن مردم به نظام ، انقلاب و ولایت است و یا رعب و حشت بین مردم می باشد ؛ لذا دقت کنید که چه چیزی را  می خواهید بازنشر نمایید .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به پیام تبریک حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه که در حضور مقام معظم رهبری به مناسبت 5 مردادماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران قرائت گردید اشاره کرد و گفت : بنده به شخصه تا کنون به خود اجازه نداده ام که از اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش تشکری داشته باشم چون این عزیزان را پاره ی تن خودم می دانم و هیچ وقت انسان از اعضای خانواده ی خودش تشکر نمی کند ؛ علی رغم این که این عزیزان روزهای جمعه ی خود را رها می کنند و به مصلی می آیند و زحماتی را می کشند تا این مکان از نظر «سرمایشی و سیستم نور و صوت ، فرش ، نظافت وسیله ی ایاب و ذهاب » مشکلی نداشته و  نمازگزاران در رفا باشند ؛ اما چون به عنوان یک تکلیف مأمور خواندن این پیام هستم لذا قبل از آن از افردادی که از ابتدای برگزاری نماز جمعه تا به امروز در ستاد متحمل زحماتی بوده و یا هستند قدردانی و تشکر می کنم .

 

وی در ادامه پیام حجت الاسلام علی اکبری را قرائت نمود و تصریح نمود : «بسم الله الرحمن الرحیم ـ اعضای محترم ستادهای برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور ـ سلام علیکم ـ با احترام و آرزوی عزت ، سلامتی و طول عمر و توفیق روز افزون ؛ 5 مردادماه یادآور تدبیر حضرت امام خمینی(ره) در تعیین امام جمعه  و برگزاری اولین نماز جمعه ی تهران در سال 1358 و شکل گیری دژ مستحکم و وحدت بخشی است که ادبیات مقاومت را در رگ های نهضت جاری نموده و با رسوا نمودن توطئه های رنگارنگ به مصادیق رسانه ای پر نفوذ مبتنی بر شبکه ی نورانی امامت ؛ خار چشم معاندین داخلی و خارجی گشت . از آن تاریخ 40 سال سپری شده و با امتداد خط پر برکتی که هنرمندانه توسط امامین انقلاب ترسیم و با خون شهدای محراب و شهدای ستادهای برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور تشکیل شده و عنوان قرارگاه« ایمان ، تقوا ، بصیرت و اخلاق» نقش آفرینی نماید . حال که در مقطع گام دوم و فصلی جدید از حیات طیبه ی انقلاب اسلامی ؛  این پرچم هدایتگری « سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی» با هدایت رهبر عالیقدر و حکیم «مدظله العالی» بر قله ی آرمان خود سازی جامعه و تمدن سازی به اهتزاز درآمده است بر خود فرض می دانم از نقش مؤثر و محوری شما خادمین بی تکلف و جهادگران بی ادعا که با عشقی وصف ناشدنی و نشأت گرفته از سرچشمه ی زلال ولایت زمینه ساز همدلی ، یکپارچگی و تألیف قلوب مؤمنان در سنگر و میعادگاه هفتگی نماز جمعه می شوید صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم ـ امیدوارم به فضل الهی گرامیداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه به عنوان فرصتی مغتنم برای قدرشناسی از این دستاورد گران سنگ و بی بدیل انقلاب اسلامی تلقی شده و با همت شما ؛ زمینه ی  حضور  و مشارکت بیش از پیش جوانان در طراحی و برگزاری چنین اجتماعی مؤمنانه فراهم گردد و در سایه ی تعامل دینی همگام با گام دوم به سمت تحقق مأموریت ارتقای کیفیت و شکوفایی حرکت نماییم ـ دعگوی وجود شریفتان هستم ـ سلام پر از مهر و محبت نایب امام زمان(عج) به محضر مبارکتان تقدیم می نمایم ـ محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ی جمعه» بنده هم  این جمله را به این پیام می افزایم «عزیزانی هستید که هر هفته مرتب حضورتان در نماز جمعه هیچ وقت قطع نمی شود خداوند به شما عزیزان که این غریضه ی پر نور الهی ؛ فریضه ای که باعث حضور پر نور ملائکه الله در این مکان می شود که شما سبب آن هستید خداوند از همه ی شما به نحوه احسنت قبول بفرماید .»

 

آیت الله امام در ادامه به فرازی دیگر از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و تصریح نمود : مقام معظم رهبری فرمود : « امام جمعه به صورت واقعی می بایست مردمی باشد نه این که تصنعی ؛ یعنی به به ظاهر نگوید با مردم هستم ولی در واقع از مردم فاصله بگیرد ؛ امام جمعه باید دلسوز مردم باشد و به فکر رفع مشکلات مردم باشد و از همه مهمتر با جوانان ارتباط داشته باشد و حداقل هفته  ای یک روز و حداقل در آن روز یک ساعت را در میان جوانان باشد » ما هم قصد داریم این فرمان را از همین فردا به مرحله ی اجرا بگذاریم .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش   بخش پایانی خطبه ی دوم را به دیدار هیئتی عالیرتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)با مقام معظم رهبری اختصاص داد و خاطر نشان نمود : مقام معظم رهبری قضیه ی فلسطین را قضیه ی اول و مهمترین مسئله دنیای اسلام دانستند و با تمجید از ایستادگی و مقاومت شگفت‌آور مردم فلسطین و گروههای مقاومت از جمله حماس، فرمودند: «پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی آید و ما براساس وعده تخلف ناپذیر الهی معتقدیم که موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام، تمام خواهد شد.ما همواره دیدگاه خود را درباره فلسطین به‌طور صریح و شفاف اعلام کرده ایم و حتی در عرصه بین المللی کشورهای دوست ما که در این زمینه با آنها اختلاف نظر داریم می دانند که جمهوری اسلامی در قضیه فلسطین کاملاً جدی است......یکی از علت های مهم دشمنی با جمهوری اسلامی ایران، موضوع فلسطین است اما این دشمنی ها و فشارها موجب نخواهد شد که ایران از مواضع خود در موضوع فلسطین کوتاه بیاید، زیرا حمایت از فلسطین یک مسئله اعتقادی و دینی است.»

وی در ادامه به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون این که سید حسن نصرالله می گوید من ان‌شاءالله در مسجدالاقصی نماز می خوانم یادآور شد : معظم معظم رهبری در این خصوص فرمود : « برای ما یک امید کاملاً عملی و قابل تحقق است.اگر همه ی ما به وظایف خود عمل کنیم، وعده الهی قطعاً محقق خواهد شد.هدف از این توطئه ی خطرناک یعنی «معامله ی قرن» ، از بین بردن هویت فلسطینی در میان آحاد مردم و جوانان فلسطینی است که باید با همین نقطه اصلی، مقابله کرد و نگذاشت که آنها با استفاده از پول، هویت فلسطینی را از بین ببرند  ویک راه دیگر مقابله با این توطئه این است که مردم فلسطین، احساس پیشرفت کنند که این موضوع تا بحال به لطف خداوند اتفاق افتاده است.»

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : همانگونه که می دانید زمانی جوانان فلسطینی از سنگ به عنوان تنها سلاح در مقابله با رژیم اشغالگر فلسطین استفاده می کردند اما الان آن سلام سرد به موشک نقطه زن تبدیل شده ؛ آن زمان گذشت که نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل مدعی بود از نیل تا فرات مال من است اکنون اگر مرد است که نیست ، هنر کند کلاه خود را محکم بگیرد که آن را باد نبرد و این نتیجه ی صبر و استقامت  فلسطینی ها است که روز به روز به پیروزی نهایی نزدیک می شوند  ؛ از طرفی بن سلمان وقتی که می بیند  نیروهای کشور امارات در حال خروج از یمن هستند بن سلمان را شوکه نموده و به دنبال آن است که جنگ خود با یمن را قبل از این که نیروهای یمنی با موشک های نقطه زن خود بن سلمان را شکست دهند خود را از این معرکه رها نماید و لذا مطمئن باشید که پیروزی نهایی « سوریه ، فلسطین ، لبنان ، و یمن» نزدیک است و دشمنان بشریت  رو به نابودی هستند و من در همین جا اعلام می می کنم « به همین زودی به چشم خود نابودی آل سعود ، رژیم اشغالگر فلسطین و دواعشی هارا خواهیم دید .»

در این هفته برنامه هایی از جمله « اجرای سرود توسط گروه سرود مجمع الذاکرین با همکاری ستاد برگزاری نماز جمعه و هیئت رزمندگان و عاشقان ثارالله ـ ایجاد ایستگاه صلواتی و توذیع شربت نعناع بین نمازگزاران توسط اداره ی صمت ـ ایجاد ایستگاه تست قند و فشارخون توسط مرکز بهداشت شهرستان شوش در دو بخش خواهران و برادران ـ ایجاد ایستگاه تست قند و فشار خون همراه با ویزیت رایگان و اهدا داروهای اورژانسی به بیماران نیازمند توسط تأمین اجتماعی شعبه ی شوش و منطقه ی صنعتی هفت تپه ـ ثبت نام رایگان از علاقه مندان به کتاب و کتابخوابی از نمازگزاران توسط اداره ی کتابخانه های عمومی شهرستان شوش ـ ایجاد ایستگاه توسط اداره ی فنی و حرفه ای به مناسبت روز کارآفرینی و ثبت نام از علاقه مندان به دوره های مهارت به صورت رایگان در دو بخش برادران و خواهران و نصب دو عدد بنر توسط اداره ی اوقاف و امور خیریه ی شهرستان شوش » به مناسبت 5 مردادماه ، چهلمین سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد .

 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست