04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۰۸۲۳4043

خطیب نماز جمعه ی شوش گفت : قطعا مردم زبانی که امروز بخواهد از مذاکره دم بزند از حلقوم آن فرد خارج خواهد کرد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ عباس کرم الهی و بسنه ستاوی

نماز عبادی سیاسی جمعه همچون هفته های گذشته  به امامت امام جمعه ی شهرستان شوش با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در مصلی این شهر برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ بعد از اذان ظهر روز جمعه 23 آبان ماه1399 نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل با حضور آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ، دکتر محمد کعب عمیر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، دکتر عدنان غزی فرماندار ، بخشدار فتح المبین  و جمعی از اقشار مختلف مردم در شبستان مصلی برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش خطبه ی اول را با  قرائت دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) و توصیه خود و نمازگذاران به رعایت تقوای الهی آغاز کرد و گفت : «أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ نَحْمَدُهُ و نَسْتَعينُهُ و نؤمن بهو نَتَوَکَّلُ عليه و نَسْتَغْفِرُهُ و نَسْتَهْديهِ و نعوذ بالله من شُرورِ أنفسنا و من سيئاتأعمالنا ، مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ سلام و صلوات وَ عَلی آلِهِ الطَيِّبينَ الطَّاهِرِين ألمَعصومين سيَّما بقية الله فِی الْاَرَضين رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء ؛ اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا” ، اوصیکمعباد الله و  نفسی بتقوی الله »

وی همچون هفته های گذشته ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوی الهی ، خطبه ی اول را به تفسیر روایتی از امام جعفر صادق(ع) به نقل از شیخ کلینی در کتاب کافی پیرامون سه شاخصه ی مهم که همیشه هر انسان نباید از آنها دور شود اختصاص داد و گفت : امام جعفرصادق(ع) می فرماید : «ثَلاثٌ لا یَضُرُّ مَعَهُنَّ شَی‌» اگر این سه خصوصیّت در شما باشد، دیگر نگرانی از حوادث گوناگون دنیوی و اخروی نداشته باشید؛ نه اینکه حادثه‌ای رخ نمی دهد، بلکه معنایش این است که یک مصونیّتی در شما به وجود می‌آورد که این حوادث، ضرری بر شما وارد نمی کند؛ اگر این سه خصوصیت را رعایت بکنید، اثر و نتیجه‌اش این است.


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل با اشاره به اولین خصوصیت  تصریح نمود : «اَلدُّعَاءُ عِندَ الکُرُبات»وقتی که حادثه‌ی تلخی ، گرفتاری‌ای ، همّ و غمّ مهمی و.....  برایتان پیش می‌آید، متوسّل بشوید به عنایت پروردگار و دعا کنید! دعا و تضرّع. در آیه ی 43 از سوره ی  انعام در قرآن کریم آمده است : « فَلَوْلَا إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَلَكِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَزَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطَانُ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ/// پس چرا وقتی که بلای ما به آنها رسید تضرّع و زاری نکردند (تا نجات یابند)؟ ولی (بدین سبب که نکردند) دل هاشان را قساوت فرا گرفت و شیطان کردار زشت آنان را در نظرشان زیبا نمود.» انسان بایستی به خدای متعال پناه ببرد و دعا کند. این دعا، منافاتی ندارد با اینکه انسان در مقام عمل، در مقام تدبیر، همه‌ی آن کارهایی که بر عهده‌ی یک انسانِ عاقل و متفکّر و مدبّر است، انجام بدهد؛ امّا در عین حال، دعا لازم است. پیغمبر اکرم(ص) وقتی کار مشکل می شد، در وسط میدان جنگ، دستها را به دعا بلند می کرد و اشک می ریخت و از خدای متعال نصرت می خواست! ماها اگر چنانچه در یک حادثه‌ای به خدای متعال تضرّع کنیم، از مردم و از کسانی که شاهد و ناظر ما هستند، کأنّه خجالت می کشیم؛ کأنّه این دعا و تضرّعِ عنداﷲ را اقرار به ناتوانیِ خودمان در مقابل این قضیّه قرار می دهیم! یعنی عمق و درک دعا ـ اگر جامعه ی ما با حفظ شرایط به طرف دعاهای خیابانی و دعاهای خانگی برود حتی اگر دعای یک یا دو نفره باشد و این در جامعه نهادینه شود خیلی از مشکلات قابل حل خواهند بود .


وی افزود : دومین نکته استغفار است : « وَ الِاستِغفارُ عِندَ الذَّنب»استغفار کردن در وقتی است که گناهی از انسان صادر میشود. شب و روز ما مبتلا است به معاصی و ذنوبِ کوچک و بزرگ؛ بعضی را می فهمیم، بعضی را هم خودمان ملتفت نیستیم، عادی شده برایمان! از آن ذنب و گناهی که وقتی انجام دادیم و ملتفت شدیم، بلافاصله استغفار کنیم؛ استغفار هم فقط گفتنِ «استغفر اللّه و اتوب الیه» نیست؛ یعنی واقعاً عذرخواهی کنیم. استغفار یعنی عذرخواهی از پروردگار، معذرت‌خواهی؛ [یعنی] پروردگارا! معذرت می خواهم؛ این استغفار است. این موجب می شود که موانع استجابت دعا برداشته بشود، موانع صدور دعا برداشته بشود، موانع تضرّع برداشته بشود. خصوصیّت استغفار این است: «اَللّهُمَ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَهتِکُ العِصَمَ، تُنزِلُ النِّقَمَ، تُغیِّرُ النِّعَمِ، تَحبِسُ الدُّعاء.» پس استغفار هم، آن کارِ دوّمی است که اگر چنانچه انجام بدهیم، نگرانی‌های ما از ضرری که از حوادث متوجّه میشود، برطرف خواهد شد.


خظیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود  اظهار داشت : بازگشت از گناه و روی آوردن به رحمت و مغفرت الهی، عملی است که آرزوی خسته دلان از گناهان صغیره و کبیره است. امیر المومنین(ع) در دعای کمیل می فرمایند:« اللَّهُمَّ لاَ أَجِدُ لِذُنُوبِي غَافِراً وَ لاَ لِقَبَائِحِي سَاتِراً وَ لاَ لِشَيْ ءٍ مِنْ عَمَلِيَ الْقَبِيحِ بِالْحَسَنِ مُبَدِّلاً غَيْرَكَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَانَكَ وَ بِحَمْدِكَ ظَلَمْتُ نَفْسِي وَ تَجَرَّأْتُ بِجَهْلِي وَ سَكَنْتُ إِلَى قَدِيمِ ذِكْرِكَ لِي وَ مَنِّكَ عَلَيَ » خودم به خودم ظلم کرده ام. بنابراین گناه بیشترین آسیب را به گنه کار می زند. از این رو فرد گنهکار هیچگاه از شرایط موجود راضی نیست و می خواهد، بهتر زندگی کند. توبه، همان پنجره ی امیدی است که نور رحمت الهی از آن می تابد و تنها راه نجات از این قهقرای فلاکت ناشی از گناه، است. عملی که به نوعی سیاهی ها را از فطرت انسان پاک می کند و اجازه حرکت در مسیر تکامل معنوی را دوباره به وی اهدا می کند.


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به سومین شاخصه یعنی شکر نعمت اشاره کرد و گفت : «وَ الشُّکرُ عِندَ النِّعمَة» هر نعمتی که خدای متعال به شما داده، شکر کنید همانطور که در آیه ی 7 سوره ی ابراهیم آمده است : « وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ /// و (باز به خاطر آرید) وقتی که خدا اعلام فرمود که شما بندگان اگر شکر نعمت به جای آرید بر نعمت شما می‌افزایم و اگر کفران کنید عذاب من بسیار سخت است.» نه فقط الانی که خدا نعمت را داد، نعمتی که قبلاً هم داده سر به سجده بگذارید، بگویید: «اَلحَمدُ لِله رَبِّ العلَمین »


امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم نیز خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و به دعای همیشگی اشاره کرد و گفت : أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ والصَّلاةُ وَ السَّلام علی سَیِّدنا و نَبیِّنا و حبیبِ قُلُوبِنَا و طبيب نفوسنا و شفیع ذنوبنا ابِاالقاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص)و علی مولانا امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمة الزهراء سیدة نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی الشباب اهل الجنة و علی علی بن الحسین زین العابدین و امام العارفین و علی محمد بن علیٍّ الباقر و علی جعفر بن محمد الصادق و علی موسی بن جعفر الکاظم و علی علیٍّ ابن موسی الرضا المرتضی و علی محمد بن علی الجواد و علی علی بن محمد الهادی و علی الحسن بن علی الزکیّ العسکری و علی الحجة القائم المهدی. حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک وَ لَعنةُ اللهِ عَلَی أعدائِهِم أجمَعينِ مِنَ الان إلی قيامِ يَومِ الدّين ، اوصیکم عباد الله و  نفسی بتقوی الله ».


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به منظومه ی فطری امامین انقلاب  اشاره کرد و تصریح نمود : انسان های متقی و با تقوا همطراز با انسان های انقلابی شمرده شده اند ، یعنی اگر ما به جای متقی بحثِ انقلابی گری را مطرح کنیم ، در یک روال و یک سو قرار می گیرد ، چون آن چه که افراد انقلابی به دنبال آن هستند حفظِ نظام اسلامی است که بر پایه ی حکومت ولایت فقیه بنا شده است ، قطعا کسی که در مسیر حفظ و حراستِ از این انقلاب حرکت می کند جز انسان های مؤمن و متقی است . یک شاخصِ انقلابی گری را هفته ی گذشته خدمت شما نمازگزاران عرض کردم و در این هفته به شاخص دوم انقلابی گری می پردازم .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه یادآور شد : «پایبندی به استقلال کشور» دومین شاخصه ای است که یک انقلابی می بایست نسبت به آن توجه داشته باشد و این استقلال تک بعدی نیست بلکه منظور استقلال همه جانبه است یعنی استقلال « اقتصادی ـ سیاسی و فرهنگی» ؛ در تمام مقاطع خودش یک انقلابی به دنبال استقلال است .لذا نگاهمان باید نگاه همه جانبه باشد . گاهی اوقات ما مطلب را می گیریم و دیگر مطالب را کنار می گذاریم ؛ گاهی اوقات می گوییم استقلال سیاسی داشته باشیم ولی نسبت به مسائل « فرهنگی » نه تنها مستقل نمی شویم بلکه دنباله رو و تابع هستیم .


وی افزود : نکته ی دقیق و مهم این استقلال این است که ما در زندگی فردی افراد ، یک مطلب را معمولا افراد که غربی ها هم در این ردیف هستند فریاد می زنند و هر دولتی که سر کار است یا به سر کار می آید یکی از شعارهایی که دارند « آزادی» است و آزادی از انواع مختلف آن ؛ البته به خودی خود آزادی یک شعار به حق است که مکمل استقلال است و اسلام هم دینی است که همه را به آزادی از قید و بند شیطان دعوت می کند ؛ ولی آنها از کلمه ی آزادی به دنبال «بی بندو باری» هستند ، ما به این موضوع ورود نمی کنیم ولی نکته ی جالب و دقیق این موضوع اینجاست ؛ همان افرادی که دم از آزادی فردی می زنند ، چطور آزادی اجتماعی را بر نمی تابند؟استقلال یک کشور یعنی آزادی اجتماع ؛ وقتی حرف از استقلال به میان می آید یعنی آزادی یک ملت .اما آزادی دشمنان در قید و بند شیطان است ، افرادی که انقلابی هستند پایبند آزادی هستند و اگر شما در مقاطع مختلفی خواستید کسی را تست کنید که انقلابی است یا نه ؛ ببینید آیا به استقلال کشور به تمام معنا پایبند هست یا خیر ، نه در حرف بلکه در عمل .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل افزود : کسانی که می آیند بعضی  از این قطعنامه ها و مواردی را که غربی ها تصویب می کنند ، درصدد هستند که آنها را انجام بدهند ، مثلا کشور را از نظر فرهنگی و اقتصادی وابسته کنند هر کدام در یک مقطع است ،  اسناد را که در نظر بگیرید بخشی از آن مربوط به فرهنگ و بخشی دیگر مربوط به اقتصاد است ، خب وقتی وابستگی ایجاد شود یعنی پایبند استقلال به معنای تام در همه ی ابعاد نیستم . البته دشمن از استقلال ما هراسان است و هر روز هم به دنبال یک بهانه هستم که استقلال ما را تحت الشعاع قرار دهند ؛ همه ی شما می دانید امروز در جهان انقلاب اسلامی ایران تبدیل به یک الگو شده است ، اگر بخواهند این الگو را از چشم افرادی که انقلاب اسلامی را یک الگو می دانند پایین بیاورند باید برنامه داشته باشند و یکی از برنامه های دشمن همین پای میز مذاکره نشستن است .


امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود اظهار داشت : قصد آنها این است که افرادی را پای میز مذاکره بکشانند ؛ همان اتفاقی را که دولت آمریکا به دنبال اون بود و هست . وقتی وزیر دفاع آمریکا عوض شد زمزمه هایی در فضای مجازی ایجاد شد که چون این وزیر عوض شده جنگی بین ایران و آمریکا سر خواهد گرفت ؛ این آقایی که مسئول امور ایران است گفت : « نه ما به دنبال جنگ نیستیم و خواسته ی ما همان مذاکره است .» امروز قصه ی ما همانند « غزوة حمراء الأسد» است .این غزوه در هشتم شوال سال سوم هجری و یک روز پس از جنگ احد شکل گرفته است. هر چند که یاران پیامبر گوش نکردند و با شکست مواجه شدند و شایعه پراکنی کردند که پیامبر شهید شده است و امیر المؤمنین(ع) که زخمی شده بود و وقتی که مؤمنین به مدینه برگشتند ، برخی در مدینه شروع کردند به تضعیف روحیه ی مؤمنین همان گونه که در آیه ی 173 سوره ی آل عمران آمده است « الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ /// آن مؤمنانی که چون مردم (منافق) به آنها گفتند: لشکری بسیار بر علیه شما مؤمنان فراهم شده، از آنان در اندیشه و بر حذر باشید، (این تبلیغات) بر ایمانشان بیفزود و گفتند: تنها خدا ما را کفایت کند و او نیکو وکیل و کارسازی است.» وقتی این زمزمه ها بلند شد ، رسول اکرم(ص) فرمود : « همان کسانی می توانند در این جنگ شرکت کنند که در احد بودند » یک سری جوان که توفیق حضور در جنگ احد را نداشتند آمدند از پیامبر خواهش کردند همین شور و اشتیاقی که بین مؤمنین ایجاد شد آنها را قوی تر کرد از باب این که از دشمن نهراسیدند ، در حالی که خشته بودند حرکت کردند ، امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) در حالی که زخم های بسیاری خورده بود با این وجود پیامبر اکرم(ص) پرچم را به دست امام علی(ع) داد  .


امام جمعه ی شهرستان شوش تصریح نمود : مکان وقوع « غزوة حمراء الأسد»، هشت تا ده میلی مدینه در «وادی عتیق به مکه و در سه میلی ذی‌الخلیفه» می‌باشد. رسول اکرم(ص)، به همراه هفتصد تن از لشکریان مسلمان، پس از سه روز  به «حمراء الاسد» رسیدند و منتظر مشرکین بودند تا بیایند اما جنگ بدون اینکه مشرکین بیایند به پایان رسید و سپاه اسلام پیروز شد . امروز قصه ی ما هم همین است ؛ آن بنده ی خدایی که می گوید :« ما به دنبال جنگ نیستیم بلکه به دنبال مذاکره هستیم »  این ملت فراموش نکردند و فراموش نمی کنند و خون آن عارف واصل هنوز زنده است و قاتلین سردار بزرگ و رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را می شناسند و « قطعا مردم زبانی که امروز بخواهد از مذاکره دم بزند از حلقوم آن فرد خارج خواهد کرد » .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : قطعا جنگی شروع نخواهد شد و حضور جوانان انقلابی و پای کار ما مصداق این آیه است « فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ»دشمن ما فهمیده است با چه مردمی رو به رو است ، می داند این جوانان امروز فرزندان نسلی هستند که با دستان خالی مقابل 80 کشور ایستادند که البته خیلی از آن پدران  هنوز هم در صحنه هستند ؛ خیلی از آن رشیدمردان هشت سال دفاع مقدس امروز در پیشرفت ها در صنابع دفاعی سهم بسزایی دارند ؛ امروز اگر تسلیحاتی داریم که خیلی از آنها با دشمن مقابله می کند برخی از این تسلیحات حتی از توان دشمن بالاتر است ؛ حالا اگر آمریکا بخواهد به امارات F35بدهد که مثلا در مقابل ایران بایستد ، اولا ابزاری که به کشوری می دهید آن کشور باید قدرت و توان استفاده از آن ابزار را داشته باشد ، ابزار به تنهایی که کفایت نمی کند بعد ما را از F35 می ترسانید ؟« ما گر ز سر بریده می ترسیدیم؛ در محفل عاشقان نمی رقصیدیم» تک تک این جوانان عاشق شهادت هستند ، عاشق این هستند که در راه خداوند عالم جان بدهند ولی قطعا شما می ترسید و جنگی اتفاق نخواهد افتاد .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در بخش پایانی خطبه ی دوم به هفته ی کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت : یک نکته ی بسیار مهم که در فرهنگ جامعه تأثیر گذار است و می بایست به آن توجه کنیم این است که جوانان ما «کتاب خواندن» را جز زندگی خود قرار دهند ؛ همانطور که هیچ کس در حالت عادی آن هم بدون نوشتن در دفتری، یادش نمی رود در شبانه روز سه وعده «صبحانه ـ ناهار و شام» باید غذا بخورد ، این غذا ، غذای جسم است ، چطور ما نسبت به غذای روحمان که « مطالعه» در شاخه های مختلف است غافلیم؟ یکی از این شاخصه ها «مطالعه ی تاریخ» است ، همانگونه که امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) در بند 14 در نامه ی  31 در نهج البلاغه به فرزندش امام حسن مجتبی (ع) وصیت می کند و می فرماید : « پسرم درست است که من به اندازه ی پیشینیان عمر نکرده‌‏ام، امّا در کردار آنها نظر افکندم، و در اخبارشان اندیشیدم، و در آثارشان سیر کردم تا آن‌جا که گویا یکى از آنان شده‌‌‏ام، بلکه با مطالعه تاریخ آنان، گویا از اوّل تا پایان عمرشان با آنان بوده‌‏ام، پس قسمت‌‌‏هاى روشن و شیرین زندگى آنان را از دوران تیرگى شناختم، و زندگانى سودمند آنان را با دوران زیان‌‌بارش شناسایى کردم، سپس از هر چیزى مهم و ارزش‌مند آن‌ را، و از هر حادثه‌‌‏اى، زیبا و شیرین آن‌را براى تو برگزیدم... در دیار و آثار ویران رفتگان گردش کن، و بیندیش که آنها چه کردند از کجا کوچ کرده، و در کجا فرود آمدند از جمع دوستان جدا شده و به دیار غربت سفر کردند، گویا زمانى نمى‌‏‌گذرد که تو هم یکى از آنانى، پس جایگاه آینده را آباد کن؛ آخرت را به دنیا مفروش.» امام علی(ع) برای چه این وصیت را به امام حسن مجتبی(ع) داشته است؟ قطعا ملتی که تاریخ پیشینه و گذشتگان خود را نخواند محکوم به تکرار اتفاقات گذشته است . ما اگر تاریخ را بخوانیم و اگر بدانیم آن چه را که رژیم های قبل از انقلاب خصوصا رژیم منحوس پهلوی بر سر ملت ما آورده اند ، قطعا اتفاقات گذشته را تکرار نخواهیم کرد ولی وقتی برخی می آیند آنها را برای ما تزئین می کنند و قشنگ جلوه می دهند و جوانانی هم که آن موقع نبوده اند از تزئین و تحریف آنها چیزی را استمباط می کنند که با واقعیت خیلی فاصله دارد ، لذا احساس می کند آن زمان «گل و بلبل و سمبل» بوده است چرا؟ چون مطالعه ای ندارند و اطلاعاتی نسبت به گذشته ندارند هر چه هست در همین گوشی که در اختیار دارند و دشمن در فضای مجازی هر چه را که می خواهد به این جوانان تحمیل می کند ما باید جوانان را طوری پرورش و هدایت کنیم که به مطالعه رو آورند .


فردی هر روز در خانه روزنامه می خواند ، فرزندش وقتی که خودش را شناخت دید که پدرش در حال مطالعه است ، آن پسر هم به مطالعه علاقه مند شد ، لذا رفتار والدین روی فرزند خیلی تأثیر دارد . یا پسری که از پدر مطالعه را بهره برده بود به شهرستان دیگری رفت درس خواند و پزشک شد و به منطقه ی خودشان برگشت و در این موقع به مطالعه کردن روزنامه توسط پدر دقت کرد ، دید پدرش روزنامه را وارونه گرفته است به پدرش گفت : « بابا روزنامه را برعکس گرفته ای» پدر گفت : « بابا من سالیان سال است که روزنامه را برعکس می گیرم ، من اصلا سواد ندارم ، من روزنامه را می گرفتم برای این که تو به مطالعه علاقه مند شوی و به کتاب و کتابخوانی رو آوری» امروز در جامعه ی ما اگر کتاب به کسی هدیه بدهند آیا هدیه ی قشنگی است یا نه؟ آن کسی که هدیه را گرفته با خود می گوید : « آخ بازم کتاب » ولی اگر به آن جوان پول هدیه بدهند لذت می برد ؛ لذا ما باید طوری نوجوانان و جوانان خودمان را به بار بیاوریم که مهمترین و بهترین هدیه برای آنان کتاب باشد .و بهترین انیس ، مونس و رفیق آنها کتاب باشد ؛ آن وقت قطعا یک جامعه از لحاظ فرهنگی شکوفا خواهیم داشت .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست