04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۰۹۰۸4061

امام جمعه ی شوش گفت : قطعا نسل انقلاب و مردم انقلابی به عقب باز نخواهند گشت و اجازه ی اقدام را به هیچ احدی نخواهند داد .

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ سجاد عبیدی پور ـ بسنه ستاوی

هم زمان با دومین روز از هفته ی وحدت نماز عبادی سیاسی جمعه  به امامت امام جمعه ی شهرستان شوش با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در مصلی این شهر برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ بعد از اذان ظهر روز جمعه 7 آذر ماه1399 نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل با حضور آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ، دکتر محمد کعب عمیر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، محسن ستارفر معاونت سیاسی ، اجتماعی و امنیتی فرمانداری شوش ، مهندس مجدیان بخشدار شاوور ، مهندس خالد لطفی مجد بخشدار فتح المبین ، رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، حجت الاسلام عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، حاج رضا محمود خانی مدیر کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شوش  و اقشار مختلف در شبستان مصلی برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذاشته خطبه ی اول را با  قرائت دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) آغاز کرد و گفت : «أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ نَحْمَدُهُ و نَسْتَعينُهُ و نؤمن بهو نَتَوَکَّلُ عليه و نَسْتَغْفِرُهُ و نَسْتَهْديهِ و نعوذ بالله من شُرورِ أنفسنا و من سيئاتأعمالنا ، مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ سلام و صلوات وَ عَلی آلِهِ الطَيِّبينَ الطَّاهِرِين ألمَعصومين سيَّما بقية الله فِی الْاَرَضين رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء ؛ اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا” ، اوصیکمعباد الله و  نفسی بتقوی الله »


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش ضمن و توصیه به خود و خواهران و برادران نمازگزار  به رعایت تقوای الهی نمود و در ادامه به روایتی در کتاب شیخ کافی اشاره کرد و تصریح نمود : مردى از انصار از رسول اکرم (ص) پرسیده شد : « فَقَالَ مَنْ أَكْيَسُ اَلنَّاسِ وَ أَكْرَمُ اَلنَّاسِ /// زيركترين و گرامى‌ترين مردم كيست‌؟ » امروزه  وقتی می خواهیم با هوشی و زیرکی را بسنجیم ، خیلی شاهکار بکنیم می گوییم «آی کیو » طرف چه اندازه است و یا این که هر کسی بیشتر مردم را فریب داد و کارهای فریب کارانه انجام داد آن را به عنوان یک فرد با هوش و زیرک به حساب می آوریم . اما پیامبر اعظم(ص) در جواب آن سئوال فرمود : « فَقَالَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ أَكْثَرُهُمْ ذِكْراً لِلْمَوْتِ وَ أَشَدُّهُمُ اِسْتِعْدَاداً لَهُ أُولَئِكَ هُمُ اَلْأَكْيَاسُ ذَهَبُوا بِشَرَفِ اَلدُّنْيَا وَ كَرَامَةِ اَلْآخِرَةِ /// آن كه از همه بيشتر مرگ را ياد كند،و آمادۀ،مرگ باشد.آنانند زيركان كه هم شرافت دنيا را دارند و هم در آخرت بزرگ و بزرگوارند . » قطعا چوابی که پیامبر(ص) فرموده است برای ما راهگشا است تا بدانیم باهوشی و زیرکی و کیَس بودن به چه معناست  و بیشتر از همه خودشان را آماده ی رفتن کردند .


وی افزود : انسان زیرک و باهوش کسی است که می داند دنیای واپسین که دنیای ماندگاری و جاودانه است به این دنیای فانی اولا می باشد . انسان زیرک و با هوش حواسش هست وقتی که اینجا سود و صرفه ای داشته باشیم ؛ این سود و صرفه ماندگاری اش محدود است ؛ یک انسان در این دنیای فانی چقدر می خواهد سود داشته باشد؟چقدر می خواهد جمع آوری کند ؟ ولی سود و صرفه ی آن دنیا نامحدود است . انسان زیرک و باهوش می داند که خیلی از این مشکلاتی که دامن گیر بشریت است ، خیلی از گناهان و خیلی از فسادها ؛ خیلی از ظلم ها از فراموشی دنیای آخرت است .یادمان می رود که دنیایی هم هست که قرار است در اون دنیا جوابگوی اعمال و رفتارمان باشیم و چون فراموش می کنیم و فکر می کنیم کل دنیا همین دنیای فانی است که می توانیم یواشکی سر یکی کلاه بزاریم و دوز و دغل به کار ببریم ، به راحتی گناه می کنیم ، به راحتی ظلم می کنیم ، به راحتی حق دیگران را پایمال می کنیم و به راحتی مال حرام واردخانواده می کنیم ، بالاخره روزی هست که همه چی آشکار شود ؛ پرده ها کنار می رود و واقعیت ها روشن می شود ، اگر من بدانم چنین روزی هست ، بالاخره آن چیزی که در ضمیرم وجود دارد ، آن چیزی که انجام دادم واضح و روشن می شود آیا  دیگر حاضر می شوم که گناهی را مرتکب شوم ؟ و یا ظلمی را در حق کسی داشته باشم؟ آیا به راحتی دروغ می گویم ؟ همانگونه که در آیه ی 18 از سوره ی حشر آمده است : « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ  وَاتَّقُوا اللَّهَ  إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ /// الا ای اهل ایمان، خداترس شوید و هر نفسی نیک بنگرد تا چه عملی برای فردای قیامت خود پیش می‌فرستد، و از خدا بترسید که او به همه کردارتان به خوبی آگاه است. »


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود خاطر نشان نمود : خداوند عالم تعبیر زیبایی به کار برده است ، در واقع تعبیر مسافرت است ، این سفری که می خواهیم برویم ، چمدانی که آماده کرده ایم ، چه چیزهایی در چمدان قرار دارد؟ آیا در مسیر حرکتی که در دنیا انجام می دهیم چمدان خود را چطور می بندیم؟ کسی را سراغ دارید چمدان به دست به مسافرت برود به او بگویی چه در چمدان خود داری؟ بگوید : نمی دانم .از تک تک آن چیزهایی که درون چمدان گذاشته است خبر دارد می داند چی با خودش می برد . ولی ما یک سفر ماندگار داریم اگر نسبت به این سفر ماندگار از ما سئوال بپرسند در چمدان چه داری می گوییم اطلاع ندارم نمی دانم ؛ چون آمادگی رفتن را ندارم ؛ کسانی آمادگی رفتن را دارند که حساب کتابشان را صاف کرده باشند .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در پایان خطبه ی اول گفت : دو شریک سر سال قرار است با همدیگر حساب کتاب کنند ، نزدیک پایان سال که می خواهند حساب کتاب کنند تمام اسناد و مدارکی را که دارند جمع می کنند که به هنگام حساب و کتاب کردن طبق آن اسناد با هم تصویه کنند ، زیرک ترین انسان مؤمن چنین خاصیتی را دارد .


امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم نیز خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و به دعای همیشگی اشاره کرد و گفت : أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ والصَّلاةُ وَ السَّلام علی سَیِّدنا و نَبیِّنا و حبیبِ قُلُوبِنَا و طبيب نفوسنا و شفیع ذنوبنا ابِاالقاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص)و علی مولانا امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمة الزهراء سیدة نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی الشباب اهل الجنة و علی علی بن الحسین زین العابدین و امام العارفین و علی محمد بن علیٍّ الباقر و علی جعفر بن محمد الصادق و علی موسی بن جعفر الکاظم و علی علیٍّ ابن موسی الرضا المرتضی و علی محمد بن علی الجواد و علی علی بن محمد الهادی و علی الحسن بن علی الزکیّ العسکری و علی الحجة القائم المهدی. حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک وَ لَعنةُ اللهِ عَلَی أعدائِهِم أجمَعينِ مِنَ الان إلی قيامِ يَومِ الدّين ، اوصیکم عباد الله و  نفسی بتقوی الله ».


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش به دو عنصر تحقق نظام دینی اشاره کرد و یادآور شد : دو عنصر برای تحقق نظام دینی لازم است ؛ هفته ی گذشته در خطبه ی اول پیرامون این دو عنصر خدمت نمازگزاران مطالبی را عرض کردم ، یکی استعانت از خداوند عالم و دیگری صبر ؛ گفتیم که صبر به معنای حرکت رو به جلو و این که انسان مشکلات و سختی ها را به جان بخرد تا این که بتواند مسیر را که سیر الله باشد را رو به جلو حرکت کند .


وی افزود : نکته ای را که امروز می خواهم عرض کنم برگرفته از سخنان مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای«مدظله العالی» است که ما اگر این دو عنصر را که «استعانت به خداوند عالم و صبر » می باشد و این دو عنصر را انجام داده باشیم ؛ هم توکلمان به خداوند عالم باشد و صبر به معنای استقامت را انجام داده و حرکت رو به جلو را رفته باشیم موفق شده ایم و در واقع به این می گویند ؛ « فتح» و اگر انجام نداده ایم و توکلمان به خداوند عالم نبود کما این که افرادی هستند که غرب گرا هستند و به جای این که توکلشان به خداوند باشد تمام فکر و ذکرشان راضی کردن غرب و آمریکا و امثالهم است .اگر توکلمان به خداوند عالم نبود و این که در مسیر ، صبر نورزیدیم ، با اولین مشکل و با اولین سختی شروع کردیم به برگشت از مسیر ، اولین سینه کش جاده را که دیدیم گفتیم چه خبر است؟ بهتر است که برگردیم این جاده به درد ما نمی خورد . چه اتفاقی می افتد؟ اینجا تعبیری که به کار می برند « عدم الفتح» است .چون در قاموس حکومت دینی شکست معنا ندارد یا فتح است یا عدم الفتح ، حرکت رو به عقب نداریم ؛ مسیر رو به جلو است ، یا حرکت می کنیم و یا ایستا هستیم ؛ این عدم الفتح دو تا عنصر دارد .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : اولین مطلب این که کسانی که متولی امر هستند روحیه ی انقلابی ، اسلامی و جهادی را کنار بگذارند ، مبانی گام دوم انقلاب به تعبیر حضرت آقا این است که هر جا انقلابی  عمل کردیم پیش رفتیم و هر جا که از انقلابی گری و حرکت جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم و ناکام شدیم و عدم الفتح شامل حالمان شد ، هر جا روحیه ی مسئولین انقلابی و جهادی بود حرکت رو به جلو انجام شد . مسئولی که برای خودش جیبی ندوزد و به دنبال این نباشد که مسئولیت را محلی قرار دهد برای کسب و درآمد خودش ببیند و مسئولیت را امانتی ببیند از جانب خداوند عالم که خداوند این امانت را به او داده که مردم را که ولی نعمتان این انقلاب هستند به آنها خدمت کند و افتخار این خدمت گذاری را داشته باشد ، این می شود روحیه ی جهادی و انقلابی . هر وقت در این مسیر حرکت کردیم پیش رفتیم اما هر وقت مسئولین امر به جای این که مردم را ولی نعمت انقلاب بدانند ، به جای این که خود را خدمت گذار مردم بدانند ، به جای این که مسئولیت را امانت خداوند عالم بدانند ؛ این مسئولیت را وسیله ای قرار می دهند ؛ یک اصطلاحی است که عوامل می گویند « این مسئولیت را بگیر بارت را برای چند وقت ببند .» این از کجا سرچشمه گرفته؟ وقتی  برخی از مسئولین چنین فکری و چنین نظری دارند قطعا برهمین نظری که دارند عمل می کنند .ایجاد دولت جوان انقلابی باید به یک مطالبه ی عمومی شود ؛ مطالبه ای که نه فقط در لفظ بلکه در عمل باید انجام شود . دولت جوان انقلابی که حرکتش بر اساس روش جهادی و انقلابی باشد .


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به انتخاب صحیح اشاره کرد و تصریح نمود : نکته ی دوم که در واقع عدم الفتح را ایجاد می کند « انتخاب » است ؛ انتخاب غلط ، حالا گاهی اوقات می گویم مطالبه ی ما یک دولت جوان انقلابی است ؛ مسئولین یا مستقیم و یا غیر مستقیم با رأی شما مردم مسئولیت می گیرند ؛ وقتی انتخاب ، انتخابِ غلطی باشد  بازم عدم الفتح را تکرار کرده ایم ، بر اساس یک سری وعده های دروغین و فریب یک جنگ روانی ایجاد کنند  و باعث می شوند یک کلاه سر ما برود ، در خطبه ی اول اشاره کردم ما این دنیا برایمان مهم است یا اون دنیا مهم است؟ انقلاب ما برای چه آمده است؟ گاهی اوقات یک کلیپ را در فضای مجازی که تحریف هم شده که امام خمینی(ره) فرموده است : « آب ـ برق و گاز را به مردم مجانی می دهیم » نکته جالب اما این است که قبل از امام خمینی (ره) وقتی که دولت موقت در 14 بهمن ماه1357  شکل گرفته بود سخنگوی دولت موقت (عباس امیرانتظام) قبل از سفر امام راحل به قم وعده ی « آب و برق مجانی البته با قید کم‌درآمدها را مطرح کرد» شما صحبت کامل امام خمینی(ره) را ببینید ؛ امام راحل فرمود : « شأن انقلاب را با این مسائل مادی پائین نیاورید» ؛ بله باید ما اقتصاد قوی داشته باشیم و وضع مردم روز به روز بهتر شود ولی آیا مگر اصل انقلاب برای اقتصاد بوده است؟ قطعا ما وقتی در مسیر رو به جلو قرار بگیریم قطعا اتفاق خوبی خواهد افتاد ، شما ببینید شعارهای چند سال اخیر درباره ی اقتصاد قوی بوده است ؛ برای چه؟ برای این که اقتصاد اگر قوی باشد به عنوان یک سیستم دفاعی محکم عمل می کنیم .مثل گلبول های سفید در بدن چطور کار انجام می دهند ، اقتصاد قوی هم در جامعه همین کار را انجام می دهد .


وی افزود : آیا در قبال یک  اقتصاد قوی همان هایی که شعار می دهند و حرف می زنند چه کردند؟ امسال ، سال جهش تولید است . چه کاری در قبالِ تولید انجام شده است ؟ بیایید بررسی کنیم و ببینیم دولت بعد از 9 ماه که از سال جهش تولید گذشته است چه کرده است؟پس اولین نکته این است که  مسئولین امر روحیه ی جهادی ، انقلابی و اسلامی را از دست ندهند و دومین نکته این است که انتخاب ما انتخاب درستی باشد .خرداد1400 انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم مواظب باشیم با چند ریال سرمان نگذارند و رأی ما را نخرند ، خریدن رأی به این نیست که با چند تومان بخواهند این کار را بکنند با وعده هم می شود رأی را خرید ؛ افرادی سر کار بیایند که هنوز که هنوز است بعد ازاین که  بد عهدی های دشمن ، فریب کاری های آنها و دغل بازی های آنها  را دیدند هنوز هم دم از مذاکره با غرب می زنند .چنین افرادی سرکار بیایند؟ یکی از این افراد می گویند : « تمام اقداماتی که ایران انجام داده است قابل برگشت است » سئوال ؛ اقدامات آمریکا قابل برگشت است؟ اقدامات ایران قابل برگشت است؟ اقدامات بزدلانه و ترور ناجوانمردانه ای که آمریکا نسبت به سردار بزرگ ما انجام داد قابل برگشت است ؟ حواسمان باشد چه کسانی را سرکار می آوریم کسانی که دشمن را مأیوس می کنند یا کسانی که چشم طمع دشمن را بینا می کنند؟امروز باز هم بعد از 8 سال نافرجامی برجامی که روز اول اصلا برای چه بود ؟ برجام برای این نبود که ما بفهمیم آمریکا بدعهد است ، برجام در همان روز اول برای این بود که ایجاد شود تا تمام تحریم ها رفع شوند . به قول خودشان کانال ویژه ی مالی اروپا ؛ نه اینستکس که نفت در مقابل دارو و غذاست ، خیر . قرار بر این بوده ولی بعد از 7 سال چه گیرمان آمد ؟ بله ما برجام انجام دادیم و فهمیدیم که آمریکا بدعهد است .اشکال ندارد این را هم اگر فهمیده باشیم خیلی خوب است .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل خاطر نشان نمود : چند گروه هستند که باید مراقب این گروه ها باشیم که چشم طمع دشمن را دارند روشن می کنند و دوباره دشمن را کاری می کنند که به طمع بیافتد که بیایند جلوی خط مقاومت را بگیرند ؛ پرچم دار جبهه ی مقاومت جمهوری اسلامی ایران است . «یک گروه  تئوریسین های تاثیر گذار و نظریه پردازان جناح غرب گرا هستند » امروز قصه ؛ قصه ی انقلابی گری و غیر انقلابی است ، جناحی که به سمت آمریکا برود جناح غرب گرا هستند ؛ این تئوریسین ها غرب گرا ؛ عشق و علاقه ی آنها آمریکا و غرب است ؛ گروه دوم متأسفانه بعضی از « اصحاب رسانه و اهل قلم » هستند آنها هم  عشق و علاقه شان غرب است ـ غرب اندیش هستند  یعنی اگر غربی ها آمدند یک کاری را انجام دادند آنقدر قشنگش می کنند و با گل و بلبل تزئینش می کنند و اگر همون کار در ایران اسلامی انجام شود انگار که اصلا اتفاقی نیافتاده است . یک عکس دختر از روی یک جلد کتاب خواسته یا ناخواسته حذف شد  آمدند « کمپین راه انداختند ـ فضای مجازی را پر کردند که چرا نشستی ، ظلم در حق زنان شده است» ولی در مقابل رژیم صهیونیست خانمی را با آن وضع کشان کشان برد بعد مگر نه این هم عکس یک خانم بود؟ عکسی هم که روی جلد یک کتاب بود آن هم حذف شد .نکته دفاع از حقوق زن نیست بلکه نکته این است که هر چیزی که بتواند در مقابل انقلاب باشد باید آنها بیان کنند .


وی افزود : دسته ی سوم متأسفانه بعضی از آقایان تصمیم ساز هستند که دم از غرب می زنند . یک نکته را باید روشن کنم ، آقایانی که دوباره می خواهند برجام را احیا کنند و دم از برجام بزنند ؛ بالاخره مجلس انقلابی ما داریم که باید این سئوال را از این آقایان بپرسند و جواب را در اختیار مردم قرار دهند  اما ما سئوالی داریم خسارت 150 میلیارددلاری که آمریکا با خروجش از برجام به ایران وارد کرد چه کسی می خواهد این خسارت را جبران کند ؛ دولتی ها و این وزیر امور خارجه که هر روز دم از بازگشت به برجام را می زند و به قول خودش بایدن رفیقش است  چطور می تواند تضمین بدهند که این خسارت جبران شود ؟ تکلیف مسببان  ترور سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی چه می شود ؟تکلیف تحریم ها چه می شود ؟ آیا تحریم ها بدون هیچ قید و شرطی برداشته خواهد شد؟ «قطعا نسل انقلاب و مردم انقلابی به عقب باز نخواهند گشت و اجازه ی اقدام را به هیچ حدی نخواهند داد .»


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به دو مناسبت هفته اشاره کرد و گفت : به مناسبت رشادت ها و دلاور مردی های نیروی دریایی ارتش در دفاع از «جزایر، بنادر، سواحل و دریاهای كشور و به ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب های نیلگون خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی» و در نطفه خفه كردن نیروی دریایی دشمن بعثی، در ابتدای دوران دفاع مقدس، با تأیید امام خمینی(ره) هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش نام گرفت تا همه ساله حماسه ی با شكوه دریادلان نیروی دریایی و یاد شهدای عزیز و گرانقدر دریایی گرامی داشته شود. هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی پرسنل ناوچه ی موشك انداز «پیكان» می باشد. یوم الله هفتم آذر تبلور ایثار و جان فشانی های پرسنل قهرمان و جان بر كف نیروی دریایی در برقراری ثبات و امنیت در آ ب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان می باشد.


وی افزود : 10 آذرماه سالروز شهادت شهید مدرس است که به نام روز مجلس شورای اسلامی هم نام گذاری شده است ؛ مجلس به تعبیر حضرت امام رحمت الله علیه در رأس امور است و به همه ی امور کشورهم نظارت دارد به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) حق نمایندگان این است که از هر انحراف و خلافی که وزرا و ادارات می بینند به حکم قانون جلوگیری کنند .


امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : نمایندگان ومجلس  شورای اسلامی  باید توجه داشته باشند که قانون باید  گره از کار باز کند نه این که قانون  خودش  به کارها گره بزند . و خوشبختانه مجلس فعلی یک مجلس انقلابی هستند .


وی در سپس 13 آذرماه  روز معلولین را به توانجویان شهرستان شوش تبریک گفت و در پایان سخنان خود خطاب به جوانان  یادآور شد :  مقام معظم رهبری فرمودند : « حافظه تاریخی یک ملت نباید فراموش شود » خیلی از انتخابات بد و غلط ما به خاطر فراموشی است ؛ وقتی که یادمان می رود چه کسانی در کاخ سعد آباد با « سه کشور آلمان ـ فرانسه و انگلیس »جلسه داشتند . وقتی یادمان می رود که معاون وزیر امور خارجه ی انگلیس با مشت روی میز می زند ، کجا؟ در پایتخت کشور خودمان ، زمانی که دانشجویان حلقه ی انسانی دور کاخ ایجاد کردند که یعنی ای مسئولین نترسید ما با شما هستیم ؛ معاون وزیر امور خارجه ی انگلیس محکم با مشت روی میز می کوبد ، آن طرف میز رئیس جمهور وقت ایران و دبیر شورای امنیت ملی نشسته است ، وزرا هم نشسته اند ؛ وقتی معاون وزیر امور خارجه ی انگلیس روی میز می کوبد می گوید امضا کنید چون من می گویم ؛ رئیس جمهور وقت امضا می کند ، دبیر شورای امنیت ملی حضور دارد ؛ چه کسی است؟ وقتی حافظه ی تاریخی ما ضعیف است به همان دیر دبیرشورای امنیت ملی به عنوان رئیس جمهور به مدت 8 سال رأی می دهیم .ملتی که تاریخ خود را نداند محکوم به تکرار تاریخ است .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل با معرفی سامانه ی سنا به جوانان گفت :سامانه ای تحت عنوان سنا راه اندازی شده است یا به عبارتی سامانه ی نشریات ایران ؛ جوانان ، کسانی که انقلابی هستید وارد این سامانه شوید و نشریات سابق را بخوانید ، اگر می خواهید انتخاب کنید بروید و سابقه ی افراد را مطالعه کنید تا بتوانیم درست تصمیم بگیریم و درست انتخاب کنیم .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست