04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۰۹۲۱4079

امام جمعه ی شوش گفت : باید بسیاری از مسئولین به خاطر ترک فعل مجازات شوند

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

هم زمان با دومین روز از هفته ی وحدت نماز عبادی سیاسی جمعه  به امامت امام جمعه ی شهرستان شوش با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در مصلی این شهر برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ بعد از اذان ظهر روز جمعه 21 آذر ماه1399 نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل با حضور آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ، مهندس غلامعلی مجدیان بخشدار بخش شاوور ، مهندس خالد لطیفی مجد بخشدار بخش فتح المبین ، علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و اقشار مختلف مردم ولایتمدار شوش  در شبستان مصلی برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذاشته خطبه ی اول را با  قرائت دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) و توصیه خود و نمازگذاران به رعایت تقوای الهی آغاز کرد و گفت : «أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ نَحْمَدُهُ و نَسْتَعينُهُ و نؤمن بهو نَتَوَکَّلُ عليه و نَسْتَغْفِرُهُ و نَسْتَهْديهِ و نعوذ بالله من شُرورِ أنفسنا و من سيئاتأعمالنا ، مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ سلام و صلوات وَ عَلی آلِهِ الطَيِّبينَ الطَّاهِرِين ألمَعصومين سيَّما بقية الله فِی الْاَرَضين رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء ؛ اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا” ، اوصیکمعباد الله و  نفسی بتقوی الله »

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و در ادامه به دنبال موضوع هفته ی گذشته که به توصیه ی رسول اکرم(ص) به صحابه ی خود اختصاص داده بود در این هفته به توصیه پیامبراعظم(ص) به « ابوذر» پیرامون « معرفت و شناخت» پرداخت و گفت : دومین مطلب از آن توصیه  « معرفت و شناخت خداوند عالم »است  بدون این که ما معرفت و شناخت به خداوند داشته باشیم ، قطعا عبادت کردن ما بی معنا خواهد بود ، باید بدانیم در مقابل چه کسی ایستاده ایم ، سجده در مقابل چه کسی انجام می دهیم ؛ این شناخت و این معرفت برای انسان مؤمن لازم است تا عظمت و قدرت خداوند عالم را درک کند و اگر  این شناخت ؛ شناختِ کاملی باشد ، قطعا نوعِ رفتار ما در مواجهه ی با خداوند عالم  وقتی شناختی وجود نداشته باشد فرق خواهد کرد .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : در همین عالم مادی خودمان یک انسان بزرگ را در نظر بگیرید که نسبت به او شناخت کافی را داشته باشی ، وقتی در مقابل آن شخصت بزرگ قرار می گیری ، لکنت زبان پیدا می کنی و سراپا خیس عرق می شوی اگر بخواهی صحبت کنی صدایت لرزش پیدا می کند ، این به خاطر آن است که آن شخضیت بزرگ را کاملا می شناسی ، حال شما طفلی و یا فرد کم سن و سالی را در نظر بگیرید که هیچ شناختی به آن نداری و در مقابلش قرار بگیری ؛ ممکن است حتی لگدی به آن شخص بزنی ، چون شناختی روی آن نداری و اگر ما معرفت نسبت به خداوندعالم را نداشته باشیم با این که معرفت داشته باشیم نوع مواجهه ی ما تغییر می یابد .

وی برای اثبات گفته ی خود به حدیثی از امام زین العابدین(ع) در مورد پدرش حضرت امام حسین(ع) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : امام زین العابدین می فرماید : « وقتی پدرم امام حسین(ع) خودش را مهیا می کرد برای خواندن نماز ؛ صورتش زرد می شد ، بدنش می لرزید و صدایش به لرزش می افتاد .» اگر شما هم بدانید قرار است در مقابل چه کسی سجده کنید ، همین موضوع هم ممکن است برای شما به وجود دآید . این که ما توجهی به نماز نداریم و حضور فلب در نماز نداریم به خاطر همین شناخت ناکافی به خدواند عالم است که در مقابلش نماز می خوانیم ، نماز خود را بدون توجه سریع می خوانم و در حد یک خم و راست شدن و یک ورزش انجام می دهم و این نماز خواندن هیچ تغییری هم در رفتار من ایجاد نمی کند چون این نمازم روح ندارد . همانگونه که در آیه ی 45 از سوره ی عنکبوت آمده است : «اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ  إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ  وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ  وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ /// (ای رسول ما) آنچه را که از کتاب (آسمانی قرآن) بر تو وحی شد (بر خلق) تلاوت کن و نماز را (که بزرگ عبادت خداست) به جای آر، که همانا نماز است که (اهل نماز را) از هر کار زشت و منکر باز می‌دارد و همانا ذکر خدا بزرگتر (و برتر از حدّ اندیشه خلق) است، و خدا به هر چه (برای خشنودی او و به یاد او) کنید آگاه است.» اولین پله ی عبادت این است که من نسبت به خداوند عالم معرفت و شناخت داشته باشم .هر چه شناخت من نسبت به خداوند قوی تر و روشن تر باشد ، این شناخت در ایمان من هم تأثیر بهتر و بیشتری دارد .


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به توجه نسبت به شناخت اشاره کرد و تصریح نمود : توجه به شناخت قلبی و فطری است ؛ انسان ذاتا و فطرّتا به دنبال خدا می گردد ، این که برخی «آتش پرست ـ بت پرست ـ خوشید پرست ، ماه پرست و...» شده اند و کلا انسان به دنبال چیزی است که آن را بپرستد ، این نشان دهنده ی این است که انسان ذاتا خداجو و خداپرست است و به واسطه ی آن عمرا و حکمایی که بوده اند و خواست های شخصی که وجود داشت این به تحریف رفت ؛ انسان دوست داشته است یکی را بپرستد و به یک جایی متکی شود ؛ آن حاکم با توجه به درخواست شخصی خود آن شخص را یا بت پرست می کرد و یا خورشید پرست و...... ؛ پس انسان ذاتا چنین رفتاری را دارد .

وقتی توجه به این عمق وجود این خداجویی و خدا پرستی و معرفت به الله شود در ایمان اثر دارد ولی اگر توجهی نسبت به شناخت نشود ، گرد غفلت روی فطرت می نشیند و در نتیجه از ایمان هم فاصله می گیریم .پس علاوه بر شناخت نیاز به توجه هم می باشد .

وی در پایان خطبه ی اول به روایتی از امام جعفرصادق(ع)  اشاره کرد و گفت : «فی العلل عن الصادق (ع) قال خرج الحسین بن علیّ (ع) على أصحابه فقال ایّها الناس انّ اللَّه جلّ ذکره ما خلق العباد الّا لیعرفوه فإذا عرفوه عبدوه و إذا عبدوه استغنوا بعبادته عن عبادة من سواه فقال له رجل یا ابن رسول اللَّه بأبی انت و امّی فما معرفة اللَّه قال معرفة اهل کلّ زمان امامهم الذی تجب علیهم طاعته.» خداوند بندگانش را خلق نکرد مگر اینکه شناخت به خداوند پیدا کنند .اگر کسی  به صورت واقعی و معرفتی شناخت به خداوند عالم پیدا کند نه شناخت شناسنامه ای قعطا خداوند را عبادت می کند .


امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم نیز خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و به دعای همیشگی اشاره کرد و گفت : أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ. الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ والصَّلاةُ وَ السَّلام علی سَیِّدنا و نَبیِّنا و حبیبِ قُلُوبِنَا و طبيب نفوسنا و شفیع ذنوبنا ابِاالقاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص)و علی مولانا امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب و علی فاطمة الزهراء سیدة نساء العالمین و علی الحسن و الحسین سیدی الشباب اهل الجنة و علی علی بن الحسین زین العابدین و امام العارفین و علی محمد بن علیٍّ الباقر و علی جعفر بن محمد الصادق و علی موسی بن جعفر الکاظم و علی علیٍّ ابن موسی الرضا المرتضی و علی محمد بن علی الجواد و علی علی بن محمد الهادی و علی الحسن بن علی الزکیّ العسکری و علی الحجة القائم المهدی. حججک علی عبادک و امنائک فی بلادک وَ لَعنةُ اللهِ عَلَی أعدائِهِم أجمَعينِ مِنَ الان إلی قيامِ يَومِ الدّين ، اوصیکم عباد الله و  نفسی بتقوی الله ».

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش داشتن غیرت دینی را همانند غیرت ناموسی دانست و در این راستا یادآور شد :  یکی از نکاتی که انسان مؤمن و متقی ، انسانی که قطعا انقلابی است و به دنبال حفظ و حراست انقلاب است و ما آن را باید در جامعه تزریق کنیم «غیرت دینی و استقامت انقلابی» است ، قطعا بدون استقامت کردن در مسیر سخت و ناهموار و مشکل رو به « تمدن اسلامی» نمی توانیم به هدف برسیم و اگر غیرت دینی نداشته باشیم در مسیری که دشمن با راهکارهای و فرمول های مختلف و نقشه های گوناگون به دنبال «دین زدایی» است و اگر ما غیرت دینی نداشته باشیم ، کلاه سرمان می رود ، غیرت دینی یعنی این که انسان برای دین رگ گردن باد کند ، اگر حکمی از احکام دین اجرا نشود و زیر پا گذاشته شود ، انسان غیرتی می شود همانطور که برای ناموس خودش غیرتی می شود .

این شاخصه هایی که مقام معظم رهبری برای عالم وارسته حضرت آیت الله محمد یزدی به کار بردند ، همان چیزهایی است که امروز ما در جامعه نیاز داریم ، جا دارد رحلت این عالم وارسته و این مجاهد فی سبیل الله را محضر حضرت امام زمان(عج) ـ مقام معظم رهبری و شما عزیزان و نمازگزاران تسلیت عرض کنم .


در این خطبه می خواهم چند نکته به تعبیر دوستان کلاسیک در باب نقشه های دشمن مطرح کنم تا یک مباحثه ای داشته باشیم تا بتوانیم دشمن را بیش از پیش بشناسیم چون یکی از شاخص های انسان انقلابی این است که نقشه های دشمن را خوب رصد می کند و در دام نقشه های دشمن نمی افتد و عدم تبعیت از  را سرلوحه ی کار خود قرار می دهد که مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای«مدظله العالی» تعبیرشان جهاد کبیر بود از این که انسان از دشمن تبعیت نکند ؛ دوستان یک تکه هایی از پازل را می بینند ؛ یعنی یک رفتارهایی از کسانی که غرب گرا هستند و علاقه ی وافری به غرب دارند دیده می شود . حالا ما می خواهیم برای این عزیزان  این تکه پازل ها را کنار هم بگذاریم تا بدانیم کجای این قصه را هدف قرار داده اند و کجا را می خواهند بزنند .

در این راستا ابتدا چند نکته را بگویم و سپس  به اصل مطلب اشاره کنم که قرار است اتفاق بیافتد و به دنبال آن هم هستند که مورد هدف قرار دهند . اولین نکته این است که در مرحله ای که آمریکا از یک برجام سیاسی خارج شد ، پنج تا برجام و یا به عبارتی توافقنامه با غرب و آمریکا به ضرر منابع ملی جمهوری اسلامی ایران امضا شده و متعهد شده اند که هر پنج برجام را عملیاتی کنند که یکی از این برجام ها ؛ برجام سیاسی است که پنج به علاوه ی یک ایستادند در مقابل ایران اسلامی ، یعنی شش کشور در مقابل و ایران در رو به روی آنها ؛ در مقطعی آمریکا از این برجام خارج شد و کار به جاهی رسید که آمریکا قصد داشت برجام را پاره کند ولی یک سری افراد هنوز دنبال انجام آن تعهدات بودند و به تعبیر خودشان بعد از این که به خاطر روی کار آمدن رئیس جمهور فعلی شکستی را متحمل شدند به دنبال نفس مصنوعی برای ایجاد آن توافق هستند ، چرا؟ چه اتفاقی قرار است بیافتد که اینقدر یک گروهی به دنبال این هستند که این توافق قطعا انجام شود .

بودجه ای برای سال 1400 توسط دولت ایران بسته می شود ، شاید ما به این بودجه خیلی ساده نگاه کنیم ، بودجه ای که 41 درصد وابستگی به نفت دارد ، روزی نزدیک به دو نیم میلیون بشکه برای صادرات نفت ؛ در حالی که ما به این رسیدیم که دشمن ما را تحریم کرده بود ، صادرات نفت به تعبیر خودشان به صفر رسیده بود و اگر برجام را قبول نمی کردیم هیچ اتفاقی نمی افتاد ؛ چرا اینقدر اصرار در این مقدار که 41 درصد بودجه را مختص نفت قرار دادند چه دلیلی دارد ؟


یک نظریه و یک تئوری ؛ شروع این تئوری از « جان فوران» بود ، امروز به دنیا به دنبا تحقق این تئوری هستند تا بتوانند یک دهکده ی جهانی درست کنند که آمریکا بشود رأس این دهکده .این تئوری چیست؟ اینها به این تئوری می گویند «توسعه ی وابسته » یعنی تمام برنامه های اقتصادی دولت های غربگرا بر مبنی همین تئوری می چرخد ؛ در جهان ما نوع کشور داریم که یک سری از این کشورها حق پیشرفت دارند و به قول خودشان کشورهایی هستند که حرکت می کنند یا در تئوری جان فوران ، این جهان را مثل یک قطار درنظر می گیرند که برخی از کشورها لکوموتیو هستند و برخی از کشورها واگن ؛ واگن از خود حرکتی ندارد تا لکوموتیو به آن وصل نشود و واگن را به دنبال خود نکشد هیچ حرکتی نمی کند ، الان لکوموتیو آمریکا است ؛ باید همه ی کشورها خودشان را به آمریکا متصل کنند تا بتوانند حرکت کنند ؛ هر دو نظریه از بیخ اشتباه هستند «نه آمریکا باید لکوموتیو باشد و نه این که ایران واگن باشد »ولی یک سئوال ؛ اگر قرار باشد ما خود را به آمریکا وصل کنیم چه تضمینی وجود دارد که آمریکا ما را رو به جلو بکشاند ؟ آمریکایی که با ما دشمن است ؛ ما امروز با آمریکا و غرب تقابل تمدنی داریم . بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داعیه دار ایجاد تمدن اسلامی هستیم و غرب و آمریکا هم داعیه دار تمدن غربی هستند .


وقتی تقابلی وجود دارد کسی که با کسی دشمنی و تقابل دارد ، قطعا آنها ما را به جلو نمی کشانند ، پس باید چه کنیم که کشیده شویم ؟ اولین پله ی کشیدن ، دست بر داشتن از تمدن اسلامی است . اول باید ما این تمدن را کنار بگذاریم وقتی ما جلوی آمریکا ایستادیم و گفتیم آقای آمریکا ما دیگر داعیه ی تمدن سازی نداریم ما دیگر نمی خواهیم تمدن سازی داشته باشیم و دستمان در مقابل شما بالاست ، وقتی رفتیم این حرف را زدیم ؛ حالا فرض کنید قرار است رو به جلو کشیده شویم و قرار است پیشرفت کنیم ، پیشرفت یعنی چی؟ یعنی به ما فناوری داده شود؟ خیر ؛ می گویند ما یک دهکده ی جهانی داریم در این دهکده ی جهانی کارها تقسیم شده هستند ؛ بعضی از کشورها تولید کننده هستند و برخی از کشورها مصرف کننده ؛ در آن الگوی توسعه ای که اینها طراحی کرده اند  ، کشور ایران باید نفت را خام در اختیار کشورهای غربی قرار دهد و فرآورده را از آنها خریداری نماید چون قراراست داد و ستدی انجام شود ؛ ما در راستای این توسعه ی وابسته پنج تا برجام را پذیرفته و امضاء کردیم .


اینها را می گویم که دوستان واقف باشند چه اتفاقی دارد می افتد ، چرا تأکید می کنند این توافق ها حتما اجرا شوند ؟ یکی همین برجام سیاسی که دوستان کلاسیک دارند به آن نفس مصنوعی می دهند تا دوباره زنده اش کنند . دومین برجام FATFاست ؛ یعنی تمام تراکنش های مالی شما را آمریکا داشته باشد ، برای چی؟ برای توسعه ی وابسته که ببیند آیا برنامه هایی که به شما داده می شود درست اجرا می کنید یا نه ؛ چون قرار نیست شما تولید کننده باشید ؛ شما قرار است فقط نفت را استخراج بکنید و به آنها بدهید ، سومین برجامی که پذیرفته شد IPC است یعنی قرارداد نفتی ایران ؛ یعنی که شما قرار است در این توسعه ی وابستگی نفت را تأمین کنید ، باید کشورهای غربی و آمریکا آمار دقیق نفت شما را داشته باشند ، برای اینکه شما بیایید با شرکت های کشورهای  غربی قرارداد می بندید کما این که قرارداد بسته شد و دیدید که آمدند تا تمام اطلاعات نفتی ما را در اختیار بگیرند و خودشان بشوند متولی اکتشاف نفت به این بهانه که ما با فناوری نوین ، تولید شما را نسبت به نفت افزایش می دهیم ؛ شما نمی توانید با قطر رقابت داشته باشید ، ما می آییم با شما قرارداد می بندیم ، درصدی از نفت شما را هم برای خودمان برمی داریم و افزایش تولید می دهیم ، چر ا؟ دوتا کار انجام می دهیم 1 ) ـ تمام اطلاعات نفتی شما را برای خود برمی داریم و می بریم که بدانیم اگر روزی گفتید نفت ما تمام شده است ما مواظب باشیم که دراین طرح توسعه ی وابسته شما باید نفت تأمین کنید که اگر گفتید ندارید ما بدانیم که دارید چون اطلاعات در اختیار ماست 2 ) ـ یه مقدار هم نفت رایگان گیرمان می آید .

وی افزود : چهارمین برجام ، برجام توافق پاریس است ، این قرارداد گازهای گلخانه ای است ؛ یک سری از کشورها نشستند و گفتند جهان دارد به خاطر این گازهای گلخانه ای نابود می شود باید توافقنامه ای ببندیم که هر کشوری بیاید کاری کند که گازهای گلخانه ای کمتر تولید شود ؛ در راستای عدم ایجاد گازهای گلخانه ای ما دو تا کار باید انجام دهیم که این دو تا کار به ضرر ایران اسلامی تمام شد 1 ) ـ تولید باید انجام نشود چون تولید گاز گلخانه ای به وجود می آورد ، اگر بخواهید تولید داشته باشید باید کارخانه داشته باشید و به محض این که کارخانه احداث کردید گاز گ/لخانه ای ایجاد می شود 2 ) ـ ازدیاد و نرخ رشد جمعیت باید کاهش یابد ، چون افراد که به روی زمین افزایش می یابند گاز گلخانه ای تولید می کنند یعنی من و شما که الان در مصلی هستیم با این دم و بازدم داریم گاز گلخانه ای تولید می کنیم لذا برای این باید نرخ رشد جمعیت کاهش یابد و ما این ر ا پذیرفتیم ، الان جمعیت ما بیشتر است یا چین ؟ جعیت ما بیشتر است یا آمریکا و روسیه؟ آمریکا از توافق پاریس خارج شد ولی ما خارج نشدیم و نباید هم خارج شویم چون اگر خارج شویم در حالی که آمریکا خودش خارج شده ولی ما را تحریم می کند .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل سپس به پنجمین برجام  اشاره کرد و گفت : برجام سند 2030 پنجمین برجامی است که دوستان کلاسیک آن را امضاء نمودند که ما با سند 2030 سرباز غربی درست کنیم و اینها حلقه به حلقه به هم متصل هستند این برجام ها همه برای سند توسعه ی وابستگی است . برای این که بگویند ما قطاری هستیم در جهان که لکوموتیو این آمریکاست و همه ی کشورها باید به این لکو موتیو وصل شوند ، داعیه دار تمدن اسلامی هم نباید باشید فقط متصل به ما باشید و آن چیزی ر ا که ما به شما می د هیم خودمان تعیین می کنیم ، قرار نیست شما فناوری داشته باشید ؛ اگر انرژی هسته ای خواستید ما به شما می دهیم ، ماشین می خواهید؟شرکت های خود را موظف می کنیم بهترین ماشین ها را برای شما تولید کنند ؛ هواپیما می خواهید؟ ما بهترین هواپیماها را به شما می دهیم ، شما نفت به ما بدهید ما به شما انواع اجناس و کالاها را می دهیم ؛ شما چرا می خواهید تولید کنید؟این نظریه ی توسعه ی وابسته است . دولت های غرب گرا به دنبال این نظریه هستند ، وقتی می بینید چرا اینقدر از برجام د فاع می کنند ، وقتی می بینید چرا 41 درصد بودجه ی سال 1400 وابسته به نفت است ، دلیلش همین است ؛ وقتی مقام معظم رهبری می فرماید « اقتصاد مقاومتی » یعنی جدا شدن از این نظریه ؛ البته «دشمن این را بداند با حضور مردم انقلابی و ولایتمدار و مردمی که به دنبال تمدن سازی برای ظهوار امام زمانشان هستند این قصه را به خواب خواهد دید »


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به مسائل و مشکلات همیشگی استدان خوزستان اشاره کرد و خاطر نشان نمود : هر مسئولی که به خوزستان می آید و وضعیف را می بیند تأسف می خورد ، از این که استان خوزستان با این همه ظرفیت و پتانسیلی که دارد و با این مردم عزیز ، شریف ، مهربان ، خونگرم و دوست داشتنی ، این مشکلات و عقب ماندگی ها وجود دارد ما از قوه ی قضائیه خواسته ای داریم ، از تأسف خوردن ، همه می توانند تأسف بخورند ، بحثِ تأسف خوردن نیست ، بعضی از مسئولین به خاطر ترکِ فعل باید مجازات شوند ؛ کسی که مسئولین می گیرد قرار است کار انجام دهد ؛ گاهی اوقات می گویند یک شخص مسئولیت گرفته و در طول مسئولیتش خطایی را انجام نداده است ، پرونده اش را نگاه می کنند و می بینند نه اختلاص کرده و نه ، چیزی را از بیت المال برداشته است و نه رشوه ای داده و نه خطایی کرده ؛ این را چکارش کنیم ؟ما یک جرم داریم به اسم ترک فعل ، یعنی شما وقتی مسئولیتی را پذیرفتی ، موظفی کار انجام بدهی ؛ این که کار انجام ندهی و خطا هم نکنی این اول جرم است ، ما انتظار داریم از قوه ی قضائیه ، این ظرفیت بزرگ استان خوزستان و محرومیت عظیمی که این استان دارد ، قطعا باید بسیاری از مسئولین به خاطر ترک فعل مجازات شوند ، وقتی که عمر تک تک این مردم را هدر دادند ، وقتی شما نمی توانید کاری انجام دهید برای چه مسئولیت می پذیرید ؟ وقتی که از آنها سئول می پرسند چه اتفاقی افتاده می گویند نمی شود ما نمی توانیم ، نمی توانی ؟ چرا سر مسئولیت گرفتن دعوا می کنی؟ اگر می توانی بسم الله . ما انتظار داریم از دوستانمان و بزرگانمان در قوه ی قضائیه انتظار داریم ، این که رئیس بازرسی کشور بیاید و تأسف بخورد ، این دردی را دوا نمی کند ، اگر به تأسف خوردن باشد ، خودمان برای خودمان بهتر و بیشتر می توانیم تأسف بخوریم .


وی افزود : راهکار قانونی دارد ، مسئولینی که ترک فعل کرده اند مجازات شوند که دیگران بدانند نه فقط نه فقط اختلاص ، نه فقط رشوه و نه فقط خلاف بلکه ترک فعل هم جرم است و باید به این جرم رسیدگی شود .

امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش بعدی خطبه ی دوم به مناسبت 27 آذرماه اشاره کرد و تصریح نمود : در چنین روزی و در سال 1358 چهار نفر از اعضای گروهک فرقان مأمور ترور شهید آیت الله محمد مفتح شدند  . فرقانی‌ها به دلیل رفت و آمدهای مخفیانه در دانشکده الهیات و مسجد قبا و زیر نظر گرفتن آیت الله مفتح، متوجه شده بودند که وی بر خلاف سایر مقامات کشور با خود اسلحه حمل نمی‌کند و می‌دانستند که اگر بتوانند محافظین را بزنند، مفتح اسلحه‌ای برای دفاع از خود ندارد . در جریان عملیات، دو فرقانی در ورودی دانشکده الهیات به محافظین تیراندازی می‌کنند و در این میان « دست، شانه و پای شهید آیت الله محمد مفتح هم مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد. »وقتی دو تن از محافظین به شهادت می رسند ، آیت الله مفتح با بدن خونی به سمت بالکن جلوی ساختمان دانشکده الهیات می‌رود و در این فاصله کمال یاسینی، از آنجایی که می‌دانست آیت الله مفتح اسلحه‌ای با خود به همراه ندارد، خودش را به او می‌رساند و سر او را هدف گلوله قرار می‌دهد و او را به شهادت رساندند ؛ این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است . البته صرفا این عبارت در تقویم مانده ، یک روزی است که ما می نشینیم و در مورد وحدت حوزه و دانشگاه صحبت می کنیم ولی هیچ کاری انجام نشده ، قطعا وقتی گفته شده وحدت حوزه و دانشگاه ، نه از این باب است که دانشگاه حوزه شود و حوزه دانشگاه ، خیر ، از این باب است که برای تمدن سازی نیاز به دو بال داریم ، یک بال دین و یک بال علم ؛ اینها اگر در کنار هم قرار بگیرند می توانند تعالی را در پی داشته باشند ، قطعا حوزه و دانشگاه ما وقتی شعار سال مشخص می شود مثل امسال که به نام « جهش تولید» نام گذاری شده است ، حوزه و دانشگاه باید دبیرخانه ایجاد کنند و از ظرفیت های دانشگاهی و حوزوی استفاده کنیم برای تحقق این شعار ، ببین چه اثرات ثمربخشی خواهد داشت ، بیانیه ی گام دوم صورت می گیرد ، حوزه و دانشگاه وقتی دبیرخانه تشکیل دهند برای اینکه ترویج بیانیه ی گام دوم در جامعه اطلاع رسانی شود تا جوانان بیایند این بیانیه را بخوانند و آن ر ا به کار گیرند ، حاصل و نتیجه ی روز وحدت حوزه و دانشگاه همین است ، فراهم نمودن و بستر سازی برای تمدن اسلامی ؛ نه اینکه فقط نام این واژه را در تقویم داشته باشیم . ان شاءالله عاقبت همه ختم بخیر شود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست