04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۳۲۱4312

امام جمعه ی شوش گفت : قطعا سراغی که از ملت عزیز ایران داریم در 28 خرداد 1400 کاری خواهند کرد که دشمنان انگشت به دهان بمانند

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ سجاد عبیدی پور ـ عباس کرم الهی

نماز عبادی سیاسی جمعه ی شهرستان شوش  شهرستان شوش همچون هفته ی گذشته  با رعایت پروتکل های بهداشتی به امامت امام جمعه در شبستان مصلای نماز جمعه برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، به همت ستاد برگزاری نماز جمعه و با حضور «آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان شوش ، حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، حجت الاسلام عبدالحسین چنانی رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع) ، مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، جمعی از روحانیون ، هنرمندان ، ورزشکاران  و مردم ولایتمدار » بعداز اذان ظهر 21 خردادماه 1400 نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت :« الْحَمْدُ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » .


وی ابتدا خود و سپس برادران و خواهران نمازگزار ایمانی را  دعوت به تقوی الهی نمود و در ادامه ی بحث هفته ی گذشته گفت : شخصی آمد محضر مولای متقیان حضرت امام علی(ع) درخواست مؤظفه کرد ، آقا فرمود : «از کسانی نباشید که این افراد به دنبال نتیجه هستند بدون اینکه عملی را انجام دهند و از کسانی نباشید که به خاطره آرزوهای طول و دراز توبه ی خودشان را به تأخیر می اندازند » سومین مطلبی را که امام نسبت به این شخص فرمود یک مطلب کاربردی است برای ما در این جامعه ی امروزی ؛ « از کسانی نباشید که در دنیا حرف می زنند و حرفهایشان شبیه زاهدین است » ، حرف های کسانی که کاری به دنیا ندارند و به قول معروف دنیا را شش طلاقه کرده اند .


وی افزود : رفیقی را داشتیم منبر می رفت و بعد از منبر پول ها را از پامت در می آورد و پاکت پرت می کرد در حالی که پول ها را در جیب خودش می گذاشت ، گاهی اوقات ما برای دیگران خوب حرف می زنیم ولی موقع عمل ، رفتار و کردار عملی در کار نیست و این عمل راهبین است و نه زاهد . زاهد به جامعه و ملاکهای آن و ایده های آن و مسئولیتها و تعهدات آن روی می آورد. زاهد و راهب هر دو آخرت گرایند، اما «زاهد آخرت گرای جامعه گرا است و راهب آخرت گرای جامعه گریز است. »در لذت گریزی هم این دو در یک حد نیستند. راهب سلامت و نظافت و قوت و انتخاب همسر و تولید فرزند را تحقیر می کند اما زاهد حفظ سلامت و رعایت نظافت و برخورداری از همسر و فرزند را جزء وظیفه می شمارد. «زاهد و راهب هر دو تارک دنیا هستند اما دنیایی که زاهد آن را رها می کند سرگرم شدن و تنعم و تجمل و تمتعات و این امور را کمال مطلوب و نهایت آرزو دانستن است ولی دنیایی که راهب ترک می کند کار، فعالیت، تعهدات و مسئولیت های اجتماعی است.»


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه اظهار داشت : انسان مؤمن کسی است که خودش از آن چیزی که در ذهن مردم است بالاتر باشد نه از آن چیزی که در ذهن مردم است پایین تر باشد ، اگر از آن چیزی که در ذهن مردم است یک تصویری از ما داشته باشند به عبارتی یک ظاهری از ما دیده اند ، اگر باطن ما از اون ظاهری که مردم حرف زدن که ساده است دیده اند پایین تر باشد یعنی مردم ما را خیلی خوب دیده اند و مرتب گفتم عجب آدم خوبی ، کسی است که کاری به دنیا ندارد و خوشا به سعادتش ولی در واقع ما اینطورنبودیم اینجا جای بدبختی است و جای خسران است ؛ انسان مؤمن کسی است که نسبت به آن چیزی که در چشم است خودش بالاتر باشد آن چیزی که مردم تصور می کنند هنوز هم از اون بالاتر باشیم ، امام علی (ع) می فرماید : « لا تَكُنْ مِمَّن يُرِيدُ الآخِرَةَ بِعَمَلِ الدنيا ... يقولُ في الدنيا قَولَ الزاهِدينَ ، ويَعمَلُ فيها عَمَلَ الراغِبِينَ /// چونان كسى مباش كه با كار دنيايىآخرت را مى خواهد . . . در دنيا همچون مردمان زاهد سخن مى گويد و در عمل چون دنياخواهان رفتار مى كند .» البته یک چیز بالاتری هم داریم ، بعضی ها خوب حرف می زنند ولی خوب عمل نمی کنند اما برخی به دیگران توصیه می کنند مثلا کسی را به گوشه ای می کشانند و او را نصیحت می کنند که فلان رفتار را داشته باش بعد خودش عامل آن توصیه ها است این یک مقدار بدتر است .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در تکمیل این بخش از سخنان خود یادآور شد : یک نکته ی جالب این که برخی از  از آدم ها  بالای 80 درصد از  آنها از دروغ شنیدن متنفر و بیزار است و به همین میزان از دروغ گفتن خوششان می آید ، دوست نداریم کسی به ما دروغ بگوید حالا اگر خودمان به دیگران دروغ بگوییم مانعی ندارد ، ان شاءالله که خداوند عالم توفیق بدهد که در مسیر دین و تقوا قدم برداریم .


امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ صلواتک علیهم اجمعین و صلّ علی ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المٶمنین... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله ، بار دیگر ابتدا خود و بعد همه ی برادران و خواهران نمازگزار ایمانی دعوت به تقوای الهی می کنم  .


خطیب نماز جمعه شهرستان شوش  به یکی از توصیه های خداوند عالم  به انسان های مؤمن اشاره کرد و گفت : در این ایام بسیار این توصیه برای ما کاربردی است و باید از آن استفاده کنیم البته در این ایام که تأکید می کنم به خاطر شرایط خاص انتخاباتی است وگرنه همیشه قابل استفاده است ، همانطور که در آیه ی 13 از سوره ی حجرات آمده است : « يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا  إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ  إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ /// ای مردم، ما همه شما را نخست از مرد و زنی آفریدیم و آن گاه شعبه‌های بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا یکدیگر را بشناسید، همانا بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شمایند، همانا خدا کاملا دانا و آگاه است.»


امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به آغاز دهه ی کرامت اشاره کرد و تصریح نمود : فردا شنبه 22 خردادماه1400 مصادف است با اول ذوالقعده 1442 هجری قمری و آغاز «دهه ی کرامت و روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختران و منتهی می شود به ولادت  با سعادت علی ابن موسی الرضا(ع)» ، این کرامت معانی و رفتارهایی دارد و در بیان خداوند عالم آنهایی که مقدم هستند و تقدم پیدا می کنند کسانی هستند که تقوا دارند یعنی آنهایی که قرار است اکرام شوند و کرامت نصیب حالشان شود و امروز این کرامت به معنای تقدم است و شاخص این تقدم «تقوا» است .اگر کسی یک انسان متقی بود ، به هر حال من چیزی را می خواهم نزد کسی به امانت بگذارم ، « این رأی من امانت است »


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه اظهار داشت : بنده خدایی که از گفتن اسمش معذورم چون شأن خطبه خیلی بالاتر از این حرف ها می باشد ، این شخص قصد داشت از آیت الله جنتی ایراد بگیرد گفت : «یکی از ایرادهای بزرگ آیت الله چنتی این است آخرت خود را برای دیگران نمی فروشد»  ما هم باید اینگونه باشیم و این یک الگو برای ما محسوب می شود ، آیا ما آخرت خودمان را برای دنیای دیگران بفروشیم؟ ما می خواهیم رأی بدهیم ، بر چه مبنایی رأی بدهیم؟ معنای رأی دادن چیست؟ معنای رأی دادن این است که با کسی پول بیشتری دارد و یا نسبت به رفاقت بیشتر با ما رفیق است و یا چون هم زبان ماست و یا کسی چون قوم و قبیله ی ماست ؛ آیا اینها معیار رأی دادن است ؟ خیر و مضاف بر این کلام مقام معظم رهبری داریم قائل بر این که «سخنان و حرف های امامین انقلاب برگرفته از « قرآن ، روایات و احادیث » است .

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه با اشاره به فرمایشات  مقام معظم رهبری یادآور شد : امام خامنه ای «مدظله العالی» می فرماید : « به هر کسی می خواهی رأی بده اما جواب خداوند را هم باید آماده کنی » اگر خدا فردا پرسید : « چرا به این شخص رأی دادی » فردا باید بگویید که «این آدم با تقوا بوده و ایمان داشته است ، اگر نگویی آن وقت در تمام خیانت هایش شریک هستی » این انتخابات یک آزمون بسیار عظیم برای ملت ایران است ، حال چه انتخابات ریاست حمهوری بسیار مهم است و تکلیف اصلی نظام برای سال آینده مشخص شود ، تکلیف این که آیا ما باز می خواهیم اطمینان به قبل بکنیم ؛ باز هم می خواهیم چرخ های تولید را کند کنیم؟ و معطل این باشیم که آیا آمریکایی ها به ما لبخند می زنند ؟ راضی می شوند یا خیر یا نه می خواهیم به دنبال این باشیم که نگاه به داخل داشته باشیم ، نگاه به جوانان بکنیم ، به جوانان اعتماد بکنیم بالاخره باید یا تصمیم این رفتار بگیریم که کسانی بر سر کار بیایند که رفتار و حرکاتشان و کارهایشان جهادی باشد ؟ یا نه باید تصمیم بگیریم که افرادی انتخاب شده و سرکار بیایند که نهایت کاری که می کنند این میز را از آنها بگیرند و بهد همین دلیل مراقب میز و صندلی اش باشد که کسی آن میز و صندلی را از او نگیرد ؟ البته اونی هم که رأی نمی دهدباز هم همین کار را بکند چون کسی که رأی می دهد دارد تعیین می کند و آن کس که رأی نمی دهد باز می طلبد که با شرایط موجود هیچ مشکلی ندارد و هیچ اتفاقی نیافتاده است و دارد اثبات می کند و تأیید می کند اینکه ما در این دوران اخیر طلایی ترین دوران اقتصادی کشور را داشتیم ؛ ما نمی دانیم این طلایی به چه معنا می باشد بعضی اوقات رنگ ها جابه جا می شوند ، آدم قهوه ای کم رنگ را شبیه طلایی می بیند ، شاید خواسته است بگوید قهوه ای و گفته است طلایی  ؛ تصمیم ما چیست؟ این یک آزمون است برای ایجاد تحول در کشور ، برای حرکت و چرخ های تولید و اقتصاد ، برای فزهنگ که بسیار مهم است .آیا کسانی بر سر کار بیایند که نسبت به اسلام اعتقاد داشته باشند ، ( هر چند که ما می گوییم شورای نگهبان آنها را تأیید کرده از این فلیتر عبور کرده اند چون معتقد هستند ولی ممکن است این اعتقاد حالا ممکن است  با ذره ای کشیدن این اعتقاد پاره شود و اعتقاد راسخی داشته باشد ئ نفوذناپذیر باشد ؛ با این توضیحاتی که دادم چه کسی را باید بالا بیاوریم .

 

وی افزود : شورای شهر وظیفه دارند نسبت به مسئولیت شهری ، مراقبت از شهر ؛ آیا کسی که می خواهیم با او رأی بدهیم وظیفه ی آنها نسبت به شورای شهر می دانند یا نمی دانند ؟ بعد وظیفه را که می داند آیا توانایی انجام این کار را دارد  یا ندارد ؟ بالاخره اینها در این شهر زندگی کرده اند ما آنها را دیده ایم ؛ اگر واقعا اشخاصی هستند که جهادی کار می کنند بسم الله .... اما عده ای هستند که فقط برای جیب خود کار می کنند حالا ان شاءالله که هیچکدام اینطور نباشند ولی داریم اشخاصی هستند که برای شورای شهر می آیند ولی دنبال این هستند که یک هزینه ی گزافی برای تبلیغ از این و آن وام می گیرند و بعد از این چهار سال به دنبال صاف کردن این وام ها و قرض ها و عملی کردن وعده هایی که به اشخاصی که وام دار آنها شده اند  هستند و خودشان هم بالاخره به یک درآمد نیاز دارند در کره ی مریخ از اینها زیاد است ولی ان شاءالله نه در شهر ما وجود داشته باشد نه در استان خوزستان و در کشور جمهوری اسلامی ایران ـ اینها را ببینم و بعد بدانیم که چطور می خواهم رأی بدهیم .نگاه کنیم که امروز برای بعضی چیزها باید اشک ریخت و گریه کرد .

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل همچنین افزود : حال کسی یک حقوق ثابت دارد ماهیانه حقوقی به حسابش واریز می شود ، یکی از دوستان گفت در همین هفته یک نفر از کارگران شهرداری را به جایی بردم تا وسایلی را جا به جا کنند ، هوا بسیار گرم است به این کارگر 50هزار تومان داده بود و گفته بود :« با این 50 هزار تومان آب بخر و با نوشیدن آن در این هوای گرم بدن خود را خنک کن » آن کارگر در پاسخ گفت : «خیلی ممنون  من با این 50 هزار تومان هنر کنم یک روز شکم زن و بچه های خود را سیر کنم چون چند ماه است که حقوقی را دریافت نکرده ام » آیا ما به این فکر کرده ایم وقتی کسی حقوق ندارد چطور می خواهد امرار معاش کند ؟ کی باید بالای سر این موضوع باشد؟ کی باید ببیند آیا این کارگری که دارد زحمت می کشد حقوقش پرداخت شده یا نشده است؟ کسی که در فکر رأی آوری خودش است و فکر این است که حالا این رفیق من بماند که فردا هر کاری خواست انجام دهد ، فلانی را به سر کار ببرد ؛ این کار را انجام بدهد چنین فردی به درد شورا نمی خورد . این رأی ما که امانت می خواهیم بدهیم باید مواظب باشیم به چه کسی می خواهیم این امانت را واگذار کنیم ؛ به کسانی قراره داده بشه که در این مملکت کسانی سرکار بیایند جهادی و کار جهادی ، فکر انقلابی . امروز دغدغه ی کشاورزان ما چیست؟ چغندر را کاشته می خواهد حاصل دسترنج خود را برداشت کند گفتن روزی 5 هکتار ؛ چند هکتار کاشته شده؟چغندر مگر چقدر دوام می آورد ؟ تا ده روز دیگر چغندرهای شوش برداشت نشوند همه خراب می شوند  ، کی ضرر می کند ؟ دولت ضرر می کند؟ کشاورز بد بخت ضرر می کند ؛ کی به فکر این کشاورزان است؟ چقدر فکر کردن برای حل این مشکل ؟ البته گاهی اوقات فکر می کنند حالا فکر کردن که اشکال ندارد ولی این کار جهادی می خواهد. کار این است که من پشت میزم بنشینم و از پشت میزم رفتار بکنم فایده ای ندارد باید وسط میدان باشم .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش مرد میدان را حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت : مرد میدان حاج قاسم سلیمانی اعلا مقام الشریف بود ، در زمان سیل می توانست دستور بدهد که وسیله ها را ببرید و به یاری سیل زدگان بشتابید چرا خودت وسط میدان آمد؟ فرمانده وسط میدان چرا؟ این الگوی کار جهادی دفاع مقدس است ، الگوی کار جهادی دفاع مقدس می گوید اگر کار به نحو احسنت می خواهد جلو رود ، می خواهد نتیجه داشته باشد ، فرمانده باید جلو حرکت کند ، نه سربازها را بفرستد و بگوید شما بروید کار را انجام بدهید من از پشت سر مواظب شما هستم این الگوی دفاع مقدسی نیست . این کار قرارگاهی نیست . این کار جهادی و انقلابی نیست . کار جهادی و انقلابی این است که فرمانده جلو باشد و دیگران پشت سرش حرکت کنند ، «ما باید به چنین آدم هایی رأی بدهیم »باید چنین آدم هایی سرکار بیایند که فردا دغدغه ی برداشت چغندر را نداشته باشیم ، دغدغه ی برداشت کلزا را نداشته باشیم ، دغدغه ی این را نداشته باشیم که نیشکر هفت تپه خلع ید شد ولی آقایان دغدغه  ای ندارند تمام مزارع به خاطر بی آبی دارد از بین می رود ، می گویند آب نیست خب نباشد از ما که خلع ید شده ، کاری به شما نداریم ، بزارید مزارع نابود شوند ، وقتی نیشکر هفت تپه نابود شد حداقل اگر کسانی که جهادی باشند سرکار بیایند حداقل پنج سال طول می کشد تا این شرکت دوباره جان بگیرد ، پنج سال باید حقوق های کارگران شرکت را باید قرض نمود و به حساب آنها واریز نمود .کی تو فکر است؟ وقتی کسی به فکر جیب خودش است می گوید چیزی که برای من سود دارد دست شما درد نکند وقتی سودی ندارد کاری ندارم .

 

وی یادآور شد : کسانی که به این آدم ها رأی دادند فردای قیامت باید جواب بدهند ، در محضر خداوند عالم باید در تک تک این خیانت ها اونایی که رأی دادند شریک جرم هستند و باید جواب بدهند ، فردای قیامت باید نسبت به این عمل خودمان جوابگو باشیم .امروز ببینم به چه کسانی قرار است رأی بدهیم ؛ «البته کسی نگوید  حال که قرار است جوابگو باشیم رأی نمی دهیم چون نسبت به رأی ندادن هم باید جواب بدهیم »اتفاقا باید رأی بدهیم و خوب هم رأی بدهیم . با دلیل باید رأی بدهیم ، ان شاءالله که این آزمونی که 28 خردادماه 1400 را ملت غیور ایران مثل همه ی آزمون ها و اتفاقات که از اول انقلاب تا به امروز دشمن نتوانسته خدشه ای وارد کند بله گاهی اوقات افرادی آمدند که نگاهشان به دهن دشمنان انقلاب بود و این چرخ را کند می کرد ولی خدشه نتوانست وارد کند این شده جز آرزوهای دست نیافتنی دشمنان و «قطعا سراغی از ملت عزیز ایران داریم در 28 خرداد 1400 کاری خواهند کرد که دشمنان انگشت به دهان بمانند»

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست