کد خبر: ۰۰۰۴۱۸4359

امام جمعه ی شوش گفت : ، با هوشیاری بیشتری متوجه خطر نفوذ دشمن به لایه‌های تصمیم‌ساز نظام باشیم تا مبادا این بار، کودتای نفوذ گریبان انقلاب را بگیرد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نماز عبادی سیاسی جمعه ی شهرستان شوش  شهرستان شوش همچون هفته ی گذشته  با رعایت پروتکل های بهداشتی به امامت امام جمعه در شبستان مصلای نماز جمعه برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، به همت ستاد برگزاری نماز جمعه و با حضور «دکتر محمد کعب عمیر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، اسکندر خطایی رئیس دادگستری ، مهندس سیدعبدالحسین حسینی شهردارشوش ، مهندس خالد لطیفی مجد بخشدار بخش فتح المبین ، احمد الباجی سرپرست اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ، حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، حجت الاسلام شیخ عارف چعب معاونت حوزه ی علمیه ی امام محمد باقر(ع)  ، جمعی از روحانیون ، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس  و مردم ولایتمدار » بعداز اذان ظهر 18 تیرماه 1400 نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت :« الْحَمْدُ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » .ابتدا خود و بعد شما بردران و خواهران نمازگذار ایمانی را دعوت به تقوای الهی می کنم .


وی به دنبال موضوع هفته ی گذشته گفت : شخصی محضر مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) آمد و درخواست موعظه نمود ، هفتمین بند از موعظه ای که مولای متقیان خطاب به سائل موعظه و درخواست کننده ی موعظه  بیان فرمودند : « کسانی نباش که آدم های خوب را دوست دارند ولی عمل آدم ها را خوب انجام نمی دهند » از این طیف آدم ها در جامعه زیاد داریم ، خیلی به آدم ها خوب و مذهبی علاقه دارند و می گویند : « آدم های مذهبی قابل اطمینان هستند» ولی وقتی از خودشان بپرسی : « پس خودت چی؟» در پاسخ می گویند : « ما حال و حوصله ی چنین کارهایی را نداریم . »از کسانی که گناه کارند بدش می آید ولیخودش  یکی از آن افراد جامعه است که تضاد فکری عقلی دارد ، این تضادت در جامعه خیلی وجود دارد و هم خیلی مهم است ، از این جهت مهم است که علاوه بر این مطلبی که امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) ذکر کردند ؛ در صحیفه ی سجادیه امام سجاد(ع) به آن در دعای 24 صحیفه ی سجادیه به آن اشاره فرموده است و از خداوند عالم این را می خواهد «خدایا کاری نکن و من را جز کسانی قرار نده که انسان های صالح را دوست دارم ولی عمل آنها را انجام ندهم .» این تضاد گاهی اوقات در رفتار و فکر ما مشخص می شود ؛ شاید ما این را خیلی ساده بگیریم ولی خیلی اوقات اگر در اعمال و رفتار خودمان خیلی ریز شویم این را می بینیم .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  افزود : در روایات انسان مؤمن نسبت به گناه چند لایه دارد ، یک بار انسان مؤمن گناه را گاها انجام می دهد  به هر حال مؤمن است ولی چون صاحب غفلت است معمولا گناه را مرتکب می شود ولی باز هم بعد از انجام گناه پشیمان می شود . نفس لوامه ای است که گاهی اوقات او را ملامت می کند نَفْسِ لَوَّامه به‌معنای نَفْسِ سرزنش‌گر، حالتی نفسانی است که در آن، انسان خود را به‌جهت خطاهایش سرزنش می‌کند. این اصطلاح برگرفته از آیه دوم سوره قیامت است. عالمان مسلمان ذیل این آیه، تفسیرهای مختلفی در خصوص نفس لوامه مطرح کرده‌اندوَلَا أُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوَّامَةِ /// و قسم به نفس پر حسرت و ملامت (یعنی نفس انسان که در قیامت خود را بر تقصیر و گناه بسیار ملامت کند و حسرت خورد). «جواب قسم محذوف است، یعنی به اینها سوگند می‌خورم که آدمیان را در روز قیامت برخواهم انگیخت.» این پله ی اول از انسان های مؤمن است .نفس لوّامه در مقابل نفس اَمّاره و نفس مطمئنه قرار دارد. به ‌باور عالمان مسلمان انسان تنها یک هویت دارد. آنگاه که از عقل پیروی می‌کند، از آن به نفس لوامه تعبیر می‌شود، زمانی که برخلاف آن حکم می‌کند، به آن نفس اماره می‌گویند و وقتی به آرامش روحی می‌رسد، آن را نفس مطمئنه می‌نامند.


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه تصریح نمود : در پله ی دیگری انسان های مؤمنی هستند که گناه را مرتکب نمی شوند و خیلی هم مراقب هستند اما نه اینکه از گناه بدشان می آید از اینکه خداوند عالم فرموده است اگر گناه را مرتکب شدی منتظر عواقبش هم باشد ولی از خود گناه نفرتی ندارند .


امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت : پیرمرد متدینی بود هم محله ای ها دیدند که خیلی مؤمن و متدین است دست و پای او را بستند و به او گفتند « باید این شراب را بخوری » آن پیرمرد هم وقتی خود را در چنین شرایطی دید مجبور شد که از آن شراب بنوشد ، یکی از جوانان محله دلش برای پیرمرد سوخت و به رحم آمد آن شراب را روی پیرمرد ریخت تا از آن حالت خارج شده و شراب را بخورد ، عصبی شد و خطاب به آن جوان گفت چه کردی ؟ جوان گفت : « قصد من کمک به تو بود » پیرمرد گفت : « بعد از یک عمر یک شراب حلال گیرمان آمد  شما مانع شدی » در این روزگار کنونی قصه ی بعضی ها همین است گناهی مرتکب نمی شویم ولی ته دلمان علاقه ای به انجام این گناه داریم ، بالاخره جاهایی اگر فضا مهیا شود ممکن است مرتکب گناهی شویم اما در مرتبه ی بالاتر ؛ مرتبه ای است که آقا زین العابدین(ع) و آقا امیرالمؤمین(ع) این را از مؤمنین می خواهند « نه تنها مؤمن واقعی گناهی را مرتکب نمی شود بلکه یک نفرت درونی هم نسبت به گناه در وجودش ایجاد می شود . » وقتی نسبت به گناه نفرت درونی ایجاد شود قطعا وقتی بدش می آید از کسانی که گناه می کنند خودش هم گناهی مرتکب نمی شود .ان شاءالله که خداوند عالم به همه ی ما توفیق دهد که فکر و عملمان تجلی پیدا کند .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ صلواتک علیهم اجمعین و صلّ علی ائمّة المسلمین و حماة المستضعفین و هداة المٶمنین... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله» ، بار دیگر ابتدا خود و بعد همه ی برادران و خواهران نمازگزار ایمانی دعوت به تقوای الهی می کنم .انسان متقی برای این که ملکه ی تقوا را در وجود خودش تقویت کند و آن را پرورش دهد و در جهت اون قرار بگیرد باید نگاهش معطوف به اعمال خودش باشد .باید رفتار و اعمال خودش را مرتبا مورد بررسی قرار دهد . وقتی در طول روز فعالیت انجام می دهد شب هنگام باید اون روز را یک مرور دوباره بکند که اگر خدایی ناکرده خطایی در طول روز مرتکب شده نسبت به آن خظا توبه کند و برگردد و اگر خیلی خوب بوده و مفید برای جامعه بوده باید این را تقویت کند .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : ما یک تقوای فردی داریم که شخص نسبت به اعمالش در نظر دارد و یک تقوای اجتماعی داریم یعنی جامعه ، باید یک جامعه ی متقی باشد .در جامعه ی متقی لازم بر این است که افراد آن مقاطع زمانی که جامعه طی کرده است و به امروز رسیده است ؛ آن را برگردانند و مورد بررسی قرار دهند و از خطاهایی که در مقاطع مختلف زمان درس بگیریم  که خطاهای خود را تکرار نکنیم و از کارهای خوبی که انجام داده ایم بازهم الگو بگیریم که آن را برای آینده تقویت کنیم ، انقلاب ما در این مسیر چهل و یکی دو سال که سپری کرده ، شرایطی را پشت سر گذاشته است ، اگر روز اول می آمدند و می گفتند که انقلاب ؛ انقلاب امام زمانی است ، اگر در روز 22 بهمن سال 1357 می گفتند این انقلاب ، انقلاب امام زمانی است آیا کسی باور می کرد؟شاید خوشبین ترین افراد جامعه این حرف را باور نمی کردند ، اما اگر امروز بیایند این حرف را بزنند وقتی برمی گردیم و نگاه می کنیم به اتفاقاتی را که نسبت به این انقلاب افتاد و فعالیت هایی که دشمنان ما مخصوصا آمریکای جهانخوار رقن زدند و پیروزی ها و ظفرهایی که برای انقلاب ایجاد شد کنار هم  بزاریم می بینیم خیلی از اینها از عهده ی بشر خارج است .

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : وقوع انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه 1357، رخداد عظیمی بود که موجب تغییر و تحولات اساسی در معادلات «سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی» دنیا گردید و خط بطلانی بر سیاستگذاری های حاکمان مستکبر شرق و غرب کشید. متفکران غربی خیلی زود به این واقعیت پی بردند که انقلاب اسلامی ایران، بزرگ‌ترین و جدی‌ترین دشمن نظام‌های اومانیستی و لیبرال خواهد شد که البته مهار آن کار ساده‌ای نخواهد بود. بر همین اساس، تمام ظرفیت و ابزارهای خود برای زمین‌گیر کردن انقلاب  اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را به کار گرفتند. در طول عمر نه چندان زیادی که از انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی گذشته است، توطئه‌های متعددی از سوی دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنها برنامه‌ریزی شده که مهم‌ترین و خطرناک‌ترین آنها را می‌توان به این شرح به یاد آورد: کودتای 21 بهمن 57 : آمریکایی‌ها با دریافت اولین سیگنال‌های انقلاب اسلامی، از قبل از وقوع انقلاب، برای کودتایی علیه رهبران نهضت برنامه ریزی کردند. نقشه ی این کودتا، که رهبری آن به عهده «ژنرال رابرت ارنست هایزر»  بود، به این شکل که روز 21 بهمن،  با اعلام ساعت حکومت نظامی و منع عبور و مرور مردم در تهران، طی عملیاتی رهبران انقلاب از جمله امام خمینی(ره) دستگیر شده و به جزیره‌ای دور افتاده منتقل شوند. امام راحل که با فراست خود به نقشه کودتا پی می‌برد، طی اطلاعیه‌ای دستور حکومت نظامی را خدعه و نیرنگ و خلاف شرع نامیده و از مردم می‌خواهد به خیابان‌ها بیایند. با شکستن حکومت نظامی، عملاً طرح کودتا در نطفه خفه شده و اولین طرح براندازی آمریکایی‌ها با شکست مواجه می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به کودتای نوژه پرداخت و یادآور شد : در دی ماه 1358 هواداران شاپور بختیار، سازمانی به نام «‌نقاب»‌ با سر واژه ی «نجات قیام ایران بزرگ» را تشكیل دادند كه هدف آن براندازی جمهوری اسلامی از طریق كودتای نظامی بود. در طرح عملیات این كودتا، پایگاه سوم شکاری کبودرآهنگ (همدان) که بعدها به نام پایگاه  سوم شکاری شهید محمد نوژه سرگرد خلبان اف-۴ فانتوم ۲ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نام گذاری شد ، به عنوان كانون عملیات كودتا در نظر گرفته شده بود و قرار بود پس از تصرف پایگاه، تیم های مختلفی مراكز حساس تهران را بمباران و اشغال كنند. بیت امام در جماران نخستین هدف و مركز ثقل عملیات كودتا بود و پس از آن، صدا و سیما، فرودگاه مهرآباد، ستاد نیروی زمینی، ستاد ارتش، ‌پادگان حر و... برای حمله هوایی در نظر گرفته شده بود.  این بار نیز به خواست خدا این توطئه ی برنامه‌ریزی شده، در 19 تیرماه 59، صبح روزی كه قرار بود كودتا انجام بگیرد، توسط دو تن از اعضای كودتا افشا شد و عوامل آن بازداشت شدند.

 

وی در ادامه به کودتای  صحرای طبس اشاره کرد و تصریح نمود : در پی تسخیر لانه جاسوسی در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام و استیصال و بی‌آبرویی آمریکا در این ماجرا، شورای امنیت ملی آمریکا تصمیم به حمله نظامی به تهران و نجات گروگان‌های خود می‌گیرد. طی عملیات موسوم به «پنجه ی عقاب»، در اردیبهشت 59، چندین فروند هواپیمای نظامی حامل گروه ویژه 132 نفره‌ای در طبس فرود آمدند تا عملیات خود را برای حمله به تهران آغاز کنند، اما به اذن الهی گرفتار طوفان شن شده و به طرز مفتضحانه‌ای شکست خوردند تا این بار هم تیر آمریکا به سنگ بخورد.

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به آغاز حنگ تحملی حزب بعث عراق علیه ایران اشاره کرد و گفت : وقتی که دشمن دید با کودتا نمی تواند خدشه ای به حکومت نوپای جمهوری اسلامی وارد کند ، گرچه ماهیت جنگ با کودتا متفاوت است، اما بدون شک، بزرگ‌ترین مقابله سخت و جدی دشمنان با جمهوری اسلامی، تحمیل جنگ 8 ساله صدام علیه ایران بود. جنگی که در دومین سال عمر انقلاب، علیه انقلاب به وجود آمد و بخش زیادی از انرژی و توان ملت انقلابی را گرفت و خسارت‌های حاصل از آن، سال‌ها کشور را از پیشرفت بازداشت. دفاع مقدس، اگرچه به گنجی معنوی برای مردم و انقلاب ایران تبدیل شد، اما نمی‌توان از خسارت‌ها و معضلات ناگوار آن برای کشور چشم پوشید. نکته ی مهم در جنگ این بود که حمایت‌های کامل، قاطع و عجیب بسیاری از کشورها از جبهه صدام، نتوانست حریف اراده و باور انقلابی و عاشورایی جوانان ایرانی شود و سربازان امام خمینی(ره)، نه تنها حسرت سرنگونی جمهور اسلامی را، بلکه داغ حتی یک وجب خاک ایران را هم به دل صدام و حامیان مستکبرش گذاشتند.

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به حادثه ی 18 تیر 78 در کوی دانشگاه تهران اشاره کرد و یادآور شد : یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های براندازی علیه جمهوری اسلامی، فتنه کوی دانشگاه در تیرماه 1378 بود. ماجرا به توقیف روزنامه دوم خردادی «سلام» در پی انتشار نامه‌ای مجعول بر می‌گشت که موجب اعتراض و تظاهرات غیرقانونی عده‌ای از دانشجویان در کوی دانشگاه تهران شد. این اعتراض به اغتشاشات و درگیری خیابانی کشیده شد و غائله بزرگی را رقم زد. برخی از مسئولین دولت اصلاحات نیز با حمایت و حتی حضور در اغتشاشات، بر آتش فتنه دمیدند و موجب گسترده‌تر شدن اغتشاشات و تخریب اموال عمومی و سلب آرامش مردم توسط آشوبگران شدند، به گونه‌ای که عملکرد مبهم و حمایت گونه برخی از مسئولین دولت اصلاحات در قبال حادثه کوی دانشگاه، همچنان قابل تامل است. دامنه ی اغتشاشات به بخش‌های زیادی از تهران و چند شهر بزرگ دیگر نیز کشیده شد تا در نهایت، درایت مقام معظم رهبری و سخنرانی حکیمانه ی ایشان موجب حضور قاطع و تمام کننده مردم در راهپیمایی روز 23 تیر شد و این غائله و توطئه نیز با شکست مواجه گردید.

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به تحصن مجلس شورای اسلامی در دوره ی ششم پرداخت و گفت : در تاریخ انقلاب، مجلس ششم شورای اسلامی، پرحاشیه ترین و سیاسی‌ترین مجلس تشکیل شده به حساب می‌آید که نمایندگان حاضر در آن، در طول 4 سال نمایندگی خود، جنجال‌ها و حواشی فراوانی را از جمله طرح اصلاح قانون مطبوعات در ماه‌های ابتدایی مجلس ششم، به وجود آوردند. اما سال 82 و در آستانه انتخابات مجلس هفتم، بسیاری از نمایندگان اصلاح طلب مجلس به دلیل مواضع و رفتارهای افراطی و مغایر انقلاب اسلامی خود، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شدند. همین مساله، بهانه‌ای شد تا افراطیون اصلاح طلب جنجال خود را علیه «نظارت استصوابی» شورای نگهبان آغاز کنند و در اقدامی ساختارشکنانه، دست به تحصن و روزه سیاسی در مجلس بزنند. این حرکت، آن‌چنان که مورد نظر متحصنین بود، با استقبال مردم مواجه نشد و آنها پس از 27 روز، مجبور به شکستن تحصن شدند. اما نقشه ی بعدی براندازان نظام برای بحران آفرینی و خلق کودتای سیاسی علیه انقلاب، تهدید به استعفای دسته جمعی وزرا و استانداران بود که حتی به مرحله تهدید وزارت کشور به عدم برگزاری انتخابات هم کشیده شد. این غائله نیز با عدم همراهی مردم با فتنه‌گران و درایت و مدیریت رهبر انقلاب خنثی شد و خطر کودتا گونه‌ی دیگر از سر جمهوری اسلامی گذشت.

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه یادآور شد : فتنه ی 88 توطئه ی دیگری بود که می توان گفت مهمترین توطئه ی دشمن  بر علیه انقلاب اسلامی است ؛ پروژه ی سنگینی که در خارج طراحی و پشتیبانی شد و عده‌ای در داخل، خواسته یا ناخواسته، بازیگران و مهره‌های پیش برنده آن شدند. فتنه عظیم سال 88 ابعاد بسیار پیچیده و معماگونه‌ای دارد و آنچه تاکنون درباره آن تحلیل شده، هنوز نتوانسته به رمزگشایی از برنامه‌ریزی‌ها و بازنمایی عمق حقایق آن برای مردم بپردازد. در طی آن فتنه آمریکایی، نامزدهای شکست خورده، به بهانه وقوع تقلب در انتخابات، با صحنه‌گردانی آمریکا و صهیونیسم، فتنه بزرگی علیه نظام اسلامی بر پا کرده و 8 ماه کشور را به صحنه اغتشاش و هرج و مرج تبدیل کردند و به فرموده رهبر انقلاب، «کشور را تا پرتگاه سقوط کشاندند.» امروز با روشن شدن گوشه‌هایی از برنامه‌ریزی‌های فتنه 88، اهل بصیرت درک می‌کنند که دشمن چه کودتای نرمی علیه انقلاب تدارک دیده بود و اگر مدیریت و فراست کشتی‌بان انقلاب و نیز حضور مردم در صحنه نبود، معلوم نبود امروز چه چیزی از جمهوری اسلامی و انقلاب امام خمینی(ره)  باقی مانده بود. این‌ها مهم‌ترین توطئه‌های جبهه باطل علیه جمهوری اسلامی بوده است. توطئه‌هایی که به جرأت می‌توان هرکدام از آنها را کودتایی برای زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی به حساب آورد.

 

وی در پایان این بخش از خطبه ی دوم در جمع بندی موارد اشاره شده تصریح نمود : چهار مورد اول، یعنی «کودتای 21 بهمن، نوژه، واقعه طبس و جنگ تحمیلی،» جزو کودتاها و تحرکات واضح و سخت دشمن علیه انقلاب است که در هر چهار مورد، به لطف خدا و همراهی مردم، دشمن نتوانسته کمترین توفیقی به دست بیاورد و با شکست مواجه شده است. اما در سه مورد دیگر، یعنی «حادثه کوی دانشگاه تهران، تحصن مجلس ششم و فتنه ی سال 88»، تلاش دشمن بر توطئه‌های نرم و از نوع سیاسی و فرهنگی بوده است. حتی اگر افزون بر این فتنه ها، در وقایعی چون « فتنه ی بنی صدر، ترور شخیصت های سیاسی و مذهبی ، قتل‌های زنجیره‌ای، هجمه به مبانی دینی و اعتقادی در روزنامه‌های زنجیره‌ای در دوره اصلاحات، بحران‌سازی هسته‌ای و... »هم تاملی کنیم، رد پای جنگ نرم و ضدفرهنگی دشمن به خوبی هویداست.

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش به توطئه ی اخیر دشمن اشاره کرد و خاطر نشان نمود : دشمن وقتی که از کودتا ها ، ترور شخصیت ها و هشت سال جنگ تحمیلی راه به جایی نمی برد  امروز «نفوذ» در دستور کار دشمن قرار گرفته و کار به جایی رسیده که مقام معظم رهبری ، مکرر این هشدار را به مردم و مسئولان نظام یادآوری کرده است و متاسفانه برخی مسئولان، جاهلانه این کلیدواژه مهم رهبر انقلاب را به بازی گرفته‌اند و سعی در انحراف اذهان عمومی از اصل پروژه سهمگین نفوذ دارند.همین طول کشیدن و فرسایشی شدن برجام را من یکی از همین نفوذها می دانم ، دشمن قصد دارد این برجام فرسایشی شود ، مقام معظم رهبری می فرماید : «مذاکره نباید فرسایشی شود » آنها بدهکار هستند باید بیایند بدهی خود را بپردازند و تصویه کنند ، شما آنجا مانده اید تا توافقی صورت بگیرد ، این نفوذ دشمن است .قانون را مجلس تصویب کرد این قانون باید اجرا شود ، حالا که دسترسی آژانس حذف شده باید فیلم هاضبط شده از بین بروند و این فیلم ها به دست آژانس نباید برسد اما دولت می گوید ما این کار را انجام نمی دهیم چون به توافق امیدواریم ، این توافق حیات این آقایان غرب گراست ، اینها به دنبال این هستند که توافقی صورت بگیرد تا بر اساس آن توافق یک سری فرمول ها را انجام بدهند بعد بگویند ببینید ما تمام کار را انجام دادیم و اگر فردا اتفاقی در دولت جدید افتاد بگویند ما مقصر نیستیم . بنابراین، ضروری است که متفکران انقلابی و مسئولان نظام ضمن توجه بیشتر  به حوزه‌های آسیب‌پذیر نظام از جمله « فرهنگ ، اجتماع و صرف همت خود بر تقویت مبانی فرهنگی و تعمیق اندیشه‌های انقلابی در بین جوانان، با هوشیاری بیشتری متوجه خطر نفوذ دشمن به لایه‌های تصمیم‌ساز نظام باشیم تا مبادا این بار، کودتای نفوذ گریبان انقلاب را بگیرد.»

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی دوم به سه مناسبت اشاره کرد و گفت : مناسبت اول در همین امروز یعنی 18 تیر است ابتدا کودتای نوژه در 18 تیرماه1359 برای بازگردانی شاپور بختیار به ایران و سرنگونی جمهوری اسلامی ایران و تبعید امام خمینی(ره) بود که لو رفت و با شکست روبرو شد.همچنین در 18 تیرماه 1378 آغاز حمله به کوی دانشگاه تهران که در پی تحصن اعتراض‌آمیز دانشجویان کوی دانشگاه تهران در اعتراض به توقیف روزنامه سلام، با ورود نیروی انتظامی به این کوی، این تحصن به خشونت کشیده شد اما در نهایت منجر به شکست معترضین گردید .

 

وی افزود :  یکشنبه 20 تیرماه مصادف با 30 ذیقعده شهادت امام جواد الائمه(ع) است که این مصیبت را ابتدا به ولیعصر(عج) ، مقام معظم رهبری و شما مردم ولایتمدار تسلیت عرض می کنم .و روز دوشنبه 21 تیرماه مصادف است  با اول ذیحجه سالروز ازدواج امیرالمؤمنین امام علی(ع) و بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) که این روز را به عنوان روز ازدواج نام گذاری کرده اند  در مورد بحث ازدواج می خواهم به چند نکته اشاره کنم ، در مورد زن و شوهری که با هم وصلت می کنند  مطالب زیادی گفته شده ، من می خواهم توجه شما را به آیه ی 187 از سوره ی بقره جلب نمایم که می فرماید : « أُحِلَّ لَكُمْ لَيْلَةَ الصِّيَامِ الرَّفَثُ إِلَى نِسَائِكُمْ  هُنَّ لِبَاسٌ لَكُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ  عَلِمَ اللَّهُ أَنَّكُمْ كُنْتُمْ تَخْتَانُونَ أَنْفُسَكُمْ فَتَابَ عَلَيْكُمْ وَعَفَا عَنْكُمْ  فَالْآنَ بَاشِرُوهُنَّ وَابْتَغُوا مَا كَتَبَ اللَّهُ لَكُمْ  وَكُلُوا وَاشْرَبُوا حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَكُمُ الْخَيْطُ الْأَبْيَضُ مِنَ الْخَيْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ  ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّيَامَ إِلَى اللَّيْلِ  وَلَا تُبَاشِرُوهُنَّ وَأَنْتُمْ عَاكِفُونَ فِي الْمَسَاجِدِ  تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا  كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ /// برای شما در شبهای ماه رمضان مباشرت با زنان خود حلال شد، که آنها جامه عفاف شما و شما نیز لباس عفّت آنها هستید. و خدا دانست که شما (در کار مباشرت زنان به نافرمانی و اطاعت شهوت نفس) خود را به ورطه گناه می‌افکنید لذا از حکم حرمت درگذشت و گناه شما را بخشید، از اکنون (در شب رمضان) رواست که با زنهای خود (به حلال) مباشرت کنید و از خدا آنچه مقدّر فرموده بخواهید. و بخورید و بیاشامید تا خط سفیدی روز از سیاهی شب در سپیده دم پدیدار گردد، پس از آن روزه را به پایان برسانید تا اول شب. و با زنان هنگام اعتکاف در مساجد مباشرت نکنید. این احکام، حدود دین خداست، زنهار در آن راه مخالفت مپویید! خداوند این گونه آیات خود را برای مردم بیان فرماید، باشد که پرهیزکار شوند.»ازدواج کردن سبب می‌شود تا انسان شخصیت خودش را بشناسد و به آن شکل دهد. برای این شناختن و خودسازی نیاز است تا یک شریک و همسفر خوبی انتخاب کنید. انتخابی که هم کفو شما باشد ، در شرع مقدس اسلام، آنچه که معین شده این است که دختر و پسر باید کفو یکدیگر باشند و عمده‌ ی مسأله در باب کفو، عبارت است از ایمان؛ یعنی هر دو مؤمن، هر دو دارای تقوی و پرهیزگاری و هر دو معتقد به مبانی الهی و اسلامی و عامل به آنها باشند، اینکه تأمین شد، بقیه‌ی چیزها اهمیتی ندارد ... وقتی تقوا و پاکدامنی و طهارت دختر و پسر معلوم شد، سایر چیزها را خدای متعال تأمین می فرماید. البته در این زمینه، هر کس در راه خدا جلوتر، پیشقدم‌تر، فداکارتر، آگاه‌تر و به درد بخورتر و برای بندگان خدا نافعتر باشد، این بالاتر و بهتر است؛ ممکن است زن در آن حد نباشد، ایرادی ندارد. زن ، خودش را به سمت او بکشاند .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در آخرین فراز از خطبه ی دوم به مشکل برق و توصیه ی مردم به صرفه جویی اشاره کر د و گفت : در حال حاضر در شرایط سختی به سر می بریم و آن تولید برق است لذا باید به فکر خودمان باشیم ان شاالله با صرفه جویی در برق و خاموش کردن لامپ های اضافی و عدم استفاده از وسایل پر مصرف برقی در ساعات پیک کاری کنیم که از این پیک را پشت سر بگذاریم .

در ادامه عبدالامیر بشکار در مورد شهدای تیرماه شهرستان شوش در هشت سال دفاع مقدس گفت : به روال گذشته با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش  به شهدای این شهرستان که در تیرماه به شهادت رسیده اند اشاره می کنم : هفته ی سوم  تیرماه « شهید علی آلیگرد ـ شهید خداداد پاپی چغاپهن ـ شهید عبدالسادات جعاوله ـ شهید عزیز خنیفری ـ شهید حمید رویشدی ـ شهید حمید سگوند ـ شهید رحمن سگوند ـ شهید سلیم شوهانی پور ـ شهید مجید عبدالخانی ـ شهید جبار کعب عمیر ـ شهید محمود کعبی ـشهید ضغیر کعبی ـ شهید مصطفی گلال زاده ـ شهید ناجی لطیفی ، شهید حسن مانگری و شهید علی اردوانی »

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست