04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۷۲۳4568

امام جمعه ی شوش گفت : قطعا آن رژیم جعلی اسرائیل که آمریکا تمام توان خودش را برای حمایت از آن گذاشته نابود خواهد شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ سجاد عبیدی پور

نماز سیاسی عبادی جمعه ی شوش همچون هفته ی گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در شبستان مصلی نماز جمعه برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، به همت ستاد برگزاری نماز جمعه و با حضور « آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان شوش ، اسکندر خطایی رئیس دادگستری ،سجاد اسدی مهر  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش ، مهندس سید عبدالحسین حسینی شهردار شوش ، حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، دکتر مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی  ، حجت الاسلام شیخ عارف چعب نایب رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع) ، علی حسین محمدی نژاد علی دیناروند اعضای شورای اسلامی شهر شوش ، حجت الاسلام عبدالرزاق عفری استاد حوزه ی علمیه ، دکتر غلامرضا اسلامی پناه از فعالان سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ، جمعی از روحانیون ،  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، هنرمندان  و مردم ولایتمدار » نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت :« الْحَمْدُ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » .

وی در ادامه خود و برادران و خواهران ایمانی نمازگزار را  به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و در ادامه ی بحث شش هفته های گذشته به هفدهمین موعظه و اندرز امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) در حکمت 150 نهج البلاغه به یکی از بندگان خدا اشاره کرد و تصریح نمود : « از کسانى مباش که عبرت آموختن را مى ستاید و به دیگران آموزش مى دهد ولى خود عبرت نمى گیرد و موعظه بسیار مى کند; اما خود موعظه و اندرز نمى پذیرد /// یصِفُ الْعِبْرَةَ وَلاَ یعْتَبِرُ، وَیبَالِغُ فِى الْمَوْعِظَةِ وَلاَ یتَّعِظُ» این وصف عالمان بى عمل و مدعیان بى تعهد و ریاکاران فاقد اخلاص است که در قرآن مجید سبب خشم شدید خداوند شمرده شده است.


وی افزود: شکی نیست که این جهان دارای عبرت است و تاریخ پیشینیان مملو از درس هاى عبرت آموزاست هرگاه انسان چشم بینا و گوش شنوا داشته باشد مى تواند سرنوشت آینده خود را در آیینه ی  تاریخ و حوادث عبرت آموز زمان خود ببیند. ولى افسوس که هواى نفس و حب ذات پرده اى در برابر چشمان او مى کشد و مانع گوش او از شنیدن پیام هاى تاریخ مى شود و عجب این که این درس ها را به دیگران مى دهد ولى خود در عمل از آنها بى بهره است.

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به حدیثی از در حدیثى از امام صادق(ع) در تفسیر آیه ی 94 از سوره ی  شریفه ی شعراء که می فرماید : «فَکُبْکِبُوا فِیها هُمْ وَالْغاوُونَ /// در آن حال کافران و معبودان باطلشان هم به رو در آتش دوزخ افتند.» «بِأَلْسِنَتِهِمْ ثُمَّ خَالَفُوهُ إِلَى غَیْرِهِ; آنها کسانى هستند که کارهاى عادلانه را با زبانشان ستایش مى کنند; اما خودشان مخالفت کرده و غیر آن را مقدم مى دارند».

خطیب نماز جمعه شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود در خطبه ب اول به حدیثی از امام محمد باقر(ع)  گفت : از امام محمدباقر(ع) نقل شده که فرمود: «أَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ حَسْرَةً یَوْمَ الْقِیَامَةِ مَنْ وَصَفَ عَدْلاً ثُمَّ خَالَفَهُ إِلَى غَیْرِهِ /// شدیدترین حسرت در روز قیامت از آنِ گروهى است که عدل را ستایش کردند و سپس با آن مخالفت نمودند». آن گاه امام(ع) اضافه فرمود: این همان است که خداوند فرموده «أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ یا حَسْرَتى عَلى ما فَرَّطْتُ فِی جَنْبِ اللّه».

 

وی افزود : حسینعلی منتظری کسی بود که خودش ولایت فقیه را تدریس می کرد ولی موقع عمل چه اتفاقی افتاد ؟از نظر علمی منتظری رتبه ی کمی نداشت ولی به وقت عمل کم آورد ، امروز ما می گوییم ولایی هستیم گفتن این خیلی ساده است ، از راه دور حرف زدن ساده است ، اگر در یک شرایط قرار بگیریم یا در مخمصه قرار بگیریم اگر ولایی بمانیم در عمل ثابت کرده ایم که ولایی هستیم ؛ اینکه از حضرت ابراهیم حرف می زنیم می گوییم بله خدا با ذبح حضرت اسماعیل ؛ حضرت ابراهیم را امتحان کرد آن را به زبان گفتن خیلی ساده است ولی اگر در آن شرایط قرار بگیریم چه خواهیم کرد ؟ عبرت را توصیف می کنداما خودش از افرادی نیست که عبرت بگیرد .

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در بخش پایانی خطبه ی اول خطاب به نمازگزاران گفت : شعار دادن قبل از خطبه شاید ما ضعیف النفس را از مسیر به درکند من هم از دوستان ستاد برگزاری نماز جمعه و هم از نمازگزاران خواهش می کنم امام جمعه خطبه ها را بگوید که کار خوبی است ولی این شعار دادن را از هفته ی آینده شعارها گفته نشود .این شعار متعلق به انسان هایی است که واقعا یار رهبر هستند و در مسیر ولایت قدم برمی دارند نه برای من حقیر و ناچیز .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين.»

وی در ادامه بار ديگر خود و همه‌ى برادران و خواهران نمازگزار ایمانی را  به تقوای الهی دعوت نمود و در ادامه  گفت : در هفته های گذشته عرض کردیم در منظومه ی فکری امامین انقلاب ، مؤمن بودن هم طراز انقلابی بودن است ،  پنجمین شاخصه ی انسان مسلمان انقلابی این است که «معتقد به آرمان های انقلاب است.»  جوان مسلمان و انقلابی آرمان های بلند دارد و همواره برای رسیدن به این آرمان ها در تلاش است. از نظر او، آرمانگرایی با واقع گرایی تعارضی ندارد. آرمان نداشتن و یا کنار گذاشتن آرمان ها، موجب افتادن در ورطه روزمرّگی و به تبع آن، پوچی و پژمردگی است. در حالی که در جهان آنهایی که واقع گرا هستند یک طرز تفکر دارند و آنهایی که آرمان گرا هستند یک طرز تفکر دیگری دارند ، اما انسان انقلابی بین آرمان گرایی و واقع گرایی تضادی نمی بیند .چرا؟ چون انسانی است آرمان گراو واقع بین ، واقعیت جامعه را می بیند ، واقعیت جامعه را درک می کند اما به دنبال آرمان هایی است که باید برای طرح آن تلاش بکند ، چون می داند اگر آرمان های خودش را کنار بگذارد ، کنار گذاشتن آرمان ها یعنی ایجاد کردن روزمّرگی ، یعنی افتادن در ورطه ی روزمّرگی و در نهایت پوچی و پژمردگی و برای اینکه به روزمّرگی دچار نشود به دنبال تحقق آرمان است ، کسی که آرمان گراست ، مکتب ساز است ، همان چیزی که امامین انقلاب به دنبال آن هستند « ایجاد تمدن نوین اسلامی» این با آرمان گرایی محقق خواهد شد اگر ما فقط واقع بین باشیم می گوییم جامعه ی ما این است و دیگر حرکتی رو به پیشرفت و توسعه نخواهیم داشت .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از خطبه ی دوم گفت : انسان آرمان گرا مکتب ساز است ، تمدن ساز است ، اگر آرمان گرا باشیم کلان نگریم ، انسان هایی که آرمان گرا نیستند کلان نگر نیستند ، شهید مظلوم دکتر محمد حسین حسینی بهشتی فرمود : « جهانی فکر کنیم و منطقه ای عمل کنید .» انسان آرمان گرا اینگونه است ، اتفاقات را به اندازه ی فقط مجموعه و محله ی خودش و یا شهر و استان خودش و حتی کشور خودش نگاه نمی کند ، اگر دنبال رفتاری هست به اساس جهان نگاه می کند ، این که حضرت امام خمینی(ره) ، آن پیر فرزانه  ، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، کارکرد انقلاب اسلامی را نه به عنوان رفتنِ یک حکومت و آمدن یک حکومت تعریف کرد بلکه به عنوان این که انقلاب اسلامی آمده است تا حاکمیت اسلام را در جهان ایجاد کند ، این می شود کلان نگری ، نگرش من در این رفتار این است حاکمیت اسلام در جهان ایجاد شود ولی ابتدای امر در منطقه ی خودم انجام می دهم ، ابتدای امر در ایران اسلامی ایجاد می کنم وقتی ایران اسلامی تبدیل به الگو شد می شود امروزی که در آن قرار داریم که در محور مقاومت نگاه همه به ام القرای جهان اسلام است یعنی ایران اسلامی است ، امروزی که در آن قرار داریم با قبل از آن بسیار متفاوت است چرا ؟ چون قبل از آن دو ابرقدرت در جهان وجود داشت ، شوروری سابق که ابرقدرت شرق بود و آمریکا که ابرقدرت غرب بود ، امروز شرایطی را سپری می کنیم که انقلاب اسلامی ایران به پیش می رود در حالی که هیچ ابرقدرتی در جلوی راه خود نمی بیند ، شوروی که متلاشی شد ، آمریکا هم که امروز هیچ نشانی از ابرقدرتی ندارد ، ابرقدرتی تعریف دارد ، بله این را احساس می کنند البته یک احساس پوچ و بی معنا اما نشانی از ابرقدرتی ندارد و قطعا آن رژیم جعلی اسرائیل که آمریکا تمام توان خودش را برای حمایت از آن گذاشته نابود خواهد شد و قطعا اثری از اسرائیل باقی نخواهد ماند .

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده ی اصل در ادامه ی خطبه ی دوم به سومین نکته در مورد انسان آرمان گرا اشاره کرد و اظهار داشت : انسان آرمان گرا عقل دور اندیش دارد ، بر اساسِ امروز و فردای خودش کارنمی کند ، گاهی رفتارها بر اساس این است که ما الان امروز کاری را انجام بدهیم و نگاهمان به آینده نیست ، گاهی اوقات جاده ای ساخته می شود ، خیابانی درست می شود ، کوچه ای ایجاد می شود و نگاه ما فقط برای جمعیت امروز است  و کار رو بر این اساس انجام می دهیم در حالی که انسان آرمان گرا عقل دور اندیش دارد نگاه می کند و می گوید من اگر بخواهم جاده را ایجاد کنم باید این جاده و این خیابان جوابگوی جمعیت 50 سال آینده ی این شهر باشد ، این می شود انسان آرمان گرا .البته  آرمان گرای واقع بین .

 

امام جمعه ی شهرستان در بخش پایانی خطبه ی دوم در ادامه به ترور جمعی از نمازگزاران در کشور افغانستان اشاره کرد و گفت : شهادت مظلومانه ی برخی از نمازگزاران افغانستان را تسلیت عرض می کنم و  این نکته را هم بگویم که آمریکا به دنبال این است که آبروی از دست رفته ی خودش را در منطقه با کارهای مختلفی که انجام می دهد احیا کند ، یکی از کارها این است که داعش را در افغانستان احیا کند ، داعشی که توسط سردار دلها حاج قاسم سلیمانی آن عارف واصل با جوانانی که تحت امرش بودند نابود شد اما آمریکا به دنبال این است که داعش را مجددا ایجاد کند چون تمام قدرت آمریکا در منطقه به وجود تروریست هاست ، تا زمانی که تروریست ها وجود داشته باشند چون توان مقابله و رویارویی را ندارند ، آنها نمی توانند مستقیم در مقابل ایران اسلامی بایستند ؛ من یادم نمی رود آن زمان که اتفاق تلخ منا افتاد وزیر خارجه ی سعودی در یک برنامه ی تلویزیونی می گفت اگر ما بخواهیم به کمک آمریکا سه ساعته آسمان ایران را در اختیار می گیریم ، کالین لوتر پاول وزیر سابق دفاع آمریکا پشت خط آمد این تعبیر را به کار برد و به وزیر امور خارجه ی عربستان گفت : « احمق ، ما که آمریکا هستیم به خودمان جرأت نمی دهیم با ایران مستقیما وارد جنگ شویم ، چون نمی دانیم اگر وارد جنگ شدیم کدام منافع ما در کجای جهان مورد هجوم قرار می گیرد ، تو که نیروی ما هستی چطور چنین حرفی را می زنی .» بله آمریکایی ها واهمه دارند و  به دنبال این هستند که دورتا دور ما را آتش تروریست ها فرا بگیرد .اما وعده ی خداوند عالم نزدیک است ، ما به وعده ی خداوند عالم دل خوش داریم که قطعا محقق خواهد شد و پیروزی از آن اسلام است .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی دوم به مناسبت های در پیش رو اشاره کرد و خاطر نشان نمود : امروز جمعه 23 مهرماه1400مصادف با هشتم ربیع الاول 1443 هجری قمری سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) است که محضر شما مؤمنین و مؤمنات تسلیت می گویم ، خدمت امام زمانمان می گوییم آقا جان«آجرک الله» ، شهادت پدر بزرگوارتان را تسلیت می گوییم ، یکی از بزرگان تعبیر جالبی داشت این شخصیت وارسته گفت : « زهر کارکرد متفاوتی دارد » وقتی که امام صادق(ع) را با زهر مسموم کردند در روایت داریم که آقا آنقدر لاغر شده بود که به گوشت و استخوانی تبدیل شده بود ، وقتی امام رضا(ع) زهر خوراندند علامه ی مجلسی روایتی نقل می کند و می گوید « از دارالعماره ی مأمون تا حجره و خانه ی خودش مسیر را طی می کرد 50 بار امام روی زمین نشست و بلند شد » ؛ وقتی امام جواد(ع) را زهر دادند صدای العطش امام جواد بلند شد و وقتی امام حسن عسکری(ع) را زهر دادند « آب مستکی که دارویی بود برایش آماده » وقتی دارو را به دست امام دادند می گویند دست امام آنقدر می لرزید که قبل از خوردن دارو زهر کار خودش را کرده بود . وقتی امام زمان بر بالین پدر آمد آن ظرف را به دست گرفت تا داروی مستکی را به پدر بخوراند ، امام حسن عسکری(ع) سر را بر بالین امام زمان گذاشتند و به شهادت رسید ، پدری سر را روی پای پسر گذاشت اما دلها بسوزد برای لحظه ای که امام حسین(ع) که سر علی اکبر(ع) را بر بالین خود گذاشت ؛ علی اکبری که توسط شمشیرها پیکرش اربا اربا شده بود ، شیخ جعفر شوشتری می گوید در آن لحظه چهار صدا بلند شد صدای اول صدای امام حسین(ع) بود که بلند شد ،صدای دوم صدای علی اکبر(ع) بلند شد و گفت : « پدرم این جدم پیامبر است داره مرا از آب کوثر سیراب می کند» ، صدای سوم که بلند شد صدای خیمه ها بود ، طفلان و زنان علی اکبر(ع) را صدا می کردند اما صدای چهارم صدای سپاه دشمن بود که هل هله می کردند ، الله لعنت الله قوم الظالمین .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) اشاره کرد و گفت : امروز هشتم ربیع الاول  مصادف است با آغاز امامت و ولایت امام زمان حضرت مهدی موعود(عج) یگانه منجی عالم بشریت این روز را به شما نمازگزاران ایمانی و مردم ولایتمدار شهرستان شوش تبریک می گویم .امروز همچنین روز عصای سفید هم هست ، امروز متعلق به نابینایان و کم بینایان است این روز را هم به این عزیزان تبریک می گویم .یکشنبه25 مهرماه مصادف است با 10 ربیع الاول وفات جد بزرگوار پیامبر بزرگوار و همچنین ازدواج پیامبراکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) ـ سه شنبه 27 مهرماه مصادف با 12 ربیع الاول ولادت با سعادت آقا رسول الله(ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته ی وحدت .

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده ی اصل در ادامه به یک مناسبت دیگر هم اشاره کرد و گفت : هفته ی نیروی انتظامی که در آن قرار داریم و امروز بحمدالله شاهد حضور پر شور عزیزان نیروی انتظامی در نماز جمعه هستیم البته عزیزان همیشه در نماز جمعه حضور دارند ، هفته های قبل با لباس شخصی می آمدند و امروز با لباس فرم خودشان که لباس شهادت است آمده اند جا دارد ابتدا یاد و خاطره ی شهدای عزیز نیروی انتظامی و شهدای مدافع نظم و امنیت را گرامی بداریم و برای جانبازان نیروی انتظامی از خداوند عالم طلب شفای عاجل را مسئلت دارم .

وی افزود : نیروی انتظامی و امنیت یک مسئله ی بسیار مهمی است و اگر ما بخواهیم ضروریات زندگی بشر را بنویسیم اگر یا سه ضرورت را بخواهیم بنویسیم یکی از ضروریت ها قطعا امنیت است ؛ در مقاطعی دشمن با کارهایی امنیت را تحت الشعاع قرار داد همه به یاد دارند« چه آن فتنه ی بنزینی ـ چه آن تنش آبی و....» قبل از این که هر کدام از این فتنه ها ایجاد می شد وقتی امنیت تحت الشعاع قرار گرفت زندگی سخت شد ، حتی لذیذترین غذاهابه دهان مردم بی مزه بود چون امنیت نبود از غذا خوردن لذت نمی برد ، این امنیت خیلی مهم است به تعبیر برخی از بزرگانمی گویند : « امنیت مثل هواست» همانطور که فرهنگ اکسیژن است امنیت هم مثل هواست و نبود آن جامعه را دچارمشکل می کند و وجود آن مستمرا لازم است و باید این استمرار وجود داشته باشد ؛البته نکته ای که درباب امنیت است و بحمدالله امروز می بینیم این نیروی انتظامی مکتبی ما این را رعایت می کنند و مراعات می کنند که در دنیای غرب این دیده نمی شود این است که امنیت متعلق به همه است ، فرقی بین انسان پولدار و فقیر نیست ، فرقی بین منطقه ی مرفع و منطقه ی ضعیف نیست .گاهی اوقات در کشورهای غربی دیده اید که افرادی امنیت دارند ولی مردم وانسان های ضعیف امنیت ندارنداین خیلی مهم است که بدانیم در ایران امنیت متعلق به همه است و نیروی انتظامی قطعا پناه دل های ترسان است ، قطعا جان هایی که احساس می کنند که از سوی انسان یا از سوی جمعی مورد تهدید واقع شدند پناهشان نیروی انتظامی است ، این را مردم باید احساس کنند .البته امنیت چند وجهی است و به یک جلسه ی اختصاصی نیاز است که در مورد آن مفصل صحبت کرد .

سرهنگ دوم روح اله یاری زاده فرمانده ی نیروی انتظامی شهرستان شوش به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه به مناسبت هفته ی نیروی انتظامی گفت : پلیس و نیروی انتظامی خدمت گذاتر صدیق و بی منت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در این راه تمام توان ، همت و تلاش خود را به کار گرفته است ، نیروی انتظامی با پشتوانه ی مردم و تحت فرمان مقام معظم رهبری در برقراری امنیت پایدار فعال می باشد .

 

وی افزود : به فرمان رهبر فرزانه ی انقلاب و با پیروی از قوانین و دستورات شرع مقدس اسلام به مردم خدمت می نماید ، برآمدترین نیروهای پلیس در کل دنیا می باشند ودر حال حاضربا بهره مندی از سامانه های110 و 197 به صورت شبانه روزی پلیس در تمامی ایران خصوصا شهرستان شوش در خدمت مردم می باشد . سامانه ی 110 برای دریافت گزارشات مردمی و همچنین سامانه 197 برای دریافت «انتقادات ، پیشنهادات و نکته نظرات مردم» آمادگی خود را اعلام می کند هر چند بنده ی حقیر اعتقاد دارم که پلیس در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به درجه ای از تدین و دینداری برسد که کاملا خود محور و خود کنترل بوده و با رعایت کامل دستورات شرع و قوانین  دیگر نیازی به سامانه197 نباشد .

سرهنگ دوم روح اله یاری زاده افزود : پلیس و نیروی انتظامی در شهرستان شوش به طبع استان ها و شهرستان های کشوربا راه اندازی مراکز مشاوره ای ، مکانی امن را برای خانواده هایی که دچار مشکل می شوند فراهم کرده است ، این مراکز با انجام اقدامات علمی و روان شناختی ، مشکلات مردم را رسیدگی کرده و بسیاری از مسائل را برطرف نموده است .وظیفه ی اصلی پلیس حفظ حقوق شهروندان عزیز شهرستان شوش می باشد و هرجا که حقی از مظلومی پایمال گردد بدون شک پلیس با حضور و برخورد قاطع حقوق پایمال شده را احقاق می نماید ؛ امنیت پایدار تنها با همکاری و همیاری مردم با پلیس حاصل می گردد و در نتیجه اقدامات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی شهرستان شوش با حمایت و پشتیبانی دستگاه مقتدر و عادل قضایی و همیاری مردم کاهش و کنترل جرائم خصوصا جرائم محسوس در سه ماهه ی گذشته به صورت محسوس و مطلوب در سطح شهرستان بوده است .

فرمانده ی نیروی انتظامی شهرستان شوش در ادامه به تصادفات جاده ای و درون شهری اشاره کرد و یادآور شد : با توجه به نا امن بودن مسیرهای تردد در سطح شهرستان شوش با تلاش و حضور مداوم و فرهنگ سازی انجام شده از طریق همکاران ما در مجموعه ی پلیس راهورشاهد کاهش چشمگیرتصادفات هم به صورت جرحی« آسیب جسمی» و هم به صورت فوتی در سال جاری بوده است.

 

وی در ادامه به کشف سلاح در سطح شهرستان شوش اشاره کرد و تصریح نمود : در بحث استفاده از سلاح و مهمات و تیراندازی در مراسم های عزاداری و بعضا عروسی به واسطه ی فرهنگ غالب استفاده از سلاح بین عشایر از دیرباز جز مناطقی هستیم که در سطح کشور نیازمند فرهنگ سازی بیشتر و ورود مؤثر و حضور بزرگان ٍ ریش سفیدان ريال شیوخ ، متنفضین و اقشار تحصیل کرده و فرهنگیان هستیم و می بایست سازمان های مردم نهاد و رسانه های محلی را درگیر این موضوع نموده تا شاهد کاهش حوادث و عواقب خطرناک ناشی از تیراندازی باشیم .

سرهنگ دوم روح اله یاری زاده در ادامه اظهار داشت : بر خود لازم می دانم هفته ی نیروی انتظامی را به تمامی خانواده ی محترم کارکنان که با حمایت و از خود گذشتگی همواره یار و یاور کارکنان در اجرای مأموریت های محوله و سازمانی هستند و با تحمل کاستی ها و سختی ها خالصانه و صادقانه در تحقق امنیت پایدار و برقراری آرامش برای مردم و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی ، مجاهدت می نمایندو به تعبیر آن پیر فرزانه « مجاهدین فی سبیل الله هستند» تشکر و قدردانی نموده و توفیق روزافزون تمامی سبزپوشان فدایی ولایت را در سایه سار توجه ولیعصر(عج) وزعامت ولی امر مسلیمین جهان ، فرمانده ی  معظم و معززکل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای « مدظله العالی» در ارائه ی خدمت به مردم شریف و ،ولایتمدار ، قهرمان ، شهید پرور ، دلاور و مظلوم شهرستان شوش از درگاه احدیت خواستارم و سخنان  خود را با فرازی از نیایش صبحگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به پایان می برم ، پروردگارا ما را از سربازان و زمینه سازان ظهور حضرت مهدی موعود(عج) محسوب فرما .

 

از دیگر برنامه های امروز که در شبستان مصلی نماز جمعه اجرا شد می تواند به « برقراری ایستگاه های توزیع ماسک ـ توزیع بروشورهای  هشدارهای پلیس و همچنین تست فشار خون نمازگزاران توسط  پلیس فتا و بهداری نیروی انتظامی شهرستان شوش » اشاره کرد .

 

همچنین عبدالامیر بشکار اسامی شهدای شهرستان شوش که در طول هشت سال دفاع مقدس در چنین هفته ای به شهادت رسیده اند را به شرح زیر قرائت نمود :


« خلف سرخه ـ شهید محمدناظریان پور ـ شهید محمد دیناروندی ـ شهید عبدالعباس آل کثیر ـ شهید علی ابراهیمی فرج آبادی ـ شهید رمضان فرج اله چعب ـ شهیده خمیسه چنانی ـ شهید سید یاسین میرسالاری ـ شهیده ملکه چنانی ـ شهید جبار بریسم ـ شهید یبر چنانی ـ شهید سید گاطع موسوی ـ شهید پرویز  میر موسوی ـ شهید مسلم مطوری  و شهیده قنده سرخه »

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست