کد خبر: ۰۰۰۸۰۲4581

امام جمعه ی شوش گفت : از عزیزانمان در نیروی انتظامی به کمک دستگاه قضا انتظار داریم این آرایشگاه های زنانه ی متخلف را پلمپ کنند تا بفهمند به این راحتی نیست ترویج بی بند و باری

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نماز سیاسی عبادی جمعه ی شوش همچون هفته ی گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در شبستان مصلی نماز جمعه برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، به همت ستاد برگزاری نماز جمعه و با حضور « آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان شوش ، اسکندر خطایی رئیس دادگستری شهرستان شوش ، حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، حجت الاسلام شیخ عارف چعب نایب رئیس حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع) ، مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، احمد الباجی سرپرست اداره ی آموزش و پرورش ، مهندس ناصر جلیزی رئیس بنیاد مسکن شهرستان شوش ، جمعی از روحانیون ،  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، هنرمندان  و مردم ولایتمدار » نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت :« الْحَمْدُ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » .

 

وی در ادامه خود و برادران و خواهران ایمانی نمازگزار را  به رعایت تقوای الهی توصیه نمود در ادامه ی بحث شش هفته ی گذشته به هیجدهمین موعظه و اندرز امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) در حکمت 150 نهج البلاغه به یکی از بندگان خدا اشاره کرد و تصریح نمود : از کسانى مباش «که در گفتار به خود مى نازد و در عمل بسیار کوتاهى مى کند/// فَهُوَ بِالْقَوْلِ مُدِلٌّ، وَمِنَ الْعَمَلِ مُقِلٌّ ... «مُدِلّ» یعنى مغرور و مسرور و کسى که به اعمال خود مى نازد.مضمون این سخن، در اوصاف پیش آمد ولى امام(ع) با قدرتى که در فصاحت و بلاغت داشته گاه مطلبى را لازم و ضرورى مى بیند با تعبیرات گوناگون که هر کدام جدید و تازه است بیان فرماید.

وی در ادامه به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت : در حدیث جالبى که در کتاب شریف کافى آمده است مى خوانیم امام صادق(ع) فرمود: عالمى به نزد عابدى آمد. به او گفت: نمازت چگونه است؟ عابد (از روى غرور و ناز) گفت: آیا مثل منى از نمازش سؤال مى شود؟ من از فلان زمان (از سالیان دراز) عبادت خدا مى کرده ام. عالم گفت: گریه تو چگونه است؟ باز (مغرورانه) گفت: چنان گریه مى کنم که اشک هایم جارى مى شود. عالم به او گفت: «فَإِنْ ضَحِکَکَ وَأَنْتَ خَائِفٌ أَفْضَلُ مِنْ بُکَائِکَ وَأَنْتَ مُدِلٌّ إِنَّ الْمُدِلَّ لاَ یَصْعَدُ مِنْ عَمَلِهِ شَیْءٌ /// اگر بخندى و از اعمالت ترسان باشى برتر از این است که گریه کنى در حالى که به اعمال خود مغرورى و به آن مى نازى، زیرا شخصى که از اعمال خود مغرور و مسرور است چیزى از اعمالش به سوى قرب خدا بالا نمى رود»

وی در ادامه به ایام  پر خیر و برکت میلاد نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و میلاد حضرت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و جملاتی را در مورد رسول اکرم(ص) ایراد نمود و اظهار داشت : وقتی ما در کلام خداوند عالم در قرآن کریم نگاه می کنیم ، دو شخصیت در قرآن به عنوان اسوه مطرح شده است در آیه ی 4 از سوره ممتحنه خداوند عالم می فرماید : « قَدْ كَانَتْ لَكُمْ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ فِي إِبْرَاهِيمَ وَالَّذِينَ مَعَهُ إِذْ قَالُوا لِقَوْمِهِمْ إِنَّا بُرَآءُ مِنْكُمْ وَمِمَّا تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ كَفَرْنَا بِكُمْ وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ أَبَدًا حَتَّىتُؤْمِنُوا بِاللَّهِ وَحْدَهُ إِلَّا قَوْلَ إِبْرَاهِيمَ لِأَبِيهِ لَأَسْتَغْفِرَنَّ لَكَ وَمَا أَمْلِكُ لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ شَيْءٍ  رَبَّنَا عَلَيْكَ تَوَكَّلْنَا وَإِلَيْكَ أَنَبْنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ /// برای شما مؤمنان بسیار پسندیده و نیکوست که به ابراهیم و اصحابش اقتدا کنید که آنها به قوم (مشرک) خود گفتند: ما از شما و بتهای شما که به جای خدا می‌پرستید به کلی بیزاریم، ما مخالف و منکر شماییم و همیشه میان ما و شما کینه و دشمنی خواهد بود تا وقتی که تنها به خدای یگانه ایمان آرید، الاّ آنکه ابراهیم به پدر (یعنی عموی) خود گفت: (اگر ایمان آری) من برای تو از خدا آمرزش می‌طلبم (که از شرک و عصیان گذشته تو درگذرد) و (هر گاه ایمان نیاوری) دیگر من بر نجات تو از (قهر و غضب) خدا هیچ کاری نتوانم کرد، بار الها، ما بر تو توکل کردیم و رو به درگاه تو آوردیم و بازگشت تمام خلق به سوی توست. » و همچنین در آیه ی 21 از سوره احزاب می فرماید : « لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا /// البته شما را به رسول خدا (چه در صبر و مقاومت با دشمن و چه دیگر اوصاف و افعال نیکو) اقتدایی نیکوست، برای آن کس که به (ثواب) خدا و روز قیامت امیدوار باشد و یاد خدا بسیار کند.» حضرت ابراهیم (ع) و رسول اکرم(ص) به عنوان دو اسوه مطرح می شوند ؛ دو تا نکته باید مطرح شود یک ؛ اسوه بودن به چه معناست و چرا قرآن به دنبال اسوه پردازی است ؟ دوم ، اینکه چرا این شخصیت ها به عنوان اسوه مطرح می شوند ؟

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت : ما وقتی در علوم تربیتی و آن چیزی که از اسلام به دست ما رسیده است و چه از علوم تریبتی  غرب وقتی مراجعه می کنیم به علمای تربیت غرب ، آنها هم بر این معنا هستند که اگر می خواهید تربیتی انجام بدهید رکن رکین تربیت ؛ «ایجاد اسوه و الگوست» الگوپردازی و الگو نمایی بکنید ، آن کسی که می خواهد در کارش موفق شود باید در زندگی خودش الگو داشته باشد ؛ گاها دیدید وقتی کسی موفق می شود حالا چه در کارهاب هنری و چه در کارهای علمی و یا در کارهای ورزشی ، وقتی موفق می شود و با آن مصاحبه می کنند اولین چیزی که ازش سئول می پرسند در این راستا الگوی شما چه کسی بوده است ؟ یعنی در کاری که انجام داده ای چه کسی الگوی شما بوده است ؟ پس نشان می دهد وقتی من درکاری موفق شوم و می خواهم در یک جایی به اون نهایت برسم لازم بر این است که الگویی در آن فعالیت و زندگی خودم داشته باشم ، این که خداوند عالم پیامبر اعظم(ص) به عنوان الگو معرفی می کند نشان دهنده ی این است که این نوع شیوه ی زندگی ، این نوع اسلوب زندگی دست یافتنی است ، یر خلاف آن چیزی که گاهی اوقات ما سعی می کنیم نسبت به افراد مطرح بکنیم و آنها را در حد یک افسانه و یا همان اسطوره های دست نیافتنی آنطور بالا ببریم که بگوییم یک جوان اگر می خواهد یکی را الگو قرار دهد بگوید من نمی توانم به آن برسم ، نمونه اش همین شهدای گرانقدر و عظیم الشأن هستند که گاهی اوقات ما در حق شهدا جفا می کنیم ، آنقدر شهید را بالا می بریم ، البته شهید بالاست اصلا بالاترین مقام شهادت است ؛ ولی این که بگوییم  شهید درکل عمرش نماز شب می خوانده ، با خدا راز و نیاز می کرده است و این جوان وقتی اینها را می شنوند می گوید من اصلا نمی توانم به شهدا برسم ،این چه الگویی است که به من معرفی می کنید ؟

وی افزود : گاهی اوقات ما می گوییم بیایید نسبت به شهدا واقعیت زندگی آنها را بگوییم ، بله چه اشکال دارد که واقعیت زندگی شهید را بگویید ، شهید یک مرحله ای در زندگی داشته است ، بالا و پایینی داشته است ، وقتی جوان این را می بیند ، وقتی می بیند در این سیر حرکت کرده و به شهادت رسیده است می تواند الگویی برای من باشد ولی اگر من آنقدر شهدا را بالا ببرم و دور از دسترس جوانان کرده  طوری که جوان بگوید من اصلا نمی تواند به او برسم ، در زندگی علما گاهی اوقات چنین اتفاقی می افتد ، خیر هم شهدا قابل دسترس هستند و هم علما به شرط اینکه اینها را الگو قرار دهیم نه اسطوره های دست نیافتنی نه در حد یک افسانه اینها را بالا ببریم که بگوییم نه نمی توانیم . نسبت به پیامبر اکرم(ص) بعضی ها همین کار را می کنند ؛ ائمه ی طاهرین ما اسوه هستند ، الگوی زندگی ما هستند ما باید اینها را جلو راه خود قرار دهیم تا به آنها برسیم  .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در بخش پایانی خطبه ی اول  یادآور شد : این اسوه پردازی قرآن

کارکرد دارد ، یکی از این کارکردها دنیایی است ، ما در زندگی دنیایی خودمان وقتی پیامبر اکرم(ص) یاامامان معصوم(ع) اسوه ی زندگی خود قرار می دهیم نتیجه اش این می شود که سبک زندگی ما می شود سبک زندگی آنها  وقتی قراراست اسوه و الگو شود برای من ، الگو یعنی چه ؟ دیدید وقتی خیاطی می خواهد لباسی را بدوزد اول روی کاغذهای مخصوصی اون لباس را طراحی کرده برش می زند و بعد پارچه را روی الگو قرار می دهد ، تمام آن چیزی که روی کاغذ است روی پارچه نقش می بندد ، سبک زندگی من می شود سبک زندگی پیامبر اگر الگو باشد ؛ سبک زندگی می شود سبک زندگی امیرالمؤمنین و تلاش می کنم به آن سمت حرکت کنم و «یک اثر اخروی هم دارد » اثر اخروی این است که الگو شاخص و میزان است . امام علی(ع) می فرماید : «السلام علی میزان الاعمال ///در روز قیامت میزان سنجش اعمال انسان‌هاست» و در آیه ی 17 از سوره ی شورای آمده است : « اللَّهُ الَّذِي أَنْزَلَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ وَالْمِيزَانَ  وَمَا يُدْرِيكَ لَعَلَّ السَّاعَةَ قَرِيبٌ ///خداست آن که کتاب (آسمانی) را به حق و نیز ترازوی عدالت را فرستاد، و تو چه دانی؟ ممکن است ساعت قیامت بسیار نزدیک باشد.» قرآن پیامبر را الگو قرار می دهد تا ما در زندگی دنیایی خود سبک زندگی مان بشود پیامبرگونه  و در آخرت بشود میزان اعمال و رفتار ما ، چرا حضرت ابراهیم و پیامبر ؟ به خاطر این که اینها امام و پیامبر هستند .

امام جمعه ی شهرستان شوش خاطر نشان نمود : حضرت ابراهیم بعد از امتحانات و ابتلاحاتی که از جانب خداوند عالم صورت می گیرد ، امام می شود ، پیامبر امام است ، ائمه ی طاهرین امام هستند ؛ امام یعنی چی ؟ یعنی پیشرو ، شما در نماز جماعت کسی که امام قرار می گیرد ما باید تمام آن افعال و ارکانی که انجام می دهیم ، تبعیت بکنیم از امام . اینها اسوه هستند به خاطر این که امام هستند ، به خاطر این که ما باید ویژه گی های آنها را در زندگی خود پیاده سازی کنیم . «مهمترین ویژگی پیامبر عبد بودن بود »خدا رحمت کند علامه حسن زاده ی آملی را در این راستا سخن زیبایی دارد می فرماید که : « به جای این که عابد باشید یاد بگیرید عبد باشید » شیطان شش هزار سال خدا را عبادت کرد عابد شد ولی عبد نشد . عبد کسی است که کاملا تسلیم مولای خودش است ، علامه حسن زاده آملی در پایان می فرماید : «تا زمانی که عبد نشوی عبادتت سودی به حالت ندارد .» ان شاالله که خداوند عالم به همه ی ما توفیق بدهد که در مسیر « دین ، تقوا ، کلام اهل بیت(ع) و رضایت خداوند عالم » قدم برداریم .

 امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين.»

وی در ادامه بار ديگر خود و همه‌ى برادران و خواهران نمازگزار ایمانی را  به تقوای الهی دعوت نمود و در ادامه به ششمین شاخصه ی مؤمن انقلابی و انقلابی مؤمن  اشاره کرد و یادآور شد :عرض کردیم در منظومه ی فکری امامین انقلاب انسان مؤمن هم تراز انسان انقلابی است ، ششمین شاخصه از شاخص های مسلمان انقلابی این است که« نسبت به حق مردد نیست » ، « چون با برهان و استتلال به حق رسیده است نه با اوهام و تقلید ، نه با جّو ، برای این هیچ وقت حق را کنار نمی گذارد .» جوان مسلمان و انقلابی، مفتخر است که با تأسی از اسوه و الگوی اهل عالم یعنی پیامبر اکرم (ص)، حق را خط قرمز خود می داند؛ لذا اگر دنیا را با همه گنجینه هایش به او اعطا کنند و وعده عمر جاویدان در این دنیا را نیز به او بدهند، حاضر نیست بر سر حق با کسی معامله کند و از آن ذره ای کوتاه بیاید. کما اینکه امام علی (ع) به این مضمون فرمودند: به خدا قسم، اگر هفت اقلیم را با آنچه در زیر افلاک است به من ببخشند تا پوست جویی را به ناحق از دهان مورچه ای برگیرم، چنین نخواهم کرد.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : این عزیزانی که امروز برکت جامعه ی ما هستند ؛ همین رزمندگان جوان دیروز ، کسانی که هشت سال دفاع مقدس و عرصه ی انقلاب ، تاریخش را برای این مرز و بوم را با افتخار رقم زدند که هر وقت پای صحبت های آنها می نشینی با افتخار از حق دفاع می کند و حرف می زند .هیچوقت پشیمان نیست از اینکه از حق دفاع کرده است نگران نیست .گاهی اوقات اگر طعنه ای ، متلکی و حرفی از جایی زده می شود ، دلخوره و سرخورده نمی شود ، دل نگران نمی شود ، چرا؟ چون می داند از حق دفاع کرده است .اتفاقا در راه حق ثابت قدم است این می شود انسان مسلمان انقلابی . آن کسی که یک روز از حق دفاع می کند ولی یک روز دیگر آنچنان نسبت به حق بی تفاوت است و سکوت اختیار می کند ؛ چرا سکوت اختیار کردی ؟ نیازی نیست دیگر بگویم الحمدالله مزد و مواجب خود را گرفته ام ، این شخص اصلا انقلابی نیست ان شاءالله که در جامعه از این افراد نداریم ولی ما می گوییم که بدانیم ، گاهی اوقات بعضی ها بر اساس جّو ، تقلید و یا خواسته ای هستند لذا شروع می کنند به مطرح کردن خواسته ی شخصی خود ،اینطور اشخاصی گاها مقاله می نویسند از حق هم طرفداری می کنند ولی دو روز بعد حتی به خاطر دفاعی که از حق داشته اند عذرخواهی می کنند ببخشید حواسم نبود از اینکه فک و فامیل مرا به سرکار بردی  ؛ قدم می دهم که دیگر از باب حق صحبت نکنم ؛ این انسان انقلابی نیست .انسان انقلابی  همیشه انقلابی است .

حجت الاسلام شیخ مهدی موسوی اصل در تکمیل این بخش از خطبه ی دوم گفت : تا دیروز از روستای ابوغریب می نوشت ؛ روستای ابوغریبی که مردم آن روستا با مشکلاتی دارند دست و پنجه نرم می کنند و امروز اگر کسی از ابوغریب بنویسد ، شروع می کنند به انتقاد کردن که چرا از ابوغریب نوشتی ؟ چرا؟ چون سهمش را گرفته است . می دانید «حق الناس چیست؟ » حق الناس این نیست که ما مطالبه بکنیم از مسئولین ، مطالبه گری حق ماست ، مسئول هم زمانی که کار می کند ، بنده همین جا می گویم حاضرم جلوی این جمع هم عملا ثابت کنم ، دست و پای مسئولی را که برای مردم کار می کند می بوسم و هیچ عبایی هم از این کار ندارم ولی از همون مسئولی هم که دست و پایش را می بوسیم مطالبه داریم چه اشکال دارد ، نظام ما نظام انقلابی است ، ما مطالبه می کنیم حق الناس این نیست که ما مطالبه نکنیم ، نه می دانید حق الناس چی است ؟ این است که وقتی که خرم از پل گذشت سکوت کنم و به دنبال حق دیگران نباشم ، این حق الناس است ، حق الناس این است که وقتی من زمانی به مردم احتیاج دارم بروم مشکلات مردم را از نزدیک ببینم با آنها جلسه بگیرم ، بگوییم بیایید من نیاز به رأی دارم به من رأی بدهید وقتی رأی گرفتم بگویم مشکل شما از لحاظ قانونی قابل حل نیست ، زمانی که به سراغ مردم و رأی می خواستی نمی دانستی این مشکلات از نظر قانون قابل حل نیست ؟؟؟ زمانی به سراغ مردم رفتی و رأی گرفتی نمی دانستی کوی انصار جز شهر نیست و شهرداری نمی تواند به آنجا خدمت رسانی بکند ؟ زمانی که به سراغ مردم رفتی و رأی گرفتی نمی دانستی مسکن مهر کارش در اختیار مسکن و شهرسازی است و نه شهرداری ؟ اینها را نمی دانستی ؟ این حق الناس است که من زمانی که به مردم نیاز دارم به سراغشان بروم ، ما دست مسئولین را می بوسیم ، مسئول دارد زحمت می کشد اما یک مطالبه داریم ، مطالبه ی ما این است اگر مسئولی اعلام می کند من نمی توانم کار انجام بدهم چون نه پولی دارم و نه بودجه ای در اختیارم گذاشته اند ما هم سئوال می کنیم شما زمانی که مسئولیت را گرفتی می دانستی پول و بودجه نیست یا نمی دانستی ؟ «اینجا انقلاب است ، اینجا یک حکومت لیبرال نیست ، تفاوت می کند ، انقلاب اسلامی ایران که دائیه دارِ تمدن سازی اسلامی است تفاوت می کند با حکومت های دیگر جهان ». بله شما در حکومت های دیگر جهان زندگی روزمّره گی را مشاهده می کنید ، کسی که شغل می گیرد ، مشغول به کاری می شود تا درآمدی را به دست بیاورد ، اینجا بحث درآمد نیست بلکه بحث خدمت است ، اینجا قرار است خدمت بکنیم ، اگر من نتوانم خدمت بکنم باید بگویم خداحافظ .

وی افزود : در انقلاب اسلامی ایران نتوانم خدمت بکنم ، می گویند چرا فلان روستا خاک است ؟ بیسی بریزید چیزی که خودتان می دانید تا خاک در حلق مردم نرود ، می گویند بودجه نداریم پس چرا مسئولیت را قبول کردید ؟ جریان همان بنده ی خدایی است که برای ریاست جمهوری کاندید شده بود به او گفتن برای اشتغال چکار می کنی گفت : « اشتغال وظیفه ی دولت نیست» بهش گفتن : « برای مسکن چکار می کنی ؟ » گفت : « مسکن وظیفه ی دولت نیست » پرسیدن :« برای پروژه های نیمه تمام چکار می کنی؟ » گفت : « این جز وظایف دولت نیست » گفتند « پس چرا برای رئیس جمهور کاندید شده ای ؟ » گفت : « بیکارم به دنبال کار می گردم » انقلاب این نیست ؛ انتظار داریم وقتی کسی مسئولیت می پذیرد دنبال بهانه نباشد ، بله پول نیست با همین پول نیست می شود کار کرد یا نه ؟ برخی از مسئولین که در همین شبستان مصلی نماز جمعه نشسته اند سراغ داریم که با دست های خالی کار کرده اند ، می شود بدون پول کار کرد ، نمی شود؟یکی از کارهایی که می شود انجام داد این است که وقتی کسی مشکل دارد به سمت من مسئول بیاید با روی گشاده با اول حرف بزنم تا راضی از دفتر من بیرون رود .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش اظهار داشت : امروز در گام دوم انقلاب باید به دنبال ایجاد عدالت اجتماعی باشیم ، مشکلات دیگران هم باید مشکلات من هم باشد این می شود عدالت .آن مسئولی که شبانه روز فکر و ذکرش درگیر مشکلات مردم و شهراست بنده دستش را می بوسم ما به چنین مسئولینی نیاز داریم .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به وضعیت اسفبار آرایشگاه های زنانه در شوش اشاره کرد و تصریح نمود : شهرستان شوش دانیال(ع)با وجود پبغمبر بزرگوار و معصوم ، پیغمبری که زیارت او زیارت امیرالمؤمنین است ، پیغمبری که در روایات داریم یکی از چهار نفری است که جز یاران امام زمان(عج) قرار می گیرد .مردمانی دارد مذهبی و متدین ، زیبنده ی این شهر نیست که متأسفانه و متأسفانه شاید شأن این جایگاه نباشد که این را مطرح کنم ولی باید با تأسف تمام بگویم که این آرایشگری های زنانه به صورت قارچی در فضای مجازی فیلم های مستهجن از ناموس این مردم رائه بکنند ما انتظار داریم برخورد محکم شود ، اگر پیج های آنها را ندارید دوستان ما دردستگاه امنیتی دارند اگر آنها هم ندارند ما می توانیم در اختسارتان بگذاریم ؛ وقتی آدم این چیزها را می بیند تأسف می خورد این پیج هایی که متعلق به همین شهر شوش  هستند ، نوامیس همین مردم هستند با این آرایشگاه ها باید برخورد قالع به عمل آید به صورت قارچی هم رشد می کنند وقتی که دیدند پیجی گذاشتند و عکس های نوامیس مردم را گذاشتند ، لایو گذاشتند کسی کاری به کارشان ندارد نفر بعدی هم این کار را انجام می دهد ، جلب مشتری می کنند ، برای خودشان مشتری جذب می کنند ، این شأن مردم عزیز شوش دانیال(ع)نیست ، این شأن مردم متدین و مذهبی و شهر شهیدان گمنام نیست ، برای وجب به وجب این شهر که به دست دشمن بعثی نیوفتد و برای آزادی مناطق اشغال شده خونها ریخته شده است ، از همین شهر جوانان عزیزی رفتند ، اینجا محل عملیات های « 25 فروردین ، فتح المبین و والفجر مقدماتی» است محکم پای این قضیه بایستیم ؛ ما از عزیزانمان در نیروی انتظامی به کمک دستگاه قضا انتظار داریم این آرایشگاه های زنانه ی متخلف را پلمپ کنند تا بفهمند به این راحتی نیست ترویج بی بند و باری ، بفهمند چنین خطایی برای آنها هزینه دارد ، این را متوجه شوند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان به مناسبت های این هفته اشاره کرد و گفت : یکشنبه دوم آبان ماه1400 مصادف با 17 ربیع الاول 1443 هجری قمری میلاد با سعادت پیامبر بزرگواراسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و همچنین میلاد آقا امام جعفرصادق(ع) را داریم که این مناسبت مهم را تبریک عرض می کنیم ؛ سه شنبه 4 آبان ماه1400 سالروز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی(ره) علیه کاپیتولاسیون که چند نکته در این باب وجود دارد که هفته ی آینده به این نکات اشاره می کنم .

با تشکر و سپاس از سجادعبیدی پور که در غیاب من در نماز جمعه هر چند با یک روز تأخیر ولی فایل صوتی خطبه ها را ارسال نمود تا این خبر در معرض دید عموم قرار بگیرد .

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست