04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۴۱۵1740

از 12 نفر از روزه داران نونهال و نوجوان کانون فرهنگی و هنری بشارت هفت تپه تجلیل شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز دوشنبه 14 تیرماه 1395 ساعت 11:30 با حضور دکتر علیرضا کریمی مسئول پژوهش دفتر فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدویت شهرستان شوش و برخی از  اعضای کانون  فرهنگی هنری بشارت ، در خانه ی شخصی حسین داودی برگزار شد .

 

در این مراسم تجلیل ابتدا دکتر کریمی در مورد مهدویت در ادیان و کتاب های آسمانی اشاره کرد و گفت : با تحقیق و جستجو در کتب ادیان و مذاهب آسمانی، به این نتیجه قطعی و مسلم می رسیم که اعتقاد به مهدی موعود اختصاص به مسلمانان ندارد، بلکه سایر ادیان و مذاهب نیز در این عقیده با مسلمین شریک می باشند. و ابتدا ما در این مراسم تا جایی که وقت داشته باشیم  به صورت گذرا به بخشی از آن می پردازیم و ادامه ی آن را به جلسات آینده موکول می کنم .

وی افزود : در « زند » کتاب مذهبی زردشتیان  در باره ی انقراض اشرار و وراثت صالحان آمده است که ؛ « لشکر اهریمنان با ایزدان ، دائم در روی خاکدان  ، محاربه و کشمکش دارند و غالباً پیروزی با اهریمنان باشد ، اما  نه به طوری که ایزدان را محو و منقرض سازد ، چه هنگام تنگی از جانب « اورمزد» خدای آسمان است به « ایزدان» که فرزندان اویند یاری می رسد و محاربه ی ایشان 9 هزار سال طول می کشد ، آن گاه پیروزی بزرگ از آن یزدان می شود و اهریمنان را منقرض می سانند و اتمام اقتدار اهریمنان در زمین است و در آسمان  راه ندارند و بعد از پیروزی ایزدان و بر انداختن تبار اهریمنان ، عالم کیهان به سعادت اصلی خویش رسیده و بنی آدم بر تخت نیک بختی خواهند نشست .» 

دکتر کریمی سپس به کتاب جاماسب نامه اشاره کرد و اظهار داشت : در این کتاب آمده است ؛ « مردی بیرون آید از زمین تازیان ، از فرزند هاشم ، مردی بزرگ از نظر اندام و بر دین جد خویش  بود با سپاه بسیار و روی به « ایران » نهد و آبادانی کند و زمین  پر از داد کند ... » .

رئیس کارگروه تخصصی تاریخ و باستان شناسی اتاق فکر انجمن روزنامه نگاران سپس به منابع هندی در این راستا پرداخت و تصریح نمود : در کتاب « شاکمونی» که از سردمداران کافران هند است و به عقیده ی پیراوانش ، پیامبر و صاحب کتاب آسمانی است اشاره به وحدت دیانت در زمان آن پرچم دار روحانی جهان نموده و می گوید ؛ « پادشاهی و دولت دنیا به فرزند  سید خلایق دو جهان « کشن » بزرگوار تمام می شود ، وی کسی باشد که بر کوه های مشرق و مغرب دنیا حکم براند و فرمان کند و بر ابرها سوار شود و فرشتگان ، کارکنان او باشند و جن و انس در خدمت او شوند و از سودان که زیر خط استوا است تا ارض تسعین که زیر قطب شمال است و ماوراء بحار را صاحب شود و دین خدا زنده گردد و نام او ایستاده باشد و خدا شناس باشد » .


دکتر کریمی در بخش دوم سخنان خود به آثار انتظار اشاره کرد و خاطر نشان نمود : بعضى از نا آگاهان چنين پنداشته‏اند كه انتظار ظهور مهدى (عج) ممكن است سبب ركود و عقب ماندگى يا فرار از زير بار مسئوليت ها و تسليم در برابر ظلم و ستم گردد، چرا كه اعتقاد به اين ظهور بزرگ مفهومش قطع اميد است از اصلاح جهان قبل از او حتى كمك كردن به گسترش ظلم و فساد است تا زمينه ظهور آن حضرت فراهم گردد . اين سخنى است كه سال ها ست بر سرزبان مخالفان و منكران قيام مهدى (ع) است و ابن خلدون به آن اشاره كرده است، درحالى كه مطلب كاملا برعكس است و انتظار اين ظهور بزرگ آثار بسيار سازنده‏اى دارد كه در ذيل به طور فشرده مى‏آوريم تا معلوم شود آنها كه چنين قضاوت كرده‏اند قضات عجولانه و حساب نشده‏اى است در برابر مساله‏اى كه هم در قرآن مجيد به آن شاره شده و هم در احاديث متواتره كه در كتب معروف اهل سنت و منابع مشهور شيعه آمده با صراحت مطرح شده است .

 

وی فواید انتظار را به صورت فهرست وار برشمرد و عنوان نمود خودسازی فردی ـ خودیاری های اجتماعی و   منتظران راستین در فساد محیط حلّ نمی شوند » سه رکن کلی فواید انتظار هستند که من به خاطر کمی وقت فقط به بخشی از جزئیات خود سازی فردی اشاره می کنم ؛ چنین تحولی قبل از هر چیز نیازمند عناصر آماده و باارزش انسانی است كه بتوانند بار سنگین چنان اصلاحات وسیعی را در جهان به دوش بكشند، و این در درجه اول محتاج به بالاترین سطح اندیشه و آگاهی و آمادگی روحی و فكری برای همكاری در پیاده كردن آن برنامه عظیم است. تنگ نظریها، كوته بینی ها، كج فكری ها، حسادت ها، اختلاف كودكانه و نابخردانه و بطور كلی هر گونه نفاق و پراكندگی با موقعیت منتظران سازگار نیست.


نكته مهم این است كه منتظر واقعی، برای چنان برنامه مهمی، هرگز نمی تواند نقش تماشاچی را داشته باشد، باید از هم اكنون حتما در صف انقلابیون قرار گیرد.

منشی هیئت مدیره ی انجمن روزنامه نگاران شهرستان شوش در ادامه افزود : ایمان به نتایج و عاقبت این تحول هرگز به او اجازه نمی دهد كه در صف مخالفان باشد و قرار گرفتن در صف موافقان نیز محتاج به داشتن"اعمالی پاك" و روحی  پاك تر، و برخوداری از شهامت و آگاهی كافی است. من اگر فاسد و نادرستم چگونه می توانم در انتظار نظامی كه افراد فاسد و نارست در آن هیچ گونه نقشی ندارند، بلكه مطرود و منفور خواهند بود، روز شماری كنم. آیا این انتظار برای تصفیه روح و فكر و شستشوی جسم و جان از لوث آلودگی ها كافی نیست؟ ارتشی كه در انتظار جهاد اسلامی و آزادی بخش به سر می برد حتما به حال آماده باش كامل در می آید. سلاحی كه برای چنین میدان نبردی شایسته است به دست می آورد و سنگرهای لازم را می سازد. آمادگی رزمی افراد خود را بالا می برد، روحیه ی افراد خود را تقویت می كند و شعله عشق و شوق برای چنین مبارزه ای را، در دل فرد فرد سربازانش زنده نگاه می دارد، ارتشی كه دارای چنین آمادگی نیست، هرگز در انتظار به سر نمی برد و اگر بگوید دروغ می گوید.

 

وی هم چنین تصریح نمود : انتظار یك مصلح جهانی به معنای آمده باش كامل فكری و اخلاقی، مادی و معنوی برای اصلاح همه جهان است. فكر كنید چنین آماده باشی چقدر سازنده است. برای تحقق بخشیدن به چنین انقلابی، مردانی بسیار بزرگ و مصمم و بسیار نیرومند و شكست ناپذیر، فوق العاده پاك و بلند نظر، كاملا آماده و دارای بینش عمیق لازم است. و خود سازی برای چنین هدفی مستلزم به كار بستن عمیق ترین برنامه های اخلاقی فكری و اجتماعی است، این است معنای انتظار واقعی، آیا هیچ كس می تواند بگوید كه چنین انتظاری سازنده نیست؟!

 

دکتر کریمی در آخرین جمله ی خود در این مراسم بیان نمود :منتظران واقعی علاوه بر این كه به اصلاح خویش می كوشند، وظیفه خود می دانند كه دیگران را اصلاح كنند. این است اثر سازنده دیگری برای انتظار قیام مصلح جهانی باشند .

 

در پایان از 12 نفر از اعضای کانون فرهنگی و هنری بشارت منطقه ی صنعتی هفت تپه نسبت به دیگر اعضا فعال تر بوده اند تجلیل به عمل آمد که در میان آنها  دختری 8 ساله به نام سارا مسعودی فر « سه ماه متوالی » را به طور کامل روزه گرفته و این درحالی است که هنوز به سن تکلیف نرسیده است .

معرفی 13 نفر فعال کانون فرهنگی هنری بشارت :

حسین داودی ـ علی داودی  ـ فاطمه کعب عمیر ـ محبوبه داودی ـ دنیا داودی ـ مائده رحیمی ـ  حدیث یوسف زاده ـ سارا مسعودی فر ـ زهرا منصوری منش ـ سیده رقیه احمدی پور ـ هستی کاکش حاتمی و زهرا سگوند .

 

شایان ذکر است زهرا سگوند مدیر و محبوبه داودی مربی قرآن این کانون در برگزاری برنامه های ویژه ی ماه مبارک رمضان و کلاس های مهدویت شناسی سهم به سزایی داشته اند .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست