03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۹۲۷2915

محفل انس با قرآن در مصلای نماز جمعه برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به مناسبت هفته ی قرآن ، محفل انس با قرآن همراه با تجلیل از فعالان دختر قرآنی ، روز دوشنبه 27 آذرماه 1396 ساعت 9:45  صبح در مصلای نماز جمعه ی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، به همت دارالقرآن دخترانه ی نور الزهرا(س) ، معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره ی آموزش و پرورش و با همکاری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد برگزاری نماز جمعه ، محفب انس با قرآن با قرائت یک آیه از قرآن به صورت پیش درآمد  توسط دختران نونهال همراه با اشاره به مدت 4 دقیقه اجرا شد و مورد تحسین قرار گرفت .

سپس امین رحیمی  قاری ممتاز  شهرستان شوش به مدت 25 دقیقه به تلاوت آیاتی از کلام الله پرداخت و حجت الاسلام محمد جواد حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش به بی سواد قرآنی در خانه ها اشاره کرد و گفت : یکی از مواردی که در زندگی ما به عنوان یک مسلمان کمتر بدان توجه می شود تلاوت قرآن به عنوان کتاب دینی ما و تعمق در آیات آن است. به همین دلیل است که کمتر این کتاب آسمانی در زندگی ما جا دارد. در حالی که خداوند حکیم در آیات 57 و 58 سوره ی یونس این مورد می فرماید: «يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ؛  قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِكَ فَلْيَفْرَحُوا هُوَ خَيْرٌ مِمَّا يَجْمَعُونَ  /// ای مردم، از سوی پروردگارتان موعظه و اندرزی برای شما آمد، کلامی و قرآنی که مایه شفای بیماری دل ها و روان ها است و چیزی که مایه هدایت و راهنمایی است و رحمت برای مومنان است. ای پیامبر به مردم بگو به فضل پروردگار و به رحمت بی پایان او و این کتاب بزرگ آسمانی که جامع همه نعمت ها است باید خشنود بشوند نه به ثروت اندوزی و پست و مقام دنیا و فزونی قوم و قبیله. »


وی در ادامه به ویژگی های خانواده ی قرآنی پرداخت و خاطر نشان نمود :  اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را مانند دوستی در زندگی انتخاب کنیم، آیاتش را بخوانیم و در معانی آسمانی‌اش تفکر کنیم، پس از مدتی زندگی‌مان سرشار از نور، روشنایی، طراوت و زیبایی خواهد شد.

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در ادامه به تأکید پروردگار یکتا در قرآن اشاره کرد و گفت : برخی هستند که قرآن بلد نیستند بخواند و نمی خواهند یاد بگیرند ـ عده ای یاد می گیرند ولی معنای آن را بلد نیست ـ جمعی معنای آن را هم بلد هستند ولی به آن عمل نمی کنند و برخی به آن عمل می کنند ولی به دیگران نمی آموزند که در این راستا رسول اکرم(ص) می فرماید : « مَن عَلَّمَ آیَةً فی کِتابِ اللهِ تَعالی، کانَ لَهُ اَجرُها ما تُلِیَت  /// هر که آیه ای از کتاب خدا را به دیگری بیاموزد، پاداش آن آیه، تا زمانی که خوانده می شود به او نیز می رسد .»


از دیگر برنامه های این آیین می توان به تجلیل از فعالان دارالقرآن دخترانه ی نور الزهرا(س) به مدیریت مریم انوریان  و  دایر نمودن نمایشگاه کتاب و نقاشی اشاره کرد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست