04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۹۲۹2921

مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان شوش در دو بخش خواهران و برادران آغاز شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز چهارشنبه29 آذرماه 1396ساعت 8 صبح ، با حضور عبدالحسن آل کثیر معاونت فرمانداری و عبدالامیر خنیفر  مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ، مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان در دو بخش خواهران و برادران تحت عنوان « نسیم روحانی » در دبیرستان دولتی نمونه دانشوران آغاز شد .

معاونت فرمانداری شهرستان شوش ضمن قدردانی از بانیان برگزار کننده ؛ به موضوع قرآن و عترت اشاره کرد و گفت : فعالان قرآن افرادی هستند که نور آنها در جامعه ، خانواده و مدرسه وجود دارد و واقعا باید به این عزیزان افتخار کنیم .

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) خاطر نشان نمود : پیامبر اکرم(ص) در حدیث ثقلین می فرماید: « انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی: کتاب الله فیه‌الهدی والنور حبل ممدود من السماء الی الارض وعترتی اهل بیتی وان اللطیف الخبیر قد اخبرنی‌انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض وانظروا کیف تخلفونی فیهما ـ من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترتم اهل بیت را .تا وقتی که از این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شوند.تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.»

وی افزود : جشنواره هایی که برگزار می شود به عنوان عملکرد برای هر اداره  بسیار عالی است ولی موضوع قرآن که هدایتگر زندگی ما انسان ها می باشد ؛ می بایست در طول سال به آن توجه داشته شود یعنی قرآن و عترت را به هفته ی قرآن خلاصه نکنیم . در نظر داشته باشید وقتی رسانه ی ملی  می خواهد سریالی را پخش کند ، خانواده ها وقت خود را تنظیم می کنند تا در آن ساعت هم ه دور هم جمع شده و سریال را همراه با تیتراژ آن ببینند اما آیا خانواده ها در شبانه روز یک ساعت را به خواندن ، معنی و تفسیر قرآن اختصاص می دهند ؟ قطعا پاسخ منفی است اما همیه خانواده ها از یک وعده ی غذایی جسم نمی گذرند .

آل کثیر در ادامه به یکی از خاطرات سفر خود به مکه اشاره کرد و اظهار داشت : سوار تاکسی شده بودم ،  زنگ تلفن همراه این راننده به صدا در آمد که آیه ای از قرآن بود ؛ از او پرسیدم « چرا از آیه به عنوان صدای زنگ استفاده می کنی ؟ » در پاسخ گفت : « هر وقت این آیه تکرار می شود آن را حفظ می کنم و بعد از حفظ کردن آن آیه ای دیگر روی گوشی می کذارم . » آیا ما  چنین کاری انجام می دهیم ؟ ، متأسفانه در بین جوانان ما  انواع زنگ خوری های نامناسب نصب شده است .

عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین ، به هدف برگزاری جشنواره های قرآنی اشاره کرد و گفت : آموزش و پرورش  جشنواره های قرآن را برای این برگزار می کند که نسل های انقلاب اسلامی را به هم پیوند دهد ؛ چون یک چهارم قرآن قصص هستند و قصه های خود را بر دو محور اعتقادی و اخلاقی  اختصاص داده است و به جرأت می توان اظهار داشت که « هیچ داستان نویس ، قصه پرداز ، نمایشنامه نویس و یا فیلم نامه نویس »  نمی تواند قصه هایی همانند « حضرت موسی ، حضرت عیسی ، حضرت یوسف و یا دیگر پیامبران» را به رشته ی تحریر درآورند و در برخی از آیات قرآن  خودش را چنان به خوبی  معرفی می کند و به ما نزدیک می شود که ما به راحتی بتوانیم  این قصه ها را بهتر و بیشتر بشناسیم  و از آنها استفاده کنیم .

وی افزود برخی از آیات قرآن هم علمی هستند و دانشمندان آلمانی با استفاده از هم آیات ، توانستند در مورد هفت لایه ی آسمانی یعنی « تروپوسفر ـ استراتوسفر ـ ازوسفر ـ مزوسفر ـ اگزوسفر ـ تروسفر و اکسوسفر » تحقیقات زیادی را به عمل آورند .

خنیفر در ادامه قرآن را یک گنجینه گرانبها دانست و گفت : قرآن یک گنجینه گرانبها و هدایتگر در دانشگاه ها و مساجد است اما متأسفانه در جامعه و خانواده بیشتر برای مرگ و میر  و در قبرستان ها از آن استفاده می شود  در حالی که باید از این کتاب آسمانی برای سبک زندگی بهره های زیادی برد .


وی در پایان گفت : در این جشنواره 7000 دانش آموز شرکت کرد که در مراحل مقدماتی 1000 نفر از آنها به مرحله ی نهایی سطح شهرستان راه یافت که امروز در هشت رشته ی « قرائت ـ ترتیل ـ تفسیر ـ نهج البلاغه ـ صحیفه ی سجادیه ، احکام ، مداحی و اذان » به رقابت می پردازند .


 

شایان ذکر است ساعت 14 دانش آموزان پسر به رقابت پرداختند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست