03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۰۲۰2966

محفل انس با قرآن در شهر شاوور برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

بعداز نماز مغرب و عشاء سه شنبه 19 دیماه 1396 به همت کانون فرهنگی هنری الزهراء امور مساجد اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ؛ محفل انس با قرآن در شهر شاوور از توابع شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ؛ این محفل همراه با تفسیر قرآن با موضوع « اهل بیت(ع)  » برگزار شد .

جايگاه و نقش اهل‏بيت (ع) در ترويج و توسعه ی فرهنگ قرآنى، به ويژه تفسير قرآن كريم، نقش كليدى و اساسى در تبيين حقايق قرآنى است. اين مهم، همزمان با نقش تأثيرگذار رسول خدا (ص) در تفسير آيات قرآن و تربيت مفسّرانى گران قدر از صحابه، از جمله حضرت امام على (ع) به عنوان صدرالمفسّرين و آگاه‏ترين اشخاص به ظاهر و باطن قرآن آغاز مى ‏شود.

از آن جا كه «اهل‏ بيت(ع)» مطابق روايات مفهومى گسترده دارد كه امامان معصوم (ع) را نيز در بر مى‏گيرد، ائمّه اطهار (ع) در توسعه فرهنگ قرآنى نقش‏هاى اساسى را ايفا كرده‏اند كه مهم‏ترين موارد آن عبارتند از: « نقش هدايتى و تربيتى در تفسير ، تربيت مفسّر ، بيان مبانى و اصول راهبردى  و  جلوگيرى از انحراف‏ها و كج انديشى‏ها در تفسير (كه از جمله مى‏توان به پديده جعل، اسرائيليات، تفسير به رأى، قياس و استحسانات اشاره نمود.)

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست