04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۱۰۲۸2988

اولین جشنواره ی قرآن و عترت مقطع ابتدایی در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 8:30 صبح روز پنجشنبه 28دیماه1396 ، به همت مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شوش ، جشنواره ی «قرآن و عترت مقطع ابتدایی » برای اولین بار در سالن امورتربیتی این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ؛ ضمن قدردانی از معاونت پرورشی و تربیت بدنی ، سازمان دانش آموزی ، کانون های آموزشی فرهنگی شهید دانش و کوثر ؛ عنوان نمود : برگزاری چنین جشنواره ای  آن هم در دو نوبت « صبح برای دختران و ساعت 13 برای پسران » زحمات زیادی دارد ، شاید کم هزینه ترین برنامه ی فرهنگی تعلیم قرآن باشد اما تأثیر آن در جامعه بسیار زیاد است .

عبدالامیر خنیفر در ادامه به تأثیر قرآن در رفتار و اخلاق انسان اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در قرآن آیات فراوانی وجود دارد که نتیجه  ی تدبر و تفکر در آیات الهی را هدایت‌، نور، ایمان و ذکر می‌کند. قرآن و تدبر و تفکر در آیات آن‌، از جمله عوامل بسیار مؤثر در رشد مثبت و هنجار استعدادهای درونی انسان است‌. از سوی دیگر، کمال‌جویی از جمله خواهش‌های فطری و درونی انسان است که با رشد و بالندگی صحیح استعداد بالقوه او در پرتو هدایت الهی‌، و با به فعلیّت رسیدن آن‌، می‌تواند در مسیر زندگی بروز و ظهور داشته باشد و کمال‌جویی در علم نیز از جمله مصادیق خواهش‌های درونی است که در طول تحصیل در پرتو هدایت‌های قرآنی‌، تقویت و بالنده می‌گردد.


وی افزود : قرآن‌، سه کار اساسی نسبت به انسان‌ها بر عهده دارد: نخست آن‌ها را از هرگونه « بیماری‌، عیب‌، ظلمت و نارسایی‌های فکری‌، اخلاقی و عملی  » پاک می‌سازد؛ دوم ،  برای جوانه زدن شکوفه‌های‌ِ فضایل انسانی‌، آن‌ها را به سوی ارزش‌ها و صفات پسندیده و خداگونه هدایت و تربیت می‌کند. و سوم این که انس قرآن می تواند عصمت در در انسان به وجود آورد و در تمام عمر در همه ی مراحل فهم، ابلاغ و اجرای وحى، از هر گونه سهو و نسیان و عصیان، منزه است. البته باید توجه داشت که: "عصمت" به دو قسم اختیاری و غیر اختیاری تقسیم می شود. معصوم آن کسی است که از روی اختیار گناه را ترک می کند و البته برای این که احتمال هیچ خطا و اشتباهی را در آنان ندهیم و سنت (گفتار، رفتار و تقریر) آنان برای ما حجت باشد، عصمتی هم به آنان هبه و عنایت می شود که این دیگر اختیاری نیست ، اما براساس این که خدا می داند آنان با اختیار خود از این شایستگی برخوردار خواهند شد، به آنان چنین چیزی موهبت کرده است و به دیگران این فضیلت را نداده است .

خنیفر در ادامه اظهار داشت ، در مقطع متوسطه ی اول و دوم ما در هفته ی قرآن ، دومین جشنواره ی دانش آموزی را تحت عنوان « نسیم روحانی » با حضوز 7000 دانش آموز دختر و پسر برگزار کردیم  و 1000 نفر از آنها به مرحله ی منطقه ای وارد شدند و قرار است در مجموع 120 نفر از آنها به مرحله ی استانی اعزام شوند ، اما در مقطع ابتدایی برای اولین بار است که در مجموع با 3000 دانش آموز کلاس های چهارم تا ششم آغاز شد و 700 نفر از آنها مجوز ورود به مرحله ی منطقه ی را به دست آوردند .


مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش در پایان به برخی از مسئولین  که در جشنواره حضور نیافتند انتقاد نمود و در این خصوص اظهار داشت : در حالی که ما برای مراسم های دیگر دستگاه ها حضور داریم امروز با توجه به این که از برخی از مسئولین دعوت به عمل آورده ایم تا در جشنواره ی قرآن حضور داشته باشند ، متأسفانه یک نفر از آنها هم نیامده است .

احمد الباجی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره ی آموزش و پرورش نیز در نوبت عصر که ویژه ی جشنواره قرآن و عترت پسران بود ، ضمن قدردانی از خبرنگار جهادگر پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز که در تمام رویدادهای «فرهنگی ، هنری ، مذهبی و ورزشی » اداره ی آموزش و پرورش حضور دارد و اخبار را کامل و جامع منتشر می کند ، به رشته های جشنواره اشاره کرد و گفت : دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی در رشته های « قرائت ـ حفظ ، احکام اسلامی و انشاء با موضوع امام زمان(عج) » با هم به رقابت می پردازند ضمن این که برای پسران مسابقه ی اذان هم در نظر گرفته شده است .

وی افزود : این جشنواره در این مقطع برای اولین بار  برگزار می شود و از نفرات اول طی مراسمی در همین سالن به صورت ویژه تجلیل می شود و در مدارس از دانش آموزانی که موفق به کسب رتبه ی دوم یا سوم شوند تجلیل خواهد شد .

سپس چنانی معاونت آموزشی مقطع ابتدایی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان ، ضمن قدردانی از زحمات معاونت پرورشی و تربیت بدنی به هدف جشنواره اشاره کرد و تصریح نمود : این جشنواره با هدف تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن، زمینه سازی جهت اُنس بیشتر دانش آموزان و همکاران فرهنگی با قرآن عترت و نماز و نیز ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و مدارس و آموزش قرائت و حفظ قرآن و مفاهیم و احکام نماز و آشنایی با سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ایجاد زمینه بهره گیری دانش آموزان از برکات و معنویات مصحف شریف انجام شده است. و در دوره های بعدی  هم قرار است قصص قرآنی به موضوع های جشنواره اضافه شود .


در پایان دانش آموزان  با عبور از دروازه ی قرآن و با حضور در محل تشکیل مراحل مسابقات ؛ رقابت خود را برگزار نمودند .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست