04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۴۲۶3270

سومین جشن بزرگ معصومه ها در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22:06 سه شنبه 26 تیرماه 1397 به همت مجمع اهل بیت(ع) ، سومین جشن بزرگ معصومه ها به مناسبت میلاد کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه(س) و دهه ی کرامت با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان سید علیرضا نجاتیان در سالن امورتربیتی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام روح الله شریفی رودانی نژاد، کارشناس مسائل خانواده ، استاد و مشاور حوزه و دانشگاه ضمن ابراز خوشحالی از این که برای دومین بار  در شهر شوش مقدس و شهر دانیال نبی(ع) حضور دارد  در ابتدای سخنان خود به اهمیت و جایگاه دختر از دیدگاه حضرت ابراهیم خلیل الله اشاره کرد و گفت : عنوان "خلیل الله" امتیازی است برای حضرت ابراهیم(ع) که در قرآن نیز به آن اشاره شده است که می فرماید: «وَ مَنْ أَحْسَنُ دینًا مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ وَ اتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْراهیمَ حَنیفًا وَ اتَّخَذَ اللّهُ إِبْراهیمَ خَلیلاً /// دین و آیین چه کسی بهتر است از آن کس که خود را تسلیم خدا کند، و نیکوکار باشد، و پیرو آیین خالص و پاکِ ابراهیم(ع) گردد؟ و خدا ابراهیم(ع) را به دوستیِ خود، انتخاب کرد» . اما وقتی که در یک روز  با خود خلوت کرده بود و گریه می کرد  شخصی نزد او رفت و گفت : چرا گریه می کنی ؟  حضرت ابراهیم فرمود : خداوند به من « نبوت ، امامت ، عزت ، مقبولیت  و از همه مهم تر لقب خلیل الله »را داده است  ولی به من دختر نداد  و گریه ی من به خاطر نداشتن دختر است .


وی از طرفی به مظلومیت دختران بین خانواده و از طرفی دیگر به بی توجهی والدین و خصوصا پدر نسبت به فرزندان اشاره کرد و تصریح نمود : پسران نوجوان ما معمولا فیلم های پلیسی و جنایی را می بینند و بعد به خیابان رفته  و یک سری فحش از این و آن به گوششان می رسد و این بدآموزی را خود نیز به کار می برند ، سپس به باشگاه  و... رفته و خلاصه وقتی که شب به خانه برمی گردند و مثل یک جنازه خسته و کئوفته  می خوابد ، اما دختران ما صبح که از خواب بسیدار می شوند  سر ظرف شستن با مادر  دعوا و کل کل می کنند  ، به سراغ شبکه ی یک رفته که آفتاب شرقی را نشان می دهد  کانل را عوض کرده  در شبکه ی دو رفته که آفتاب غربی را مشاهده می کند شبکه ی سه سمت خدا را نشان می دهد ، لذا سراغ ماهئواره رفته و یک فیلم عاشقانه می بیند ، دو ساعت بعد یک فیلم عاشقانه ی دیگر می بیند  و بعد سمت گوشی خود می رود ، آیا ما پدران تا کنون به فکر این بوده ایم که  به جای اوقاتی که فرزندانمان به این شکل سپری می کند وقت بگذاریم و به اقتضای سن آنها  « سه دقیقه  از دخترمان تعریف کنیم ، دو دقیقه دستش را بگیریم و نوازش کنیم و سه دقیقه پیشش بنشینیم  دست دور گردنش بگذاریم و بگویم حالت چطوره دختر خوشکل بابا ؟


شریفی نژاد  در ادامه افزود : این همه گفتم تا به این نتیجه برسیم که برای بچه های خود اصلا حاضر نیستیم وقت بگذاریم ؛ دیگر زمان نصیحت نیست ، توصیه دیگر کارساز نیست ، سال های نه چندان دور  رویدادها را از طریق رادیو می شنیدیم اما الان از طریق تلویزیون می بینیم یعنی  دیگر شنیدن  کار ساز نیست و بچه های ما فقط می بینند .

وی  بازی کردن با بچه ها را بهترین و مهمترین ارتباط با آنها دانست و در این خصوص اظهار داشت : مهم ترین مسئله در تربیت کودک ، چگونگی صحبت کردن با وی است. در هر سن ، بسته به شرایط فکری و سنی کودک باید به روش خاصی با او حرف زد. این که بدانیم چه انتظاری را در چه سنی باید از کودک داشته باشیم بسیار مهم است. برخی اوقات والدین می خواهند کودک انتظاراتی که فراتر از توان کودک است را برایشان براورده کند. اما  بهترین راه این است که بدانی فرزند شما از چه نوع بازی خوشش می آید ، همان بازی را اگر روزانه مثلا نیم ساعت همر اهی اش کنی ، از شما والدین حرف شنوی دارد ؟


حجت الاسلام روح الله شریفی رودانی نژاد برای اثبات حرف خود به یک خاطره اشاره کرد و گفت : دانش آموزی در اهواز از 7 درس که امتحان داده بود تجدید شد ، من به اتفاق یکی دیگر از روحانیون یک نظرسنجی هوشی از آن دانش آموز انجام دادیم کمه 145 امتیاز گرفت و این یعنی  این دانش آموز یک نابغه است به همین دلیل به خانه ی آن دانش آموز رفتیم که مشاهده نمودیم پدرش با این بچه بد حرف می زند مثلا اسمش محمود بود وی را حمود صدا می کرد و از واژه های « نفهم ، بی شعور  و... » به کار می برد ، با آن پدر حرف زدیم تا این که در نحوه ی صحبت کردن با فرزندش تجدید نظر کرد و الان آن دانش آموز یکی از طلبه های اهواز است ؛ پس تا می توانید از خوبی بچه ها حر ف بزنید مثلا به جای این که بگویید کم دروغ بگو واژه ی راست بگو را به کار ببرد ؛ پس بیایید به جای محبت کاذبی که دیگران با بچه های ما دارند خودمان به بچه های خودمان محبت کنیم .


وی در پایان اظهار داشت : شاید اگر می دانستیم کلماتی که در  زمان خشم و از روی نا آگاهی به کودک خود می گوییم چه تاثیری بر شخصیت او در کودکی و بزرگسالی می گذارد، حتما بیشتر مراقب رفتار و گفتارمان می بودیم. کودکی که هنگام اشتباه کردن و یا نا فرمانی، کلمات ناشایستی از قبیل :« چقدر نفهمی » ، « دست و پا چلفتی » ، « به هیچ دردی نمی خوری» ، « عرضه ی انجام هیچ کاری رو نداری» و جملاتی از این دست را می شنود به خود انگاره اش لطمه وارد شده و دست به کارهای عجیب می زند. بهترین کار این است که محدودیت ها و  رفتار ممنوعه را به او بگوییم. باید قبل از بروز رفتار نادرست عواقب آن کار را به او گوشزد کنیم. اگر کودک آن اشتباه یا کار نادرست را انجام داد بعد از دو بار تذکر و یاد آوری قول و قراری که داشتیم، بدون خشونت آن محرومیت را اعمال کنیم. در همان لحظه و همان زمان وقوع یا بروز آن رفتار. کودک اینگونه می آموزد که هر رفتار اشتباهی پیامد خود را دارد.


 

از دیگر برنامه های اسین جشن بزرگ می توان به « پخش کلیپ اولین جشن معصومه ها  برای فاطمه و زینب دختران شهید مدافع حرم احمد حیاری و دومین جشن در سال 1396 برای مهسا و مهرسا دختران شهید نظم و امنیت شهید عباس نادری ، مولودخوانی حاج ناصر پیوست ، قرعه کشی و اهدا کارت کمک هزینه ی سفر به آستان مقدس حضرت معصومه(س) در قم به پنج نفر و قرعه کشی و اهدا جوایز به ده نفر دیگر و... » اشاره کرد .


 

شایان ذکر است در این آیبین جشن با شکوه و مفرح « عبدالامیر خنیفر رئیس اداره ی آموزش و پرورش ، احمد الباجی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره ی آموزش و پرورش ، سرهنگ  یوسف وند نماینده ی فرماندهی نیروی انتظامی ، حجت الاسلام عارف آل کثیر امام جماعت مسجد رسول الله(ص) ، سرهنگ احیاء عسکری جانشین لشکر عملیاتی 7 ولیعصر(عج)  و... » حضور داشتند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست