03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۱۲۰4168

همایش پیش اجلاس سراسری نماز همراه با تقدیر از یاوران نماز در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت ستاد اقامه ی نماز و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شوش و بخش شاوور همایش پیش اجلاس سراسری نماز همراه با تقدیر از یاوران نماز در شبستان مصلی نماز جمعه برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ساعت 10:05 صبح روز دوشنبه 20 بهمن ماه1399 همایش پیش اجلاس سراسری نماز با حضور مدرس دوره های آموزش ویژه ی خانواده در قوه ی قضائیه و سپاه پاسداران کشور و آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولین شهرستان شوش از جمله «امام جمعه ، معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش ، سرپرست اداره ی آموزش و پرورش ، دبیر ستاد اقامه ی نماز ، بخشداران بخش های شاوور و فتح المبین ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، رئیس  اداره ی صمت و....» همایش پیش اجلاس سراسری نماز به میزبانی دفتر امام جمعه در شبستان مصلی نماز جمعه برگزار شد .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن عرض خیرمقدم به حجت الاسلام سید ابوافضل موسوی فاضل خراسانی کارشناس خانواده و مسائل اجتماعی و مدرس دوره های آموزش ویژه ی خانواده در قوه ی قضائیه و سپاه پاسداران کشور و آستان قدس رضوی ، سخنان خود را با قرائت دعای سلامتی امام زمان(عج) آغاز کرد و گفت : «اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً /// خدایا ، در این لحظه و در تمام لحظات ، سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان ولىّ‏ات ، حضرت حجّة بن الحسن(عج) ، که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد ، باش، تا او را به صورتى که خوشایند اوست ، و همه از او فرمانبرى مى‏نمایند ، ساکن زمین گردانیده ، و مدّت زمان طولانى در آن بهره‏مند سازى . »


وی در ادامه ایام الله دهه ی مبارک فجر انقلاب اسلامی را به حاضرین در همایش و مردم ولایتمدار شهرستان شوش تبریک گفت واز برگزار کننده گان همایش یاوران نماز قدردانی نمود و در پایان از گروه سرود نوجوانان مسجد رسول الله(ص) به خاطر اجرای یک سرود انقلابی دلنشین تجلیل نمود .


 

حجت   الاسلام و المسلمین «سيد ابوالفضل موسوی فاضل» در جمعی از مسئولین دستگاه های دولتی و نهادها و ارگان های انقلابی و یاوران نماز شهرستان شوش به دلایل سبک شمردن نماز توسط برخی از مؤمنین اشاره کرد و گفت : شما در نظر داشته باشید همین قلبی که خون را در تمام بدن پمپاژ می کند اگر دچار اختلالی شود یا سکته ی قلبی را در بر دارد و یا سکته ی مغزی را ، این بر اثر یا پرخوری است که پس از آن چاقی مفرد را در پی خواهد داشت و همین بیماری هایی که به خاطر بی توجهی به تغذیه ی اصولی برای بدن و جسم به وجود می آید انسان را نسبت به فریضه ی الهی یعنی نماز باز می دارد و گرنه شیعیان نه نماز گریز هستند و نه نماز ستیز ، ما با اصل نماز اصلا مشکلی ندارین بلکه با اجرای  اصولی حکم ، مشکل داریم .


وی در ادامه به ویژگی ها و اهمیت نماز مطلوب اشاره کرد و تصریح نمود : نماز، نه‌تنها در اسلام بلکه در تمام ادیان، از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نماز، عبادتی‌ست که تعداد بسیاری از آیات و روایات را به خود اختصاص داده و در قرآن، یکی از مهم‌ترین صفات انسان‌های شایسته، اقامه ی نماز شمرده شده است. همچنین بهترین تعبیرها در روایات، به نماز اختصاص یافته است .


حجت الاسلام موسوی فاضل خراسانی در پایان  « اخلاص ـ خشوع ـ خواندن نماز اول وقت ـ خواندن نماز در مسجد و به جماعت ـ بانشاط‌بودن ـ دائمی‌بودن نماز و نماز با تعقیبات » را ویژگی‌های نماز مطلوب دانست .


 

از دیگر برنامه های این همایش می توان به « خوانش شعر به زبان عربی توسط سید فرج دنیناوی ـ مولودخوانی ـ اجرای سرود و تجلیل از یاوران نماز » اشاره کرد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست