04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۰۱۹3572

جشنواره ی قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

طی دو مرحله ی زمانی 9:15 صبح و 13:15 عصر روز چهارشنبه 19 دی ماه 1397 به همت مدیریت اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش جشنواره ی « قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی دختر و پسر » در رشته های « قرائت تحقیق(صوت) ، قرائت ترتیل ، احکام  ، حفظ عمومی ، نماز سوم ابتدایی ، حفظ سوم ابتدایی و اذان » تحت عنوان « نسیم روحانی» در دبستان دو شیفته ی « فرهنگیان و معلم » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛  در ساعت 9:15 دقیقه که 500 نفر از دانش آموزان دختر به رقابت پرداختند ، ابتدا مهندس یوسف زمانی شهردار شوش به خاطر همکاری های مستمر در رفع مشکلات آموزشگاه های حوزه ی شهر شوش و بخش مرکزی به جای عبدالامیر خنیفر ؛ خیرمقدم به حاضرین را تقبل نمود و در یک سخنرانی کوتاه گفت : با توجه به این که اداره ی آموزش و پرورش جایگاه بسیار بالایی در جامعه دارد و تعلیم و تربیت نسل آینده را را بر عهده دارد و از طرفی در فرهنگ سازی ها  سهم به سزایی دارد لذا بر فرد فرد مسئولین و مردم  لازم است که در رفع مشکلات و موانع سر راه آموزشگاه ها تلاش و کوشش خود را به کار گیرد .


در ادامه آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن اشاره به جشنواره ی قرآن ، عترت و نماز ، این رخداد مهم را برای دانش آموزان مقطع ابتدایی بسیار مفید دانست و در ادامه به سالروز قیام خونین قم در 19 دی ماه 1356 اشاره کرد و گفت : روز نوزدهم دی ماه، یادآور حماسه بزرگ و با شکوهی است که برگ دیگری از کتاب زرین انقلاب اسلامی را رقم زد. 19 دی سالروز قیام خونین مردم قم است؛ همان روزی که در تاریکی استبداد و ستم روزنه ها را به سوی روشنایی گشود و روند انقلاب را به گونه ای شکل داد که طومار دو هزار و پانصد ساله نظام  ظالم ستم شاهی در مدت زمان کوتاهی در هم پیچیده شود. این روز بزرگ و به یاد ماندنی را گرامی می داریم و بر شهیدان و ایثار گران این حماسه جاوید درود می فرستیم .


وی افزود : غروب روز نوزدهم دی ماه، شفقْ سرخ و گلگون بود و فضای شهر پر از غم و غربت شده بود. همه جا پر از مأموران شهربانی بود و تظاهر کنندگان پراکنده شده بودند. تنها چیزی که در منطقه درگیری به چشم می خورد عبا، عمامه و کفش هایی بود که از روحانیان و مردم به جا مانده و آغشته به خون بود. مردم به خیابان های اطراف رفته، این شعار را سر می دادند «از جان خود گذشتیم، با خون خود نوشتیم، یا مرگ یا خمینی». این شعار زیبا در پایان آن روز غم انگیز، عشق بی کران مردم را به رهبر محبوب خویش نشان می داد.

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : ویژگی خاص قیام نوزده دی شرکت و همکاری همه اقشارمردم بود. این قیام نیز همچون همیشه با رهبری روحانیت شکل گرفت، اما اگر حمایت و پیوستن مردم به روحانیت نبود، به پیروزی نمی رسید. پس از این که علما دروس حوزه را تعطیل کردند، اقشار مختلف مردم نیز به آنان پیوستند. بازاریان با تعطیل کردن بازار قم، نقش عمده ای در اعتراض به اقدامات نظام داشتند. مردم نیز پیرو جوان وارد صحنه مبارزه شدند و در حمایت از امام خمینی(ره) و روحانیت با علما و طلاب همراهی کردند.


وی در بخش پایانی سخنان خود دانش آموزان را برای استمرار  مسابقات قرآنی دعوت نمود تا هر شب چند سوره از قرآن را با کمک والدین همراه با تفسیر تلاوت قرآن داشته باشند .


سپس جاسم حسینی زاد کارشناس قرآن و عترت اداره ی کل آموزش و پرورش استان خوزستان ضمن قدردانی از مدیریت اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش و معاونت پرورشی این  اداره به خاطر برگزاری جشنواره ی قرآن ، عترت و نماز ؛ سلام مدیرکل آموزش و پرورش استان را به جمع حاضر رساند و در پایان چند سئوال از جمله « اولین آیه از سوره ای به نام الرحمن در قرآن کریم چیست ؟ معنای آن چیست و خطاب به چه کسی می باشد ؟ » دانش آموزان هم به صورت گروهی جواب این سئوالات را دادند .


اما در نوبت عصر یعنی ساعت 13:15 عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش شخصا به مدعوین خیر مقدم گفت و در این راستا از مربیان و اولیاء که از ابتدا تا انتها در کنار دانش آموزان حضور داشتند قدردانی نمود و در تشریح برگزاری این جشنواره خاطر نشان نمود : برای آموزش و پرورش چیزی جز ساختار تربیتی تعریف نشده است و متأسفانه در چند دهه ی گذشته به مسائل پرورشی و تربیتی بهای خوبی داده نشده است اما با این اوصاف آموزش و پرورش از مسائل تربیتی هیچوقت غافل نبوده است ؛ ان شاءالله  مدیران ، معلمین ، مربیان و اولیاء می بایست دست در دست هم دهند تا نسل های ششم و هفتم انقلاب اسلامی چون به صورت مستقیم با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی سرو کاری نداشته اند ؛ وظیفه ی ما است که این نسل ها را با نسل های اول و دوم انقلاب اسلامی ارتباط دهیم .

وی افزود : با همکاری سازمان دانش آموزی و کانون فرهنگی پرورشی پسرانه ی شهید دانش به مدیریت عبدالرحیم دیناروندی  ، کانون فرهنگی و پرورشی کوثر به مدیریت نوشین کلانتر هرمزی ؛ آموزشگاه های مقاطع متوسطه ی اول و دوم و مقطع ابتدایی ، مربیان و اولیاء در مرحله ی اول که اختصاص به جشنواره ی قرآن ، عترت و نماز مقطع متوسطه ی اول و دوم بود در مجموع این رقابت بین 1500 دانش آموز برگزار شد و امروز هم در دو وقت صبح و عصر در مجموع 1000 دانش آموزان مقطع ابتدایی دختر و پسر به رقابت می پردازند که جا دارد از داوران این دوره از مسابقات نیز سپاس گزاری نمایم .همچنین از  مدیر دبستان معلم «آقای رازبان » و مدیر دبستان فرهنگیان «آقای ارجمند» که این محل را برای برگزاری جشنواره در اختیار ما گذاشتند ؛ از حوزه ی معاونت ابتدایی « دکتر بخشی و خانم جاوران » ، از نیروی انتظامی که در برقراری نظم و امنیت همیشه یارو یاورما بوده و هستند و بالاخره ازاز رسانه ی ملی ، شبکه بین المللی الاهواز و پایگاه خبری شوش نیوز و خصوصا برادر بسیجی عباس کرم الهی که به صورت مستمر اخبار و رویدادهای آموزش و پرورش را پوشش داده و می دهند قدردانی خود را اعلام می کنم .


در ادامه علی محسنی نسب مسئول عترت و اقامه ی نماز اداره ی کل آموزش و پرورش استان خوزستان ضمن سلام و عرض ادب به دانش آموزان ، مدیران ، مربیان و اولیاء به اهمیت  و ارزش رو آوردن به قرآن اشاره کرد و گفت : قدم برداشتن در این مسیر قطعا تحفه ای الهی است و توجه ویژه ای است که خداوند باریتعالی به شما دانش آموزان و مربیان دارد لذا قدر این توجه را بدانید و به خود ببالید که در این مسیر قدم گذاشته اید چون اگر به این مسیر توجه داشته باشید در مقابل حوادث احتمالی شما همیشه بیمه هستید و گزندی به شما وارد نمی شود ؛ همانگونه که می دانید با پیشرفت علم و تکنولوژی دست اندارکاران  سعی دارند برای شما نوگلان تلاش مضاعفی به کار برند و اگر شما همت کنید ، قرآن که سر چشمه ی همه ی فضائل و خوبی هاست به شما کمک خواهد نمود که  در این راه موفق و پیشرفت نمایید .

وی در پایان به نماز اول وقت اشاره کرد و گفت : « إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَر » در این آیه خداوند به پیامبرش دستور تلاوت قرآن و نماز را در کنار هم داده و این به خاطر آن است که قرآن و نماز دو منبع نیروبخش مى‏ باشند. خداوند که به پیامبرش از یک مسئولیّت سنگین خبر مى ‏دهد، «انّا سنلقى علیک قولاً ثقیلاً»  به او مى‏ فرماید: «براى انجام این مسئولیّت سنگین، از دو منبع نیروبخش کمک بگیر»: یکى تلاوت قرآن. «و رَتّل القرآن ترتیلا» و دیگرى نماز شب. «اِنّ ناشئة الیل هى اَشدّ وَطاً و أقوم قیلاً» البتّه علاوه بر این آیه، نماز و قرآن، بارها در کنار هم آمده است؛ از جمله: «یتلون کتاب اللّه و اقاموا الصّلاة» و «یمسّکون بالکتاب و اقاموا الصّلاة» پس در کنار قرآن به نماز هم توجه داشته باشید که انسان را از هرگونه بدی باز می دارد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست