04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۹۱۷2885

دعای پرفیض ندبه همراه با مولودخوانی در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 7 صبح روز جمعه 17 آذرماه 1396 ، به همت مجمع الذاکرین شهرستان شوش ، هم چون هفته های گذشته ، دعای ندبه همراه با مولود خوانی در آستان مقدس امامزاده عبدالله بن علی و دعبل خزایی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت با سعادت حضرت امام جعفرصادق(ع) ، دعای پر فیض ندبه با حضور خادمان و شیفتگان به ولیعصر(عج) با قرائت جمعی از مداحان مجمع الذاکرین متوسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در نمازخانه ی امام زاده عبدالله بن علی و دعبل ابن علی خزایی برگزار شد .

از دیگر برنامه های این آیین می توان به مولودخوانی « کربلایی مهدی رضایی ، کربلایی صادق آل کثیر و حسن جادری ، خوانش  شعر سپهری حاجی کلی ، اهداء جوایز به چند نفر از خادمین از جمله خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز و توزیع حلیم نذری » اشاره کرد .


 

شایان ذکر است حاج عبدالرحیم انصاری مدیر داخلی مجمع الذاکرین شهرستان شوش در گف و گویی کوتاه به شوش نیوز گفت : دعای پر فیض ندبه بیش از 80 سال است که  در شهرستان شوش و در « امامزاده عبدالله بن علی ـ آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) ، مسجد جامع و ... » برگزار می شود و بنده که متولد سال 1339 هستم 35 سال است که برای اهل بیت مداحی می کنم  و مجمع الذاکرین را از 32 سال پیش به حول و قوی الهی فعال نموده ایم .


وی در ادامه گذری به عملکرد مجمع الذاکرین زد و اظهار داشت : علاوه بر وجود این حقیر ، حاج غلامعلی محول ، و مهدی رضایی گردانندگان جلسات دعای ندبه به صورت هفتگی هستند  و این دعا  تاکنون در « مساجدی از دیگر شهرستان های استان خوزستان و همچنین در استان های قم ، لرستان ، کرمانشاه و فارس » برگزار شده است .

وی افزود : برگزای مراسم های « فرهنگی ، مذهبی و ملی» شامل : « مولودخوانی در ولادت ها و عزاداری و سینه زنی در شهادت ها و برگزاری کلاس های آموزش مداحی و صدا سازی ، آشنایی با دستگاه ها و گوشه های مربوط به مداحی ، روضه خوانی و سینه زنی ، روزهای یکشنبه و سه شنبه ی هر هفته ساعت 20 در همین محل » از دیگر برنامه هایی است که مجمع الذاکرین شهرستان شوش به صورت مستمر در دستور کار خود دارد .

لازم به توضیح است مجمع الذاکرین شهرستان شوش 120 عضو برادر و 80 عضو خواهر به عنوان مداح دارد که از آنها در مراسم های مختلف استفاده می کند .


شایان ذکر است حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش ، کربلایی رحیم چنانی و میرزاعلی پیروان از این مجمع در مراسم دعای پرفیض ندبه حضور داشتند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست