03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۱۲۷3143

طی مراسمی از دست اندرکاران معتکف شهرستان شوش تجلیل شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10:30 صبح روز دوشنبه 27 فروردین 1397 به همت اداره ی تبلیغات اسلامی ، با حضور عبدالحسن آل کثیر معاونت فرمانداری از معتکفین شهرستان شوش در دفتر امام جمعه تجلیل به عمل آمد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام محمد جواد حسینوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ، ضمن قدردانی از امام جمعه ، سرپرست فرمانداری، معاونت فرمانداری و ادارات صنعت ، معدن و تجارت و جمعیت هلال احمر که در این راستا حمایت های مادی و معنوی خود را انجام داده اند ، به گزارشی آماری از معتکفین ثبت نام شده اشاره کرد و گفت : این آمار را که  ارائه می دهم بر اساس آماری است که در سامانه ثبت کشوری است و کاملا دقیق می باشد و با توجه به این که به خاطر تقارن با تعطیلات نوروزی ، نسبت به سال گذشته ریزش داشته ایم ، اما همین آمار نسبت به دیگر شهرستان ها بالاتر است .

وی افزود : سال گذشته حدود 2500 معتکف ثبت نام کرده و در مساجد حضور یافتند اما امسال به دلیل « 11 ، 12 و 13 » فروردین و موقعیتی که اکثرا در مرخصی و سفر نوروزی به دیگر شهرستان ها بودند با این حال آمار ما نسبت به میانگین استانی آمار خوبی است و بر همین اساس « 1005 نفر برادر و 740 نفر خواهر » شرکت کننده داشته ایم که در این میان در حوزه ی شهری 90 نفر ، روستایی 555 نفر ، از نظر مدرک « دکترا و فوق لیسانس 40 نفر ،  لیسانس 80 نفر ، فوق دیپلم 400 نفر ، دیپلم 300 نفر  و سیکل 300 نفر ، با سواد خواندن و نوشتن 205 نفر و ـ بیسوادان 220 نفر »  ، از نظر شغل « کارمند 175 نفر ، طلبه ، دانشجو و دانش آموز 800 نفر ، بازنشسته 70 نفر ، خانه دار 300 نفر و  مشاغل آزاد 300 نفر »  ؛ از نظر نوبت حضور «بار اولی 300 نفر ، بار دومی 650 نفر ، بار سومی 5820 نفر و از سه بار بیشتر 215 نفر» ؛  از نظر سنی « بین 15 تا 20 ساله 295 نفر ، بین 20 تا 25 ساله 480 نفر ، بین 25 تا 30 ساله 350 نفر ، بین 35 تا 40 ساله  300 نفر و بالای 40 سال 320 نفر » و بالاخره از نظر تأهل « مجرد 1125 نفر و متأهل 620 نفر » حضور داشته اند .


رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی در ادامه به نحوه آشنایی معتمکفین نسبت به ثبت نام اشاره کرد و خاطر نشان نمود : از « طریق دوستا و آشنایان 400 نفر ، از طریق رایو ، تلویزیون ، روزنامه ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری 65 نفر ، از طریق محیط اینترنت 380 نفر ، از طریق منبرها و ائمه ی جمعه و جماعات 100 نفر و از طریق سازمان تبلیغات اسلامی 800 نفر » و جمع کل 1745 نفر می باشد .

وی در پایان افزود : در این مدت اعزام مبلغ 20 نفر ؛ مبلغه 20 نفر ، اعزام قاری 10 نفر و 30 نفر هم مداح به نقاطی که اعتکاف برگزار شده است را اعزام کرده ایم .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  ضمن تبریم سال نو ، ماه رجیب ، بهار طبیعت و بهار معنویت به کلیه دست اندرکان اعتکاف در شهرستان شوش گفت : امیدوارم تقارن بهار طبیعت و بهار معنوی  سال پر خیر و برکتی برای تمام ایرانیان باشد و البته زمانی ما می توانیم سال پر از خیر و برکت داشته باشیم که هیچ وقت از دعا کردن غافل نباشیم .

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : برای نزول باران من بارها در خطبه های نماز جمعه دعای استسقاء را خوانده ام  و انتظار داشتم که مردم هم با حضور در مساجد  سوره انعام را که در برخی از آیات آن آمده است «الْحَمْدُ للهِ الَّذِي عَلَا فِي السَّمَاءِ فَكَانَ عَالِياً، وَ فِي الْأَرْضِ قَرِيباً دَانِياً، أَقْرَبَ إِلَيْنَا مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ» نمی خواندند و سپس دست‌ها را به سوی آسمان بلند کرد و فرمود: «اللَّهُمَّ اسْقِنَا غَيْثاً مُغِيثاً مَرِيئاً مَرِيعاً غَدَقاً طَبَقاً، عَاجِلاً غَيْرَ رَائِثٍ، نَافِعاً غَيْرَ ضَارٍّ، تَمْلَأُ بِهِ الضَّرْعَ، وَ تُنْبِتُ بِهِ الزَّرْعَ، وَ تُحْيِي بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا» به جا می آوردند تا لطف خدا شامل حالمان شود .


وی به تأثیر دعا در ایجاد شغل اشاره کرد و اظهار داشت : بارها جوانان جویای کار نزذ من آمده اند و گفته اند که به فلان اداره که می رویم گره از کارمان باز نمی کند  و اصلا توجهی به ما ندارند  در پاسخ به آنها گفتام چرا پیش کسی می روید که گره از کارتان باز نمی کنند ؟ چرا  دعا نمی کنید و از خداوند تبارک و تعالی  نمی خواهید گره از کارتان باز کند ؟ وقتی که راه نا درست را دنبال  کنیم  نباید انتظار داشته باشیم که پاسخ درستی را دریافت کنیم .

آیت الله امام  سپس به  اصل اعتکاف اشاره کرد و تصریح نمود : اعتکاف یعنی گوشه نشینی و عزلت و بریدن از خلق و نزدیک شدن به حق و اعتکاف بر دو نوع است. اعتکاف واجب که در این صورت شخص باید حتماً روزه‌دار باشد. البته روزه داشتن شرط لازم هر اعتکافی است. اعتکاف مستحب آن است که فرد بدون نذر یا عهد و قسم خود اقدام به این عمل بکند که در این صورت اگر تا سحر روز سوم در اعتکاف باشد، ادامه دادن آن تا آخر روز سوم واجب است و در صورت ترک آن، بر شخص واجب است که بعداً به جای آن معتکف شود.


وی افزود : حال اگر دعای مستجاب نشد بدانید که حکمت و صلاح پروردگار در این بوده و ممکن است دعای شما در جایی دیگر حتی در آن دنیا برای شما مستجاب شود  ؛ البته بعد از هر نماز  یک دعای مستجابی دارید   تنها راهش این است که دست به طرف خداوند ببریم  ؛ کسی که بی نیاز است و قدرت ، امکانات و توانایی  ها دست اوست  ؛ حتی اگر دعای ما دست و پاشکسته باشد خد اوند به آن دعا توجه می کند .


امام جمعه ی شهرستان شوش  در پایان اظهار داشت : در سال های قبل از پیروزی  انقلاب اسلامی فقط در شهرهای مذهبی نظیر « قم ، مشهد ، شهر ری و شیراز » اعتکاف برگزار می شد اما خوشبختانه  امروزه در نقاط مختلف هر شهر و روستا  مراسم اعتکاف برگزار می گردد و من توصیه می کنم همانند اربعین حسینی اعتکاف به صورت 100 درصد مردمی برگزار شود و مسئولین هم راه را برای ثبت نام هموار کنند و هم در پایان از معتکفین تجلیل نمایند . و من به نوبه ی خود هم از معتکفین تشکر می کنم و هم از دست اندرکاران اعتکاف  و برای آنها عاقبت بخیری را از خداوند سبحان مسئلت دارم . در پایان از کلیه ی دست اندرکاران اعتکاف در شهرستان شوش تجلیل به عمل آمد .

 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست