03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۶۱۴3360

اولین جلسه ی برنامه ریزی ایام محرم در شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 14 شهریور ماه 1397 ، اولین جلسه ی برنامه ریزی ایام محرم در دفتر معاونت فرمانداری شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالحسن آل کثیر  در ابتدای سخنان خود یاد و خاطره ی شهدای واقعه ی کربلا را گرامی داشت و در این زمینه اظهار داشت : از روز سه شنبه 20 شهریور وارد سال 1440 هجری قمری می شویم ، سالی که با محرم الحرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شروع می شود و ما در این جلسه دور هم جمع شده ایم در در مورد چهار موضوع مهم در دهه ی اول محرم  برنامه ریزی کنیم .

وی افزود : برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان شهرستان شوش اولین موضوعی است که در این چند سال اخیر  در شوش برگزار می شود و به صورت زنده و مستقیم از شبکه ی سیمای مرکز خوزستان روی آنتن می رود  و ما امسال باید این مراسم را در روزی برگزار کنیم که  بتوانیم تجمع بزرگ هیئات مذهبی شوش را در آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) اجرا کنیم  .


آل کثیر در ادامه اظهار داشت : امسال با توجه به این که قرار است  بسیج دانش آموزی   با تجمع گردلان های بیت المقدس  همایشی را در آستان مقدس حضرت دانیال نبی برگزار نماید این همایش را با تجمع بزرگ عاشورائیان ادغام نموده که جمعیت قابل توجهی را داشته باشیم .

معاونت فرمانداری شهرستان شوش در ادامه به دومین موضوع مهم دهه ی اول محرم اشاره کرد و گفت : همایش شیرخوارگان حسینی  که هر ساله در نخستین جمعه ی ماه محرم  در سراسر کشور و در 52 کشور دیگر به صورت هم زمان برگزار می شود امسال نیز به میزبانی  اداره ی اوقاف و امور خیریه ؛ مجمع الذاکرین و هیئت رزمندگان همانند سال های قبل در امامزاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزایی بر گزار می شود .

وی در ادامه به روز بزرگداشت شهید نوجوان کربلا اشاره کرد و گفت : «احلی من العسل»همزمان با فرا رسیدن ششم محرم الحرام و روز بزرگداشت شهید نوجوان کربلا، حضرت قاسم بن الحسن(ع) امسال نیز به همت ادارات اوقاف ، تبلیغات اسلامی ، هیئت رزمندگان و مجمع الذاکرین  برگزار خواهد شد .

معاونت فرمانداری شهرستان شوش در پایان همایش رهروان زینبی  اشاره کرد و تصریح نمود : این همایش با شعار «لبیک یا زینب» و با حضور بانوان خصوصا « مادران و همسران شهدا هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ، در امامزادگان» ؛ با هدف « تجدید میثاق با حضرت زینب(س) و حضرت سید الشهدا(ع) و یاران با وفایش ؛ تبیین و شخصیت حضرت زینب(س) و تشریح خطبه‌های آن حضرت در کوفه ؛ ترویج فرهنگ عفاف و حجاب زینبی ؛ زنده نگه داشتن قیام عاشورا و نفش حضرت زینب کبری(س) در دفاع از ولایت » برگزار می شود .


شایان ذکر است به محض مشخص شدن روز و ساعت برگزاری تجمع عاشورائیان  ، توسط مسئول هیئت رزمندگان به اصحاب رسانه و مطبوعات جهت اطلاع رسانی اعلام می گردد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست