03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۶۲۱3376

آیت الله حسن زاده گفت : به کوری چشم دشمنانی هم چون آمریکا و آل سعود ، اربعین امسال پر شورتر برگزار خواهد شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 21:30 چهارشنبه 21 شهریور 1397مصادف با دومین روز از ماه محرم الحرام و ورود حضرت امام حسین(ع) به کربلادر سال 61  هجری قمری ، به همت هیئت رزمندگان و عاشقان حسینی ، سومین شب سوگواری در مصلای نماز جمعه با سخنرانی آیت الله ابوالحسن حسن زاده برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، آیت الله ابوالحسن حسن زاده  نماینده ی ولی فقیه در سازمان حج و زیارت استان خوزستان ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسه برنامه های سوگواری توسط هیئت رزمندگان و عاشقان حسینی شهرستان شوش که چند سالی است به صورت مستمر در دهه ی اول ماه محرم برگزار می شود ؛ سخنان خود را به  طبقه بندی سوره ها و آیات قرآن کریم آغاز نمود و گفت : برخی از سوره های قرآن چنان شفاف و گویا هستند که با ترجمه ی آنها به معنی آیات پی خواهیم برد ، برخی دیگر از سوره ها  با خواندن آنها به معنی آیات پی نمی بریم و می بایست آنها را تفسیر کنیم .

وی افزود : اما سوره هایی هم هستند که نباید به تفسیر آنها بسنده کرد بلکه باید آنها را تدبر نمود و برخی سوره هایی هم هستند که  باید به بطن قرآن پی برد  تا متوجه شویم چه از ما می خواهند .


نماینده ی ولی فقیه در سازمان حج و زیارت استان خوزستان در ادامه اظهار داشت : کلمه  ی تفسیر در قرآن کریم یک بار بیشتر استعمال نشده است و آن در آیه ی 33 سوره فرقان است که خدای متعال پس از بیان برخی از ایرادهای کافران و پاسخ به آن می فرماید:«...وَلا یأتونک بِمَثَل الا جئناک بالحقّ و احسَنَ تفسیرا»آراء مفسّران در بیان معنای «تفسیر» در این آیه ی کریمه مختلف است؛ جمعی آن را به بیان؛ یا بیان و تفصیل، یا بیان و کشف،(که همه نزدیک به هم است) معنا کرده اند.

آیت الله حسن زاده  در ادامه به شرط قبولی برگزاری مراسم سوگواری  و مجالس پخش نذو.رات و اطعام  اشاره کرد و گفت : با توجه به این که عاشورا را در پیش رو داریم و از این روز می توانیم درس ها بیاموزیم باید بدانیم  لقمه ی حرام اثرات بدی در زندگی خواهد داشت  و اگر به آن توجه نکنیم و با پول احتکار ، گرانفروشی ، ظلم کردن و زورگویی بخواهیم نذورات پخش کنیم و مجالس سوگواری برگزار کنیم ، هیچ ثوات و اجری در اعمالمان نوشته نمی شود .


وی سپس به رمز و رموز عاشورا اشاره کرد و تصریح نمود :  کندوکاو درخصوص راز و رمز این جاودانگی، جهت حفظ دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی، ضروری به نظر می رسد؛ باید دید که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ، از آغاز حرکت عاشورا، چه تدبیری اندیشیدند و در طول قیام خویش بر چه عواملی پافشاری کردند و برای استمرار قیام، از چه تمهیداتی بهره جستند، که درس بزرگ ایشان در کلاس کربلا، بر سینه ی اولاد آدم حک شد، به طوری که حتی تلاش دشمنان، برای کمرنگ نمودن آن، کارگر نیفتاد، بلکه این تلاش ها نیز، به تازگی بیشتر پیام عاشورا انجامید! امروزه دوست و دشمن اعتراف دارند که حزن خون حسین، بقای اسلام را تضمین نموده، به طوری که امام صادق (ع) بقای اسلام را مدیون امام حسین (ع) می داند «الاسلام نبوّی الحدوث و حسینیّ البقاء» و دشمنان اسلام به این نتیجه می رسند که دو عامل شیعه را نسبت به سایر مکاتب، پویا و زنده نگه داشته است: عامل اول “فکر سرخ” شیعه است که مُلهَم از قیام اباعبدالله می باشد و عامل دوم “نگاه سبز” اوست که متوجه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه می باشد و به همین خاطر به هر مکر و حیله ای که شده قصد دارند اربعین امسال را کمرنگ کنند اما به کوری چشم همین دشمنان به سرکردگی آمریکتا و آل سعود  ، اربعین امسال پر شورتر برگزار خواهد شد چون امتیاز ما این است که بعد از 1400 سال زنده نگه داشتن اسلام با نثار خون سرور و سالار شهیدان و دیگر یاران با وفایش بود و بقاع اسلام  نیز به وجود اداره دادن راه امام حسین(ع) بستگی داشته است یعنی اگر حسین(ع) و این مقاومت در برابر ظلم و استبداد نبود از اسلام چیزی باقی نمی‌ماند‌ و ما هم پیروان فرهنگ عاشورایی هستیم .


 

آیت الله حسن زاده در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : عاشورا « مدرسه ی  قمر بنی هاشم ، مدرسه ی علی اکبر(ع) و مدرسه ی قاسم ابن الحسن (ع) » را که مرگ برایش از عسل شیرین تر بوده و وقتی که سوار بر اسب شد و عازم میدان گشت. رجزى که مى‏خواند، در معرفى خود و مظلومیت امام حسین(ع) بود و آن این رجز بود که «ان تنکرونى فانا ابن الحسن‏ سبط النبى المصطفى و المؤتمن‏ هذا حسین کالأسیر المرتهن‏ بین أناس لا سقوا صوب المزن».

نماینده ی ولی فقیه در پایان با توجه به این که شب سوم محرم به نام حضرت رقیه(س) نام گزاری شده است در این راستا خاطر نشان نمود : یکی از شهیدان قیام حسینی که نقش بسیار تاثیرگذاری درتبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت، حضرت رقیه (س)، دختر سه‌ساله امام حسین (ع) است ، حضرت رقیه(س) در خرابه در کنار حضرت زینب(س) نشسته بود. جمعی از کودکان شامی را دید که در رفت و آمد هستند. پرسید: عمه جان! اینان کجا می روند؟ حضرت زینب(س)فرمود: « عزیزم این ها به خانه هایشان می روند. » پرسید: عمه! مگر ما خانه نداریم؟ فرمودند: « چرا عزیزم، خانه ی  ما در مدینه است. »تا نام مدینه را شنید، خاطرات زیبای همراهی با پدر در ذهن او آمد. بلافاصله پرسید: عمه! پدرم کجاست؟ فرمود: « به سفر رفته. »فل دیگر سخن نگفت، به گوشه خرابه رفته زانوی غم بغل گرفت و با غم و اندوه به خواب رفت. پاسی از شب گذشت. ظاهراً در عالم رؤیا پدر را دید. سراسیمه از خواب بیدار شد، مجدداً سراغ پدر را از عمه گرفت و بهانه جویی نمود، به گونه ای که با صدای ناله و گریه او تمام اهل خرابه به شیون و ناله پرداختند.


 

وی افزود : خبر را به یزید رساندند، یزید دستور داد سر بریده ی پدرش را برایش ببرند. رأس مطهر سید الشهدا را در میان طَبَق جای داده، وارد خرابه کردند و مقابل این دختر قرار دادند. سرپوش طبق را کنار زد، سر مطهر سید الشهدا را دید، سر را برداشت و د رآغوش کشید. بر پیشانی و لبهای پدر بوسه زد و آه و ناله اش بلند تر شد، گفت: پدر جان چه کسی صورت شما را به خونت رنگین کرد؟ پدر جان چه کسی رگهای گردنت را بریده؟ پدر جان «مَن ذَالَّذی أَیتَمَنی علی صِغَرِ سِنِّیِ» چه کسی مرا در کودکی یتیم کرد؟ پدر جان یتیم به چه کسی پناه ببرد تا بزرگ بشود؟ پدر جان کاش خاک را بالش زیر سرم قرار می دادم، ولی محاسنت را خضاب شده به خونت نمی دیدم.دختر خردسال حسین(ع) آن قدر شیرین زبانی کرد و با سر پدر ناله نمود تا خاموش شد. همه خیال کردند به خواب رفته. وقتی به سراغ او آمدند، از دنیا رفته بود.


سپس کربلایی بهروز حسنوند با ذکر مصیبت و نوحه خوانی عزاداران و شیفتگان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  را در غم و اندو فرو برد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست